Koepisteet

Hahahahahah

No eipä sil 8 pisteellä ihan kuuhun mennä!!! Eikä TKK:lle......

6

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pisteitä meinaan

      Yhdyskunta- ja ympäristötekniikkaan hain ja jos pisteet eivät kauheasti elä viime vuodesta ylöspäin, voisi sisään päästäkin. Yllättävän tiukille kuitenkin vetää, kun olen vuoden Lappeenrannassa opiskellut ja suoriutunut kohtalaisella menestyksellä ilman suurempia ponnistuksia matematiikan ja fysiikan peruskursseista. Lukiokirjoja olisi pitänyt kerrata enemmän. Pääsykokeen kolme tuntia on lyhyt aika kaivella tietoja muistin uumenista.

      Koetilanne oli uusi (Lappeenrantaan menin suoraan papereilla) ja jotenkin stressaavampi kuin tavanomaiset tentit, kun ne voi kuitenkin kuukauden sisällä tarvittaessa uusia ja muistettavaa asiaa on tenttiä kohti paljon vähemmän.

      Harmittaa, että tulin opetelleeksi aaltoliikkeen ja peili- ja linssiyhtälöt niin hyvin enkä päässyt näyttämään taitojani niissä ollenkaan:-(

      • Hahahahhaa

        Mä oon viittä vaille valmis insinööri. Opettelin täysin vääriä asioita vaikka katselin vanhoja kokeita. Kämmäsinkin kyllä matikassa yhden helpon tehtävän. Matikas rupes viä v***ttaa, ni olin vaa alle 2h paikalla.

        Ens vuonna sitten.....


      • helposti Lappeenrantaan
        Hahahahhaa kirjoitti:

        Mä oon viittä vaille valmis insinööri. Opettelin täysin vääriä asioita vaikka katselin vanhoja kokeita. Kämmäsinkin kyllä matikassa yhden helpon tehtävän. Matikas rupes viä v***ttaa, ni olin vaa alle 2h paikalla.

        Ens vuonna sitten.....

        Jos haluaa ilman pääsykokeita suorittamaan DI-tutkintoa, kannattaa vetää insinööritutkinto loppuun. Jos uskoo kestävänsä pari vuotta Lappeenrannan Siperiaa (ymmärrän hyvin jos se on kohtuuton vaatimus), hakea sinne 2-vuotista DI-tutkintoa suorittamaan.

        Kuulopuheiden (kuultu AMK-pohjalta mm. pk-seudulta ja Tampereelta tulleilta opiskelijoilta) mukaan AMK:n keskiarvon kanssa ei ole niin nokonuukaa ja täydentäviä opintoja joutuu tekemään pääsääntöisesti vähemmän kuin TKK:lla. Lappeenrantaan pääsee ihan kanditason opintoihinkin helposti keskinkertaisella yo-todistuksella mille tahansa linjalle ilman pääsykoetta. Tästä vuodesta alkaen edes yo-tutkinnon suorittamisvuosi ei rajoita paperivalinnassa hyväksytyksi tulemista.

        Sinne ei tosiaan ole niin kauheaa tunkua kuin TKK:lle, minkä kyllä ymmärtää viimeistään kaupungin ja koulun nähtyään, mutta jos sissihenkeä löytyy niin mikä ettei...


    • asadadas

      Kyllä mä silti ihmettelen, miten on mahdollista, että minä, joka olen yo-todistuksen perusteella IHAN täysi humanisti nappasin di-valintakokeesta skaalattuna 22 pistettä ( yo-pisteet 17), joilla mennään ihan heittämällä sisälle. Joillain AMK insseillä tekee vaikeeta näemmä... Hävetkää...

      • onneksi olkoon!

        En ole aloittanut AMK-inssi, mutta ymmärrän hyvin, että ns. lukioasiat ja perusmatematiikat ja -fysiikat unohtuvat nopeasti, kun kuluu parikin vuotta ilman niiden aktiivista harjoittelua. AMK:ssakin niitä varmaan opiskellaan lähinnä opintojen alkuvaiheessa. Myöhemmin keskitytään ns. oman alan opintoihin.

        Kemian kokeen tehneet yleensä saavat paremmat yhteispisteet kuin matematiikan ja fysiikan tehneet, mutta kemiaa valitettavasti eivät kaikki linjat kelpuuta. Onneksi olkoon joka tapauksessa!


    • 41 pistettä

      valintakokeesta pääseeköhän sillä mihinkään,hmm?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe