Mitähän voisi tehdä vai eikö mitään?
Erosin miehestä n 5 vuotta sitten. Välimme oli ihan siedettävät eli asialliset kunnes pari vuotta sitten tuli kuvioon uusi nainen.
Tämä nainen on mustasukkainen minulle kaikesta mikä entiseen elämäämme liittyy. Tämä on johtanut siihen ettei lapsikaan enää voi olla luonaan koska muistuttaa liikaa entisestä. Jaa mistäkö tiedän? Yhteinen ystävämme, perhetuttu kertoi näitä totuuksia kun ihmettelin mikä nyt on. Tapaamiset on jääneet ja syynä on aina vaan jotain epämääräistä. "On just yks projekti meneillään".
En ole kertaakaan puhunut tämän naisen kanssa eikä hän minua kiinnosta, eikä myöskään ex-mies.
Lapsen takia olisi hyvä olla asiallisissa väleissä mutta eihän tästä mitään tule.
Ajattelin kysäistä asiaa mieheltä mutta siitähän sota syntyy jos nyksä saa tietää meidän puhuneen.
Kannattaiskohan ottaa yhteyttä suoraan nyksään ja sanoa etten sun ukkoasi halua kun siitä kerran jo luovuin. Jotenkin luulen ettei siitäkään hyvä heiluisi...
Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on? Korostan siis sitä ettei meillä ole ollut sen paremmmin riitaa kuin erityistä ystävällisyyttäkään exän kanssa ja nyksää en tosiaan edes tunne.
Nyksä on eksälle mustasukkainen
19
2993
Vastaukset
- entinen vaimo
meillä tilanne on äitynyt niin pahaksi ettei lapset saa tavata isäänsä nyksän mustasukksisuuden vuoksi. Aluksi yritti sietää minua ja lapsia, mutta kun huomasi että välimme olivat exän kanssa hyvät ja myös ex-appivanhempien niin pakotti koko suvun laittamaan välit poikki kanssani. Eron jälkeen olimme hyvissä väleissä kaikki, uusion tullessa kuvioon hän alkoi harrastamaan samoja kuin minä, pukeutua samalla tavalla jne. se tuntui sairaalta. Exäni kärsii ja koko suku tästä naisesta joka laittaa kaikkien välit huonoiksi, mutta sille en voi mitään enkä jaksa tuhlata aikaa sellaiseen. Lasten kannalta kamalaa mutta exäni täytyy itse tulla tiensä päähän että tajuaa että lapset ovat tärkeitä. Itsellä on kyllä uusi kaveri, ja katkera en ole mistään joten ei kannate katkeraksi exäksi haukkua.
- tulla meille kyläileen
kun muuten tyttöystävä lähtee. Ajatella, ei riskeeraa sen vertaa ja ajattele lapsia että tulis katsoon heitä, kun pelkää jäävänsä yksin.
Siis naiset tärkeämpiä kuin omat lapset. Ei voi niinkuin käsittää että ihmiset eivät saa jutella ja olla toistensa kanssa tekemisissä. Pitäisi asua säkissä ja kävellä ohitse tuntematta? naurettavaa. Ihmisen kuuluu puhua toistensa kanssa ja tervehtiä. Käsittämätöntä. - nyksänä sitä
mieltä että olkoot ex appi vanhemmat vaan tekemisissä exän kanssa (enhän minä esim heidän kanssa seurustele ja lasten takia on hyvä että välit on exällä ja vanhuksilla hyvät).
mutta olettekos mielestänne tehnyt jotakin että nyx mustasukkainen? no jos ette ehkä hänen pitäisi kypsyä sitten ihmisenä ja uusioperhe elämään KOSKA! eihän sen uudenpuolison pitäisi TODELLAKAAN! estää miestä/naista näkemästä lapsiaan!!
voin kyllä sanoa näin että vaikka en itse henk koht tykkää edelleenkään miehen exästä ja hänen toiminta tavoistaan SE EI OLE ESTÄNYT LAPSIA KÄYMÄSTÄ JA OLEMASTA JOPA ASUMASTA TÄÄLLÄ. (itseasiassa se toiminta liittyy juuri noiden lasten eriarvoiseen kohteluun äidin suunnalta:(
- Miehensä vaimo
Mikä erityinen syy teidän tilanteessa on siihen, ettei isä halua lastansa nähdä ollenkaan? Lapset eivät ole isänsä luona edes joka toinen viikonloppu jne?
Tosi outoa, jos ette ole miehen nykyisen kanssa tavanneet ei teillä pitäisi olla mitään ongelmia keskenänne, eihän niitä tyhjästä synny?
Nuo tuttavien puheet jättäisin omaan arvoonsa, tuollaiset eivät muuta kuin saastuttavat ympäristöään ja levittävät pahaa mieltä, tiedä mitä siitä hyötyvät. Selän takana juoruja levittäviä (oli kohde kuka hyvänsä) ei ikinä kannata rohkaista.
Appivanhempani eivät ole minkäänlaisissa väleissä miehen entisen kanssa, tämä poltti suhteen loputtua sillat takanaan niin rumasti, etteivät halua nähdä tätä enää koskaan (lapsia tietysti kylläkin). Minä en ikinä "jatka juttua" kun minulle entistä joskus ihmettelevät, vaihdan puheenaihetta. Ja pidän appivanhemmistani muuten.
Eivätkö lapset koskaan ihmettele miksei isä halua tavata heitä? Voisitko antaa lasten soittaa suoraan isälle ja vaihtaa kuulumisia? Sinuna ottaisin lasten isään yhteyttä ja yrittäisin sitä kautta ottaa selvää asioista.- Ap.
Niinhän minä sitä yritin kertoakin että outoa on. Ei ole mitään erityistä syytä, siis sellaista jonka minä tietäisin.
Sepä se, en ole ihmisen kanssa ollut missään tekemisissä mutta pelkkä olemassaoloni ilmeisesti riittää.
Mitä tulee tuttavien puheisiin niin juorut ovat asia sinänsä. Nyt on kyse henkilöstä joka on tuntenut meidät molemmat toistakymmentä vuotta ja joka pitää yhteyttä meihin kumpaankin. Voisi sanoa kummankin ystäväksi.
Etteikö lapsi ihmettele...kyllä tosiaan !Minkäs siinä silti voi. Kyllä hän on joskus isälleen soittanut mutta isä ei soita koskaan hänelle.
Niin no, sitähän tuossa kyselin että pitäisikö puhua asiasta exän kanssa paremmin...epäilen vaan että siitä syttyy kolmas maailmansota kun kerran pelkkä olemassaoloni on uhka. - Miehensä vaimo
Ap. kirjoitti:
Niinhän minä sitä yritin kertoakin että outoa on. Ei ole mitään erityistä syytä, siis sellaista jonka minä tietäisin.
Sepä se, en ole ihmisen kanssa ollut missään tekemisissä mutta pelkkä olemassaoloni ilmeisesti riittää.
Mitä tulee tuttavien puheisiin niin juorut ovat asia sinänsä. Nyt on kyse henkilöstä joka on tuntenut meidät molemmat toistakymmentä vuotta ja joka pitää yhteyttä meihin kumpaankin. Voisi sanoa kummankin ystäväksi.
Etteikö lapsi ihmettele...kyllä tosiaan !Minkäs siinä silti voi. Kyllä hän on joskus isälleen soittanut mutta isä ei soita koskaan hänelle.
Niin no, sitähän tuossa kyselin että pitäisikö puhua asiasta exän kanssa paremmin...epäilen vaan että siitä syttyy kolmas maailmansota kun kerran pelkkä olemassaoloni on uhka.Tuli vielä mieleeni, tällainen kiero ajatus... Kun kerran tuttavasi on ollut montakymmentä vuotta teidän kumpaisenkin ystävä, ja ilmeisesti edelleen...tiedätkö mitä hän puhuu sinusta heille? Hän voi olla osasyy siihen, ettei entisen miehesi nykyinen halua olla kanssasi missään tekemisissä.
Täällä antoi usea hyvän neuvon, tavatkaa kaikki porukalla neutraalilla maaperällä, sinä ja kumppanisi ja entinen miehesi kumppaneineen, ilman lapsia, ja jutelkaa. Ehkä se nykyinenkin huomaisi ettei sinussa ole mitään "pelättävää".
Lasten isä toiminta minua eniten ihmetyttää, hän on sentään lasten isä. Kuinka hän voi kokonaan katkaista kontaktin omiin lapsiinsa.
- ohimenevä vaihe!
Minun mieheni ex oli hyvin mustasukkainen kun sai tietoonsa ettei miehensä "paennutkaan" kodistaan miesystävänsä kämppään vaan minun kotiini.Aiemmin mieheni tekemiset eivät häntä kiinnostaneet lainkaan.
Meillä asiat kärjistyivät niin ettei mieheni ex halunnut heidän yhteisen lapsensa vierailevan meillä joka toinen viikonloppu,vaikka näin oli sovittu.
Mieheni oli valmis sotajalkaan mutta tyynnyttelin ja sanoin että tuo vaihe varmasti menee ohi.Tosin ikävää oli että lapsi tästä jonkin verran joutui kärsimään.Ja mieheni itki monet itkut.
Itse tein ratkaisevan liikkeen ja menin tapaamaan mieheni exää ja paiskaamaan kättä.Hän oli todella yllättynyt vierailustani.Siihen kuitenkin loppuivat ainakin isoimmat minuun kohdistuvat haukkumiset ja tilanne meni sellaiseksi että mieheni lapsi vihdoin sai olla luonamme kuten oli aikoinaan sovittu.Eli kaikki hoitui ihan hyvin koska maltoimme mielemme.
Tässä nyt hieman aiheeseen liittyen ,mutta vierestä:
Kovin tiukka tilanne on sen sijaan ollut minun ex-mieheni vaimon kanssa.meillä exän kanssa on yhteinen lapsi myös.
Alkuun kun ex ja nykyinen vaimonsa tapasivat, lapseni suurinpiiretin palvoi uutta "äitipuoltaan".Minusta se tuntui hyvältä.Ei kulunut kuin pari vuotta niin ovat olleet aivan kertakaikkiaan tukkanuottasilla keskenään.
Lapseni on nyt tullut teini-ikään eikä exäni vaimo voi sietää häntä.Jopa on saanut exäni manipuloitua omaa lastaan vastaan niin,että exä ei enää halua olla lapsensa kanssa tekemisissä...paitsi jokus "väkisin"!!!
Minulla ja exällä on kyllä puhevälit ihan hyvät,mutta enhän minä voi ratkoa toisten elämää,vaikka omasta lapsesta olisikin kysymys.
En sitten tiedä johtuisiko tuo ääretön exän vaimon mustasukkaisuus kenties siitä että minulla ja exällä on niin hyvät välit...kun hänellä ei ole omaan exäänsä ja lastensa isään välejä....Tai jos on jotain välejä niin kuulemma ovat ihan perseestä.
Olen jonkin verran kuitenkin yrittänyt hänkkäröidä tässä välissä jotta tilanne saataisiin purettua kullekin sopivalla tavalla.Mutta vaikeaahan tämä on ollut.Lapseni ei halua enää pahemmin olla yhteydessä isäänsä tai tämän perheeseen.Uskon että exän nyksä on tästä vain tyytyväinen.Olen toki hänenkin kanssaan paiskannut kättä,muttei siitäkään mitään hyötyä ole ollut...Luulisin että hän on liian nuori tajuamaan mitä on normaalit isä/lapsisuhteet...No,itsellään on viimeistään parin vuoden päästä omat lapset teinejä,joten repiköön siitä sitten huumoria oikein olan takaa.En ole katkera mutta kuitenkin...(Enkä usko että tuo liittokaan tulee kestämään,niin tuntuu olevan kovin pirttihirmu tuo exän puoliso,eikä se ole vain minun mielipiteeni vaan exän itse kertomaa...)- Anonyymi
Aika omituista, että exäsi avautuu sinulle tuollaisista asioista
- kunnes mies löysi lohdutusta
yksinäisiin iltoihin. Lapset jäi heti ilman isää, eikä välitä tänäpäivänäkään, eikä kysele mitäkuuluu.
Minuun kohtaan syttyi julma viha, ihan syyttä, en vieläkään tiedä mistä. Ei enää phunut mulle asiallisesti vaan kiukkua täynnä ja pahaa. Nyt ei edes vastaa puheluihin.
Niin ne muuttuu kun joku tulee väliin ja kääntää miehen omaa perhettä vastaan.- itselläkin,
eli tuo kuvailemasi kaltainen tilanne eron jälkeen,kun mies alkoi naisystävänsä kanssa enemmän olemaan l."Minuun kohtaan syttyi julma viha, ihan syyttä, en vieläkään tiedä mistä. Ei enää puhunut mulle asiallisesti, vaan kiukkua ja pahaa mieltä täynnä. Nyt ei edes vastaa puheluihin...
En tiedä miksi niin tapahtui itsellekin?Hänhän se perheestämme lähti ja jätti minut selviytymään lasten kanssa.Olin ollut lisäksi yhteisestä päätöksestämme kotiäitinä,joten jouduin aivan uusien asioiden eteen..kuin myös lapsetkin.
Nyt kun olen itse uudelleen aviossa,ex-mieheni käytös muuttunut vieläkin katkerammaksi.Kohtelee tavatessamme minua tylysti,jos olen yksin,mutta jos olen mieheni kanssa yhdessä kun tapaamme,niin exäni "mielistelee"häntä.Aikas outo ilmiö;)
No,en oo moinenkaan exäni käytöksestä.Eikä minua haittaa hänen uusi liittonsa lainkaan,aikoinaan asia tietenkin suretti.Kuitenkin minulla on nyt hyvä mies,ja ihana perhe kaiken kaikkiaan.
- menee ohi,
mutta se voi viedä muutamankin vuoden..
Omaa kokemusta voin kertoa sen verran, että itse olen ns nyksä, ja täytyy myöntää että tuntui todella oudolta olla kuviossa jossa rakkaallani ja hänen exällään on lapsi. Todella nuoria kun olimme. Aina kun ex mainittiin alkoi vatsanpohjalla jotenkin myllertää, ahdisti, kai se oli mustasukkaisuutta. Lapsi minua ei häirinnyt, pidin hirveästi hänen kanssaan peuhaamisesta ja olemisesta (tosin lapsettomana olen kateellinen kaikille joilla on lapsi...kauhea vauvakuume :D)
Kun tapasin exän, tuo tunne meni kokonaan pois. Asia jotenkin varmaan konkretisoitui eikä "kummitellut" enää mielessä. En edes alkanut vertailemaan itseäni häneen, niin erilaisia ihmisiä olemme... Ja miksi olisinkaan mustasukkainen? Heidän jutustaan on jo monta vuotta, ja sekin kesti muutaman viikon. Tilanne on ehkä juuri siksi vähän erilainen..Sillä jos he olisivat monta vuotta olleet yhdessä ja suunnitelleet lapsia, niin tunteeni tietenkin voisivat olla aivan erilaiset. En tiedä...
En osaa muuta ehdottaa kuin että tavatkaa toisenne. Menkää pareittain, exäsi ja hänen nyk sekä sinä ja nykyisesi. Ehkä jos nyksä näkee että sinulla on oma parisuhteesi meneillään, hän ei koe sinua uhkana, jos nyt tästä on kiinni... Ehkä sinun olisi hyvä puhua myös kasvatusasioista nyksän kanssa? Ihan vain miten joissain jutuissa toimitaan... Hän voisi ymmärtää että lapsi on myös osa hänen elämäänsä nyt, ja voisi hyväksyä siis isän luona vierailut paremmin.. Muut ongelmat saa exäsi kanssa hoitaa, se ei kuulu sinulle (onneksi) eikä sinun tarvitse heidän parisuhdettaan miettiä. Saat miettiä, mutta siis ei tarvitse (mikä helpotus).
Jos mies taas ei nyksän takia halua lapsia nähdä, hän on idiootti. Eikä sille voi mitään. Yleensä...
Tässä siis muutamaa ehdotusta, voi olla ettei toimi, mutta yrittänyttähän ei laiteta.. :) - katkera nyksä
Itse kuulun juuri noihin surullisin kuuluisiin mustasukkaisiin nyksiin. Miehelläni on 11-vuotias tytär ja mieheni ja lapseni äiti erosivat jo lapsen ollessa 3-vuotias. Meillä suhdetta takana pian neljä vuotta. Mustasukkaisuuttani ei juurikaan helpota se että lapsen äiti pyöri ”kaverina” mieheni elämässä juuri ennekö minä ja mieheni rupesimme seurustelemaan. ”Kaverina” tässä tapauksessa tarkoittaa siis muutamaa kertaa seksiä ja yleistä yhdessä oleilua (eivät olleet siis palaamassa yhteen vaan antoivat kai lohtua toistensa yksinäisyyteen).
Lapsi luojan kiitos ei juurikaan näytä äidiltään. Lapsi on periaatteessa ihana ja kiltti, mutta lapsen äiti on minulle paholainen! Hänkin on periaatteessa mukava mutta minun silmissäni narttu ja etsin hänestä kokoajan vikoja jotta minulle tulisi parempi olo. Olen mustasukkainen, olen kateellinen, olen äitimyytin uhri. Kuvittelen lapsettomana henkilönä että äidit ovat jotain ihmeolentoja jotka ovat meitä lapsettomia jotenkin korkea-arvoisempia. Mieheni rakastaa ja palvoo minua mutta silti tämä lapsen äiti on minulle punainen vaate ja usein jo pelkästään kuullessani hänen nimen, minun sydämeni rupeaa hakkaamaan.
Lapsi käy meillä säännöllisesti mutta toivoisin että kävisi harvemmin. Lapsi muistuttaa olemassaolollaan minua liikaa mieheni menneisyydestä. Mieheni muista existä en ole juurikaan mustasukkainen. Itse asiassa toivoisin että tämä exä kuolisi pois.. Ainut ongelma on vain se että silloin lapsi muuttaisi meille pysyvästi ja sitä en kestäisi..
En yritä millään tavalla perustella käytöstäni, kunhan vain kerron katkeran nyksän tuntoja.- itelläkin
en voi sietää mieheni exää mitenkään.On totaalisen idiootti,joka ei selviydy ees pienistä arkipäivän asioista yksin.Lisäks se on vielä kolmikymppisenäkin omiin vanhempiinsa kytköksissä,kun ei osaa kasvaa aikuiseks.
Miestäni pompottaa lapsen varjolla milloin mitenkin.
Ja pitää sanoa että en voi tajuta miksei mies ees tajua kuinka toinen manipuoli niin totaalisesti.
Mieheni ex oli suhteessa toiseen mieheen,muksunkin tempas sille,muttei onni sitten kestänytkään.
Nyt oottelen sitä koska se alkaa vaatimaan enemmän sitä että etämuksu meille tulee oleilemaan?
Se ex kun ei ees omia muksujaan jaksais hoitaa.
En oo tavannut sitä exää,enkä aio tavatakaan ikinä.Riittää se että alku aikoina se exä puuttui meidän asioihimme jatkuvasti,ja lisäks soitti minulle ilkeämielisiä puheluita(vaikka hän se mieheni jätti, sen toisen miehen takia!).
Pysykööt kaukana koko hirvitys. - kirjoittaja..
itelläkin kirjoitti:
en voi sietää mieheni exää mitenkään.On totaalisen idiootti,joka ei selviydy ees pienistä arkipäivän asioista yksin.Lisäks se on vielä kolmikymppisenäkin omiin vanhempiinsa kytköksissä,kun ei osaa kasvaa aikuiseks.
Ja pitää sanoa että en voi tajuta miksei mies ees tajua kuinka toinen manipuoli niin totaalisesti.
Mieheni ex oli suhteessa toiseen mieheen,muksunkin tempas sille,muttei onni sitten kestänytkään.
Nyt oottelen sitä koska se alkaa vaatimaan enemmän sitä että etämuksu meille tulee oleilemaan?
En oo tavannut sitä exää,enkä aio tavatakaan ikinä.Riittää se että alku aikoina se exä puuttui meidän asioihimme jatkuvasti,ja lisäks soitti minulle ilkeämielisiä puheluita(vaikka hän se mieheni jätti, sen toisen miehen takia!).
Pysykööt kaukana koko hirvitys.ja piti siis kirjoittamani MANIPULOI,mutta painovirhe paholainen iski;)
- Anonyymi
itelläkin kirjoitti:
Pysykööt kaukana koko hirvitys.Vähän saman tyylisiä kokemuksia. Entinen puoliso manipuloi onnistuneesti ja puuttuu yllättävän moniin asipihin arjessa. Miesystäväni koti on kuin hänen toinen kotinsa mihin voi tulla milloin vaan omalla avaimella.
- niin käy valitettavasti
On pöyristyttävää, miten katkeruus voi olla noin syvää, että yhteisiä vuosia viettäneet puolisot, joilla on yhteiset lapset, ei saa jonkun sivullisen ihmisen toimesta edes tutnea. Meillä kävi niin, ettei mies enää tunnekkaan meitä sen jälkeen kun nainen huijasi mieheni. Sitä ennen olimme täydellisissä väleissä, ja lapsilla oli isä. Nyt ei ole.
- on otsikon vastainen:
eksä on nyksälle mustasukkainen.
- sehän me tiedetään
niin se vaan on!;)))
- turha on
joutavan päiväisyyksillä päiväänsä pilata.
Jos kerran tuo exän puolisko ei hyväksy toisen lasta,niin sille et voi mitään.Ja kun se exäkin on kumppaninsa valinnut,ja kun yhdessäkin asuvat,niin sillekään sinä et mitään voi.
Ehkä ajan myötä tuo mies alkaa nähdä muutakin ympärillään,tajuaa että suhteet saattavat olla ja mennä mutta omista lapsistaan kannattaa pitää huolta..he eivät ikinä jätä.
Kukahan eronnut vanhempi ymmärtäisi kysyä omalta lapseltaan sen,miltä hänestä tuntuu JOS ei etävanhempaa pääse tapaamaan?
Sanoisin ettei se kysyminen oo pahasta,tosin saat varautua siihen että JOS hän on hankalampi tapaus..saat vain kiukun päällesi,ja pahan mielen pitkäksi aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124340MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822191Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551711Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1001436Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3878- 171874