zinacef 1.5g pitää laimentaa...voiko laimentaa keittosuolalla eli keittistä 20ml tai sitten 100ml keittikseen? ja onko noilla määrillä väliä eli 20ml tai 100ml? olen nähnyt, että usein laimennetaan 100ml:n keittistä. ohjeissa lukee steriiliä vettä, mutta käykö nyt sitten keittis?
zinacef 1.5g
10
5250
Vastaukset
- ankahe
laita siirtokanyylilla pulloon keittistä noin pullonkaulaan saakka
- laimentaa sen
aina 100ml:n keittistä. Jotkus osastolla laimentavat siten, että keittistä zinacef-pullon kaulaan asti, ei siis ihan täyteen.
- en halua hoitoosi
Jumankauta,laimennusvinkkejä ei haeta yleisiltä keskustelupalstoilta,vaan otetaan selväksi työpaikalla sellaiselta joka tietää.On terveydenhuolto mallissaan,on!
- ankahe
samaa minäkin ihmettelen,meillä on ainakin osastolla sairaalan apteekista saatu laimennusohje kaikista antibiooteista.ollaan vielä itse lisätty siihen kunkin kohdalle kauanko säilyy valmiina.antibioottiletkut pitää muuten huuhtoa keittiksellä ab tiputuksen jälkeen.
- Karmeaa
Lääkkeenjako-ohjeet pitäisi opetella opinahjossa ja työpaikalla, ei täällä.
- parenteraalisen
ankahe kirjoitti:
samaa minäkin ihmettelen,meillä on ainakin osastolla sairaalan apteekista saatu laimennusohje kaikista antibiooteista.ollaan vielä itse lisätty siihen kunkin kohdalle kauanko säilyy valmiina.antibioottiletkut pitää muuten huuhtoa keittiksellä ab tiputuksen jälkeen.
läkityksen ohjeista. Parasta olisi vaihtaa kaikki letkut aina uuteen.
- koska
ohjeissa sanotaan niin ja itse olen 10 vuoden työkokemuksella huomannut, että zinacef saattaa sakata keittiksen kanssa, ole siis tarkkana.
Käytäntö taitaa olla kuitenkin se,että se 1,5g töräytetään aseptiikkaa noudattaen 100 nacl 0.9%
Muistaakseni 1,5g laimentamiseen riittää 10-15ml aquaa ja väh 5 min injisoiminen.- tsainasef
laimennetaan 20ml:aan steriiliä vettä ja se annetaan stoosina n. 3min. Jos keitikseen suoraan siirtolanyylin kautta 100ml:n pulloon. Eipä kyllä sakkaa.Mut tämä ei toisaankaan ole mikään Pharmaca Fennica, vaan jokaiselta työpaikalta löytyy se ihan omana.
- ihan hölmö
Olenpa ollut töissä paikoissakin, joissa laimennetaan Zinkut ihan 100ml keittikseenkin, pitoisuus sama, toki. Se on melko yleispätevä laimennusliuos melkein kaikkeen antibioottiin; 100 ml keittistä. Lisäksi 100 ml keittiksen pohjassa on tiputuskahva. (ei ihan kaikkiin, mutta suurin osa toki)
- laimentaja
Saako i.v lääkkeitä antaa per os tai pr jos ei ole i.v lupaa tai ei ole valmis sh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894