voiko vihkisormuksella kosia?

pöhelö

Jättää kihlat ostamatta ja kosii suoraan vihkisormuksella.
Voiko niin tehdä?
Tarkoitus olisi mennä naimisiin kumminkin saman kesän aikana eikä viitsi ostella montaa sormusta. Saa ainakin yhden hyvän eikä kahta halpaa...

9

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjadha

      kosia voi myös ilman sormusta. kihloissa voi ihan hyvin olla ilman sormusta. sinuna en kyllä kosisi vihkisormuksella vaan ihan ilman, ja jos saat myöntävän vastauksen sanot että mielestänne ette tarvitse kihlasormuksia koska häät ovat niin pian.

      itse ainakin ymmärtäisin sen paremmin kuin että "tässä on tää kihlasormus, ja muuten tää on myös sitten vihkisormus"... mieluiten sitten pelkästään vihkisormus.

    • haluta kaksi sormusta

      Ymmärränkö oikein, ettet viitsisi ostaa kihlasormusta, koska tulette olemaan kihloissa niin lyhyen aikaa... Tiedäthän, että monet naiset käyttävät naimisissa ollessaan sekä kihlasormusta että vihkiä? Itselläni ne kuuluvat yhteen ja tavallaan symboloivat siviilisäätyäni. En osaisi kuvitella käyttäväni vain yhtä sormusta. Toki ihmiset ovat erilaisia. Kaikki eivät käytä sitä yhtäkään sormusta, jolloin usean sormuksen ostaminen lienee turhaa.

      Voit toki kosia miten haluat, mutta kannattaa huomioida, että sen toisen osapuolen ajatukset eivät välttämättä noudata samaa kaavaa kuin omasi. Hiukan miettisin, miten sormusasian esittäisin. "En viitsi ostaa kuin tämän yhden sormuksen" särähtää ikävästi korvaani.

      • viljo -83

        Etsin pari päivää sormusta kunnes löysin sen oikean näköisen satojen sormusten joukosta. Olen aivan varma että se miellyttää tyttöäni niin ulkonäöltään kun laadultaankin. Ei ainakaan voida väittää etten olisi vaivaa nähnyt sen eteen. Kävin jopa 150km päässä etsimässä sormuksia.


      • mielenkiintosempi tapa

        Amerikkalasityyliin eli kositaan timantilla ja naimisiin mentäessä ostetaan se halvempi sormus rinnalle.
        Paljon kivemmalt kuulostaa kun et kosii jollain rimpulalla toista ja sitten naimisiin mentäessä vasta yhdessä valitaan sormus. kuulostaa tylsältä...    


      • ameriikoissa
        mielenkiintosempi tapa kirjoitti:

        Amerikkalasityyliin eli kositaan timantilla ja naimisiin mentäessä ostetaan se halvempi sormus rinnalle.
        Paljon kivemmalt kuulostaa kun et kosii jollain rimpulalla toista ja sitten naimisiin mentäessä vasta yhdessä valitaan sormus. kuulostaa tylsältä...    

        Meinaat että kihloihin meno on tärkeämpi ja isompi tapahtuma kuin avioituminen? Erikoinen ajatusmalli:o Mahtaakohan kuitenkin kyse olla nykyajan nuorten ahneudesta, että kaikki mulle heti. On se onnetonta, ettei jakseta odottaa sitä suurta päivää vaan pitää päästä esittelemään timanttejaan heti.


      • dääbädääbä
        viljo -83 kirjoitti:

        Etsin pari päivää sormusta kunnes löysin sen oikean näköisen satojen sormusten joukosta. Olen aivan varma että se miellyttää tyttöäni niin ulkonäöltään kun laadultaankin. Ei ainakaan voida väittää etten olisi vaivaa nähnyt sen eteen. Kävin jopa 150km päässä etsimässä sormuksia.

        Minulle ei olisi tullut kuuloonkaan, että mies olisi valkannut kihlasormuksen etukäteen. Mistä pirusta hän olisi voinut tietää, miellyttääkö se minua ollenkaan!

        Mielestäni ensin kositaan (ja sitä kautta mennään kihloihin) ja vasta sitten etsitään sormukset. Oli kultasepänliikkeessä myyjällä ihmettelemistä, kun sormukseen kaiverrettiin jo menneisyydessä oleva päivämäärä. Totesimme vain, että me olemme jo kihloissa. Kihloissa voi olla ilman sormustakin!


      • onnellinen1
        viljo -83 kirjoitti:

        Etsin pari päivää sormusta kunnes löysin sen oikean näköisen satojen sormusten joukosta. Olen aivan varma että se miellyttää tyttöäni niin ulkonäöltään kun laadultaankin. Ei ainakaan voida väittää etten olisi vaivaa nähnyt sen eteen. Kävin jopa 150km päässä etsimässä sormuksia.

        Hei,

        kuullostaa ihanalta että oot vaivautunut ja olen varma että naisesi arvostaa sitä:)

        Onnea!


    • dfgdgdgdg

      Jos avomieheni tulisi kosimaan vihkisormuksella ja selittelisi jotain tuollaista, tulisi mieleen, että just joo, vaikka olet Pirun köyhä, niin olisit silti voinut ostii kihlasormuksen. Vaikkapa vaan sitten sen 45e maksavan sileän rinkulan. Eli itse kyllä loukkaantuisin. Koska kyllä kuulostaa siltä, että olet köyhä etkä viitsi ostaa teille kahdelle edes niitä muutaman kympin sileitä rinkuloita. Kyllä sitä pitää molemmat rinkulat olla ja rinkulat molemmilla.

      • tömps

        Minua kosittiin muutama päivä sitten ja aiomme pitää häät ensi kesänä. Itse en ole kovin innokas kihlasormuksen kantaja (olen siis tuleva morsian), joten sovittiin että kumpikin saa sormuksensa vasta kirkossa. Ihan yhtä paljon ollaan silti kihloissa ilman sormuksiakin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe