voiko vihkisormuksella kosia?

pöhelö

Jättää kihlat ostamatta ja kosii suoraan vihkisormuksella.
Voiko niin tehdä?
Tarkoitus olisi mennä naimisiin kumminkin saman kesän aikana eikä viitsi ostella montaa sormusta. Saa ainakin yhden hyvän eikä kahta halpaa...

9

2105

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjadha

kosia voi myös ilman sormusta. kihloissa voi ihan hyvin olla ilman sormusta. sinuna en kyllä kosisi vihkisormuksella vaan ihan ilman, ja jos saat myöntävän vastauksen sanot että mielestänne ette tarvitse kihlasormuksia koska häät ovat niin pian.

itse ainakin ymmärtäisin sen paremmin kuin että "tässä on tää kihlasormus, ja muuten tää on myös sitten vihkisormus"... mieluiten sitten pelkästään vihkisormus.

• haluta kaksi sormusta

Ymmärränkö oikein, ettet viitsisi ostaa kihlasormusta, koska tulette olemaan kihloissa niin lyhyen aikaa... Tiedäthän, että monet naiset käyttävät naimisissa ollessaan sekä kihlasormusta että vihkiä? Itselläni ne kuuluvat yhteen ja tavallaan symboloivat siviilisäätyäni. En osaisi kuvitella käyttäväni vain yhtä sormusta. Toki ihmiset ovat erilaisia. Kaikki eivät käytä sitä yhtäkään sormusta, jolloin usean sormuksen ostaminen lienee turhaa.

Voit toki kosia miten haluat, mutta kannattaa huomioida, että sen toisen osapuolen ajatukset eivät välttämättä noudata samaa kaavaa kuin omasi. Hiukan miettisin, miten sormusasian esittäisin. "En viitsi ostaa kuin tämän yhden sormuksen" särähtää ikävästi korvaani.

• viljo -83

Etsin pari päivää sormusta kunnes löysin sen oikean näköisen satojen sormusten joukosta. Olen aivan varma että se miellyttää tyttöäni niin ulkonäöltään kun laadultaankin. Ei ainakaan voida väittää etten olisi vaivaa nähnyt sen eteen. Kävin jopa 150km päässä etsimässä sormuksia.

• mielenkiintosempi tapa

Amerikkalasityyliin eli kositaan timantilla ja naimisiin mentäessä ostetaan se halvempi sormus rinnalle.
        Paljon kivemmalt kuulostaa kun et kosii jollain rimpulalla toista ja sitten naimisiin mentäessä vasta yhdessä valitaan sormus. kuulostaa tylsältä...    

• ameriikoissa
        mielenkiintosempi tapa kirjoitti:

Amerikkalasityyliin eli kositaan timantilla ja naimisiin mentäessä ostetaan se halvempi sormus rinnalle.
        Paljon kivemmalt kuulostaa kun et kosii jollain rimpulalla toista ja sitten naimisiin mentäessä vasta yhdessä valitaan sormus. kuulostaa tylsältä...    

Meinaat että kihloihin meno on tärkeämpi ja isompi tapahtuma kuin avioituminen? Erikoinen ajatusmalli:o Mahtaakohan kuitenkin kyse olla nykyajan nuorten ahneudesta, että kaikki mulle heti. On se onnetonta, ettei jakseta odottaa sitä suurta päivää vaan pitää päästä esittelemään timanttejaan heti.

• dääbädääbä
        viljo -83 kirjoitti:

Etsin pari päivää sormusta kunnes löysin sen oikean näköisen satojen sormusten joukosta. Olen aivan varma että se miellyttää tyttöäni niin ulkonäöltään kun laadultaankin. Ei ainakaan voida väittää etten olisi vaivaa nähnyt sen eteen. Kävin jopa 150km päässä etsimässä sormuksia.

Minulle ei olisi tullut kuuloonkaan, että mies olisi valkannut kihlasormuksen etukäteen. Mistä pirusta hän olisi voinut tietää, miellyttääkö se minua ollenkaan!

Mielestäni ensin kositaan (ja sitä kautta mennään kihloihin) ja vasta sitten etsitään sormukset. Oli kultasepänliikkeessä myyjällä ihmettelemistä, kun sormukseen kaiverrettiin jo menneisyydessä oleva päivämäärä. Totesimme vain, että me olemme jo kihloissa. Kihloissa voi olla ilman sormustakin!

• onnellinen1
        viljo -83 kirjoitti:

Hei,

kuullostaa ihanalta että oot vaivautunut ja olen varma että naisesi arvostaa sitä:)

Onnea!

• dfgdgdgdg

Jos avomieheni tulisi kosimaan vihkisormuksella ja selittelisi jotain tuollaista, tulisi mieleen, että just joo, vaikka olet Pirun köyhä, niin olisit silti voinut ostii kihlasormuksen. Vaikkapa vaan sitten sen 45e maksavan sileän rinkulan. Eli itse kyllä loukkaantuisin. Koska kyllä kuulostaa siltä, että olet köyhä etkä viitsi ostaa teille kahdelle edes niitä muutaman kympin sileitä rinkuloita. Kyllä sitä pitää molemmat rinkulat olla ja rinkulat molemmilla.

• tömps

Minua kosittiin muutama päivä sitten ja aiomme pitää häät ensi kesänä. Itse en ole kovin innokas kihlasormuksen kantaja (olen siis tuleva morsian), joten sovittiin että kumpikin saa sormuksensa vasta kirkossa. Ihan yhtä paljon ollaan silti kihloissa ilman sormuksiakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      27
      5303
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4667
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      149
      1633
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1446
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1270
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1084
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      206
      977
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      913
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      839
    Aihe