Vajaa 6v poika, keskivaikea kehitysvamma keskivaikea lapsuusiän autismi.
Tilanne: Hampaassa (omasta mielestäni selvä) näkyvä reikä alaetuhammas heiluu ja takana jo uusi hammas tulollaan. Sain ajan terveyskeskukseen hampaiden tarkistukseen 25.6 jolloin hammaslääkäri arvioi tilanteen kiireellisyyden ja laittaa tarvittaessa lähetettä eteenpäin. Ilmeisesti nukutuksessa sitten täytyisi hoitaa, mutta.. Paikataanko maitohampaita jos se vaatii nukutuksen?
Heiluva hammas täytyy itse saada nitkuteltua irti, ja toivoa että pysyvä hammas siirtyy oikealle paikalle.
Onko kokemuksia? missä hoidettu ja miten?
Autistisen lapsen hammashuolto?
2
837
Vastaukset
- vastaavasta
ja mitä suosittelee.
Keskustele ja valmenna lasta etukäteen ja käykää tutustumassa paikkaan ennen toimenpidettä Ihan sama ongelma meillä :(
Poika ei avaa edes suutaan yleensä hammaslääkärissä.
Nyt reikä todettu ja annettiin aika paikaukseen enkä tiedä mitä tehdä ku ei koskaan voi onnistua! Meillekkin puhuttu tuosta nukutuksesta mutta tämä hammaslääkäri tykkäs vaan että"kyl se siitä onnistuu",ei todellakaan onnistu : (
Perunko ajan vai mitä teen...ne pitää huonona äitinä jos perun.
Poika ei kestä jostain syystä nukutusta hyvin,heng.vaikeuksia.Muilla dysfaatikko-aspergeneillä samoja ongelmia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19711762
- 585539
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462847- 402455
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k152444Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471939Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131911Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71707- 341610