Vajaa 6v poika, keskivaikea kehitysvamma keskivaikea lapsuusiän autismi.
Tilanne: Hampaassa (omasta mielestäni selvä) näkyvä reikä alaetuhammas heiluu ja takana jo uusi hammas tulollaan. Sain ajan terveyskeskukseen hampaiden tarkistukseen 25.6 jolloin hammaslääkäri arvioi tilanteen kiireellisyyden ja laittaa tarvittaessa lähetettä eteenpäin. Ilmeisesti nukutuksessa sitten täytyisi hoitaa, mutta.. Paikataanko maitohampaita jos se vaatii nukutuksen?
Heiluva hammas täytyy itse saada nitkuteltua irti, ja toivoa että pysyvä hammas siirtyy oikealle paikalle.
Onko kokemuksia? missä hoidettu ja miten?
Autistisen lapsen hammashuolto?
2
855
Vastaukset
- vastaavasta
ja mitä suosittelee.
Keskustele ja valmenna lasta etukäteen ja käykää tutustumassa paikkaan ennen toimenpidettä Ihan sama ongelma meillä :(
Poika ei avaa edes suutaan yleensä hammaslääkärissä.
Nyt reikä todettu ja annettiin aika paikaukseen enkä tiedä mitä tehdä ku ei koskaan voi onnistua! Meillekkin puhuttu tuosta nukutuksesta mutta tämä hammaslääkäri tykkäs vaan että"kyl se siitä onnistuu",ei todellakaan onnistu : (
Perunko ajan vai mitä teen...ne pitää huonona äitinä jos perun.
Poika ei kestä jostain syystä nukutusta hyvin,heng.vaikeuksia.Muilla dysfaatikko-aspergeneillä samoja ongelmia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161