Mikä on kun joskus kun herään ja nousen, silmissä alkaa pimenee ja palautaa sitten takasin. Joskus myös kun tuun saunasta pois suihkuun niin sama juttu. oon 16 v
Silmissä pimenee
17
9722
Vastaukset
- Blackie
Mulla on matala verenpaine ja jos nousen nopeasti ylös vaikka sohvalta ja lähden kävelemään niin silmissä mustenee. Verenpaine se vissiin sullakin heittelee.
- jennyy
eli varmaan matala verebpaine, ihan normaalia siis.
- unnameddd
Sama homma oon 14, mulla kyllä verenpaine on ihan normaali.
Samalla kun pimenee, rupee päässä tuntumaan mutta sitten sekin loppuu kun näkee taas...- katunut
Voi olla vaikka verenkiertohäiriöitä päässä
ja ne ovat vakavia asioita.
Siis vaikka ensin tavalliselle lääkärille - ...
katunut kirjoitti:
Voi olla vaikka verenkiertohäiriöitä päässä
ja ne ovat vakavia asioita.
Siis vaikka ensin tavalliselle lääkärilleNopeasti pystyyn noustessa silmissä voi hetkeksi mustua ja päässä tuntua lievä kivistyksen tunne. Kyseessä on varsin yleinen ilmiö terveillä ortostaattinen hypotensio eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku. Tässä kohtaa lääkäri usein kehottaa nousemaan hitaammin ja lähtemään liikkeelle rauhallisemmin. Itsellä ollut kyseistä 'oiretta' jo vuoskymmeniä.
- kimmor83
... kirjoitti:
Nopeasti pystyyn noustessa silmissä voi hetkeksi mustua ja päässä tuntua lievä kivistyksen tunne. Kyseessä on varsin yleinen ilmiö terveillä ortostaattinen hypotensio eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku. Tässä kohtaa lääkäri usein kehottaa nousemaan hitaammin ja lähtemään liikkeelle rauhallisemmin. Itsellä ollut kyseistä 'oiretta' jo vuoskymmeniä.
tästäkö ketjusta se minunkinoireisii sopiva selevitys siis löytyi. minulla on siis tuota samaa aamulla nousen menen esim lehden hakuun tuntuu kuin välillä sumenisi ettei näe mitään ja huimaa ja päätä jomottaa. ja sitten välilä tuntuu myös keskenpäivän aivan samalle välillä istuessa ja välillä liikkuessa. eli voisiko se olla minulla myös tuo terveillä ortostaattinen hypotensio eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku?
vai olisiko syytä käydä tohtorilla? viimeksi kävin näiden oireideni takia mutta sanoi että tervemies arvoissa ei ollut vikaa tms sanomista
ja tosiaan välillä tämä tunne kestää pitkään ja välillä taas ei muuta kuin aamuisin? ja ikää on karttunut 24(eli ei siis 27 kuten joku nokkela nickinperästä laskisi) :D
- 14 vee
Minullakin välillä ylösnoustessa silmissä pimenee ja hiukan pyörryttääkin ja hetken kuluttua näen taas... Sama juttu, jos vaikkapa juoksen tms...
Mistäköhän on kyse? - tytteli14
Minullakin on samoja oireita. En uskaltanut kertoa siitä,koska luulin että se on jotain vakavaa. Olen 14-vuotias. Mutta vältyimpähän nyt lääkäri käynniltä:)
- lissukka 4
mittauttakaa heti silmälääkärillä tai silmäasemilla silmänpaine.
- nainen..
Syö enempi suolaa, mutta lähti oireet sillä. Tosin nyt jo 3-kymppinen.
- KiKizKi
itekkin 14 ja itellä sama juttu jos vaikka istun sohvalla ja teen asioita vaikka tabletilla ja sitten nousen jalähden kävelemään niis silmissä pimenee ja vähän niinkun pyörryttää pitää kokeilla tuota suola juttuu...
;D- 14+2
Suola nostaa verenpainetta. Onko sekään hyvä. Ehkä pitäisi mittauttaa verenpaine.
Liiallisella verenpaineella menee verisuonet huonoksi.
Itselläkin on alkanut tulla nopeasti ylös pompatessa pientä pyörrytystä.
Sinänsä hassua että olen saanut verenpaineen alemmaksi liikunnalla ja ruokavaliolla. Nyt sitten tulee tuollaista. Pienempi paha taitaa kuitenkin olla verenpainetaudin tuomiin haittoihin verrattuna. Kun ylös nousun jälkeen kumartuu vähän, niin helpottaa heti. Tuleepa samalla taivutuksia tehtyä :)
Terveydenjoitaja voisi tarkistaa verenpaineet ja verensokerin!
- Girl_
Joo mullakin tulee oikestaa joka päivä toi et silmissä pimenee ja näkee joko iha sumeesti tai ei yhtää ja sen aikana heikottaa/pyörryttää pääs hirveesti ja pitää ottaa tukee jostaki, koska tuntuu et jos en ottais tukee nii sitte oikesti kaatuisin ja sit hetken päästä on taas iha normi olo. Ja oon yrittäny nousta rauhallisesti/hitaasti, mutta silti aina välillä tulee toi tunne ja silmis pimenöö..
Tosiaan 16 vuotias oon ja aika kauan on menny tolleen. - Pimento
Mulla on sellanen juttu et mul pimenee silmissä ja ihan ku menettäisin tajuni ja sit vaa yhtäkkii menee ohi,mut myös ollu sitä et jos syön nii sen jälkee alkaa oksettaa ja silmis pimenee ja oon 17
- Ylös_ja_ulos
Sitä se liika istuminen saa aikaan. Kun nuoriso ei osaa muuta kuin ruutua tuijottaa ja löhötä. Pitäisi liikkua koko ajan ja niitä ylös nousuja harrastaa useammin. Kyllä sitä liikuntoa pääkoppakin kaipaa.
- Njioo
Oon 13 mulla tätä tapahtuu sieltä saunasta lähtiessä ja sängyltä noustessa ja ihan normi verenpaine. Onks tää vakavaa pitääks huolestuu?!
- Sairas
Itselläni kävi tänään silleen että olin käynyt vessassa pari kertaa niistä ässä mun nenän ja menin takaisin sänkyyn istumaan ja sillon kun nousin todella nopeeta ja menin parvekkeen oven eteen niin silmissä rupes mustumaan niin että osa näkökyvystä muuttui mustaksi ja päässä rupes tuntumaan ja mä jotenkin pyörryin/nukahdin ja heräsin sairaalassa ja en tiiä vielä mikä mulla on koska ei oo kerrottu vielä mitään mulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768