Silmissä pimenee

paapoo

Mikä on kun joskus kun herään ja nousen, silmissä alkaa pimenee ja palautaa sitten takasin. Joskus myös kun tuun saunasta pois suihkuun niin sama juttu. oon 16 v

17

9424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blackie

      Mulla on matala verenpaine ja jos nousen nopeasti ylös vaikka sohvalta ja lähden kävelemään niin silmissä mustenee. Verenpaine se vissiin sullakin heittelee.

    • jennyy

      eli varmaan matala verebpaine, ihan normaalia siis.

    • unnameddd

      Sama homma oon 14, mulla kyllä verenpaine on ihan normaali.
      Samalla kun pimenee, rupee päässä tuntumaan mutta sitten sekin loppuu kun näkee taas...

      • katunut

        Voi olla vaikka verenkiertohäiriöitä päässä
        ja ne ovat vakavia asioita.
        Siis vaikka ensin tavalliselle lääkärille


      • ...
        katunut kirjoitti:

        Voi olla vaikka verenkiertohäiriöitä päässä
        ja ne ovat vakavia asioita.
        Siis vaikka ensin tavalliselle lääkärille

        Nopeasti pystyyn noustessa silmissä voi hetkeksi mustua ja päässä tuntua lievä kivistyksen tunne. Kyseessä on varsin yleinen ilmiö terveillä ortostaattinen hypotensio eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku. Tässä kohtaa lääkäri usein kehottaa nousemaan hitaammin ja lähtemään liikkeelle rauhallisemmin. Itsellä ollut kyseistä 'oiretta' jo vuoskymmeniä.


      • kimmor83
        ... kirjoitti:

        Nopeasti pystyyn noustessa silmissä voi hetkeksi mustua ja päässä tuntua lievä kivistyksen tunne. Kyseessä on varsin yleinen ilmiö terveillä ortostaattinen hypotensio eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku. Tässä kohtaa lääkäri usein kehottaa nousemaan hitaammin ja lähtemään liikkeelle rauhallisemmin. Itsellä ollut kyseistä 'oiretta' jo vuoskymmeniä.

        tästäkö ketjusta se minunkinoireisii sopiva selevitys siis löytyi. minulla on siis tuota samaa aamulla nousen menen esim lehden hakuun tuntuu kuin välillä sumenisi ettei näe mitään ja huimaa ja päätä jomottaa. ja sitten välilä tuntuu myös keskenpäivän aivan samalle välillä istuessa ja välillä liikkuessa. eli voisiko se olla minulla myös tuo terveillä ortostaattinen hypotensio eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku?

        vai olisiko syytä käydä tohtorilla? viimeksi kävin näiden oireideni takia mutta sanoi että tervemies arvoissa ei ollut vikaa tms sanomista

        ja tosiaan välillä tämä tunne kestää pitkään ja välillä taas ei muuta kuin aamuisin? ja ikää on karttunut 24(eli ei siis 27 kuten joku nokkela nickinperästä laskisi) :D


    • 14 vee

      Minullakin välillä ylösnoustessa silmissä pimenee ja hiukan pyörryttääkin ja hetken kuluttua näen taas... Sama juttu, jos vaikkapa juoksen tms...

      Mistäköhän on kyse?

    • tytteli14

      Minullakin on samoja oireita. En uskaltanut kertoa siitä,koska luulin että se on jotain vakavaa. Olen 14-vuotias. Mutta vältyimpähän nyt lääkäri käynniltä:)

    • lissukka 4

      mittauttakaa heti silmälääkärillä tai silmäasemilla silmänpaine.

    • nainen..

      Syö enempi suolaa, mutta lähti oireet sillä. Tosin nyt jo 3-kymppinen.

    • KiKizKi

      itekkin 14 ja itellä sama juttu jos vaikka istun sohvalla ja teen asioita vaikka tabletilla ja sitten nousen jalähden kävelemään niis silmissä pimenee ja vähän niinkun pyörryttää pitää kokeilla tuota suola juttuu...
      ;D

      • 14+2

        Suola nostaa verenpainetta. Onko sekään hyvä. Ehkä pitäisi mittauttaa verenpaine.
        Liiallisella verenpaineella menee verisuonet huonoksi.

        Itselläkin on alkanut tulla nopeasti ylös pompatessa pientä pyörrytystä.
        Sinänsä hassua että olen saanut verenpaineen alemmaksi liikunnalla ja ruokavaliolla. Nyt sitten tulee tuollaista. Pienempi paha taitaa kuitenkin olla verenpainetaudin tuomiin haittoihin verrattuna. Kun ylös nousun jälkeen kumartuu vähän, niin helpottaa heti. Tuleepa samalla taivutuksia tehtyä :)

        Terveydenjoitaja voisi tarkistaa verenpaineet ja verensokerin!


    • Girl_

      Joo mullakin tulee oikestaa joka päivä toi et silmissä pimenee ja näkee joko iha sumeesti tai ei yhtää ja sen aikana heikottaa/pyörryttää pääs hirveesti ja pitää ottaa tukee jostaki, koska tuntuu et jos en ottais tukee nii sitte oikesti kaatuisin ja sit hetken päästä on taas iha normi olo. Ja oon yrittäny nousta rauhallisesti/hitaasti, mutta silti aina välillä tulee toi tunne ja silmis pimenöö..
      Tosiaan 16 vuotias oon ja aika kauan on menny tolleen.

    • Pimento

      Mulla on sellanen juttu et mul pimenee silmissä ja ihan ku menettäisin tajuni ja sit vaa yhtäkkii menee ohi,mut myös ollu sitä et jos syön nii sen jälkee alkaa oksettaa ja silmis pimenee ja oon 17

    • Ylös_ja_ulos

      Sitä se liika istuminen saa aikaan. Kun nuoriso ei osaa muuta kuin ruutua tuijottaa ja löhötä. Pitäisi liikkua koko ajan ja niitä ylös nousuja harrastaa useammin. Kyllä sitä liikuntoa pääkoppakin kaipaa.

    • Njioo

      Oon 13 mulla tätä tapahtuu sieltä saunasta lähtiessä ja sängyltä noustessa ja ihan normi verenpaine. Onks tää vakavaa pitääks huolestuu?!

    • Sairas

      Itselläni kävi tänään silleen että olin käynyt vessassa pari kertaa niistä ässä mun nenän ja menin takaisin sänkyyn istumaan ja sillon kun nousin todella nopeeta ja menin parvekkeen oven eteen niin silmissä rupes mustumaan niin että osa näkökyvystä muuttui mustaksi ja päässä rupes tuntumaan ja mä jotenkin pyörryin/nukahdin ja heräsin sairaalassa ja en tiiä vielä mikä mulla on koska ei oo kerrottu vielä mitään mulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe