17 vuotias

kissimissi

mitä mieltä olette ihmiset; oon tavannu maailman ihanimman ihmisen, pari vuotta mua vanhemman pojan. se asuu musta 250km kaukana ja nähdään melkein joka viikonloppu. ollaan oltu pian kuukausi yhdessä, aiiivan rakastuneita, ja täysin varmoja siitä, että molemmat on löytäny sen oikean. nyt ollaan mietitty kihlausta, ja poikakaverini sanoi ettei vielä, se haluaa odottaa hetken. mä taas olisin jo nyt valmis, mutta tottakai ymmärrän miksi poikaystäväni on sitä mieltä. mitä sanotte, onko järkevää mennä kihloihin jo näin alkuvaiheessa?

11

2102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjahdjka

      "onko järkevää mennä kihloihin jo näin alkuvaiheessa?"

      kysymys kuuluu "onko järkevää sopia naimisiinmenosta jo näin alkuvaiheessa?". kihloihin ei mennä vaan kihloissa ollaan kun avioliittolupaus on tehty.

      oletko todella valmis lupaamaan meneväsi tämän tyypin kanssa naimisiin kun olette tavanneet n. 3-4 kertaa ("melkein joka viikonloppu", "oltu pian kuukausi yhdessä")?? tajuatkohan itsekään kuinka tyhmältä tuo kuulostaa...

    • uudestaa

      Sitte ku olette olleet yhes ueemman vuoden ja siis asuneet yhdessä niin että näätte 24/7 jokapäivä esim puolenvuodenkin ajan ja kattokaa miten käy...

    • voin sanoa

      Molemmat parit kun oltiin työttöminä ja ilman koulutusta yhteensä vuosi ja nähtii jokapäivä 24/7 niin siin alko näkee miten oikeest tulee toimee..

    • gljhcs

      Jos se rakastaa sua, se menee suoraan naimisiin sun kanssa. Jos ei mene, etsi joku toinen ja mene sen kanssa.

    • joopsista

      En epäile ettetkö olisi rakastunut, mutta rakkaus on myös sokeaa noin alkuvaiheessa...et huomaa ollenkaan poikaystäväsi huonoja puolia tai jos huomaat, et kuitenkaan tiedosta niitä kunnolla, koska näette niin harvoin.Älä hyvä ihminen mene kihloihin KUUKAUDEN seurustelun jälkeen!!!Poikaystäväsi on täysin oikeassa siitä, että kannattaa vielä odottaa.Asukaa ensin yhdessä ja vasta sitten kihlaus.Liian moni suhde päättyy eroon liiallisen hätiköimisen takia.

    • Vanhempi ja viisaampi

      ja uudessa ihanassa tilanteessa: olet rakastunut. Kokemattomuutesi johdosta et kuitenkaan vielä ymmärrä, että kyse on vain alkuhuumasta. Odotahan vähintään pari vuotta, mielellään jopa viisi tai enemmän, ennen kuin teet päätöstä naimisiin menosta. Siinä ajassa tulet todennäköisesti huomaamaan, että ette olekaan toisillenne sopivat koko loppuelämän ajaksi.

    • kissimissi

      kiitos nyt ku vastasitte! päätin nyt, et katton tässä niin kauan ku on tarvetta, meijän suhdetta.. ei tässä mikään kiire ole vielä :) ootte ihan oikeessa. mutta hyvää kesää teille kaikille ja kiitos!! :)))

    • jfhjgyj

      odota rauhassa ja katsele vielä ainakin puolitoista vuotta ettei tule pettymyksiä :)

    • tyylillä!

      itse menin kihloihin 17v. seurusteltiin 3pvä ja sitten ostettiin sormukset. Nyt ollaan oltu kihloissa reilu 11v. ja naimisissa 3v. Hyvin menee edelleen!

      • attaroa

        Itse menin poikaystäväni kanssa kihloihin noin puolen vuoden seurustelun jälkeen, hän oli silloin 17 ja minä 16. Nyt ollaan oltu puolitoista vuotta yhdessä ja muuttamassa pian omaan asuntoon, vieläkin korviamme myöten rakastuneita toisiimme.

        Se, mitä kannattaa miettiä: jos menee kihloihin, siitä yleensä kerrotaan muille. Etenkin nuorien kohdalla muut pyörittelevät päätään ja epäilevät, tuleeko siitä mitään. Jos suhde ei kestäkään, täytyy muille ennemmin tai myöhemmin kertoa siitä. Voi tulla niitä "mitäs minä sanoin"- tyyppejä jankuttamaan, miten he koko ajan tiesivät ettei siitä tule mitään. Se on joko häpeä, suru, suuttumus tai mikä tunne ikinä, mutta tuskin tuntuu hyvältä. Pitää olla varma, että homma kestää, ja sietää myös seuraukset.


    • Tuossa iässä..

      Kaikki kivat pojat tuntuvat niiltä oikeilta muutaman kuukauden, kunnes tulee uusi ihastus! Olet niin nuori. Voit ihan hyvin odottaa viisikin vuotta ja sitten mennä kihloihin jos vielä siltä tuntuu..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe