Saako kanille antaa
raparperiä
syreenin lehtiä
paprikaa
lehtikuusen lehtiä
puna-apilan LEHTIÄ?
Tiedän, että puna-apilaa ei saisi antaa, mutta
mitä siinä...
Ja nyt on kyseessä pieni kani! Siis kääpiörotu,
kääpiöluppakorva:)
Kiitollinen vastauksista...
Saako KANILLE antaa...
5
3868
Vastaukset
- n.s
raparperi= ?
syreenin lehdet= Ei saa antaa
paprikaa= saa antaa
lehtikuusi= Lehdistä tuskin on vaaraa, pihkaisia
oksia ei saa antaa
puna-apila= tietääkseni aiheuttaa vatsakipuja...
ei tainnut olla paljon apua... jotain kuitenkin - kanifani
sisältää oksaalihappoa ja ihmisenkään ei
suositella syövän sitä runsaasti, joten en
antaisi sitä kanille. Luonnonvaraiset
jäniksetkään eivät syö sitä. - gtrs
En kai vaan tulkinnut väärin sanomaas: "Tiedän,
että puna-apilaa ei saisi antaa, mutta
mitä siinä..." ...kiellosta on väliä? Sitäkö sä
tarkotit vai jotain muuta? Ja jos tiiät ettei
sitä sais antaa, niin miks ees kysyt saako sitä
antaa vai ei?- Milla
Tarkoitin, etten itse asiassa tiedä, mitä puna-
apilassa ei saa antaa, kukkia vai lehtiä, vai
koko kasvia yleensäkään. Sen voi tulkita monella
tavalla, ja minun kanini ainakin pitävät varsista
ja lehdistä joita ovat hiukan maistaneet. - Jim__
Jos joku muu lukee tätä myöhemmin niin älkää antaka puna-apilan lehtiä kaneille. Kanit syövät mitä tahansa kun heiltä on surkastunut kyky aistia vaaralliset kasvit toisin kuin luonnonvaraisilta jäniksiltä yms.
Aloittajan kani on jo kuollut toki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418