kissan ja koiran älykkyyden erot -kumpi on älykkäämpi?

kysyisin vaan

Kumpi on älykkäämpi eläin kissa vai koira?

http://www.tiede.fi/arkisto/print.php?id=248&vl=
http://www.urk.fi/yhdist.html

Ei riitä perusteeksi, että koira hakee kapulan kun sanoo "hae". Koira on jotenkin ihmisten "orja" elämänsä ajan. Omaa auktoriteetin, mutta onko lopulta siinä mitään järkeä älykkyyden kanssa?

9

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sme

      Tykkään koirista koska ne ovat niin seurallisia ja minullakin on koira joka on 2 vuolta

      • koiraiisimpi

        Mun koira 1,9kk, ihana leikkisä kaveri.OLi mulla kissakin, mutta se oli haastava pitää, karkaili ulos ja naapurit soitteli perään.Pidin sittenlopunikää sisällä, enkä ota enää kissaa.Koira helpompi, kun voi opettaa irtipysymän,ja tulemaan kutsusta pois naapurien rajan läheltä.


    • soolo

      nm-sinne vaan

      Älykkyydellä ja tottelevaisuudella
      ei ole mitään yhteistä,

    • helppokoira

      Meillä koira kulkee mukana, huolehtii itse ettei me olla kaukana.Vapaana siis on muutaman mwtrin etäisyydellä, ja seuraa itsestään Pyytämättä, luonnostaan.Huoletonta ja helppoa.Ei toimis kissan, eikä monen muun koirankaan kanssa..Ei tarvii vahtia,ettei koira karkaa.Se vahtii, ja huolehtii ettei me karata liian kauas siitä.Tulee aina perässä, pysyy lähellä.Jää kyllä hienosti kotiin, työpäiviksi jne.

      • karkaamattomuus

        Mahtavaa :)


      • minelan

        nm. HELPPO KOIRA

        HIENOA, että olet valinnut sinule sopivan rodun, Minä olen omistanut ensin 7 koiraa palveluskoiria, sitten vaidoin kk-mäyräkoiraan. Kasvatin niitä voitokkaasti 30 vuotta. Nyt minulla on enää chiuahua ja kissa.
        Rakastan niitä yli kaiken.Kennelnimeni on Minelan


    • 4a3e5gszdvzd

      Yritä päätellä itse!

      Kumpia on enemmän sokeita opastamassa ja avustamassa? Kissoja vai koiria?

      Kumpia on enemmän vartiointitehtävissä? Kissoja vai koiria?

      Monestako poliisikissasta olet kuullut?

      Kumpia on enemmän tunnistamassa huumeita raja-asemilla? Kissoja vai koiria?

      Kumpia on enemmän haistelemassa rakennuksista homeita? Kissoja vai koiria?

      Kumpia on enemmän etsimässä ja jäljittämässä eksyneitä ihmisiä? Tai etsimässä lumivyöryjen alle jääneitä?

      Sitäkin voit miettiä, että vaikka älyä olisi kuinka paljon, onko sillä merkitystä, ellei sitä voi käyttää mitenkään?

    • turhaturhuus

      Aloitus on typerä.Mitä hyötyä on edes tiedosta, jonka mukaan ei kukaan lemmikkiään valitse.Ei sillä ole mitään väliä oikeassa elämässä.
      ...Et otin tyhmän kissan, kun en jaksa ulkoiluttaa viisasta koiraa.Ketään ei oikeesti kiinnosta tollaset asiat .Mut vaivatkaa toki aivojanne moisia miettimällä XD

    • beethooven

      Olen nyt kohta viikon seurannut kahden kissan ja parin koiran toimia siinä sivussa taas vaihteeksi. Koko remmin viisain lienee kuitenkin tuo siiamilainen kissa joka ymmärtää liki kaiken mitä sille sanon. Koirat ovat enemmänkin sellaisia tunnepuolen kavereita kummatkin omalla tavallaan. Kun sanon koiralle tulessani ovesta sisään missä tuo Kaisa lienee? Kuuluu pian kulman takaa voimakas vastaus että mau täällähän minä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe