paras kestovaippa???

kysely

Kertokaahan kestoilijat paras vaippa?

Olen vasta aloittelija ja mieltynyt aio-vaippaan ja taskuvaippaan pul kuorella, johon voi laittaa lisäimuja.

Mitä vinkkejä yökestoon?

14

2429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Meillä on käytössä Fuzzit.Loistavia myös yökäytössä

    • pojun äiti

      Meillä päivävaippoina Tiris helppovaipat (AIO) ja yöllä Hilivinksis K:t lisäimulla (sisävaippa) ja PUL kuoret.

      Monenlaista on kokeiltu, ja näihin päädyttiin. Ovat helppohoitoisia, luotettavia ja kuivuvat inhimillisessä ajassa. Taskut eivät meillä pitäneet, ja koin niiden täyttämisen hankalaksi ja tyhjentämisen epämiellyttäväksi.

      Näillä nykyisillä systeemeillä on menty jo vuosi, ja tarkoitus on pärjätä samoilla vaipoilla pojan vaippaiän loppuun asti.

    • on maailman

      paras vaippa, ainakin meidän ukolle. ei valskaa, ovat pitkällä tähtäimellä edullisia ja meidän käytössä ainakin miellyttävämpiä kuin esim. fuzzibuns. ja ölläkin menee paremmin kuin kertakäyttöinen, imukyky vain käytön ja pesujen myötä paranee :) tää siis meidän näkemys asiasta, kannattaa kokeilla!

      • jki

        Tosi helppoja käyttää siis ukkokin oppi heti. Ei tarttee taitella mitään harsoja. Tosin siskon mielestä villahousut parhaita. Jokainen äiti löytää vain kokeilemalla omalle vauvelilleen parhaat vaipat.


    • ..sun tätä..

      Imse Vimseä, Popolinoa ja itetekoisia sisäosia. Kuoret samoja merkkejä.
      Olen tykänny, tosin ei hirveesti vertailupohjaa eli varmasti parempiakin vahtoehtoja löytyy..

      • käytössä

        harsot bambulisäimuilla ja päälle imse vimse-muovikuori. Tulee edulliseksi ja on ihan helppoa. Harsoja voi taitella etukäteen, niin sujuumieheltäkin. Mielestäni All-in oneissa on aikamoinen peseminen ja kuivaaminen, tosin joutuuhan niitä harsojakin pesemään, kuivuvat kuitenkin tosi nopeasti vaippoihin verrattuna. HArsojen lisäksi meillä käytössä kolme fuzzi bunzzia. Vaativat lisäimun, mutta toimivat muuten ihan mukavasti ja imse vimse muovikuoren tapaan kasvavat lapsen mukana. Kuitenkin melkoisen arvokkaita noihin harsoihin (joihin olen hurahtanut)verrattuna.


      • ..sun tätä..
        käytössä kirjoitti:

        harsot bambulisäimuilla ja päälle imse vimse-muovikuori. Tulee edulliseksi ja on ihan helppoa. Harsoja voi taitella etukäteen, niin sujuumieheltäkin. Mielestäni All-in oneissa on aikamoinen peseminen ja kuivaaminen, tosin joutuuhan niitä harsojakin pesemään, kuivuvat kuitenkin tosi nopeasti vaippoihin verrattuna. HArsojen lisäksi meillä käytössä kolme fuzzi bunzzia. Vaativat lisäimun, mutta toimivat muuten ihan mukavasti ja imse vimse muovikuoren tapaan kasvavat lapsen mukana. Kuitenkin melkoisen arvokkaita noihin harsoihin (joihin olen hurahtanut)verrattuna.

        Sinä jolla imse vimsen muovikuori käytössä, kokeilehan "puuvillaversoita"?
        Esim.
        http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=590&avaa=10003

        Olen tykänny tosi paljon. Ihanan tuntuisia ja yhtä hyvän mallisia. :)


    • kestopeppu

      Meillä on hoikka taapero, ja hän käyttää nyt Fuzzeja kokoa Petite. Mikään kertiskään ei pysy niin hyvin päällä kuin Fuzzi. Lisäksi meillä on itse tekemiäni taskuja, ja lähes kaikki imut on tehty itse bambu- ja hamppukankaista.

      Yöllä valintamme on Ronja&Roope tuplabambuläppä, imua löytyy ja istuu hyvin. Tämän sisävaipan päällä Babyidean villahousut, jotka ovat mukavan ohuet ja kauniin väriset :)

      • villahousua

        Miksi niitä käytetään, mikä on idea?


      • +++
        villahousua kirjoitti:

        Miksi niitä käytetään, mikä on idea?

        Lanoliinilla eli villarasvalla käsitelty villa ei päästä kosteutta lävitseen. Eli vaippojen kanssa villahousuja käytetään jotta ei tarvitse pukea lapsen päälle muovia.


    • mansikki_84

      meillä on kokeiltu lähes kaikkea mahdollista.
      alussa suosittelen harsoa ja bambuimua sekä mun suosikki on ollut pul-kuoret kaiken kanssa.
      harsossa saa aluksi tarpeeksi pienen pieneen peppuun ja on kasvussa mukana.tämän hetken suosikki on ollut itse tehdyt sisävaippa imu kuori.helppoa ja nopeaa vaipan vaihtoa.
      aio-vaipat ovat pettäneet meidän kovan pissimiehen(aina jossatakin välistä vuotaa) ja taskuvaipat on päivähommiin.
      yökestona meillä toimii kuten myös päivälläkin sisävaippa bambuimu kuori.
      hahtuvahousuista en ole tykännyt..

    • verkun äiti

      Meillä on esikoinen reilun vuoden nyt ja kestoiltu on alusta asti. Meillä on jonkin verran muuttuneet lempisysteemit eri vaiheissa pojan kasvaessa, mutta kaikkia käytetään edelleen..

      Ihan pikkuvauvana meillä oli käytössä PUL-kuoret ja taittovaipat, ja kun poka vähäsen kasvoi niin otettiin käyttöön villahousut ja muotoonommellut sisävaipat, jotka on mun mielestä luotettavin ja miellyttävin vaihtoehto. Lisäksi tuossa rinnalla on ollut käytössä Bumgenius-taskuvaipat sekä erimerkkisiä aio-vaippoja.

      Siinä vaiheessa kun lapsi oppi kävelemään, muuttui myös vaipan vaatimukset aika paljon; taskuvaippamallimme olikin ihan liian leveä kävelevälle ja imut meni helposti ruttuun. Taskuja ollaankin nyt sitten enimmäkseen päikkäreillä käytetty, ja olen alkanut haalia kapeita istuvia aio-vaippoja. Toki meillä on vieläkin villikset ja sisävaipat käytössä ahkerasti:) Sisävaipat on meillä enimmäkseen Cuddlebunseja, muitakin toki on. Suosin pitkään sopivia ns. yhdenkoon vaippoja(tosin harva niistä silti koko vaippaikää mahtuu).

      Meille on pian tulossa toinen vauva, jonka kanssa kestoilun aloitan taas taittovaipoilla sekä nauhavaipoilla. Sitten kun on tullut vähän reisiä, otan hänellekin käyttöön nuo pojun Bumgenius-taskut, niissä on muuten tosi hyvät säädöt:)

    • todella laadukas ja pitävä ...

      Meillä on helpponiikkejä useita ja mieskin tykkää vaihtaa niitä. Meillä on myös kuoriniikkejä ja harsoja.

    • Kestovaippapöhkö

      Me hurahdettiin kestovaippoihin totaalisesti. Pikkuvauvana käytin harsoja ja microfleece liinoja ihoa vasten ettei peppu tunnu kostealta. Harson kanssa pidin WAU! Kuorivaippaa koska villahousut ei pitänyt.
      2,5kk n.5kg aloitin taskuvaipoilla mihin laitetaan imuksi bambufleece taittoimuliina. Merkkejä oli useampia mutta paras meille on Apilakuu ja muut vaipat olenkin jo myynyt pois. Ostin kolme vaippapakettia eli vaippoja on nyt 33 ja niillä pärjää 100% kestoilijana. Tämä mallikin on kiva kun on paljon säätövaraa. Vanhempi tyttö käytti samaa vaippaa vielä yövarmistuksena ja oli silloin 2v5kk 12kg.
      Kun löytää hyvän vaipan lapselleen missä on paljon säätövaraa niin säästöä syntyy kun ei tarvi jatkuvasti vaihtaa vaippakokoa/ ostaa uusia vaippoja!
      Käytettyjä vaippoja saa hyvin kaupaksi joten niitä ei kannata jättää kaapin perälle pölyttymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      388
      3783
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      130
      2641
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1855
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1310
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1172
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      167
      1169
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1104
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      922
    Aihe