renkaista!!

Menee rt 1150 renkaat vaihtoon juuri nyt.Heinolla pojat suosittivat kovasti metzeleriä mutta omassa alla olleet michelinin road pilotit toimivat 10000 km todella hyvin.sanokaa kommentit mitkä sopivat 1150 rt:lle vai onko ihan sama??

15

4433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄrräRT

      Minulla on 1100 RT. Ostin sen keväällä, ja siinä oli alla Metzlerit, loppuun ajetut. Tilasimme sitten kaverin kanssa renkaita Saksasta. Laitoin, koska olivat halvimmat 188 ekeä koko satsi, Continentalit, enkä kyllä huomaa ajo-ominaisuuksissa mitään eroa. Kestävyydestä ei sitten tiedä.

      • luukuttaja

        Vanhassa K-100 käytän Mezler Marathon 880 renkaita.
        Pidosta en tiedä, noin vanhalla vehkeellä raaski hirveitä kanttauksia tehdä. Kulutuskestävyys on mielestäni kohdallaan. Takanen meni vaihtoon 17.000 kohdalla, etukumi kesti vielä kymppitonnin lisää.


    • Marathon

      Marathonit ovat ehdoton valinta. Pitoa löytyy riittävästi normaaliajossa. Ja kestävät kun pidät rengaspaineita 0,3-0,4 baria yli suosituksen. 20 tkm ei tuota ongelmia!

      • Hyväksyttyä

        mallia, z4 tai z6, niin ei tule tien päällä ongelmia viranomaisen kanssa. R1100RS just rengastettu z6.


      • Marathon
        Hyväksyttyä kirjoitti:

        mallia, z4 tai z6, niin ei tule tien päällä ongelmia viranomaisen kanssa. R1100RS just rengastettu z6.

        ei ole hyväksyttyä? Marathon RT:ssä? Älä nyt hyvä mies tee itsestäs naurettavaa!


      • vastaan Rengas

        Mulla on ollut r1100rt vuodesta -96 enkä minkään merkin renkaalla ole päässyt ilmoittamiisi kilometrimääriin jotta olis kivaa jos puheissakin ollais edes liki totuutta. Tosiasiassa renkaat kestää 10000 -15000 km eikä yhtään enempää! Näin on!


      • Marathon
        vastaan Rengas kirjoitti:

        Mulla on ollut r1100rt vuodesta -96 enkä minkään merkin renkaalla ole päässyt ilmoittamiisi kilometrimääriin jotta olis kivaa jos puheissakin ollais edes liki totuutta. Tosiasiassa renkaat kestää 10000 -15000 km eikä yhtään enempää! Näin on!

        Prätkäkokemus 26 vuotta, josta viimeiset 21 vuotta kolmella eri Bemarilla. '98 RT:llä ajoin viisi vuotta ja vaihdoin viime keväänä K1200LT:hen. RT:n Marathoneilla oli silloin ajettu eturenkaalla 22 tuhatta ja takanakki 5 eli 17 tkm kesti edellinen. Siistiä matka-ajoa suurin osa ja kuten totesin, rengaspaineet selvästi yli ohjekirjan suosituksen. Mutta tämä siis Metzelerin Marathonilla. Bridgestonet kestivät niukin naukin kymppitonnin.


      • vastaan Rengas
        Marathon kirjoitti:

        Prätkäkokemus 26 vuotta, josta viimeiset 21 vuotta kolmella eri Bemarilla. '98 RT:llä ajoin viisi vuotta ja vaihdoin viime keväänä K1200LT:hen. RT:n Marathoneilla oli silloin ajettu eturenkaalla 22 tuhatta ja takanakki 5 eli 17 tkm kesti edellinen. Siistiä matka-ajoa suurin osa ja kuten totesin, rengaspaineet selvästi yli ohjekirjan suosituksen. Mutta tämä siis Metzelerin Marathonilla. Bridgestonet kestivät niukin naukin kymppitonnin.

        Kovasti kokemuksemme poikkeavat toisistaan - ei voi kuin todeta.
        En halveksi kokemustasi mutta... liki 300 000 km bemuilla ajaneena en KOSKAAN ole mainitsemiisi kilometrimääriin yltänyt - en edes marathonilla. Siksi en viitsi asiasta tämän enempää väitellä. Hienoa, että pääset minua vähemmillä rengaskuluilla - Metzeler on silti minunkin suosikkirenkaani!


      • Marathon
        vastaan Rengas kirjoitti:

        Kovasti kokemuksemme poikkeavat toisistaan - ei voi kuin todeta.
        En halveksi kokemustasi mutta... liki 300 000 km bemuilla ajaneena en KOSKAAN ole mainitsemiisi kilometrimääriin yltänyt - en edes marathonilla. Siksi en viitsi asiasta tämän enempää väitellä. Hienoa, että pääset minua vähemmillä rengaskuluilla - Metzeler on silti minunkin suosikkirenkaani!

        Hyvin nuo Marathonit mulla on kestäneet, mutta suurempiakin kilometrimääriä kerholaiset ovat ajaneet. Mutta yksi merkittävä tekijä renkaan kestoon on nuo maintsemani rengaspaineet. 0,2-0,3 yli ohjekirjan suosituksen. Varsinkin eturengas kuluu herkästi pykälille liian alhaisilla (=ohjekirjan) paineilla.
        Rengaskulut nyt ovat aika marginaalikuluja tässä puuhassa. Alunperin kai kaveri kysyi mikä rengas on paras RT:n alla ja siihen ei ole kuin yksi vastaus: Metzeler Marathon.


      • ei ole
        Marathon kirjoitti:

        ei ole hyväksyttyä? Marathon RT:ssä? Älä nyt hyvä mies tee itsestäs naurettavaa!

        Vyörengas, jollaiset ovat ainoat hyväksytyt renkaat R1100 sarjan pyöriin, usko huvikses. Saksassa matka katkeaa laittomiin renkaisiin. Kokemusta asiasta on.


      • puhua paskaa.
        ei ole kirjoitti:

        Vyörengas, jollaiset ovat ainoat hyväksytyt renkaat R1100 sarjan pyöriin, usko huvikses. Saksassa matka katkeaa laittomiin renkaisiin. Kokemusta asiasta on.

        Metzeler Marathon 880:aa tehdään myös vyörenkaana - mulla oli sellaiset K1200LT:ssä.

        http://www.metzelermoto.com/web/catalog/moto/moto_catalogo_schedaDescription.page?categoria=/catalog/moto/custom/none&vehicleType=MOTO&product_id=126571&uri=/metzeler/en_IT/browser/xml/catalog/moto/Custom_ME_880_Marathon.xml&menu_item=/products/catalog/custom


      • ole Bmw:

      • tiedä mutta
        ole Bmw: kirjoitti:

        hyväksymä R1100/R1150 bemuihin.

        viestissäsi sanoit että: Marathon ei ole vyörengas. Tämä ei pidä paikkaansa.


      • Marathon
        ole Bmw: kirjoitti:

        hyväksymä R1100/R1150 bemuihin.

        helvettiä sä sekoilet? Metzelerin Marathonin käyttöä boxeri-Bemarissa ei estä mikään laki! Kunhan koko, nopeusluokka ja kantavuus on kunnossa, niin siihen ei BMW:n siunausta tarvita.


    • on ollut

      käytössä Metzeler ME Z4:t ja hyvin ovat toimineet. Marathonit raskaampiin pyöriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe