16 hyvin sujunutta Ryan-lentoa takana,mut alkaa rassata tää Oulu-Tampere väli.
Autolla raskas ja hinnakas,junalla hinnakas.
Olis jo aika saada täältä Oulustakin reitti jonnekkin,vaikka edes Tukholmaan,josta jatkomahdollisuudet hyvät eri puolille Eurooppaa.Kyllä täältä matkailijoita riittää parille ,kolmelle reitille ainakin.
Ja toishan se samalla porukkaa Euroopasta tällekkin alueelle.
Mut ei taida olla niin Ryanairista kii,vaan Finaviasta ja paikallisista päätöksentekijöistä.
No,taas on lennot Italiaan varattu syyskesälle.
Mitä mieltä, Oululaiset?
Ryanair Ouluun!?!
18
2187
Vastaukset
- mielipide.
Asun kaukana Oulusta, mutta olen seurannut Ryanairin reittipolitiikkaa. Firman kehitys Suomessa on ollut varsin vaisu, tämä kuitenkin sen takia, ettei osata täällä joustaa palveluhintojen suhteen. Kenttäpalvelut ja verot ovat kalliita. Tästä olisi kannattanut tinkiä, kehitys monelle kentälle tulisi volyymin kautta (isompi määrä matkustajia = kehitys seudulle).
Ja kyllä, jos Ryanair Ouluun joskus tulisi, Tukholma olisi hyvä kohde. Mutta...- vastaan...
että tottakai olen iloinen ryanairista ja varsinkin siitä, että se lentää Tampereelta mutta kyllähän se hyvä olisi jos he laajentais vaikka sitten Ouluun. Lentäis ees kaksi lentoa viikossa sinne mutta tosiaan ei tuo taida yksin ryanista olla kiinni.
- 19802008 Hahn
Pitäs jonkun ottaa Maikkeliin,vai mikä se oli yhteyttä.2.kertaa viikossa to/su hahn,standet.
Haaparannan Ikekea perusteltiin sillä 100km alu-
eellä elää 1,5 milj. ihmistä.Jos ei saa ouluun stopparia,ottaa vaikka Kemistä.5 kertaa TPR läh-
tenyt,40min ja putki on uudestaa taivaalla.- mita sine sano
pratar du svenska?
- Hahn12082008
mita sine sano kirjoitti:
pratar du svenska?
Ryanair on edullisten lentojen yhtiö,40min kääntö
kentällä maksaa X.€,eri kentillä eri veloitus maa
palveluista.Jos Oulu on suomen toiseksi vilkkain
kenttä niin miksi ei voi lentää esim.Kemi (halvem
pi kenttämaksu)? - ryynäri
Hahn12082008 kirjoitti:
Ryanair on edullisten lentojen yhtiö,40min kääntö
kentällä maksaa X.€,eri kentillä eri veloitus maa
palveluista.Jos Oulu on suomen toiseksi vilkkain
kenttä niin miksi ei voi lentää esim.Kemi (halvem
pi kenttämaksu)?Kemi olisi oikein hyvä paikka. Vähemmän liikennettä kuin Oulussa. Juuri tänään tulimme Milanosta Tampereelle ja kyllähän tuo matka Ouluun on aika rasittava, mutta lentohinnat ylihalvat, joten kestetään. Seuraava reissu olisi kolmen viikon päästä Lontooseen...
- Onko lähtiöitä
Mielipiteitä,irkku kuuntelee,vähä oma lehmä ojassa.Oisko Hahn tai Standet,liput alkaen
0,00€ verot/lentäkenttämaksut? - Kansainvälisyys strategiaa ...
Tosi hyvä juttu olisi, että Ouluun tulisi Ryanair. Varmaankin matkustajia riittäisi ympäri talven. Iso-Syöte vetäisi matkailijoita Euroopasta. Ei ole mikään turistirysä.Aitoa erämaa luontoa hiljentymiseen. Ja Oulunkin kaupunkistrategia liittyen kansainvälisyyteen saisi potkua. JOTEN ODOTELLAAN OULUUN RYANAIRIA.Päättäjät alkakaapa vaikuttamaan
- lapuuu
Niin, olisi hyvä jos tänne pohjoiseenkin tulis. Ei aina se pitkä matka tampereelle, täältä vielä ouluakin pohjoisemmasta..!
- I guess
Niin kauan kun Finavialla ja Finnairilla on rautainen ote Oulusta, sinne ei halpalentoyhtiöt pääse. Turussa ja Tampereella on halpalentoyhtiöiden tulo onnistunut vain siksi, että niihin on suostuttu avaamaan kakkosterminaali.
Jos Ouluun avataan samanlainen, siinä tapauksessa Ryanair saattaisi tulla Ouluunkin, mutta jostain syystä se tuskin tapahtuu niin kauan kuin on olemassa sinivalkoinen lentoyhtiö, jonka etua Finavia ajaa.
Oulu on Finnairille rahasampo, esim. siksi että junalla matka Helsingistä Ouluun on liian pitkä, toiseksi koska päinvastoin kuin Turusta ja Tampereelta, Oulusta ei voi lähteä pakettimatkalle suhauttamalla auton kanssa ensin Helsinki-Vantaalle. Ryanair saattaisi heikentää oululaisten halua lentää Helsinki-Vantaan kautta ulkomaille, mikä heikentäisi Oulu-Helsinki välin kannattavuutta ja saattaisi pudottaa konetyyppiä ja heikentää palvelun tasoa.- Mikllsss
Eikö Finavian suunnitelmissa ole kehittää Oulun lentoasemaa ja avata sinne myös low cost terminaali? Tällöin Ryanair voisi olla kiinnostunut.
Ryanair on selvästi lisännyt läsnäoloaan Suomessa viime aikoina. Tälle vuodelle on ilmoitettu jo kolme uutta reittiä: Tampere-Malaga, Tampere.-Edinburgh ja Lappeenranta-Düsseldorf (Weeze)
En pidä mahdottomana, että Ryanair avaisi reitin Oulu-Tukholma(Skavsta). Myös tulevaisuudessa Oulu-Tampere syöttöreitti voi tulla mahdolliseksi mikäli Tampereesta tulee Ryanairin base ja Tampereelta avattaisiin paljon uusia reittejä. - I bet
Mikllsss kirjoitti:
Eikö Finavian suunnitelmissa ole kehittää Oulun lentoasemaa ja avata sinne myös low cost terminaali? Tällöin Ryanair voisi olla kiinnostunut.
Ryanair on selvästi lisännyt läsnäoloaan Suomessa viime aikoina. Tälle vuodelle on ilmoitettu jo kolme uutta reittiä: Tampere-Malaga, Tampere.-Edinburgh ja Lappeenranta-Düsseldorf (Weeze)
En pidä mahdottomana, että Ryanair avaisi reitin Oulu-Tukholma(Skavsta). Myös tulevaisuudessa Oulu-Tampere syöttöreitti voi tulla mahdolliseksi mikäli Tampereesta tulee Ryanairin base ja Tampereelta avattaisiin paljon uusia reittejä.Missä Finavia näin lupaa? Tähän menessä Finavia ei ole oikeastaan killinkiäkään laittanut low-costin hyväksi. Kyllä Oulun asemasta on tulossa high-cost. Tampere-Pirkkalaan on jo kauan ruinattu panostusta low-cost terminaaliin, sitä ei jostain syystä ole saatu, vaikka matkustaja määrät ovat kasvaneet huimasti. En menisi laskemaan Ryanairin tuloa lentoaseman uudelleenvarustelun varaan.
Toki saatan olla väärässäkin, mutta tuskin kuitenkaan paljon.
- -pasi-
Itse en ole jaksanut Tampereelle asti pelkän Ryanairin takia autolla ajaa, useimmiten olen ottanut AirBalticin aamulennon Oulusta Riikaan ja jatkanut sieltä Ryanairilla kohti Eurooppaa. Oulu-Riika väli maksaa useimmiten sen 45-50e, eli melkein samat kuin se polttoaine Oulu-Tampere välille, tosin minä olen useimmiten ollut yksin liikenteessä, ehkä isommalla porukalla tuo autolla Tampereelle meno on ihan järkevääkin.
- petrolina
Tuo saattaa olla ihan järkevääkin, ja onhan Wizzairinkin tarjonta käsillä, jos jää jo Turussa pois. Lyhyempi reitti se on kuin Riikan kautta, mutta Wizzairin tarjonnassa olisi parantamisen varaa. Lontoo ja Frankfurt olisi varmaan toivottuja ja pääasiassa varmaan niitä miksi Tampereelle asti vaivaudutaan.
- -pasi-
petrolina kirjoitti:
Tuo saattaa olla ihan järkevääkin, ja onhan Wizzairinkin tarjonta käsillä, jos jää jo Turussa pois. Lyhyempi reitti se on kuin Riikan kautta, mutta Wizzairin tarjonnassa olisi parantamisen varaa. Lontoo ja Frankfurt olisi varmaan toivottuja ja pääasiassa varmaan niitä miksi Tampereelle asti vaivaudutaan.
Samapa se on lentääOulusta "suoraan" Riikaan, sillä Wizzairilla ei ole kuin muutama reitti Turusta ja nekin lähtevät yleensä vasta illemmalla. AirBalticilla lento Riikaan maksaa suunnilleen saman verran kuin tuo Oulu-Turku lentokin, ja Riikasta on paljon parempi lentotarjonta eri halpalentoyhtiöiden ansiosta kuin Turusta. Samat kohteet ne sieltä Riikasta lähtee Ryanairilla kuin Tampereeltakin, pari uudempaa reittiä pois lukien.
Itse olen käyttänyt usein noita Riika-Charleroi ja Riika-Hahn lentoja Ryanairilta tuon AirBalticin lennon jatkeena, saman päivän lentoihin ehtii ihan hyvin vaikka tulee aamulla Oulusta koneella. Yleensä ei tarvitse siellä kentällä kuin tunti tai pari viettää.
- AirMonster
On se surkeaa, että Turkuun saadaan Ryanair mutta ei Ouluun. Lentäisivät vaikka pelkästään Riikaan tai Tukholmaan niin saataisiin reittejä. Saattaahan se olla, että kun uusi terminaali avataan niin se tulee? Alkaa pännimään tämä Oulussa asuminen, pitäis nyt houkutella se ryani tänne kun näyttää Norskillakin menevän hyvin. Lentokenttä muutenkin todella vilkas ja matkustajia riittä. Sitten myöhemmin laajentaa valikoimaa jos ja KUN kysyntää on. Miettikää esimerkiksi britteihin se lento, niin alkaa tulla turistia tänne, ja varmasti koko Pohjois-Suomi matkustaisi Ryanilla. Taitaa olla toiveajattelua, mutta saatiinhan me lopulta Norwegian... Nyt vielä niitä ulkomaanlentoja odotellessa.
- ecchi
Turku nyt on logistisesti paljon parempi paikka kuin Oulu ja seutukin huomattavasti suurempi. On lähinnä outoa, että Ryanair tuli Turkuun vasta nyt. Wizzair onkin Turussa toiminut jo useamman vuoden.
Oululaiset voivat lentää Air Balticilla Turkuun ja jatkaa Ryanairilla sieltä, ja hinta on edelleen varsin edullinen, jos kohteena on Lontoo, Gdansk tai Brysseli.
Oulussa ei useinkaan ymmärretä sitä, että Oulun suuret matkustajamäärät johtuvat vain ja ainoastaan pitkästä välimatkasta Helsinkiin. Turulla on aina ollut suuremmat kansainväliset matkustajamäärät kuin Oulussa.
Toki Ryanair voisi Oulustakin operoida, jos sinne saataisiin halpa kakkosterminaali, mutta Oulussa päätettiin panostaa ykkösterminaalin laajennukseen.
Halpalentojen esteenä Oulussa saattaa myös olla valtavat välimatkat, joka on pitkälti syy siihen ettei halpalentoyhtiöitä ole näkynyt kauheasti Etelä-Suomenkaan kentillä! - ewef
Muuta nyt hyvä ihminen Tampereelle, ettei tarvi kärsiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291528- 371431
- 681233
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541169- 691004
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255981Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198976- 74924
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16840Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106828