Ryanair Ouluun!?!

Mallu 30

16 hyvin sujunutta Ryan-lentoa takana,mut alkaa rassata tää Oulu-Tampere väli.
Autolla raskas ja hinnakas,junalla hinnakas.
Olis jo aika saada täältä Oulustakin reitti jonnekkin,vaikka edes Tukholmaan,josta jatkomahdollisuudet hyvät eri puolille Eurooppaa.Kyllä täältä matkailijoita riittää parille ,kolmelle reitille ainakin.
Ja toishan se samalla porukkaa Euroopasta tällekkin alueelle.
Mut ei taida olla niin Ryanairista kii,vaan Finaviasta ja paikallisista päätöksentekijöistä.
No,taas on lennot Italiaan varattu syyskesälle.
Mitä mieltä, Oululaiset?

18

2278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide.

      Asun kaukana Oulusta, mutta olen seurannut Ryanairin reittipolitiikkaa. Firman kehitys Suomessa on ollut varsin vaisu, tämä kuitenkin sen takia, ettei osata täällä joustaa palveluhintojen suhteen. Kenttäpalvelut ja verot ovat kalliita. Tästä olisi kannattanut tinkiä, kehitys monelle kentälle tulisi volyymin kautta (isompi määrä matkustajia = kehitys seudulle).

      Ja kyllä, jos Ryanair Ouluun joskus tulisi, Tukholma olisi hyvä kohde. Mutta...

      • vastaan...

        että tottakai olen iloinen ryanairista ja varsinkin siitä, että se lentää Tampereelta mutta kyllähän se hyvä olisi jos he laajentais vaikka sitten Ouluun. Lentäis ees kaksi lentoa viikossa sinne mutta tosiaan ei tuo taida yksin ryanista olla kiinni.


    • 19802008 Hahn

      Pitäs jonkun ottaa Maikkeliin,vai mikä se oli yhteyttä.2.kertaa viikossa to/su hahn,standet.
      Haaparannan Ikekea perusteltiin sillä 100km alu-
      eellä elää 1,5 milj. ihmistä.Jos ei saa ouluun stopparia,ottaa vaikka Kemistä.5 kertaa TPR läh-
      tenyt,40min ja putki on uudestaa taivaalla.

      • mita sine sano

        pratar du svenska?


      • Hahn12082008
        mita sine sano kirjoitti:

        pratar du svenska?

        Ryanair on edullisten lentojen yhtiö,40min kääntö
        kentällä maksaa X.€,eri kentillä eri veloitus maa
        palveluista.Jos Oulu on suomen toiseksi vilkkain
        kenttä niin miksi ei voi lentää esim.Kemi (halvem
        pi kenttämaksu)?


      • ryynäri
        Hahn12082008 kirjoitti:

        Ryanair on edullisten lentojen yhtiö,40min kääntö
        kentällä maksaa X.€,eri kentillä eri veloitus maa
        palveluista.Jos Oulu on suomen toiseksi vilkkain
        kenttä niin miksi ei voi lentää esim.Kemi (halvem
        pi kenttämaksu)?

        Kemi olisi oikein hyvä paikka. Vähemmän liikennettä kuin Oulussa. Juuri tänään tulimme Milanosta Tampereelle ja kyllähän tuo matka Ouluun on aika rasittava, mutta lentohinnat ylihalvat, joten kestetään. Seuraava reissu olisi kolmen viikon päästä Lontooseen...


    • Onko lähtiöitä

      Mielipiteitä,irkku kuuntelee,vähä oma lehmä ojassa.Oisko Hahn tai Standet,liput alkaen
      0,00€ verot/lentäkenttämaksut?

    • Kansainvälisyys strategiaa ...

      Tosi hyvä juttu olisi, että Ouluun tulisi Ryanair. Varmaankin matkustajia riittäisi ympäri talven. Iso-Syöte vetäisi matkailijoita Euroopasta. Ei ole mikään turistirysä.Aitoa erämaa luontoa hiljentymiseen. Ja Oulunkin kaupunkistrategia liittyen kansainvälisyyteen saisi potkua. JOTEN ODOTELLAAN OULUUN RYANAIRIA.Päättäjät alkakaapa vaikuttamaan

      • lapuuu

        Niin, olisi hyvä jos tänne pohjoiseenkin tulis. Ei aina se pitkä matka tampereelle, täältä vielä ouluakin pohjoisemmasta..!


    • I guess

      Niin kauan kun Finavialla ja Finnairilla on rautainen ote Oulusta, sinne ei halpalentoyhtiöt pääse. Turussa ja Tampereella on halpalentoyhtiöiden tulo onnistunut vain siksi, että niihin on suostuttu avaamaan kakkosterminaali.

      Jos Ouluun avataan samanlainen, siinä tapauksessa Ryanair saattaisi tulla Ouluunkin, mutta jostain syystä se tuskin tapahtuu niin kauan kuin on olemassa sinivalkoinen lentoyhtiö, jonka etua Finavia ajaa.

      Oulu on Finnairille rahasampo, esim. siksi että junalla matka Helsingistä Ouluun on liian pitkä, toiseksi koska päinvastoin kuin Turusta ja Tampereelta, Oulusta ei voi lähteä pakettimatkalle suhauttamalla auton kanssa ensin Helsinki-Vantaalle. Ryanair saattaisi heikentää oululaisten halua lentää Helsinki-Vantaan kautta ulkomaille, mikä heikentäisi Oulu-Helsinki välin kannattavuutta ja saattaisi pudottaa konetyyppiä ja heikentää palvelun tasoa.

      • Mikllsss

        Eikö Finavian suunnitelmissa ole kehittää Oulun lentoasemaa ja avata sinne myös low cost terminaali? Tällöin Ryanair voisi olla kiinnostunut.

        Ryanair on selvästi lisännyt läsnäoloaan Suomessa viime aikoina. Tälle vuodelle on ilmoitettu jo kolme uutta reittiä: Tampere-Malaga, Tampere.-Edinburgh ja Lappeenranta-Düsseldorf (Weeze)

        En pidä mahdottomana, että Ryanair avaisi reitin Oulu-Tukholma(Skavsta). Myös tulevaisuudessa Oulu-Tampere syöttöreitti voi tulla mahdolliseksi mikäli Tampereesta tulee Ryanairin base ja Tampereelta avattaisiin paljon uusia reittejä.


      • I bet
        Mikllsss kirjoitti:

        Eikö Finavian suunnitelmissa ole kehittää Oulun lentoasemaa ja avata sinne myös low cost terminaali? Tällöin Ryanair voisi olla kiinnostunut.

        Ryanair on selvästi lisännyt läsnäoloaan Suomessa viime aikoina. Tälle vuodelle on ilmoitettu jo kolme uutta reittiä: Tampere-Malaga, Tampere.-Edinburgh ja Lappeenranta-Düsseldorf (Weeze)

        En pidä mahdottomana, että Ryanair avaisi reitin Oulu-Tukholma(Skavsta). Myös tulevaisuudessa Oulu-Tampere syöttöreitti voi tulla mahdolliseksi mikäli Tampereesta tulee Ryanairin base ja Tampereelta avattaisiin paljon uusia reittejä.

        Missä Finavia näin lupaa? Tähän menessä Finavia ei ole oikeastaan killinkiäkään laittanut low-costin hyväksi. Kyllä Oulun asemasta on tulossa high-cost. Tampere-Pirkkalaan on jo kauan ruinattu panostusta low-cost terminaaliin, sitä ei jostain syystä ole saatu, vaikka matkustaja määrät ovat kasvaneet huimasti. En menisi laskemaan Ryanairin tuloa lentoaseman uudelleenvarustelun varaan.

        Toki saatan olla väärässäkin, mutta tuskin kuitenkaan paljon.


    • -pasi-

      Itse en ole jaksanut Tampereelle asti pelkän Ryanairin takia autolla ajaa, useimmiten olen ottanut AirBalticin aamulennon Oulusta Riikaan ja jatkanut sieltä Ryanairilla kohti Eurooppaa. Oulu-Riika väli maksaa useimmiten sen 45-50e, eli melkein samat kuin se polttoaine Oulu-Tampere välille, tosin minä olen useimmiten ollut yksin liikenteessä, ehkä isommalla porukalla tuo autolla Tampereelle meno on ihan järkevääkin.

      • petrolina

        Tuo saattaa olla ihan järkevääkin, ja onhan Wizzairinkin tarjonta käsillä, jos jää jo Turussa pois. Lyhyempi reitti se on kuin Riikan kautta, mutta Wizzairin tarjonnassa olisi parantamisen varaa. Lontoo ja Frankfurt olisi varmaan toivottuja ja pääasiassa varmaan niitä miksi Tampereelle asti vaivaudutaan.


      • -pasi-
        petrolina kirjoitti:

        Tuo saattaa olla ihan järkevääkin, ja onhan Wizzairinkin tarjonta käsillä, jos jää jo Turussa pois. Lyhyempi reitti se on kuin Riikan kautta, mutta Wizzairin tarjonnassa olisi parantamisen varaa. Lontoo ja Frankfurt olisi varmaan toivottuja ja pääasiassa varmaan niitä miksi Tampereelle asti vaivaudutaan.

        Samapa se on lentääOulusta "suoraan" Riikaan, sillä Wizzairilla ei ole kuin muutama reitti Turusta ja nekin lähtevät yleensä vasta illemmalla. AirBalticilla lento Riikaan maksaa suunnilleen saman verran kuin tuo Oulu-Turku lentokin, ja Riikasta on paljon parempi lentotarjonta eri halpalentoyhtiöiden ansiosta kuin Turusta. Samat kohteet ne sieltä Riikasta lähtee Ryanairilla kuin Tampereeltakin, pari uudempaa reittiä pois lukien.

        Itse olen käyttänyt usein noita Riika-Charleroi ja Riika-Hahn lentoja Ryanairilta tuon AirBalticin lennon jatkeena, saman päivän lentoihin ehtii ihan hyvin vaikka tulee aamulla Oulusta koneella. Yleensä ei tarvitse siellä kentällä kuin tunti tai pari viettää.


    • AirMonster

      On se surkeaa, että Turkuun saadaan Ryanair mutta ei Ouluun. Lentäisivät vaikka pelkästään Riikaan tai Tukholmaan niin saataisiin reittejä. Saattaahan se olla, että kun uusi terminaali avataan niin se tulee? Alkaa pännimään tämä Oulussa asuminen, pitäis nyt houkutella se ryani tänne kun näyttää Norskillakin menevän hyvin. Lentokenttä muutenkin todella vilkas ja matkustajia riittä. Sitten myöhemmin laajentaa valikoimaa jos ja KUN kysyntää on. Miettikää esimerkiksi britteihin se lento, niin alkaa tulla turistia tänne, ja varmasti koko Pohjois-Suomi matkustaisi Ryanilla. Taitaa olla toiveajattelua, mutta saatiinhan me lopulta Norwegian... Nyt vielä niitä ulkomaanlentoja odotellessa.

      • ecchi

        Turku nyt on logistisesti paljon parempi paikka kuin Oulu ja seutukin huomattavasti suurempi. On lähinnä outoa, että Ryanair tuli Turkuun vasta nyt. Wizzair onkin Turussa toiminut jo useamman vuoden.

        Oululaiset voivat lentää Air Balticilla Turkuun ja jatkaa Ryanairilla sieltä, ja hinta on edelleen varsin edullinen, jos kohteena on Lontoo, Gdansk tai Brysseli.

        Oulussa ei useinkaan ymmärretä sitä, että Oulun suuret matkustajamäärät johtuvat vain ja ainoastaan pitkästä välimatkasta Helsinkiin. Turulla on aina ollut suuremmat kansainväliset matkustajamäärät kuin Oulussa.

        Toki Ryanair voisi Oulustakin operoida, jos sinne saataisiin halpa kakkosterminaali, mutta Oulussa päätettiin panostaa ykkösterminaalin laajennukseen.

        Halpalentojen esteenä Oulussa saattaa myös olla valtavat välimatkat, joka on pitkälti syy siihen ettei halpalentoyhtiöitä ole näkynyt kauheasti Etelä-Suomenkaan kentillä!


      • ewef

        Muuta nyt hyvä ihminen Tampereelle, ettei tarvi kärsiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      282
      4751
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3056
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      50
      2959
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      986
    8. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    9. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      969
    10. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      961
    Aihe