Mikä musiikki saa kyyneleet silmiinne?
Minä kuuntelen tietokoneen kautta Paul Ankan ihanimpia kappaleita ja juuri äsken soi Lonely Boy ja... no, niinhän siinä kävi, että kyyneltulva avautui.
Ja nyt soi It´s Time to Cry...herrajeekuna, taas taitaa alkaa kyynelehtiminen.
Mikä musiikki itkettää?
21
1470
Vastaukset 21
- itkettää
eikun sellainen melankolinen joihinkin muistoihin liittyvä musiikki, ehkä musiikki itse tai jotkut osuvat tilanteeseen sopivat sanoitukset.
Blues on lähellä sydäntäni. - Yxitypy
joku kippo ettei suolavesi pilaa lattiaa :=))
Eipä mua juuri musiikki itketä. Muuten saattaa mielen joskus tehdä surumieliseksi.
Nytpä taisinkin valehdella. Joskus keväällä kun olen käynyt kirkossa, ja suvivirttä aletaan laulamaan urkumusiikin säestyksellä, on vedet tulleet silmiin :=) - OliviaKoo
pääsen idolini konserttiin viidettä kertaa.
Vuonna -89 Anka esiintyi Lappeenrannassa Blue Lake Festivalsissa.
Viime vuonna kävin Porin jazzeissa, huhtikuussa ensin Hartwalla Areenalla ja seuraavana iltana Turussa Turkuhallissa.
Elokuussa menen Tampereelle.
Mukava yhteensattuma oli, että Lappeenrannassa jammailin sateenvarjoni alla yhdessä Ilmari Saarelaisen (Tankki täyteen, Juhana) kanssa ja Helsingissä Areenalla hän istui takanani toisessa penkkirivissä.
Toivottavasti tapaamme vielä konsertissa Tampereella. - mies*
ihan itketä, niin ei paljon puutukkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=kxcIZXD4SH0&feature=rela ted- Heikunkeikku
...vaan, kaunista on, eikä itku kaukana ole.
linkistä, se oli kaunista ja herkkää. Mieli ja hermo lepää rauhallista musiikkia kuunnellessa.
Ylen Ykköstä kuuntelen yhä enemmän, se rentouttaa.
Itkulle en anna valtaa musiikkia kuunnellessa (en ainakaan myönnä), vaikka monet kappaleista nostattaa tunteet pintaan.
- terrenpilkkuja
on itku herkässä. Ja sitä etsiikin jotenkin, kuin helpotukseksi..
Koirani poismenon jäkeen en kuivinsilmin ole saanut kuunneltua Nature Boy´ta.
Miliza Korjuksen Varum, Se Tauben...kiiruhda rakkain ,jos rakkaus kutsuu..Syyslauluhan se on.
On niitä useita.
Lapsena olin aina pyytänyt toistuvasta äitini laulamaan, Orvon huokausko sen nimi on ja pillittänyt sitten jokakerta. - Heikunkeikku
Musiikki antaa monia tuntemuksia, riippuen mielialasta.
Mutta yksi kappale saa mut itkemään ja se on, kun koulun kevätjuhlissa lapset laulavat antaumuksellisesti SUVIVIRTTÄ.
Oikein hävettää, että itkettää niin kamalasti. Ei oikein voi kunnolla keskittyä koko kappaleeseen, kun kaikki aika menee siihen, kun yrittää pidätellä itkua. Ja kurkussa tökkii kymmenen puukonterää.
Jos päästäisin itseni itkemään, niin varmaan vollottaisin kuin kummajainen.
Jo joutui armas aa-aikaaa.... snif.. - Pirre*
Salmisen "Rotestilaulu", vaikka luultavasti aloittaja ei tarkoittanut samaa asiaa - itkettämisellä :)
Me essolaisetkin olemme joskus tunteellisella tuulella. Silloin otamme yhden keskarin ja laitamme jukeboxin soittamaan Junnu Vainion kappaleen "Elämää ja erotiikkaa". Tämän tunteellisen laulelman soidessa keskari maistuu normaalia paremmalta.
- oopperassa
en usein. Viimeksi pisti "tipan linssiin" Eestin kansallisoopperan "Wallenberg".
Nyt meinaavat tehdä muutaman vuoden sisällä Ilmajoelle "Taipaleenjoen". Jos se on Yrjö Jylhän tai venäläisen runoilijan sanoihin "Kuolemanjoki" tehty, pakko sitten mennä pakka nenäliinoja povessa.
Kummankin puolen runot ovat tuttuja ja isänikin siellä tappelemassa, ehjänä onneksi selvisi ja minäkin synnyin - tai onko se niin suuri onni. - Sinimarjanen
tunteelliset laulut saavat herkistymään. Poikani lauloi omissa häissään vaimolleen erään Elviksen kappaleen.
Tilanne oli erittäin liikuttava ja tippa oli silmässä minulla ja monella muullakin. - vanhemaksi/
http://www.ray.fi/raytietoa/pics/kuvitus/RAY_Pida_Huolta_leffaversio_1min22s.mpg
Eräs henkilö sanoi, jos tuo ei ole koskettava,
ei henkilön pitäisi lapsia tehdä, eikä isovanhempana neuvoa enää väkisin aikuisia lapsiaan. Tämä saa kyyneleet silmiin, koska tulee isää niin ikävä.
http://www.youtube.com/watch?v=XyBRJx4EDBo- Pirre*
Isäni taas lauloi tätä, ja se saa silmäni pisaroimaan, - heissä oli paljon samaa näköäkin..
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Isäni taas lauloi tätä, ja se saa silmäni pisaroimaan, - heissä oli paljon samaa näköäkin..
linkkikin..
http://www.youtube.com/watch?v=0FaN3TatpBU
- Pirre*
on sellainen..itkemään..
http://www.youtube.com/watch?v=kwVrJfNMsrg&feature=related - kirjaston kone
Kun ei ole radijoo, ei ole kun tällänen kirjaston kone jollakäyb joskus khtomassa.
- pahiten
itkettää humpat ja kansantanhut
- sanoo_suttura*
Samat meillä on itkunaiheet. :)
Taas kesälomilla saa vetistellä ihan yhtenään. Olen nimittäin tulossa Suomeen lomallani.
Täällä Ruottissa schottis ja folkdans minut saa kyyneliin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391225Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.4041135- 102915
- 82827
- 78812
- 82756
- 103694
- 50685
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39680- 37676