Vahti

taloon

Moi.Neuvokaas minuu vähän kun haluisin vahdin meille.Pitäis olla ulkona viihtyvä ja tietenkin omaa perhettä rakastava.MUTTA ulkopuolisia pitäisi loitolla.Kun oma firmakin tässä pihapiirissä.Kaukaasianpaimenkoiraa ajattelin mutta sain jo kylmän suihkun kun luin juttuja täällä.Kouluttaa kyllä jaksan jos ei ihan mahdoton rotu ole.Siis tarkoitan kun pitäisi ehtiä töissäkin käydä.Ja meillä lapsia monta,ikähaitari 7 - 16.

14

2197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukkari

      meillä on kaukkari, mahtava koira.

      • taloon

        kirjottavatten että se on erittäin itsepäinen ja ei näin vältämättä noudata komentoja ennen kuin itse niin haluaa.Ja siis vaikeasti koulutettava.Sekä haukkuu ihan vain omaksi iloksi melkein kaikkea mikä liikkuu.Meillä sen verta ahdasmielisiä naapureita että ei taida niiden korvat kestää.Mutta kerro vaan mitä mieltä olet näistä kommenteista mitä olen lukenut.


      • laumallinen
        taloon kirjoitti:

        kirjottavatten että se on erittäin itsepäinen ja ei näin vältämättä noudata komentoja ennen kuin itse niin haluaa.Ja siis vaikeasti koulutettava.Sekä haukkuu ihan vain omaksi iloksi melkein kaikkea mikä liikkuu.Meillä sen verta ahdasmielisiä naapureita että ei taida niiden korvat kestää.Mutta kerro vaan mitä mieltä olet näistä kommenteista mitä olen lukenut.

        ...niin, että joka laumanvartijalla on tämä sama "vika" :)


      • taloon jatkoa
        laumallinen kirjoitti:

        ...niin, että joka laumanvartijalla on tämä sama "vika" :)

        Voi harmi taas.Ja niinkuin jo ehdin toivoa niin ihanaa koiraa meille vahdiksi.Mut asutaan sen verta lähiös et yöt kyl sit joutuis koiruli oleen sisäl.Tai jaetaan naapureille korvatulppii lahjaks.


      • kasvattaja
        taloon jatkoa kirjoitti:

        Voi harmi taas.Ja niinkuin jo ehdin toivoa niin ihanaa koiraa meille vahdiksi.Mut asutaan sen verta lähiös et yöt kyl sit joutuis koiruli oleen sisäl.Tai jaetaan naapureille korvatulppii lahjaks.

        Usein omasta mielestää omaavat ison reviirin jota pitää vahtia.Jos on naapurit kovin lähellä se voi koiran mielestä kuulua reviirille,eikä ne naapurit sitten liiku pihallansa niin etteikö koira ilmoittaisi.Ehkä olisi parempi hakea vahtia jostakin ei laumanvartija rodusta.Josko haluat et naapuri sopu säilyy...


      • laumiksista
        kasvattaja kirjoitti:

        Usein omasta mielestää omaavat ison reviirin jota pitää vahtia.Jos on naapurit kovin lähellä se voi koiran mielestä kuulua reviirille,eikä ne naapurit sitten liiku pihallansa niin etteikö koira ilmoittaisi.Ehkä olisi parempi hakea vahtia jostakin ei laumanvartija rodusta.Josko haluat et naapuri sopu säilyy...

        ehkä eniten espanjanmastiffia. Rauhallinen ja omiaan rakastava, erittäin älykäs, mutta siitäkin huolimatta - kyllä se tontti puhtaana pysyy ;). Eikä sellainen riehuva räkyttäjä(yleistys), niin kuin kaukkari esimerkiksi....


      • Kokemusta on
        kasvattaja kirjoitti:

        Usein omasta mielestää omaavat ison reviirin jota pitää vahtia.Jos on naapurit kovin lähellä se voi koiran mielestä kuulua reviirille,eikä ne naapurit sitten liiku pihallansa niin etteikö koira ilmoittaisi.Ehkä olisi parempi hakea vahtia jostakin ei laumanvartija rodusta.Josko haluat et naapuri sopu säilyy...

        Hommaa American bulldog on näköä ja voimaa.
        Pitää omistaan huolen ja rakastaa lapsia.
        Eikä ole ihmeemmin sairauksia kun ei ole viellä Suomessa sisäsiittoisia.


      • ah-med
        laumiksista kirjoitti:

        ehkä eniten espanjanmastiffia. Rauhallinen ja omiaan rakastava, erittäin älykäs, mutta siitäkin huolimatta - kyllä se tontti puhtaana pysyy ;). Eikä sellainen riehuva räkyttäjä(yleistys), niin kuin kaukkari esimerkiksi....

        Olen samaa mieltä espanjanmastiffista ja liittäsin pyreneittenmastiffin samaan sarjaan.


    • 2omistaja

      hei no meillä 3 lasta ikähaitari 4-17v ja ei ongelmia ole ollut kaksi kaukkarinarttua ja uros piakkoin tulossa .vahtii ja rakastaa perhettään.ei hermostu vaikka joutuu olemaan "parkkihallina"kuin nuorin laikkii autoilla.hyvävahti ja säänkestävä. meille ainakin sopi vahdiksi ja ottamaan ja antamaan rakkautta.toki se ehkä vaatiikin.

      • usein

        käy niin, että laumis sietää ne naapurit eikä hauku heille.
        Meillä on molemmilla puolilla rajanaapurit, toisella puolella pyörätie ja vastapuolella katu - tosin ei mikään läpiajoväylä. Pojat ei reagoi naapureihin, mutta heidän vieraisiinsa kyllä. Ei täällä sen kummempaa mekkalaa ole. Jos esim. viikonloppuna yöllä baariporukka kotiutuu naapurustoon, niin silloin kyllä jugoslaavit vetää hernettä nenään ;). Eivät hauku kuitenkaan turhaan.
        Ei se laumis lähiössä mikään hirvitys ole...


      • siis taloon
        usein kirjoitti:

        käy niin, että laumis sietää ne naapurit eikä hauku heille.
        Meillä on molemmilla puolilla rajanaapurit, toisella puolella pyörätie ja vastapuolella katu - tosin ei mikään läpiajoväylä. Pojat ei reagoi naapureihin, mutta heidän vieraisiinsa kyllä. Ei täällä sen kummempaa mekkalaa ole. Jos esim. viikonloppuna yöllä baariporukka kotiutuu naapurustoon, niin silloin kyllä jugoslaavit vetää hernettä nenään ;). Eivät hauku kuitenkaan turhaan.
        Ei se laumis lähiössä mikään hirvitys ole...

        Kiitos teille paljon kun olette viittin minuu auttaa.Siis nythän vasta alkaa tuntuukin siltä et kaukkari on just meidän koira.Enpä täs paljo välitä mitä naapurit aattelee,se on niiden ongelma.Ja meidän lapset ihan villinä jo varttuu et koska,koska me saadaan koira.Siis en nyt tarkota et ne leluu varttuu,kyl ne ymmärtää.Ja kun jään vähäks aikaa pois työelämäst niin ehdin koirulin kans olla.Mut kiitos teille,palaillaan..


      • hetken verran
        siis taloon kirjoitti:

        Kiitos teille paljon kun olette viittin minuu auttaa.Siis nythän vasta alkaa tuntuukin siltä et kaukkari on just meidän koira.Enpä täs paljo välitä mitä naapurit aattelee,se on niiden ongelma.Ja meidän lapset ihan villinä jo varttuu et koska,koska me saadaan koira.Siis en nyt tarkota et ne leluu varttuu,kyl ne ymmärtää.Ja kun jään vähäks aikaa pois työelämäst niin ehdin koirulin kans olla.Mut kiitos teille,palaillaan..

        tuota lausettasi: ".Enpä täs paljo välitä mitä naapurit aattelee,se on niiden ongelma"
        Aika kurjaa on asuminen ja oleminen, jos koiran haukunnan takia saatte kaikkien naapureittenne vihat päälle!


      • innostuin liikaa
        hetken verran kirjoitti:

        tuota lausettasi: ".Enpä täs paljo välitä mitä naapurit aattelee,se on niiden ongelma"
        Aika kurjaa on asuminen ja oleminen, jos koiran haukunnan takia saatte kaikkien naapureittenne vihat päälle!

        Kun yön yli mietin niin tajusin mitä tuli sanottuu tääl.Tarttee vaan alkaa miettii uudelleen mistä ja minkä rotust koiraa meille vois aatella.Mut alkaa aika loppuu taas kesken kun ois niin hyvä täs kesäl alkaa opettaan ja kouluttaan mut talvi pirulainen se sielt taas kuiteskin lykkää.Ja sit pakko aatella vast seuraavaa kevättä.Kun se mun työelämäst pois jäänti on ihan siint kiinni koska se koira tulee.No mut tää on mun ongelma...


      • Jpell
        innostuin liikaa kirjoitti:

        Kun yön yli mietin niin tajusin mitä tuli sanottuu tääl.Tarttee vaan alkaa miettii uudelleen mistä ja minkä rotust koiraa meille vois aatella.Mut alkaa aika loppuu taas kesken kun ois niin hyvä täs kesäl alkaa opettaan ja kouluttaan mut talvi pirulainen se sielt taas kuiteskin lykkää.Ja sit pakko aatella vast seuraavaa kevättä.Kun se mun työelämäst pois jäänti on ihan siint kiinni koska se koira tulee.No mut tää on mun ongelma...

        Mikset harkitse rotuja palveluskoira puolelta?
        Hyviä vahteja nekin ovat kaikki. Ehkä eivät hauku nii hanakasti, ehkä...

        Tosin kouluttamista ne vaatii jopa vielä enemmän ku laumanvartijat. Tahtoo olla sitä virtaa lapasessa enemmän ku tarpeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe