Kysymys: Kuinka kauan savupiipun on annettava "kuivua", ennenkuin esim. saunan voi lämmittää piipun muurauksen jälkeen?
Mahd. pikaista vastausta kaivataan asiasta tietäviltä!=)
Kuivumisaika
4
6482
Vastaukset
- Kalle
että saunankiuas lämmittää korsteenia niin vähäsen, että parinpäivän päästä, muurauksesta voit viritellä, eriasia on vetääkö...pidä kaikki mahd. ilmaräppänät auki, siihen asti.
- jope
Ensinnäkin kiukaasta tulee hemmetinmoinen kuumuus hormiin! Itse annoin hormin kuivua kolmeviikkoa. Suosittelisin kahta viikko ainankin. Pieni määriä puita voit polttaa kiukaassa (yksi pesällinen)viikon jälkeen. Voit nopeuttaa hormin kuivumista esim. auton sisätilan lämmittimellä
- jope
jope kirjoitti:
Ensinnäkin kiukaasta tulee hemmetinmoinen kuumuus hormiin! Itse annoin hormin kuivua kolmeviikkoa. Suosittelisin kahta viikko ainankin. Pieni määriä puita voit polttaa kiukaassa (yksi pesällinen)viikon jälkeen. Voit nopeuttaa hormin kuivumista esim. auton sisätilan lämmittimellä
kaikki pellit oltava auki, että ilma pääsee kiertää.
- muurari
Hyvissäkin olosuhteissa 2 viikkoa.Varsinkin hormin alaosaa rasittaa kova kuumuus,riippuen tavasta miten kiuas on liitetty hormiin.Erityisen varovaisesti on lämmitettävä jos liitos on suoritettu 90 asteen kulmaan hormiin nähden.Tällöin hormi toimii puoliksi tulisijan tavoin, jolloin kuivumiset kuten tulisijalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110