pyreneittenpaimenkoira

pyrreistä..

Onko pyreneittenpaimenkoira ihka oikee laumanvartija vaikka se on semmonen melko pieni kokoinen ja näyttää terrieriltä :) Voisko semmoista ottaa muualle kuin tonttia valvomaan? Vai onko silläkin kaikesta huolimatta vahvat laumanvartija vietit? Voisiko semmoisesta koirasta saada kaveria tokoon ja agilityyn? Ja voiko semmoista koiraa ottaa kerrostaloon?

12

2436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

      pyreneittenkoira ei paimenkoira

      • pyrret....

        Väärin, on pyreneittenkoira joka on isokoinen ja sitten on pyreneittenpaimenkoira joka on pieni ja joko pitkä tai lyhyt turkkinen ja ihan eri näköinen kun iso pyrre. Käy koirat com:ssa jollet usko.


      • vs. pyreneittenkoira
        pyrret.... kirjoitti:

        Väärin, on pyreneittenkoira joka on isokoinen ja sitten on pyreneittenpaimenkoira joka on pieni ja joko pitkä tai lyhyt turkkinen ja ihan eri näköinen kun iso pyrre. Käy koirat com:ssa jollet usko.

        miekin ihan vahingossa sain tietää pyreneittenpaimenkoirista, eli että ovat keskikokoisia ja semmosia ihan erilaisia kuin muut. Ja että pyreneittenkoira on se iso valkoinen joka näyttääkin jo laumanvartijalta.. Mutta onkos tuo pyreneittenpaimenkoira sitten millainen luonteeltaan?


      • vs. pyreneittenkoirasta

    • paimenkoiriin

      eikä laumanvartijoihin. Toimii herkkäreaktioisena ilmoittavana vahtina eli haukkuu jonniinkin verran. Onhan noita kerrostaloissa. On hyperaktiivinen, joten ei soffapotuksi, mielellään harrastavaan kotiin (toko, agility, jälki jne). Tyypilllisesti saattaa olla hyvinkin varautunut, mikä tulisi ottaa huomioon, jos rotua harkitset

      • vielä..

        Sen ulkonäkö miellyttää erityisesti.. mietin vain että pitääkö sillä olla rodunomaista toimintaa..vai pärjääkö normi koirana.. Itse meinasin jos sellaisen vuoden päästä laitaisi ja alkaisi harrastamaan tokoa ja tai agilityä, edes omalla pihalla ellei oikeisiin ryhmiin ehdi osallistua esim.töitten takia.. Hmm.


      • Joku vaa
        vielä.. kirjoitti:

        Sen ulkonäkö miellyttää erityisesti.. mietin vain että pitääkö sillä olla rodunomaista toimintaa..vai pärjääkö normi koirana.. Itse meinasin jos sellaisen vuoden päästä laitaisi ja alkaisi harrastamaan tokoa ja tai agilityä, edes omalla pihalla ellei oikeisiin ryhmiin ehdi osallistua esim.töitten takia.. Hmm.

        Mulla on kääpiökani ja tiibetinspanieli. Niin miten luulette, että pyreneittenpaimenkoira suhtautuisi niihin? Tai siihen kaniiniin? Siis eihän se ole metsästyskoira...?? Vai?


      • Sissi
        Joku vaa kirjoitti:

        Mulla on kääpiökani ja tiibetinspanieli. Niin miten luulette, että pyreneittenpaimenkoira suhtautuisi niihin? Tai siihen kaniiniin? Siis eihän se ole metsästyskoira...?? Vai?

        Kyllä se voi sopia. Minulla on 12v. pyreneittenpaimenkoira(uros) ja 10 kääpiökania ja 1 hamsteri ja kyllä se toimi. Se nuuski vähää ja se on siinä. Mutta kissoja se haluaa lähtee perässä. Ei se ole metsästyskoira, se rakasta agility jne... mutta se on paimenkoira ja paimenta lampaita. Vaikka mulla ei ole lampaita kotona se paimenta meidän perhe. Se oppi äkkiä kaikki temput, vaikka joskus se on vähää itsepääinen.


    • Kokemusta on

      Ranskassa 14 vuotta asuuneena ja varsinkin
      paimenkoiriin erikoistuneena voin suositella kumpaakin. Siella Suomessa on koiran harrastajille kovin tarkeata etta menee nimet oikein, mutta taalla
      ison lammaslauman paimentajana toimi myos iso valkoinen, jonka nimi suoraan suomennettuna on Pyreneittein paimenkoira. Eli niin niita vain taalla kutsutaan. Naapurini pienenpi koira on sellainen seurakoira, joka joskus vahan tekee toitakin. Iso Max vapaa-aikoina vahtii taloakin.
      Itse ostin koiraksi ihanan paikallisen pyreneitten paimenkoiran ja koiramme on valkoinen ja iso. tonttimme on iso, silla kookas elain tarvitsee runsaasti tilaa. Meidan koiramme paimentaa kanojamme ja vahtii taloamme.
      Muista kuitenkin, etta koira vaatii huolehtemista.
      Ns agressiivinen lajikin voi olla rauhallinen ja
      painvastoin. Riippuu koiran isannasta.

    • ... kannattaa kuule ehdottomasti käydä tutustumassa sivustolla: www.suomenpyrenelaiset.fi !!!! =)

      • <<<<

        se on todella Ihana


    • täällä*

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe