Onko pyreneittenpaimenkoira ihka oikee laumanvartija vaikka se on semmonen melko pieni kokoinen ja näyttää terrieriltä :) Voisko semmoista ottaa muualle kuin tonttia valvomaan? Vai onko silläkin kaikesta huolimatta vahvat laumanvartija vietit? Voisiko semmoisesta koirasta saada kaveria tokoon ja agilityyn? Ja voiko semmoista koiraa ottaa kerrostaloon?
pyreneittenpaimenkoira
12
2481
Vastaukset
- ......................
pyreneittenkoira ei paimenkoira
- pyrret....
Väärin, on pyreneittenkoira joka on isokoinen ja sitten on pyreneittenpaimenkoira joka on pieni ja joko pitkä tai lyhyt turkkinen ja ihan eri näköinen kun iso pyrre. Käy koirat com:ssa jollet usko.
- vs. pyreneittenkoira
pyrret.... kirjoitti:
Väärin, on pyreneittenkoira joka on isokoinen ja sitten on pyreneittenpaimenkoira joka on pieni ja joko pitkä tai lyhyt turkkinen ja ihan eri näköinen kun iso pyrre. Käy koirat com:ssa jollet usko.
miekin ihan vahingossa sain tietää pyreneittenpaimenkoirista, eli että ovat keskikokoisia ja semmosia ihan erilaisia kuin muut. Ja että pyreneittenkoira on se iso valkoinen joka näyttääkin jo laumanvartijalta.. Mutta onkos tuo pyreneittenpaimenkoira sitten millainen luonteeltaan?
- vs. pyreneittenkoirasta
pyrret.... kirjoitti:
http://www.koirauutiset.com/arkisto/kuvat2001/porvoo2001/vetla.jpg
tuossa pyreneittenpaimenkoira..
J tässä pyreneittenkoira
http://www.koirauutiset.com/arkisto/kuvat2002/loimaa2002/vetsu.jpg
- paimenkoiriin
eikä laumanvartijoihin. Toimii herkkäreaktioisena ilmoittavana vahtina eli haukkuu jonniinkin verran. Onhan noita kerrostaloissa. On hyperaktiivinen, joten ei soffapotuksi, mielellään harrastavaan kotiin (toko, agility, jälki jne). Tyypilllisesti saattaa olla hyvinkin varautunut, mikä tulisi ottaa huomioon, jos rotua harkitset
- vielä..
Sen ulkonäkö miellyttää erityisesti.. mietin vain että pitääkö sillä olla rodunomaista toimintaa..vai pärjääkö normi koirana.. Itse meinasin jos sellaisen vuoden päästä laitaisi ja alkaisi harrastamaan tokoa ja tai agilityä, edes omalla pihalla ellei oikeisiin ryhmiin ehdi osallistua esim.töitten takia.. Hmm.
- Joku vaa
vielä.. kirjoitti:
Sen ulkonäkö miellyttää erityisesti.. mietin vain että pitääkö sillä olla rodunomaista toimintaa..vai pärjääkö normi koirana.. Itse meinasin jos sellaisen vuoden päästä laitaisi ja alkaisi harrastamaan tokoa ja tai agilityä, edes omalla pihalla ellei oikeisiin ryhmiin ehdi osallistua esim.töitten takia.. Hmm.
Mulla on kääpiökani ja tiibetinspanieli. Niin miten luulette, että pyreneittenpaimenkoira suhtautuisi niihin? Tai siihen kaniiniin? Siis eihän se ole metsästyskoira...?? Vai?
- Sissi
Joku vaa kirjoitti:
Mulla on kääpiökani ja tiibetinspanieli. Niin miten luulette, että pyreneittenpaimenkoira suhtautuisi niihin? Tai siihen kaniiniin? Siis eihän se ole metsästyskoira...?? Vai?
Kyllä se voi sopia. Minulla on 12v. pyreneittenpaimenkoira(uros) ja 10 kääpiökania ja 1 hamsteri ja kyllä se toimi. Se nuuski vähää ja se on siinä. Mutta kissoja se haluaa lähtee perässä. Ei se ole metsästyskoira, se rakasta agility jne... mutta se on paimenkoira ja paimenta lampaita. Vaikka mulla ei ole lampaita kotona se paimenta meidän perhe. Se oppi äkkiä kaikki temput, vaikka joskus se on vähää itsepääinen.
- Kokemusta on
Ranskassa 14 vuotta asuuneena ja varsinkin
paimenkoiriin erikoistuneena voin suositella kumpaakin. Siella Suomessa on koiran harrastajille kovin tarkeata etta menee nimet oikein, mutta taalla
ison lammaslauman paimentajana toimi myos iso valkoinen, jonka nimi suoraan suomennettuna on Pyreneittein paimenkoira. Eli niin niita vain taalla kutsutaan. Naapurini pienenpi koira on sellainen seurakoira, joka joskus vahan tekee toitakin. Iso Max vapaa-aikoina vahtii taloakin.
Itse ostin koiraksi ihanan paikallisen pyreneitten paimenkoiran ja koiramme on valkoinen ja iso. tonttimme on iso, silla kookas elain tarvitsee runsaasti tilaa. Meidan koiramme paimentaa kanojamme ja vahtii taloamme.
Muista kuitenkin, etta koira vaatii huolehtemista.
Ns agressiivinen lajikin voi olla rauhallinen ja
painvastoin. Riippuu koiran isannasta. ... kannattaa kuule ehdottomasti käydä tutustumassa sivustolla: www.suomenpyrenelaiset.fi !!!! =)
- <<<<
se on todella Ihana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672