Mikä on käytännön taso että pääsee ykkösellä läpi ruotsin ja enkun kurssit? kun lähtötasokin kurssille lappujen mukaan on lukion oppimäärä! itse olen ihan peruskoulu pohjalla lähdössä ja siellä 6:n "kovantyön" takana.....ei kuulosta hyvältä yhtälöltä =(
Kieliopinnot amk:ssa
14
1367
Vastaukset
- belladora
Lainaa Aatu kirjastosta ruotsin kielen cd levyjä ja kuuntele niitä vähintään tunnin päivässä niin ehkä opit käytännön sanastoa. Minusta kaksikielisenä on outua että jotain kieltä voi opiskella montakin vuotta koulussa osaamatta/oppimatta sitä laisinkaan. Opin itse useita kieliä nopeasti, ehkä siksi että haluan oppia käyttämään kieliä joita opiskelen.
Päätä että aiot oppia, asennoitumisesta on kiinni.- kiinni viitsimisestä.
Esimerkiksi lukihäiriö voi vaikuttaa niin ettei pysty kieltä oppimaan, tai vaikka oppisikin puhumaan vierasta kieltä, kaikki kokeet ovat kirjallisia ja tämä tuottaa vaikeuksia näyttää oma osaamisensa. Itse tein todella kovasti töitä kielten oppimiseksi peruskoulussa, kutoset sain palkinnoksi uurastuksestani. Muissa oppiaineissa kuten matematikassa ja äidinkielessä minulla oli yhdeksiköt. Lukihäiriöni todettiin vasta aikuisena.
- vaikutuksen nollaksi!
kiinni viitsimisestä. kirjoitti:
Esimerkiksi lukihäiriö voi vaikuttaa niin ettei pysty kieltä oppimaan, tai vaikka oppisikin puhumaan vierasta kieltä, kaikki kokeet ovat kirjallisia ja tämä tuottaa vaikeuksia näyttää oma osaamisensa. Itse tein todella kovasti töitä kielten oppimiseksi peruskoulussa, kutoset sain palkinnoksi uurastuksestani. Muissa oppiaineissa kuten matematikassa ja äidinkielessä minulla oli yhdeksiköt. Lukihäiriöni todettiin vasta aikuisena.
Ei voi mennä noin! Muissa kuteonen ja yhtäkkiä äidinkielessä ysi!
Lukihärö vaikuttaa kaikkeen.
Mun kurssilla sattu olemaan lukihäiriöinen tyttö, sillä oli todistus siitä, ja niin se vaan veteli ysejä ja kymppejä, teki siinä missä muutkin...joskus sitä vaivasi, joskus ei.
Mutta kysyjälle:
http://www.lukihero.fi/index2.html
elä pelekää...härkää sarvista!
olen 35vuotiaana opiskellut venäjää, koska se kuulosti hauskalta! Ja opin, koska se oli kivaa! - jaja2
vaikutuksen nollaksi! kirjoitti:
Ei voi mennä noin! Muissa kuteonen ja yhtäkkiä äidinkielessä ysi!
Lukihärö vaikuttaa kaikkeen.
Mun kurssilla sattu olemaan lukihäiriöinen tyttö, sillä oli todistus siitä, ja niin se vaan veteli ysejä ja kymppejä, teki siinä missä muutkin...joskus sitä vaivasi, joskus ei.
Mutta kysyjälle:
http://www.lukihero.fi/index2.html
elä pelekää...härkää sarvista!
olen 35vuotiaana opiskellut venäjää, koska se kuulosti hauskalta! Ja opin, koska se oli kivaa!Niin ehkä pitäisi tarkemmin puhua oppimiesen erityisvaikeudesta, ei lukihäiriöstä. Mutta on aivan mahdollista että ihmisellä on kapea-alainen oppimisen ongelma, tämä voi koskea matematikkaa, vieraita kieliä, motorisia taitoja jne. Minun on helppo oppia äidinkielelläni, koska voin käyttää puhuttua kieltä kirjoitetun apuna, mutta vieraan kielen kirjoittaminen on vaikeaa. Eli opin kieltä kuulemalla, en lukemalla tai kirjoittamalla. Mielestäni en silti ole tyhmä.
- että suomalaiselle
on vaikeaa, kun on opiskeltava pakkoruotsia jota ei ehkä koskaan tarvitse elämässään käyttää. Kielen oppiminen on helpompaa jos on kiinnostusta sitä kohtaan. Suomessa vaaditaan liikaa kielitasolta.
- kävin
Tukholmassa. Pystyin selvittämään monta juttua på svenska siinä missä kaveri ei saanut asiaansa englannilla selväksi! Vaikka keskimäärinhän ruotsalaiset kuulemma puhuvat hyvää englantia...
- todellakin
kaksikielinen maa, joten perusruotsin taito on monilla aloilla välttämätöntä. Mielestäni ruotsin kielen tyydyttävä osaaminen kuuluu jo yleissivistykseen.
- Kieliopinot AMK:ssa
todellakin kirjoitti:
kaksikielinen maa, joten perusruotsin taito on monilla aloilla välttämätöntä. Mielestäni ruotsin kielen tyydyttävä osaaminen kuuluu jo yleissivistykseen.
Aatu, kirjoitit että mietit amk:ta peruskoulupohjalta. Ei AMK opintoihin voi mennä peruskoulupohjalta sinne vaaditaan pohjaksi lukio tai ammatillinen koulutus. Mutta voin sanoa, että varmaan pärjäisit siellä myös kielissä ja jos siellä ei läpäise lähtötason koetta, niin voi ottaa vapaastivalittavan kurssin joka on ns. tukikurssi kyseisestä kielestä ja se kerryttää opintopisteitä sillä vapaastivalittavia kursseja pitää ottaa yhteensä 15ov.
- aatu
Kieliopinot AMK:ssa kirjoitti:
Aatu, kirjoitit että mietit amk:ta peruskoulupohjalta. Ei AMK opintoihin voi mennä peruskoulupohjalta sinne vaaditaan pohjaksi lukio tai ammatillinen koulutus. Mutta voin sanoa, että varmaan pärjäisit siellä myös kielissä ja jos siellä ei läpäise lähtötason koetta, niin voi ottaa vapaastivalittavan kurssin joka on ns. tukikurssi kyseisestä kielestä ja se kerryttää opintopisteitä sillä vapaastivalittavia kursseja pitää ottaa yhteensä 15ov.
totta kai minulla on myös amk:n vaadittava koulutus, mutta sähköalan ammattiopinnoissa ei kovin paljoa ruotsin kieltä opeteltu...muutama kurssi lähinnä alan sanastoa ja kurssit pääsi läpi vaan paikalla olemalla! eli käytännössä kieliopintoihin menisin ihan peruskoulupohjalta ja niistäkin on jo 8v aikaa =D
- liliana--
aatu kirjoitti:
totta kai minulla on myös amk:n vaadittava koulutus, mutta sähköalan ammattiopinnoissa ei kovin paljoa ruotsin kieltä opeteltu...muutama kurssi lähinnä alan sanastoa ja kurssit pääsi läpi vaan paikalla olemalla! eli käytännössä kieliopintoihin menisin ihan peruskoulupohjalta ja niistäkin on jo 8v aikaa =D
Itselläni opinnot AMK:ssa on loppusuoralla - lukuunottamatta ruotsin kursseja. Pääsin ammattikoulupohjalta sisään, ja ruotsinkielentaito oli käytännössä olematon. Pääsin ensimmäisen kurssin läpi ja sen jälkeen on ollut mahdotonta päästä seuraavista (ruotsin) kursseista läpi. Että näin..
- Anonyymi00011
Kysymys Opntosuunitelman tekijöille.
Kyinka moni koulutetaan, tavalla on kielteinen, ja ohjataan työharjoitelu ja työpaikaan enme maksa KORVAUKSIA.
Nähtyä ja kuultua ja ns tukena oloa osaisin castata itsekin osioon emme korvaa. - Anonyymi00012
Oikeastaan ammattikorkeakoulu tai mikään korkeakoulu ei ole oikea paikka sellaiselle, joka ei yhtään osaa eikä halua oppia ruotsia.
Ruotsin oppii kyllä, jos haluaa ja tekee töitä sen eteen.- Anonyymi00013
Mahdottomia ei vaadita. Hyvä yritys auttaa jo paljon.
- Anonyymi00014
kielikursseista läpipääsyn todennäköisyys on sinulla 100 %.. Toki vaati intoa opiskella ja terveydestänsä tulee pitää huolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437