En uskalla ottaa hamsteria syliin.

Hamsterin Omistaja

Hamsterini on Kultahamsteri ja 1 ½ vuotias, En uskalla ottaa häntä käteen vaikka hän haluaisi, Enkä usko että hän antaa ottaa. Mitä tehdä? Vai onko mitään tehtävissä?

55

5725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serdion

      Tarjoa jokin namu ja anna hamsun tulla kädellesi.
      Luota itseesi.
      Vähitellen varmasti uskallat ! (jos hamukin on jo valmis ?)

      Mitä se sinulle muka voisi tehdä? Sehän kaipaa vain läheisyyttä !
      (haluaisi kovasti olla sylissäsi eikä ymmärrä miksi torjut sen )
      Nyt tuo homma on sinusta kiinni ! =)

      • viki ja ramona

        miten otetaan hamsteri käteen ku se mejän hamstri ei tuuu


      • Anonyymi
        viki ja ramona kirjoitti:

        miten otetaan hamsteri käteen ku se mejän hamstri ei tuuu

        Miten otetaan hamsu syliin,saisinko vastauksen mahdollisimman nopeasti?


      • Anonyymi

        Tämä on mainio vaihto ehto 10 pistettä sinulle serdion, muut saivat varmasti hyviä ideoita sinun sanojen jälkeen kiitos vaikka minulle hamsterin ottaminen käteen ei ollut ongelma niin kiitos kaikille joille se oli vielä vähän hankalaa ja pelottava


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten otetaan hamsu syliin,saisinko vastauksen mahdollisimman nopeasti?

        Hamsterin voi vaikka ottaa silleen että laittaa käden hamsterin terraarioon ja odottaa että se tulee käteesi sitten vain nostat kätesi. Toinen vaihto ehto on että laitat kätesi hamsterin alle ja nostat kätesi tadaa hamsteri on kädessäsi:D tai sitten otat sen samalla tavalla kun ottaisit popcornia kupista kourallisen käsillä, muista ehkä vähän hellemin ettei pikkuisia satu:)


    • mahdollista?????????

      että sulla on syyrialainen, joka on jo noin vanha, etkä ole pitänyt sitä sylissä, oletko saanut sen noin vanhana, no ei hätää johan se kohta kuolee ikänsä puolesta.

      • Anonyymi

        Aika törkeää


      • Anonyymi

        olet aika törkeää :/
        hamster voi tuosta vielä 1 vuoden elää


      • Anonyymi

        No hei...ei puhuta kuolemasta, minulla on hamsteri joka on jo vuoden ja 10 kuukautta kohta jo kaksi vuotias, se on poika ja venäjän kääpiö hamsteri ja vielä tarkennettuna talvikko:) EI PUHUTA IHANIEN PIKKUISTEN KUOLEMASTA:(


    • .,.

      miten sulla voi olla jo noin vanha hamsteri etkä uskalla koskettaa sitä? :o
      voi voi.. mahtaa kyllä sinun hamsterillasi olla tylsä elämä jos et ole koskettanut sitä koko aikana kun se on ollut sinulla.. Paitsi ellet ole vasta äskettäin saanut/ostanut sen ikäistä hamsteria, mutta kyllä sinun pitää uskaltaa ottaa hamsteri käteesi, eihän muuten ole oikeastaan järkeä olla hamsteri, sillä hamsteri ei ole mikään elävä koriste häkissä.

      mutta jos pelkäät että hamsterisi puree sinua, niin sinun kannattaa lähestyä hamsteriasi esim namupalalla, annat hamsterin ensin haistella käsiäsi, jos se ei mene pois, niin yritä antaa sille namupaloja, tai kuivaruoka pussista siemeniä, maissia, yms, jos hamsterisi ottaa niitä ihan mielellään niin voit varovasti yrittää silittää sitä, mutta jos se silloin yrittää näykkäistä sinua, niin yritä jatkaa sille namujen antamista, kyllä se siitä tottuu.. mutta voihan olla että hamsterisi on jo aivan käsikesy, mutta sinä et vain ole uskaltanut lähestyä hamsteriasi.. mutta onnea nyt yritykseen.

    • ampiaine

      hei.
      ei hätää.
      voit ottaa hamsusi vaikka juoksupallossa, jos on, sänkyyn ja sitten ottaa jonkun kaverin ja laittaa
      jalat yhteen esteeksi, ja siinä tutustua hamsuun.
      pelkosi on turhaa mutta ymmärrän kun pelko saa vallan se ei ole helppoa,
      moni pitää hamsuista, mutta samalla kuitenkin iskee jostain hirveä rotta pelko ja sitten voi alkaa vaikka kirkumaan.
      kokeile muuten et pääse eteenpäin.
      jos hamsu puree se on päässyt villiintymään.
      sit kandee ottaa uusi kun tuo on vanha ja kuolee varmaan pian.
      laitra viestiä jos haluat.

      • ihminen ei

        laita hamsteria mihinkään juoksupalloon minkään takia ne on kaameita keksintöjä ja eläimelle kurjia


      • hupa
        ihminen ei kirjoitti:

        laita hamsteria mihinkään juoksupalloon minkään takia ne on kaameita keksintöjä ja eläimelle kurjia

        Juoksupallot on hirveitä, ellei Hamsteri niistä pidä. Ne pienet onnettomat ei voi muuta kun juosta ja koittaa päästä pois pallosta. Jos aikoo juoksuttaa hamsteria juoksupallossa, pitää hamsterin antaa tottua juoksupallossa oloon jo ihan pienestä.
        Meiän hamsu ainakin on pallossa ihan paniikissa.
        Voihan joku tietenkin tykätä.


      • Nimetön
        hupa kirjoitti:

        Juoksupallot on hirveitä, ellei Hamsteri niistä pidä. Ne pienet onnettomat ei voi muuta kun juosta ja koittaa päästä pois pallosta. Jos aikoo juoksuttaa hamsteria juoksupallossa, pitää hamsterin antaa tottua juoksupallossa oloon jo ihan pienestä.
        Meiän hamsu ainakin on pallossa ihan paniikissa.
        Voihan joku tietenkin tykätä.

        miten niin paniikkiin???
        jos se ei pitäisi siitä,
        se tuskin heti siihen tulisi kun laittaa pallon häkkiin.
        uskoisin että hamsteri yrittäisi pallosta puremalla sitä.


      • se menee
        Nimetön kirjoitti:

        miten niin paniikkiin???
        jos se ei pitäisi siitä,
        se tuskin heti siihen tulisi kun laittaa pallon häkkiin.
        uskoisin että hamsteri yrittäisi pallosta puremalla sitä.

        palloon, sehän on utelias eläin, se ei voi pallossa muuta kuin juosta, koska niin se yrittää siitä pois, normaalia käytöstä eläimelle joka oe ole kesy, vaan erittäin lähellä villejä sukulaisiaan


      • jekezu
        se menee kirjoitti:

        palloon, sehän on utelias eläin, se ei voi pallossa muuta kuin juosta, koska niin se yrittää siitä pois, normaalia käytöstä eläimelle joka oe ole kesy, vaan erittäin lähellä villejä sukulaisiaan

        niinpä! ei sitä mihinkään palloon kannata laittaa,eihän se voi kun juosta ja mitä kivaa siinä muka on??Hamsterit on uteliaita eläimiä.Mekin ennen pidettiin sitä pallossa ettei se jyrsi johtoja, mutta kun muutimme suojasimme johdot ja pistettiin pallo nurkkaan.Sen huomasi heti että se viihtyy paremmin ilman palloa kun se pääsi kiipeilemään ja kaikkea muuta kuin juosta.ja meidän hamsteri tykkää kiipeillä.


      • Paul80
        jekezu kirjoitti:

        niinpä! ei sitä mihinkään palloon kannata laittaa,eihän se voi kun juosta ja mitä kivaa siinä muka on??Hamsterit on uteliaita eläimiä.Mekin ennen pidettiin sitä pallossa ettei se jyrsi johtoja, mutta kun muutimme suojasimme johdot ja pistettiin pallo nurkkaan.Sen huomasi heti että se viihtyy paremmin ilman palloa kun se pääsi kiipeilemään ja kaikkea muuta kuin juosta.ja meidän hamsteri tykkää kiipeillä.

        Meillä on ollut useita hamsuja tään 20 vuoden aikana ja kyllä juoksu pallo on ollut kovassa käytössä. Viimeisin syrkki poika kiipesi aina itse palloon ja eikun juoksemaan :D
        Jokainen eläin kuten hamsteritkin eivät kaikki ole "samasta puusta" veistettyjä. Toiset tykkää juoksipallosta toiset voi pelätä niitä. Omistajan pitää osata lukea hamsustaan mitä mieltä se on pallosta eikä väkin pakottaa palloon.
        Omasta kokomuksesta voin sanoa että pallo on hieno ja turvallinen keksintö hamsterille jos kyseinen hamsteri kokee sen turvallisena ja kiinnostavana menopelinä.


      • gbkhfcbhcxjbfxhbv

        "jos hamsu puree se on päässyt villiintymään" anteeks mitä? :,D Hamsteri puree yleensä jos se kokee ittensä uhatuks, tai sitä pelottaa


      • Anonyymi

        Mun nuori hamsu puree aina välillä ilman syytä, eikai se meinaa ettei asialle voi enää tehdä mitään?! Tai siis rakastan sitä yli kaiken enkä voi vain hankkia uutta


      • Anonyymi
        gbkhfcbhcxjbfxhbv kirjoitti:

        "jos hamsu puree se on päässyt villiintymään" anteeks mitä? :,D Hamsteri puree yleensä jos se kokee ittensä uhatuks, tai sitä pelottaa

        Mäkin mietin samaa mun talvikko on muuten kesy mutta tosi reviiri tietoinen joten se on joskus ongelma saada se pois terraariosta mutta ei kuitenkaan enää terraarion ulkopuolella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuori hamsu puree aina välillä ilman syytä, eikai se meinaa ettei asialle voi enää tehdä mitään?! Tai siis rakastan sitä yli kaiken enkä voi vain hankkia uutta

        Minulla on sama juttu mutta kahden hamsun kanssa :( enkä voi enää yrittää muuta kun varmaan kysyä muilta neuvoa?


      • Anonyymi
        ihminen ei kirjoitti:

        laita hamsteria mihinkään juoksupalloon minkään takia ne on kaameita keksintöjä ja eläimelle kurjia

        On hirveitä juoksujalkaa mutta myös kivoja, minun talvikkollani on juoksu pallo joka on hyvä koska hamsterin voi itse stopata tarvittaessa, meidän pappa menee siinä ihan riemua täynnä juosten:) kannattaa ostaa juoksu pallo missä hamsteri voi pysäyttää pallon itse , muuten se on huono juoksu pallo!!


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        miten niin paniikkiin???
        jos se ei pitäisi siitä,
        se tuskin heti siihen tulisi kun laittaa pallon häkkiin.
        uskoisin että hamsteri yrittäisi pallosta puremalla sitä.

        Totta! Tyhmää puhua paniikista


      • Anonyymi
        se menee kirjoitti:

        palloon, sehän on utelias eläin, se ei voi pallossa muuta kuin juosta, koska niin se yrittää siitä pois, normaalia käytöstä eläimelle joka oe ole kesy, vaan erittäin lähellä villejä sukulaisiaan

        Sinä et ymmärrä, hamsteri saa liikuntaa pallossa juostessaan, jos se haluaisi pois se varmaan purisi palloa ja pysähtyisi eikä vain juoksisi:/opi enemmän


      • Anonyymi
        Paul80 kirjoitti:

        Meillä on ollut useita hamsuja tään 20 vuoden aikana ja kyllä juoksu pallo on ollut kovassa käytössä. Viimeisin syrkki poika kiipesi aina itse palloon ja eikun juoksemaan :D
        Jokainen eläin kuten hamsteritkin eivät kaikki ole "samasta puusta" veistettyjä. Toiset tykkää juoksipallosta toiset voi pelätä niitä. Omistajan pitää osata lukea hamsustaan mitä mieltä se on pallosta eikä väkin pakottaa palloon.
        Omasta kokomuksesta voin sanoa että pallo on hieno ja turvallinen keksintö hamsterille jos kyseinen hamsteri kokee sen turvallisena ja kiinnostavana menopelinä.

        Hyvin sanottu! Olen aivan samaa mieltä, meidän pappa se vaan vipeltelee valkoinen töpöhäntä heiluen juoksupallossa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuori hamsu puree aina välillä ilman syytä, eikai se meinaa ettei asialle voi enää tehdä mitään?! Tai siis rakastan sitä yli kaiken enkä voi vain hankkia uutta

        Onkos se tyttö vai poika hamsteri? Tytöt ovat yleensä tietoisia reviiristä ja purevat yleensä että voivat määrätä reviiriään, pojat eivät yleensä pure, paitsi jos käsiin on jäänyt jotain hyvän makuista niin saattavat ne vähän silloin näykkiä hiljakseen..


    • !!!!!!!!

      Hyvä ihminen minkä ihmeen takia sä otat hamsterin jos oot sellanen pelkuri ettet ees uskalla ottaa sitä käteen!?!?!?!? Mä otin/otan mun hamsterit käteen vaikka kuinka heti kun oon saanu ne!!!

      • Äppleh

        Tuokaan ei ole kovin fiksua, että ottaa hamsun heti syliin kun se on päässyt uuteen kotiinsa. Senhän pitäisi saada tutkia paikkoja rauhassa ensimmäisen päivän ajan, ja vasta seuraavana päivänä pitäisi alkaa käsittely/kesytys. Jos hamsterin pakottaa ensimmäisenä "kotiutumispäivänä" käteen, siitä voi tulla hyvin agressiviinen tai pelokas.

        Suosittelen viestin aloittajan käyttämään ensimmäisinä kertoina hanskoja, ja totuttaa niillä hamsteri käsittelyyn. Kun hamsteri on tottunut käsittelyyn, voit antaa sen rueda haistelemaan kättäsi, hamsteri voi purra!

        Hamsteri puree kättä, kun sen laittaa sen siis häkin sisälle haisteltavaksi, sillä se puolustaa reviiriään. Kun sen nostaa käteen, se lopettaa puremisen, sillä se on sille vieras paikka, eikä sen koti. Hamsu voi olla ensimmäisillä käsittelykerroilla paniikissa tai hämillään, mutta se tottuu pian siihen.


      • En uskalla
        Äppleh kirjoitti:

        Tuokaan ei ole kovin fiksua, että ottaa hamsun heti syliin kun se on päässyt uuteen kotiinsa. Senhän pitäisi saada tutkia paikkoja rauhassa ensimmäisen päivän ajan, ja vasta seuraavana päivänä pitäisi alkaa käsittely/kesytys. Jos hamsterin pakottaa ensimmäisenä "kotiutumispäivänä" käteen, siitä voi tulla hyvin agressiviinen tai pelokas.

        Suosittelen viestin aloittajan käyttämään ensimmäisinä kertoina hanskoja, ja totuttaa niillä hamsteri käsittelyyn. Kun hamsteri on tottunut käsittelyyn, voit antaa sen rueda haistelemaan kättäsi, hamsteri voi purra!

        Hamsteri puree kättä, kun sen laittaa sen siis häkin sisälle haisteltavaksi, sillä se puolustaa reviiriään. Kun sen nostaa käteen, se lopettaa puremisen, sillä se on sille vieras paikka, eikä sen koti. Hamsu voi olla ensimmäisillä käsittelykerroilla paniikissa tai hämillään, mutta se tottuu pian siihen.

        Minulla on sama ongelma, pelko saa vallan ja en millään uskalla antaa ees sen purra että ihan tietoisesti tiedan sattuuko se.. Olen yrittänyt ottaa sen toppahanskoilla käteen (tosi hankalaa..) mutta voisin pian vaihtaa sormikkaisiin.. Hamsteri on meillä ollut TASAN 2viiikkoo (28.4.2012 tuli 2 viikkoo) Ja en vieläkään ole uskaltanut!! ): helpppiii


      • Anonyymi
        En uskalla kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma, pelko saa vallan ja en millään uskalla antaa ees sen purra että ihan tietoisesti tiedan sattuuko se.. Olen yrittänyt ottaa sen toppahanskoilla käteen (tosi hankalaa..) mutta voisin pian vaihtaa sormikkaisiin.. Hamsteri on meillä ollut TASAN 2viiikkoo (28.4.2012 tuli 2 viikkoo) Ja en vieläkään ole uskaltanut!! ): helpppiii

        Mulla on sama juttu ja olin vähän idiootti ekan kerran kun otin sen käteen kun se ei halunnut (EN tee niin enää) Ja se kyllä näytti ettei tykkää kun mulla oli seuraavat viikon hampaan jäljet sormessa


    • hamsujen kavattaja

      moi! sun hamsulla ei oo enään elinikää paljoa jäljellä joten rohkaistu! munki hamsuja oli ekaks vaikee ottaa sylkkyy mut sitte rohkauituin ja laitoin kädettei nyrkkiin mutta sinnepäin ja hamsu siihen väliin..! ELÄ MISSÄÄN NIMES PURISTA LIIKAA SITTN VOI HAMSUSI KURISTUA;( JOTEN HELLIÄ OTTEITA JA RAUHALLISIA.. ja uskon et oot sen verran rohkea (kaikki on jos vaa uskoo ittee) että susta löytyy sitä sisua ettö sö otat sen sylkkyy ja mä toivon nimittäin sun hamsulla on vähän elinaikaaa 1 mun hamsu kuoli et se oli 1 ja 8kk eli melkee 2.v se kuoli viikko sitten ja usko muo sä otat sen viellä joku päviä syliin!!!!! t:henni lisä tietoa [email protected] meilataa mesess vaikka jos ois jotain apuaa mustaaaaa

    • netu96

      Ota vaan ihan rohkeesti ja älä pelkää! Se vaistoaa siun pelkosi. Ensiksi kannattaa antaa haistella kättäsi ja laita sitten käsi sillein että se pääsee itse siihen menemään.

    • jekezu

      Ei kannata pelätä.Ota vain rohkeasti syliin,anna ekan sen haistella kättäsi ja ota se varovasti syliin(mieluiten kahdella kädellä)jos hän on jo niin vanha niin kyllä mä uskoisin että se antaa ottaa syliin.Hamsteri tarvitsee hellyyttä!

      • Aatuliini

        Pakko on kysyä miten olet voinut ottaa hamsterin jos et sitä uskalla edes käsitellä? Käsittelyyn ja kesyttämiseen löytyy netistä niin paljon tietoa ettei sen pitäisi ongelma olla kenellekään...minullakin on ollut jo 9 hamsteria eikä mikään niistä ole ollut täysin samanlainen. On ollut helvetin arkoja ja helvetin kesyjä ja kaikkea siltä väliltä. Esim. nykyinen hamsteri oli hirveän arka, mutta taidolla ja kokemuksellani sen hoidin. Ekalla kerralla kun yritin silittää niin rääkäisi kunnolla ja siitä tajusin ettei käteen kannata ottaa paljain käsin, sitten vain otin useasti(vaikkei hamsu tahtonutkaan) sen hanskoilla käteen, alemmassa kädessä pidin hanskan ja päällimmäisestä otin hanskan pois ja silitin ja puhuin hellästi tai siis paremminkin lässytin. Ei siinä montaa päivää mennyt kun jo uskalsin ilman käsineitä pitää. Tärkeintä on että saa hamsterin olon turvalliseksi ja hamsterille pitää näyttää kuka käskee. On minuakin hamsteri purrut mutta voin sanoa ettei se nyt niin hirveää ole, laastari sormeen ja kyllä se haava siitä pian umpeutuu.


    • talvikonomistaja

      meillä hamsteri tulee käteen kun pistää käden häkkiin. opetettiin se heti alusta lähtien siihen, ja ihan mielellään tulee (:

    • Hamsteripelkoinen

      Ku sain oman hamsuni, yks mun kamu sillon sen hamsun ekana päivänä laitto kätensä sen häkkiin, ja hamsu puras sitä mun kamua. Nyt en ite uskalla ottaa hamsua käteen, koska se näykkii aina ja pelottaa et se puree. Tiiän kyl et se pureminen ei oo kauheen paha, mut silti mua vaan pelottaa. Mitä teen? Hamsu on jtn 1v.... :( Ja se mun hamsu kans on kultahamsu.

      • Hamsteripelkoinen

        Ja vielä sitä, että kun sain hamsun, uskalsin tietysti ottaa käteen mut aattelin et annan sen tutustua kotiinsa ekan päivän. Sit samana päivänä just se mun kamu teki sen nii en oo ikinä ottanu sitä käteen. :'( Haluaisin oikeesti mut en vaa uskalla!


    • AMEE

      Aw, tulee mielee kun mun ihkaensimmäinen hamsu puri sormeen kynnestä läpi

    • En uskalla

      Mulla on hamsteri:
      Nimi: Nipsu
      Ikä: Vähän päälle kuukauden
      Väri: Mahasta valkoinen , muuten harmaa (selässä hieman tummempaa)
      Sukupuoli: Poika (:


      Tarviin apua miten itse uskaltaisin ottaa hamsterini syliin... Se on ollut nyt tänään lauantaina meillä TASAN 2 viikkoa..ENKÄ VIELKÄÄN OLE OTTANUT SITÄ SYLIIN KUN EN VAIN USKALLA! SE PUREE ): SIIS KERROTTE VINKKEINÄ MITEN VOISIN ROHKAISTA ITSEÄNI TAI JOTAIN, KUN MULLA ON KÄÄPIÖ JA SE VARMAAN SATTUU IHAN HITOSTI KUN SE PUREE? MULLA ON OLLUT 3 MUUTA HAMSTERIA MUTTA NIITÄ EN SYLIIN OLE OTTANUT, EN OLE USKALTANUT! ): HÄPEÄN ITSEÄNI! APUJA!!!!! Jos sinulla on hamsteri ja neuvoja ongelmiini, chattaa takaisin!

      • apua6

        Mulla on sama ongelma:Mulla on ollu hamsu yhen päivän ja kun paan käden häkkiin se puree ,oon kyl antanu jo namuja ,mut en tiiä pitääkö laittaa käsi häkkiin et se tulee vai ottaa se vaan hellästi mahasta ite?


      • oiuoipö

        hamsterin pureminen ei satu ollenkaan :,D


      • Anonyymi

        Se saattaa sattua kun puree... Mutta kun se pelko on ohi niin ei se ole kun vaan pikku paha voit koittaa aloittaa käsittelyt hanskat päällä niin ei yhtä paljoo satu yms saattaa rohkaista aloittaa hanskoilla


    • satukarjalainensk80

      hiero vaikka käteesi ensin hamsterisi puruja se haistaa että onpa tuttu tuoksu,ei äkkipikaisia liikkeitä,mulla on ollut aiana syrkki sylissä,aina kun se herää otan sen syliin,ei pidä että häkki pitää siivota kun joutuu kuljetusboxiin siksi ajaksi,etkö ole sitten ikinä pitänyt syrkkiäsi sylissä?miten siivoat sen häkin?tsemppiä hyvin se menee luota itseesi

    • Eltsu2003

      Oon 10v hamsuni on jotain puolivuotta enkä oo uskaltanu ottaa sitä käteen vaikka haluisin! Apu neuvoja arvostan!

      • syrkki

        Sun kantsii antaa sille jotain nameja kädestä♥ mä oon myös laulanu mun hamsulle se auttaa jos hamsu on tosi ujo♥ sit kantsii myös välttää kaikkia äkkinäisiä liikkeitä


    • syrkki

      Mulla on yks syrkki joka täyttää kesällä kaks vuotta♥ se on ollut koko ikänsä terve ja kiltti(onneks) muuten yks vinkki:hamsu kantsii ostaa aina kasvattajalta;-) sillä kasvattajilla on yleensä enemmän aikaa hamsun poikasille ♥

    • puru ongelma

      Mul on tosi ihana kolmikuukautinen hamsu. Se on kiltti, mutta kädessä se näykkii:(. Miten sen sais lopettaa. Tosin se on ollu mulla vasta neljä päivää. Se on myös tosi energinen.

      Mun hamsu.
      Nimi: Dream
      Ikä:3kuukautta
      Sukupuoli: tyttö
      Rotu: talvikko (safiiri)

    • teeeeeeeeee

      Joutuupiko siitä sairaalaan paikkukseen jos hamsteri puree ? Suapiko antipijootteja ? Tullooko montako tikkiä ? Velile tul kerra 11 tikkiä piähä.

    • Munhansuonelämäni

      Muo ei oo mun hamsu koskaan purru eikä se oo ikinä purru ketää muutakaa

    • Anonyymi

      Mua pelottaa mun talvikko... Tai siis se on arka ja ei tule kädelle ikinä se on ollut mulla vasta pari viikkoa ja se yks päivä puri mua kun vaihdoin sen ruokia enkä jotenkin enää uskalla pitää mun kättä siellä terraariossa jos se on näkyvillä:( ja mä haluan oppia pois siitä pelosta enkä tiedä miten... Enkä mä pelkää muita jyrsijötä ja kun mun kaverilla on gerbiilejä niin niihin mä voin koskea ilman mitään ongelmaa enkä mä haluaisi pelätä tällä tavalla mun rakasta talvikkoa:(

    • Anonyymi

      Olen hankkinut hamsterin 4 päivää sitten. Voin pitää kättä häkissä ilman että se säikähtää mutta namit ei kiinnosta kädestä. Mietin vain miten saan sen ulos häkistä, jotta voin aloittaa kunnon tutustumisen? En halua odottaa liian kauaa jottei se villiinny.

    • Anonyymi

      Jos hamsteri ei anna ottaa, jos hamsteri on kiltti eikä pure voit laittaa kätesi häkkiin ja katsoa tuleeko se siihen, jos tulee se haluaa käteesi, kun se tulee käteesi nosta kätesi hyvin mutta myös varovasti ja silloin hamsteri on jo kädessäsi, laske se samalla tavalla, hamsteri kädessä hitaasti ja varovasti takaisin terraarioon. Jos hamsteri ei anna laittaa kättä kuten vaikka hyökkää kätesi kimppuun kuten yleensä naaraat tekevät koska ovat tarkkoja omasta reviiristä, jos haluat ottaa hamsterisi käteen houkuttele se jos sillä on pahvinen vessa paperi rulla häkissäsi houkuttele se sinne ja sitten nosta vain vessa paperi rulla, mutta tätä ei ehkä kannata tehdä sillä se voi stressata hamsteria, jos hamsteri on äksy silloin sitä ei kannata ottaa käteen:( onnea!:)

    • Anonyymi

      Mddjhvvvvv

    • Anonyymi

      Bbbb

    • Anonyymi

      Vittu että vituttaa. Ostin kääpiö (naaras) hamsterin noin pari kk sitten enkä vieläkään ole sitä syliin saanut. Olen alussa antanut herkkua, ruokaa, yrittänyt lempeällä äänen sävyllä lähestyä mutta hamsterini tuntuu vaan hyökkäävän hän nappasi jo kaksi kertaa minusta ja poikaystävän sormesta jäi oikein roikkuun ja oli aika kivuliasta😂 nyt en ole uskaltanut oikein koskea tai edes silittää hellästi… en tiedä mitä teen, tai miten lähestyn alkaa menee hermo hän joutuu yksin tuossa häkissä oleen ärsyttää hänen puolestaan. En pelkää kipua mutta ollaan molemmat säikähdetty kun on noilla mini hampailla oikee purassu oikeen refleksillä molemmat heilautettu käden nii nopeasti ja voimakkaasti ja hamsteri on lentäny metrin päähän😭😭😭

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe