TEOLOGIAN PÄÄSYKOKEET HKI

Anninah87

Eli olisi kiva kuulla muita tämän vuoden Helsingin teologian pääsykokeeseen osallistuneita, että miten meni kokeet?? :)

5

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Severita

... joka tosin oli odotettavissakin, en pysynyt aivan täysin lukusuunnitelmassani. Täytyy tosin silti sanoa, että kun ennen saliin menoa selailin vielä muistiinpanoja ja ohi vilisi asiaa mm. valistusajan deismistä, ja ajattelin ettei tuollaista nippelitietoa kysytä päättäen keskittyä systemaattiseen teologiaan, saliin päästyäni ja keltaisella vastauspaperilla olleen kysymyksen nähtyäni, teki lähinnä mieli vetää ranteet auki.

Mutta ensi vuonna sitten uudestaan, ellei jotain ihmettä tapahdu. Onko muita samaa suunnittelevia?

• Teologian ylioppilas

Saakos näin utelias teologian opiskelija kysyä teiltä, mitä he kysyivät kokeessa? :) Olen tosiaan 1. vuoden opiskelija ja syksyllä starttaa kakkoslukuvuosi käyntiin, mutta uteliaisuuttani kyselen. Toivottavasti ne sujuivat teillä hyvin kuitenkin - voin kertoa muuten Severita, että minullakin oli aika arveluttava fiilis kokeen jälkeen, mutta pääsin siltikin sisään..

• Teologian ylioppilas

Ha ha, vastasinkin HIEMAN vanhaan topiciin. Kun hain sen Googlen kautta enkä sitten huomannut katsoa aikaa.. :D Mutta jos tänne joku eksyisi siitäkin huolimatta..

• Haluais teologiksi

Minäpäs eksyin tänne ku näky tuossa uusimmissa keskusteluissa.:D Olin tosiaan eilen kokeessa. Johdatus tutkimukseen kirjasta oli kysymys, että mitä asioita kirkkososiologi voi tutkia liittyen kirkon ja yhteiskunnan vuorovaikutukseen tai jotain sinne suuntaan. Lisäksi piti luetella muut käytännöllisen teologian oppiaineet. Tuli muuten nyt epävarmuus et olihan se Mitä eikä Miten.. voiskohan joku kokeessa ollut varmistaa tän asian? :o apua... Kirjotin nimen omaan, että mitä asioita se voi tutkia, eikä että millä tutkimusmenetelmillä niitä voi tutkia... No toivotaan et olin ymmärtäny asian oikein....

Toisesta kirjasta (Kirkot ja uskonnot itäisessä Euroopassa) oli kysymys, missä piti selittää, että mistä johtuu niin isot erot Viron ja Puolan uskonnollisuuden välillä. Siinä oli sellanen kuvaaja jne. Tää oli musta tosi kiva tehtävä mut en tiiä sainko kaikkia pointteja siihen kuitenkaan läheskään.

Aineistotehtävän aineiston aihetta en enää muista tarkalleen, mutta siinä piti joka tapauksessa vertailla uskontoteologista pluralismia ja postpluralismia. Tosta tehtävästä en tykänny yhtään!

Hei jos joku kokeessa ollu tän lukee, ni saa kertoilla omia fiiliksiä kokeesta. Itellä oli kokeen jälkeen hyvä fiilis mut nyt alkanu epäilyttää monet jutut et vastasinkohan sitteki aiheen vierestä jne. Mut en jaksa stressata, menee vaan kesä pilalle... ;D

• öllöpöllö

Käytönnällisen teol. tehtävässä piti luetella kaikki alat; siis uskonnollinen viestintä, liturgiikka, sielunhoito, diakonia, kirkon hallinto, kirkko-oikeus, uskonnonopetus.. Ja mitä sosiologi tutkii, no minä vastasin, että kaikki nämä kiinnostaa siinä, missä asiaa voidaan tarkastella sosiologisesta kulmasta katsottuna ja sitten tutkimusmenetelmiä.. En tiiä, meniko skutsiin :O

Puola ja viro tehtävä meni mulla aikalailla esseeksi sananmukaisesti ja heitin jotakin omaakin ajatusta mukaan..

Aineisto meni mielestäni hyvin.. Saa nähdä tuleeko mulle se tunne, että tekis mieli viiltää ranteet auki, kun nimet julkaistaan :O

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      192
      1368
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      761
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      320
      614
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      595
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe