minusta tuntuu

että nämä

Tanskandoggi ihmiset ovat hyvin kärkkäitä ja ylpeitä ihmisiä tilanteessa kun jos joku aloittelija haaveilee dogista niin heti ollaan teilaamassa ja tuomitsemassa ja helistään että et sinä sen kanssa pärjää..Miettikääpä sitä että itse olette joskus olleet samassa tilanteessa!Minä otin dogin ekaksi koiraksi vailla sen suurempaa tuntemusta rodusta,ihastuin rodun ulkonäköön ja kuulemaani.opiskelin koiraa etsiessäni ahkerasti lukemalla kirjoja ja netistä löytyypi myös kaikenlaisia vinkkejä.ja ihan vaan maalaisjärjellä pärjää,oli sitten kyseessä doggi tai muu rotu.Ei sen suuri koko tee siitä mitään ihmekoiraa,ja jokainen tietää että mitä suurempi koira sen suuremmat menot ja tuhot jne.Ja meillä kyllä ei ole ollut vielä sen suurempia kummatkaan noista.tutuilla pikkukoiria ja niillä tuntuu olevan aina jotain ongelmia koiriensa kanssa,että ei se koko ratkaise monessakaan asiassa.ärsyttää vaan kun usein törmää näihin kaikkitietäviin neuvonantajiin jotka haluavat päteä vaan omalla tietämyksellään..jos olet valmis sitoutumaan koiraan kuin koiraan ja olet valmis tarjoamaan hyvän kodin niin miksei tanskandoggi sopisi sinulle,ei aina kannata kuunnella kaikkia yli-ihmisiä joiden mielestä doggi ei sovi kenellekkään muulle kuin heille itselleen.

24

5394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

      olen kanssasi aivan samaa mieltä asiasta uusien doggi hmistn on todella vaikea päästä ns,piireihin mukaan. katsotaan pitkin nenän vartta jos sulla sattuu olemaan koira joka on vaikka pärjänny näyttelyissä paremmin edellis kerralla ku jonkun toisen koira...kasvattajia ei yleensäkkään sitten kiinnosta kuin nämä näyttely tähdet muut kasvatit voi olla sit ihan missä vaan...en ole yhtä kettumaisia ihmisiä muissa roduissa tavannut...mutta myös on poikkeuksia ja doggi ihmisissä löytyy muutamia mukaviakin ihmisiä..

      • kyllä ja ei

        Doggihan on luonteeltaan "maailman helpoin rotu" ;
        Siis se suuresta koostaan huolimatta on erittäin helposti hallittavissa ja koulutettavissa.
        Tätä uskaltaa suositella monellekin.

        MUTTA; myös doggi on KOIRA, ja myös doggi uroksilla on testosteronia.

        Jos koiraa inhimillistetään liikaa, tiedossa jo on, että ongelmia seuraa.
        Dogin ollessa kyseessä, ongelmat (koon vuoksi) ovat potenssiin 10!

        Vrt; Chihu vetää hihnassa ja rähisee muille uroksille: onko se todella ongelma ??

        Jos samanikäinen doggi uros (=80 kg) vetää hihnassa, ja rähisee muille uroksille, TÄMÄ ON ONGELMA!

        Siksi, Doggi ei sovi kaikille.

        Piireihin pääsyn kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä.
        Rodussa kuin rodussa, kunkin rodun ahkera harrastaja/puurtaja pääsee aina "piireihin", ennemmin tai myöhemmin.
        Myöskään näyttelymenestyksellä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, tosin se ehkä "helpottaa piireihin pääsyä" jos satut saamaan hyvän yksilön.

        TD piireissä tosin nyt vielä pärjää koirat, joiden esittäjillä on punainen Royal Canin paita.

        Toivonmukaan ensi vuonna tämä paita etu myöskin poistuu SKL:n toimesta.


      • Canin
        kyllä ja ei kirjoitti:

        Doggihan on luonteeltaan "maailman helpoin rotu" ;
        Siis se suuresta koostaan huolimatta on erittäin helposti hallittavissa ja koulutettavissa.
        Tätä uskaltaa suositella monellekin.

        MUTTA; myös doggi on KOIRA, ja myös doggi uroksilla on testosteronia.

        Jos koiraa inhimillistetään liikaa, tiedossa jo on, että ongelmia seuraa.
        Dogin ollessa kyseessä, ongelmat (koon vuoksi) ovat potenssiin 10!

        Vrt; Chihu vetää hihnassa ja rähisee muille uroksille: onko se todella ongelma ??

        Jos samanikäinen doggi uros (=80 kg) vetää hihnassa, ja rähisee muille uroksille, TÄMÄ ON ONGELMA!

        Siksi, Doggi ei sovi kaikille.

        Piireihin pääsyn kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä.
        Rodussa kuin rodussa, kunkin rodun ahkera harrastaja/puurtaja pääsee aina "piireihin", ennemmin tai myöhemmin.
        Myöskään näyttelymenestyksellä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, tosin se ehkä "helpottaa piireihin pääsyä" jos satut saamaan hyvän yksilön.

        TD piireissä tosin nyt vielä pärjää koirat, joiden esittäjillä on punainen Royal Canin paita.

        Toivonmukaan ensi vuonna tämä paita etu myöskin poistuu SKL:n toimesta.

        Samaa mieltä, jos pistät punaisen, erään koiranruoka merkin- paidan päälle on varma sijoitus...
        En halua käydä näyttelyissä, kun itse tarkoitus on mennyt ihan metsään.. Ei se koira, vaan se esittäjän vaatetus..
        On se vaan, niin monesti nähty jo.. (ja itsekkin tullut testattua..)
        Oma henkilökohteinen mielipiteeni on, että tämä tehoaa varsinkin suomalaisilla tuomareilla...
        Siksi toivon myös, että tämä ns. paita etu poistuisi SKL:n toimesta...


      • tanskandogin omistaja
        Canin kirjoitti:

        Samaa mieltä, jos pistät punaisen, erään koiranruoka merkin- paidan päälle on varma sijoitus...
        En halua käydä näyttelyissä, kun itse tarkoitus on mennyt ihan metsään.. Ei se koira, vaan se esittäjän vaatetus..
        On se vaan, niin monesti nähty jo.. (ja itsekkin tullut testattua..)
        Oma henkilökohteinen mielipiteeni on, että tämä tehoaa varsinkin suomalaisilla tuomareilla...
        Siksi toivon myös, että tämä ns. paita etu poistuisi SKL:n toimesta...

        Onhan tuota meilläkin menestytty, vaikka ei kyseistä ruokamerkkipuseroa päällä ole ollutkaan!
        Eiköhän ne koirat,jotka pärjää kehissä ole ansainneetkin sen...

        -Oma paita päällä-


    • Tanskandogin omistaja<3

      oon ihan samaa mielt sun kans tost jutusta.
      meilläki on tanskandoggi uros Kassu 11w.
      täyttääpi 12w huomenna.
      me joudutaan ehkä lopettamaan se koska sille on alkanut tulla kaikkia sairauksia.. :'( onhan se vanha koira...

      hyvää ''kesää'' (ns kesää) !
      Terveisin...Melina Helsingistä !!

      • olen vallan

        eri mieltä kanssanne. Mulla eka doggi, aluejaostosta (Etelä-Suomi), oman kasvattajani muiden omistajien joukosta ja doggipalstan kautta olen tutustunut upeisiin ihmisiin, enkä koskaan ole kokenut, että minua olisi katsottu nenänvartta pitkin. Samoin erittäin hyvän vastaanoton olen kokenut pelastuskoirapuolella, jonne myön nuoren norsuni keväällä vein treenaamaan. Näyttelyissä voi olla aika hankalaa tutustua ihmisiin, kun kaikilla on enempivähempi jännitystä ilmassa.


      • <<<<

        DOGGIPOIKA HELMERI TAI DOGGITYTTÖ XSENIA JA SITTEN VIELÄ SELLAINEN 72 NELIÖN KÄMPPÄ


      • <<<<
        olen vallan kirjoitti:

        eri mieltä kanssanne. Mulla eka doggi, aluejaostosta (Etelä-Suomi), oman kasvattajani muiden omistajien joukosta ja doggipalstan kautta olen tutustunut upeisiin ihmisiin, enkä koskaan ole kokenut, että minua olisi katsottu nenänvartta pitkin. Samoin erittäin hyvän vastaanoton olen kokenut pelastuskoirapuolella, jonne myön nuoren norsuni keväällä vein treenaamaan. Näyttelyissä voi olla aika hankalaa tutustua ihmisiin, kun kaikilla on enempivähempi jännitystä ilmassa.

        IHANIA KOIRIA


      • yennn-

        Mikä ihme ihmisiä riivaa. Mitä väliä sillä handlerin asulla on? Itse olen nyt jo yli vuoden aktiivisesti doggikehillä pyörinyt, esittänyt koiria ja seurannut kehiä. Laittakaapa huviksenne joku RC-paidan kanssa kehään ja hihnan päähän koira jolla on vaikkapa paha hammaspuutos,värivirhe tms, ja katsokaa pärjääkö. Ärr, menee hermo tällaiseen.

        Voin itse sanoa, että tunnen kennelin omistajan, jotka käyttävät kasvattiensa omistajilla RC-paitoja, en nyt viitsi nimiä mainita vaikka monet varmasti tietävät. Heidän koiransa ovat rakenteellisesti oikeita, terveitä, hyväluonteisia, kaikin puolin hyviä näyttely koiria ja SIKSI menestyvät. Voi kuule, on monet kerrat heidänkin koirat voitettu muun värisillä paidoilla.

        Tällä, että he käyttävät RC-paitoja, he saavat mm. samanlaisuutta kasvattajaryhmään, joka on mukavaa katsottavaa ja kiva lisäys sen lisäksi, että koirista löytyy samanlaisuutta. Mielestäni tämä on hienosti ajateltu. Ja lisänä se, ettei ainakaan tule puettua "koiran värisiä" vaatteita. Tällä värillä saadaan hienosti mm. ke/ti koirat, ja mu/ha:kin, sielläkin kun näkee RC-paitaa joillakin, väri esille, ettei se sekoitu taustalla seisovan handlerin vaatteisiin. Itsekin mustan koiran omistavana koitan välttää kehässä mustaa vaatetusta.

        Blaaah, en jaksa edes enempää sanoa. On vaan uskomatonta mitä ihmisetkin keksii. Hyvä että on mielikuvitusta!


      • ja niin edelleen
        yennn- kirjoitti:

        Mikä ihme ihmisiä riivaa. Mitä väliä sillä handlerin asulla on? Itse olen nyt jo yli vuoden aktiivisesti doggikehillä pyörinyt, esittänyt koiria ja seurannut kehiä. Laittakaapa huviksenne joku RC-paidan kanssa kehään ja hihnan päähän koira jolla on vaikkapa paha hammaspuutos,värivirhe tms, ja katsokaa pärjääkö. Ärr, menee hermo tällaiseen.

        Voin itse sanoa, että tunnen kennelin omistajan, jotka käyttävät kasvattiensa omistajilla RC-paitoja, en nyt viitsi nimiä mainita vaikka monet varmasti tietävät. Heidän koiransa ovat rakenteellisesti oikeita, terveitä, hyväluonteisia, kaikin puolin hyviä näyttely koiria ja SIKSI menestyvät. Voi kuule, on monet kerrat heidänkin koirat voitettu muun värisillä paidoilla.

        Tällä, että he käyttävät RC-paitoja, he saavat mm. samanlaisuutta kasvattajaryhmään, joka on mukavaa katsottavaa ja kiva lisäys sen lisäksi, että koirista löytyy samanlaisuutta. Mielestäni tämä on hienosti ajateltu. Ja lisänä se, ettei ainakaan tule puettua "koiran värisiä" vaatteita. Tällä värillä saadaan hienosti mm. ke/ti koirat, ja mu/ha:kin, sielläkin kun näkee RC-paitaa joillakin, väri esille, ettei se sekoitu taustalla seisovan handlerin vaatteisiin. Itsekin mustan koiran omistavana koitan välttää kehässä mustaa vaatetusta.

        Blaaah, en jaksa edes enempää sanoa. On vaan uskomatonta mitä ihmisetkin keksii. Hyvä että on mielikuvitusta!

        Ideahan tässä nyt ei ole se, että jos heität RC-paidan päälle, ja juokset vaikka kehään villakoiran kanssa, niin olet automaattisesti ROP. Ei. Kun koirankasvattaja on ulkomuototuomari, rotuyhdistyksen/Kennelliiton silmää tekevä, tai muuten vaan "paljon esillä" eli tuntee oikeat ihmiset (=tuomarit) niin tuomarit oppivat yhdistämään tietyn pukeutumistyylin tiettyyn ihmiseen, ja näin ollen hyvänä "kolleegana" nostavat ko. koirat korkeille sijoituksille.

        Vaikka koira olisi rakenteeltaan kuinka ylivertainen tahansa, niin jos se ei päästä tuomaria edes lähelle, anna katsoa hampaita, koskea itseensä, niin sen ei tulisi saada ERIä, saatika sitten sijottua korkeimmille palkintosijoille, niin kuin on käynyt useasti viime aikoina, KV-tason näyttelyissä, SUOMALAISELLA tai muuten hyväksi ystäväksi tunnustautuneen tuomarin kehässä.

        Mutta, missään nimessä ei ole ainoastaan tanskandoggien oma ongelma, vaan kautta aikojen paskat koirat on hyvien tuomariystävien kautta haettu valioiksi.

        Ja ei, en ole kateellinen, en omista kyseisen väristä doggia, minulle on ihan sama ketä siellä loppupelissä keikistelee. Mutta, kyseisen väriryhmän näyttelytilastot puhukoot puolestaan.


    • <<<<

      ITSE PIDÄN MUSTASTA DOGGISTA JA SINISESTÄ SEKÄ KELTAISESTA DOGGISTA

    • Katih87

      Näimpähän se asia juuri on! :/
      Kavereillani on doggeja ja heti olivat tuomitsemassa, kun otti doggia kun ei ollut dogista aikaisempaa kokemusta..

      mutta kysymp vain näiltä TUOMITSEVILTA DOGGI-IHMISILTÄ: mitenkä voi saaha dogeista kokemusta, jos koskaan ei ks. rotua omista??

      • <<<

        Ihania < Koiria


      • Voe pyhä Yrjö
        &lt;&lt;&lt; kirjoitti:

        Ihania < Koiria

        Mullahan on semmonen Royal Canin-paita vaikkei olekkaan just sen väristä doggia kuin niitten "menestyneitten" doggien omistajilla...voinkohan siis laittaa ollenkaan sitä paitaa näyttelyyn kun vääränvärinen sessu mulla?? HALOO!!
        On mulla mustaa ja oranssiakin vaatetusta...erään kasvattajan kasvattien omistajilla "tunnustetaan" siis näitä värejä...ja menestyneitä koiriakin on...eikä mun luffe edelleenkään ole samaa väriä kuin nämä menestyneet...
        JOS SE MENESTYS ON VAATTEIDEN MERKISTÄ JA VÄRISTÄ KIINNI NIIN LAITAN AINA RC-PAIDAN TAI MUSTA-ORANSSIA VAATETTA YLLENI NÄYTTELYIHIN!!!!!!!!! Hohhoijjaa taas näitä ihmisten kommentteja!!!


      • _ ei enää doggia_
        Voe pyhä Yrjö kirjoitti:

        Mullahan on semmonen Royal Canin-paita vaikkei olekkaan just sen väristä doggia kuin niitten "menestyneitten" doggien omistajilla...voinkohan siis laittaa ollenkaan sitä paitaa näyttelyyn kun vääränvärinen sessu mulla?? HALOO!!
        On mulla mustaa ja oranssiakin vaatetusta...erään kasvattajan kasvattien omistajilla "tunnustetaan" siis näitä värejä...ja menestyneitä koiriakin on...eikä mun luffe edelleenkään ole samaa väriä kuin nämä menestyneet...
        JOS SE MENESTYS ON VAATTEIDEN MERKISTÄ JA VÄRISTÄ KIINNI NIIN LAITAN AINA RC-PAIDAN TAI MUSTA-ORANSSIA VAATETTA YLLENI NÄYTTELYIHIN!!!!!!!!! Hohhoijjaa taas näitä ihmisten kommentteja!!!

        .. oletkohan sinä niin sokea, että et huomaa miten SUOMALAISILLA tuomareilla pärjää vain ja ainoastaan ne PUNAVALKOISET paidat... Oranssit pärjää silloin kun punaisia ei ole paikalla.. ;)..
        Naamavärkillä on helppo kalastella!!


      • voi voi
        _ ei enää doggia_ kirjoitti:

        .. oletkohan sinä niin sokea, että et huomaa miten SUOMALAISILLA tuomareilla pärjää vain ja ainoastaan ne PUNAVALKOISET paidat... Oranssit pärjää silloin kun punaisia ei ole paikalla.. ;)..
        Naamavärkillä on helppo kalastella!!

        ompa kurjaa! punaisia vaatteita saa kaupasta hae sinäkin.


      • kateus ja huonot häviäjät
        voi voi kirjoitti:

        ompa kurjaa! punaisia vaatteita saa kaupasta hae sinäkin.

        joopa joo, vai pelkät paidat vie voittoon, hah, hah. Eiköhän takana kuitenkin ole oikeasti hyvät koirat, sillä kyllä näyttävät pärjäävän tuomarilla kuin tuomarilla- sekä suomalaisilla että ulkolaisilla...
        Yhteen aikaan kehissä näkyi paljon turkoosin sinistä jakkupukua naisen yllä ja meni voitosta voittoon, miksiköhän se ei sitten levinnyt kaikille naishandlereille käyttöön asu jos oli kerran voiton syy? Taisipa silloinkin syynä olla ERINOMAINEN koira joka myös oli erinomaisessa kunnossa ja esitettiin todella ammattitaidolla!!!

        Minusta tämä on vain surkeaa kateellisten räksytystä!


      • &lt;&lt;&lt;&lt;

        IHANA KOIRA < OLISI IHANAA OMISTAA 9 DOGGIA
        4 MUSTAA 5 SINISTÄ
        3 MUSTAA 6 KELTASTA
        JA DOGGINARTTU AMANDA


    • sivusta seuraaja

      Kennelliiton jalostustietojärjestelmän mukaan vuonna 2004 oli tanskandogeilla ke/ti näyttelyssä käyntejä yhteensä 1082 ja vuonna 2005: 1050 eli -0,8 %. Vuonna 2006 vastaavat luvut olivat 1050 näyttelykäyntiä ja -2,2 %. Vuonna 2007 luvut alenevat edelleen eli keltaisia ja tiikereitä oli näyttelyissä 7,9 % vähemmän eli 973 käyntiä ja jos tarkastelemme viimeisten 12 kk jaksoa, niin määrät ovat melkein puolittuneet eli enää 694 näyttelyssä käyntiä eli -40,2 % verrattuna vuoteen 2007. Missähän on syy...ja koskahan joku taho puuttuu asiaan ja luulisi näyttelytoimikuntien jossain vaiheessa heräävän, sillä kait sitä punapaidat voittaa jos ei muut edes viitsi vaivautua paikalle.

      • &lt;&lt;&lt;&lt;

        TÄLLÄSEN KUN JOSKUS SAISI OLISI IHANAA OLLA DOGGITYTTÖ AMANDAN JA DOGGIPOIKA BRUTUKSEN OMISTAJA JA MUSTAN DOGGINARTTU LINDAN OMISTAJA


      • kärsii...

        Ottamatta ko. kasvattajaan tai muuhunkaan henkilökohtaiseen enempää kantaa, niin kyllähän "kasvottomuus" tällaisella käyttäytymisellä kärsii.

        Jos tuomarit oppivat (ja oppivathan ne varmasti) tietyn kasvattajan koirien esittäjien käyttävän samanlaista paitaa, niin karu tosi asia on, että kyllä se vaikuttaa. En ole lainkaan tietoinen edes mistä kennelistä puhutaan, enkä haluakaan olla. Omat dogini selvästi edustavat toista väriryhmää tai minä olen niin hermostunut kehissä, etten ole asiaa huomannut.

        Vuosia eri roduissa kehiä kolunneena kuitenkin on käynyt selväksi "naamatuomarit". Tiedän tarkalleen kenelle vien ja minkäkin koiran. Samoin osaan jo lukemalla ilmoitusta tietää, ketkä vievät koiriaan ko. tuomarille, koska sillä aina pärjäävät. (Nämä viittaukset eivät koske mitenkään doggi-maailmaa tai "paita-kenneliä" vaan ovat vaan tosiasioita koiramaailmasta.)

        Kaiken keskellä pitää muistaa, että tuomaritkin ovat ihmisiä ja pitävät tietyistä koirista, linjoista, henkilöistä jne. Se että, koiran "perimä" mitenkään tuodaan asusteilla esiin, on mielestäni kyllä arveluttavaa ja negatiivista toimintaa.


      • -sinikka-
        kärsii... kirjoitti:

        Ottamatta ko. kasvattajaan tai muuhunkaan henkilökohtaiseen enempää kantaa, niin kyllähän "kasvottomuus" tällaisella käyttäytymisellä kärsii.

        Jos tuomarit oppivat (ja oppivathan ne varmasti) tietyn kasvattajan koirien esittäjien käyttävän samanlaista paitaa, niin karu tosi asia on, että kyllä se vaikuttaa. En ole lainkaan tietoinen edes mistä kennelistä puhutaan, enkä haluakaan olla. Omat dogini selvästi edustavat toista väriryhmää tai minä olen niin hermostunut kehissä, etten ole asiaa huomannut.

        Vuosia eri roduissa kehiä kolunneena kuitenkin on käynyt selväksi "naamatuomarit". Tiedän tarkalleen kenelle vien ja minkäkin koiran. Samoin osaan jo lukemalla ilmoitusta tietää, ketkä vievät koiriaan ko. tuomarille, koska sillä aina pärjäävät. (Nämä viittaukset eivät koske mitenkään doggi-maailmaa tai "paita-kenneliä" vaan ovat vaan tosiasioita koiramaailmasta.)

        Kaiken keskellä pitää muistaa, että tuomaritkin ovat ihmisiä ja pitävät tietyistä koirista, linjoista, henkilöistä jne. Se että, koiran "perimä" mitenkään tuodaan asusteilla esiin, on mielestäni kyllä arveluttavaa ja negatiivista toimintaa.

        Miulle on nimenomaan opastettu,että kantsii tutustuu suomalaisiin tuomareihin ja siihen millasesta koirasta kukin suurinpiirtein tykkää.Ja opastajat ovat itse kokeneita koira -ja näyttelyihmisiä.Eri asia onkii sitte nuo ulkomaisest tuomarit.Miulle,joka olen vasta aloittelija näyttelykehissä,elikkäs vasta ekaan näyttelyyn menossa, on kuiteskii tärkeetä,että tuomari kattoo oikeesti koiran liikkeet ym. asiaan kuuluvat jutut.Ja ois kauheen kivaa,jos niihin ns. piireihin pääsis sisään.Eräässä tämän kesän näyttelyssä,seisoessani koiran kanssa kehän laidalla tutustumassa tapahtumaan,ei juuri kukaan,itse asiassa vain yksi doginomistaja, halunnut/kerinnyt vaihtaa sanaakaan.Oli aika orpo olo siinä pennun kanssa kehän laidalla.Vaan niinkuin edellisessä viestissä olikin,niin tunnelmahan on varmaan joka kerta näyttelyssä kilpailuhenkinen,joten ymmärän senkin,että tutustuminen on takkuisempaa.Hyvää kesää kuitenkin kaikille koiran omistajille ja mukavaa kilpailumieltä tuleviin koitoksiin näyttelykehissä :)


      • mitä shaibenia!
        -sinikka- kirjoitti:

        Miulle on nimenomaan opastettu,että kantsii tutustuu suomalaisiin tuomareihin ja siihen millasesta koirasta kukin suurinpiirtein tykkää.Ja opastajat ovat itse kokeneita koira -ja näyttelyihmisiä.Eri asia onkii sitte nuo ulkomaisest tuomarit.Miulle,joka olen vasta aloittelija näyttelykehissä,elikkäs vasta ekaan näyttelyyn menossa, on kuiteskii tärkeetä,että tuomari kattoo oikeesti koiran liikkeet ym. asiaan kuuluvat jutut.Ja ois kauheen kivaa,jos niihin ns. piireihin pääsis sisään.Eräässä tämän kesän näyttelyssä,seisoessani koiran kanssa kehän laidalla tutustumassa tapahtumaan,ei juuri kukaan,itse asiassa vain yksi doginomistaja, halunnut/kerinnyt vaihtaa sanaakaan.Oli aika orpo olo siinä pennun kanssa kehän laidalla.Vaan niinkuin edellisessä viestissä olikin,niin tunnelmahan on varmaan joka kerta näyttelyssä kilpailuhenkinen,joten ymmärän senkin,että tutustuminen on takkuisempaa.Hyvää kesää kuitenkin kaikille koiran omistajille ja mukavaa kilpailumieltä tuleviin koitoksiin näyttelykehissä :)

        Ko. kasvattajalla on nyt vaan pirun rullaavat koirat, oli se paidan väri mikä tahansa - kyse on VUOSIEN HUOLELLISEN KASVATUSTYÖN TULOKSESTA.
        Pari vuotta sitten rullasi ehkä ne mustaoranssit (ja rullaa edelleen) tai turkoosipukuisen esittäjän koirat. Minkäs sille mahtaa - kun on vaan hyviä koiria! Aina ei voi kasvattajatkaan tuoda jatkuvalla syötöllä huippukoiria, kyllä ne rullaavat kasvattajat sieltä vaihtuu ja paletti pyörii.

        Paskanjauhantaa ja kateellisten panettelua tällainen. Varsinkin, kun suurin osa tietää ko. kasvattajan, eikä hän varmasti tahtoisi pahaa kärpäsellekään!

        Jos itseltä löytyy hieno koira kotoa, niin ei muuta kun esittämään. Varmasti hieno koira pärjää aina! Ja luuletteko, että ne ulkomaiset tuomarit ymmärtää jotain punaisten paitojen päälle?.. Niille on varmaan kerrottu joku koodisana punainen. Ja niitä punasia paitoja saapi sieltä kaupan hyllyiltä, jos niin paljon häiritsee.


      • -sinikka-
        mitä shaibenia! kirjoitti:

        Ko. kasvattajalla on nyt vaan pirun rullaavat koirat, oli se paidan väri mikä tahansa - kyse on VUOSIEN HUOLELLISEN KASVATUSTYÖN TULOKSESTA.
        Pari vuotta sitten rullasi ehkä ne mustaoranssit (ja rullaa edelleen) tai turkoosipukuisen esittäjän koirat. Minkäs sille mahtaa - kun on vaan hyviä koiria! Aina ei voi kasvattajatkaan tuoda jatkuvalla syötöllä huippukoiria, kyllä ne rullaavat kasvattajat sieltä vaihtuu ja paletti pyörii.

        Paskanjauhantaa ja kateellisten panettelua tällainen. Varsinkin, kun suurin osa tietää ko. kasvattajan, eikä hän varmasti tahtoisi pahaa kärpäsellekään!

        Jos itseltä löytyy hieno koira kotoa, niin ei muuta kun esittämään. Varmasti hieno koira pärjää aina! Ja luuletteko, että ne ulkomaiset tuomarit ymmärtää jotain punaisten paitojen päälle?.. Niille on varmaan kerrottu joku koodisana punainen. Ja niitä punasia paitoja saapi sieltä kaupan hyllyiltä, jos niin paljon häiritsee.

        Niin,enpä minä tarkoittanutkaan sitä,että esittäjän vaatetus olisi jotenkin ratkaisevaa siinä minkä arvostelun koira saa.Sitä koiran ulkomuotoa ja ruumiinrakenteita ylensäkkin.Niinkun edellä sanottiin,mikä miellyttää yhden silmää,niin on toisesta huonoa.Niin,että tuskin siinä vaateus painaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe