Elämän tarkoitus

´

herätys, ja torkkunappi

lopulta kuitenkin
elämän helvetin myllyyn
kieppumaan loputonta hiontaa

kahvia suodattimeen
avainta virtalukkoon
radiosta oikein hyvää huomenta
naapuriautosta väsynyt mulkaisu

kun jonakin päivänä
olen satavuotias
toivon tosiaan
että tiedän ja ymmärrän
tämän kaiken syyn
ja tarkoituksen

ja mukava bonus olisi
jos kuolemani päivänä
joku kiittäisi siitä
etten elänyt niin kuin halusin
osasin nöyrästi kieltäytyä
uneksimistani nautinnoista
ja lakkaamatta mietin
mitä muut ajattelisivat
tein lakkaamatta työtä
josta joku hyötyi

sitä päivää odotellessa
herätys, ja torkkunappi...

6

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Moninaisia ajatuksia herätteli...

      Jos joskus pääsee sataan vuoteen voi itseään jo kiitellä
      Toive että saa kiitosta tässä ja nyt - etes joskus - enne kuin vaihtaa hiippakuntaa
      Arvostusta kaipaa jokainen ja etsii - mitä -
      Elämän tarkoitusta - ja yllätys -
      kun se on se - elämä itse - kuitenkin... :)
      Näin..muunmuassa..

      Siispä - iloa ja valoa elämääsi - elettäväksi, T_sun ! :)

      • Tequila sunset

        Olet oikeassa, elämä itse tietysti, ja etenkin sen ylläpitäminen jatkossakin. Eihän sitä sen tärkeämpää tarkoitusta voi olla.

        Ja kyllä kuulosti kotoisalta tuo sun "etes" ;o).
        Kiitos!


    • Eräs nainen

      Runosi osui. Joskus mietin, että toteutanko jonkun veemäistä suunnitelmaa elämässäni.

      • Tequila sunset

        ...olen miettinyt monesti. On paljon asioita joita haluaisi kovasti, mutta joista on tavallaan luopunut vapaaehtoisesti, heittänyt toivonsa eikä yritäkään, Sitä ottaa vain askelen toisensa perään siihen suuntaan kuin yleisesti oletetaankin.
        Kiva että osui!


    • lindalinda1

      runosi nimittäin pisti todella miettimään elämää
      ja sen tarkoitusta.

      Kovin olet pohdiskellut asioita.
      Torkkunappeja kun itsekkin käytän, niin tuntui
      kovin tutulta moni asia runossasi.

      Jos kirjoitatkin koskettavia rakkausrunoja, niin
      kyllä Sinulta taipuu nämä elämänmakuiset muutkin
      runot vallan hyvin.

      Valoa ja aurinkoa kuitenkin päivääsi !

      • Tequila sunset

        ...ystäväni. Kiitos sinulle viestistäsi! Ja mukavaa viikonloppua! Meinaan grillata ja ottaa muutaman lasin punkkua ja ehkäpä oluenkin. Aamulla painelen torkkunappia ja sovitan buranaa kielen alle...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe