Mielenkiint.Gallub!

vastaathanomistaja

- kopioi kysymykset ja vastaa kysymyksen alle.

1. Onko koirallasi paperit?
2. Luomu vai typistetty?
3. Mitä mieltä olet typistämisestä?
4. Mitä koirasi syö? merkki?
5. Harrastatko jotain koirasi kanssa, jos niin mitä?
6. Oletko saanut palautetta dobermannistasi kadulla, jos niin millaista?
7. Millainen dobermannisi on luonteeltaan?
8. Miksi valitsit juuri dobermannin?
9. Osaako koirasi olla yksin kotona tuhoamatta/ulvomatta?
10. Onko ollut ongelmia koiran kanssa, jos niin millaisia?
11. Mitä sanoisit dobermannista haaveileville?

6

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkthsklhgsklthlstrh

      Ei gallub

    • Luiii Döypemäääään

      1. On
      2. Typistetty
      3. Jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo.
      4. Royal Canin.
      5. Tottista.
      6. Jotkut pelkää ja jotkut ihastelee. Enimmäkseen hyvää palautetta.
      7. Todella iloinen ja lempeä. Aina valmis leikkiin ja harrastukseen.
      8. Dobberi on maailman kaunein ja hienoin koira. En vaihtaisi mistään hinnasta.
      9. Kyllä osaa. Pennusta asti on harjoiteltu ja mitään ei ole tuhonnut, ei myöskään hauku.
      10. Ei ole ollut mitään ongelmia, muutamaa ripulointia lukuunottamatta.
      11. Ota selvää rodusta ja sen vaativuudeta. Älä hanki maineen tai ulkonäön takia. Harkitse hyvin tarkkaan mitä haluat koiraltasi ja onko sinulla aikaa/ kärsivällisyyttä harrastaa ja keksiä koiralle toimintaa päivittäin. Punnitse luonnettasi ja mieti onko sinusta vaativan luupäisen ison koiran kasvattajaksi. Käy tutustumassa dobbereihin jossain ennekuin teet päätöksiä.

    • pööperi

      1. Onko koirallasi paperit?
      On ja on

      2. Luomu vai typistetty?
      Molemmat

      3. Mitä mieltä olet typistämisestä?
      Turhanpäiväinen toimenpide, kun typpärillä ei saa Suomessa harrastaa. Muutoin minulle aivan sama.

      4. Mitä koirasi syö? merkki?
      Acana

      5. Harrastatko jotain koirasi kanssa, jos niin mitä?
      Tottista, jälkeä ja suojelua

      6. Oletko saanut palautetta dobermannistasi kadulla, jos niin millaista?
      Hyvin harvoin kukaan sanoo mitään. Muutama ihastelija on ollut.

      7. Millainen dobermannisi on luonteeltaan?
      Avoin, reipas ja palvelualtis. Miellyttämisenhaluinen, aktiivinen koira, joka nauttii minun kanssa puuhailusta treenikentällä.

      8. Miksi valitsit juuri dobermannin?
      Halusin lyhytkarvaisen (turkin helppous) koiran, jonka kanssa voi harrastaa monipuolisesti. Miellyttämisenhalu plussaa!

      9. Osaako koirasi olla yksin kotona tuhoamatta/ulvomatta?
      Molemmat osaavat. On tosin vaatinut minulta opettamista ja ehkä sekin auttaa, kun niitä on kaksi.

      10. Onko ollut ongelmia koiran kanssa, jos niin millaisia?
      Ei ole muuta kun silmätulehdus ja pari ripulia.

      11. Mitä sanoisit dobermannista haaveileville?
      Hanki dobermann VAIN jos etsin harrastuskoiraa. Sohvakoiraksi se ei sovellu. Harrastuskoirana se on mitä mainioin. Dobermann nauttii omistajansa kanssa touhuamisesta. Se tykkää oppia uusia juttuja ja koiran kannalta on sama onko laji agility vai esineruutu, kunhan harrastetaan ja panostetaan koulutukseen.

      • Luiii Döypemäääään

        Typpärillä saa harrastaa ihan samalla tavalla kuin luomuillakin, ainoastaan kilpailu ei ja näyttelyt ei kotomaassa onnistu. Harrastaa voi myös ilman sen suurempia kunnianhimoja, koska koira saa ihan saman nautinnon on sitten numerolappu rinnassa tai ei, toinen asia on sitten omistajan kanssa...


      • pilkunviilaus
        Luiii Döypemäääään kirjoitti:

        Typpärillä saa harrastaa ihan samalla tavalla kuin luomuillakin, ainoastaan kilpailu ei ja näyttelyt ei kotomaassa onnistu. Harrastaa voi myös ilman sen suurempia kunnianhimoja, koska koira saa ihan saman nautinnon on sitten numerolappu rinnassa tai ei, toinen asia on sitten omistajan kanssa...

        Harrastus se on näyttelytkin ja sitä on turha harrastaa typpärillä jollei aio ulkomaille mennä. Muutoin voi koiraa koulia mielin määrin oli sillä häntää tahi ei. Onhan mullakin typpäri ja en kiellä etteikö harmita, kun ei voi Suomessa sen kanssa tehdä tuloksia, vaikka se on koulutettu kokeeseen tähdäten. Pitänee reissata Viroon?


    • ....mitään

      Sellainen sana ei kuulu suomen kieleen (mahtaako kulua mihinkään muuhunkaan)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe