- kopioi kysymykset ja vastaa kysymyksen alle.
1. Onko koirallasi paperit?
2. Luomu vai typistetty?
3. Mitä mieltä olet typistämisestä?
4. Mitä koirasi syö? merkki?
5. Harrastatko jotain koirasi kanssa, jos niin mitä?
6. Oletko saanut palautetta dobermannistasi kadulla, jos niin millaista?
7. Millainen dobermannisi on luonteeltaan?
8. Miksi valitsit juuri dobermannin?
9. Osaako koirasi olla yksin kotona tuhoamatta/ulvomatta?
10. Onko ollut ongelmia koiran kanssa, jos niin millaisia?
11. Mitä sanoisit dobermannista haaveileville?
Mielenkiint.Gallub!
6
753
Vastaukset
- lkthsklhgsklthlstrh
Ei gallub
- Luiii Döypemäääään
1. On
2. Typistetty
3. Jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo.
4. Royal Canin.
5. Tottista.
6. Jotkut pelkää ja jotkut ihastelee. Enimmäkseen hyvää palautetta.
7. Todella iloinen ja lempeä. Aina valmis leikkiin ja harrastukseen.
8. Dobberi on maailman kaunein ja hienoin koira. En vaihtaisi mistään hinnasta.
9. Kyllä osaa. Pennusta asti on harjoiteltu ja mitään ei ole tuhonnut, ei myöskään hauku.
10. Ei ole ollut mitään ongelmia, muutamaa ripulointia lukuunottamatta.
11. Ota selvää rodusta ja sen vaativuudeta. Älä hanki maineen tai ulkonäön takia. Harkitse hyvin tarkkaan mitä haluat koiraltasi ja onko sinulla aikaa/ kärsivällisyyttä harrastaa ja keksiä koiralle toimintaa päivittäin. Punnitse luonnettasi ja mieti onko sinusta vaativan luupäisen ison koiran kasvattajaksi. Käy tutustumassa dobbereihin jossain ennekuin teet päätöksiä. - pööperi
1. Onko koirallasi paperit?
On ja on
2. Luomu vai typistetty?
Molemmat
3. Mitä mieltä olet typistämisestä?
Turhanpäiväinen toimenpide, kun typpärillä ei saa Suomessa harrastaa. Muutoin minulle aivan sama.
4. Mitä koirasi syö? merkki?
Acana
5. Harrastatko jotain koirasi kanssa, jos niin mitä?
Tottista, jälkeä ja suojelua
6. Oletko saanut palautetta dobermannistasi kadulla, jos niin millaista?
Hyvin harvoin kukaan sanoo mitään. Muutama ihastelija on ollut.
7. Millainen dobermannisi on luonteeltaan?
Avoin, reipas ja palvelualtis. Miellyttämisenhaluinen, aktiivinen koira, joka nauttii minun kanssa puuhailusta treenikentällä.
8. Miksi valitsit juuri dobermannin?
Halusin lyhytkarvaisen (turkin helppous) koiran, jonka kanssa voi harrastaa monipuolisesti. Miellyttämisenhalu plussaa!
9. Osaako koirasi olla yksin kotona tuhoamatta/ulvomatta?
Molemmat osaavat. On tosin vaatinut minulta opettamista ja ehkä sekin auttaa, kun niitä on kaksi.
10. Onko ollut ongelmia koiran kanssa, jos niin millaisia?
Ei ole muuta kun silmätulehdus ja pari ripulia.
11. Mitä sanoisit dobermannista haaveileville?
Hanki dobermann VAIN jos etsin harrastuskoiraa. Sohvakoiraksi se ei sovellu. Harrastuskoirana se on mitä mainioin. Dobermann nauttii omistajansa kanssa touhuamisesta. Se tykkää oppia uusia juttuja ja koiran kannalta on sama onko laji agility vai esineruutu, kunhan harrastetaan ja panostetaan koulutukseen.- Luiii Döypemäääään
Typpärillä saa harrastaa ihan samalla tavalla kuin luomuillakin, ainoastaan kilpailu ei ja näyttelyt ei kotomaassa onnistu. Harrastaa voi myös ilman sen suurempia kunnianhimoja, koska koira saa ihan saman nautinnon on sitten numerolappu rinnassa tai ei, toinen asia on sitten omistajan kanssa...
- pilkunviilaus
Luiii Döypemäääään kirjoitti:
Typpärillä saa harrastaa ihan samalla tavalla kuin luomuillakin, ainoastaan kilpailu ei ja näyttelyt ei kotomaassa onnistu. Harrastaa voi myös ilman sen suurempia kunnianhimoja, koska koira saa ihan saman nautinnon on sitten numerolappu rinnassa tai ei, toinen asia on sitten omistajan kanssa...
Harrastus se on näyttelytkin ja sitä on turha harrastaa typpärillä jollei aio ulkomaille mennä. Muutoin voi koiraa koulia mielin määrin oli sillä häntää tahi ei. Onhan mullakin typpäri ja en kiellä etteikö harmita, kun ei voi Suomessa sen kanssa tehdä tuloksia, vaikka se on koulutettu kokeeseen tähdäten. Pitänee reissata Viroon?
- ....mitään
Sellainen sana ei kuulu suomen kieleen (mahtaako kulua mihinkään muuhunkaan)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466