Hankkisinko Grand Scenicin ?

Nykyinen opelisti

Olen harkinnut Grand Scenic vm. 2005 hankintaa. Astra on kulkenut ilman huolia mutta istuin alkaa olla liian matalalla ikääntyvälle ja Zafira on ylihinnoiteltu.Onko Rellu lämmin, kulutus lienee kohtuullinen (7-8), miten usein huollot ja jakohihnan vaihto?Ovatko valot hyvät?

13

3965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valot on hyvät, mutta polttimot hankalat vaihtaa. Teoreettiset huoltovälit pitkiä. Eka jakohihnan vaihto 05. mallille on ohjekirjan mukaan 4:ntenä käyttövuonna, eli nyt. HInta merkkihuollossa on kova.
      Itselläni on 2,0 -05 GS johon olen ollut tyytyväinen, mutta Bilian toimintaan joka suhteessa en ole ihastunut. Huoltosopimukseni päivitetään kohta ja mikäli ennakkotieto siitä, että sopimus viidenneksi käyttövuodeksi olisi 150,- €/kk unohdan sopimuksen ja siirryn huoltamaan autoni muualle.
      Jos tiedossasi on hyvä huoltopaikka on GS hyvä ostos. Urheiluauto se ei ole, mutta vie isommankin kuorman mukavasti perille.

      • Villeeeeeee

        Meillä on 1.6 Grand Scenic. Hieman alimitoitettu moottori, mutta toisaalta taloudellinen. Semmoiset 8l/100km pääosin kaupunkiajossa.

        Valot on kyllä parhaat halogeenit mitä missään autossa mitä tiedän. Vetää vertoja miltei xenoneillekin.

        Vi bilägaressa on eri automallien valot arvioitu ja parempaa arvosanaa en löytänyt mistään muusta mallista. Lähivalot 4=erittäin hyvät ja kaukovalot 5=Erinomaiset

        http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=83&modellID=105

        Pikkuvikoja saattaa olla ja nuo puolat ovat kyllä varsinainen murheenkryyni. 70tkm ajettu ja kaksi puolaa jo vaihdettu.


    • JGGB

      Moi, osta Corolla Verso, Tuulilasin tila-autovertailun voittaja. Laatu aivan eri tasolla kuin esim. rellussa, mukavan näköinen, hyvät varusteet ja ajettavuus hyvä, kts. tuulilasin vertailu. Kaikissa koneissa ketjut, ei huolta hihnasta. Ainoa miinus takakontin koko perusmuodossa, mutta jos olet Astraan mahtunut, mahdut taatusti versoonkin.

      Maksaa juu enemmän kuin rellu mutta eipä tarvitse pajalla luottokorttia vinguttaa.

      • tojotaa tarjolla taas

        uskonveljet ovat näköjään eksyneet taas autopalstalle.

        Jos alkuperäinen kysyjä etsi nimenomaan autoa joka ei ole ylihinnoiteltu käytettynä niin tojotaahan sille pitää tarjota. Ainoa "auto" jonka hinta nousee mitä vanhempi se on.

        Uuden korollaverson osto on tietenkin järkevää jälleenmyyntiarvon kannalta koska maakuntien paarit ovat väärällään näitä "osta tojota kun se on niin luotettava"-miehiä joilla vaimokin on ruma mutta olipahan neitsyt.


      • Zegen
        tojotaa tarjolla taas kirjoitti:

        uskonveljet ovat näköjään eksyneet taas autopalstalle.

        Jos alkuperäinen kysyjä etsi nimenomaan autoa joka ei ole ylihinnoiteltu käytettynä niin tojotaahan sille pitää tarjota. Ainoa "auto" jonka hinta nousee mitä vanhempi se on.

        Uuden korollaverson osto on tietenkin järkevää jälleenmyyntiarvon kannalta koska maakuntien paarit ovat väärällään näitä "osta tojota kun se on niin luotettava"-miehiä joilla vaimokin on ruma mutta olipahan neitsyt.

        Moi, onpa ihme asenne tojotiin tällä palstalla. Asiallisesti suosittelee versoa yhtenä vaihtoehtona niin jopas finninaamarellustit ovat nostamassa älämölön.

        Niin, miksi verson osto olisi järkevää? Se pitää hyvin hintansa niin uutena kuin käytettynä, se on erinomaisesti varusteltu, se on hyvä ajaa, se on erittäin laadukas, se on tyylikäs vaikka onkin tojota, siinä on 3 vuoden takuu. Tuulilasin vertailun perusteella se voitti kaikessa muussa ajettavuudessa rellua parempi paitsi kaupunkiajossa, jossa lievä kankeus (suuri kääntösäde) vei pisteitä. Auto on ostetuin tila-auto Suomessa ja koko euroopassa hyvin menestynyt. Kaikki faktaa, ei rellistin mutumamikaverikiusaa potaskaa.

        ;)

        Jokainen ostaa sellaisen auton minkä haluaa ei siinä mitään mutta


      • zumteufel
        Zegen kirjoitti:

        Moi, onpa ihme asenne tojotiin tällä palstalla. Asiallisesti suosittelee versoa yhtenä vaihtoehtona niin jopas finninaamarellustit ovat nostamassa älämölön.

        Niin, miksi verson osto olisi järkevää? Se pitää hyvin hintansa niin uutena kuin käytettynä, se on erinomaisesti varusteltu, se on hyvä ajaa, se on erittäin laadukas, se on tyylikäs vaikka onkin tojota, siinä on 3 vuoden takuu. Tuulilasin vertailun perusteella se voitti kaikessa muussa ajettavuudessa rellua parempi paitsi kaupunkiajossa, jossa lievä kankeus (suuri kääntösäde) vei pisteitä. Auto on ostetuin tila-auto Suomessa ja koko euroopassa hyvin menestynyt. Kaikki faktaa, ei rellistin mutumamikaverikiusaa potaskaa.

        ;)

        Jokainen ostaa sellaisen auton minkä haluaa ei siinä mitään mutta

        "Jokainen ostaa sellaisen auton minkä haluaa ei siinä mitään"

        Nimenomaan juuri näin asia ei ole Toijota tai Volkkarikuskeilla. Haluttaisiin ehkä ostaa joku muu mutta kun myyntitilastot sanoo toista niin sellainen Toijota se on ostettava koska "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä". Tai sitten pitää olla samanlainen kuin naapurilla.

        Älkääkä lukeko aina niitä autolehtien juttuja vaan menkää ja kokeilkaa joskus jotakin itsekin. Kaikki ostamani moottoriajoneuvot (autot mp:t) olen itse koeajanut vähintään vuorokauden ajan ennen ostopäätöstä.


      • Zikkem
        zumteufel kirjoitti:

        "Jokainen ostaa sellaisen auton minkä haluaa ei siinä mitään"

        Nimenomaan juuri näin asia ei ole Toijota tai Volkkarikuskeilla. Haluttaisiin ehkä ostaa joku muu mutta kun myyntitilastot sanoo toista niin sellainen Toijota se on ostettava koska "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä". Tai sitten pitää olla samanlainen kuin naapurilla.

        Älkääkä lukeko aina niitä autolehtien juttuja vaan menkää ja kokeilkaa joskus jotakin itsekin. Kaikki ostamani moottoriajoneuvot (autot mp:t) olen itse koeajanut vähintään vuorokauden ajan ennen ostopäätöstä.

        Moi, ei kai se ihan noinkaan mene että kerran volkkaristi, aina volkkaristi tai tojotisti.

        Olen omistanut relluja sekä saksalaisia ja japanilaisia autoja ja rehellisesti sanottuna ranskalainen tarjosi vähiten vastinetta rahalle. Uutena ostettu Megane II 1.6 HB Confort varusteilla tarjosi lähinnä uskomattoman vikakierteen. Vaihdoin merkistä pois ja totesin että Meganea ei arvostettu rahallisesti pätkääkään antaessani sen vaihdossa. Sitä ennen minulla oli 1-koppanen Laguna, ihan suht ok mutta vikoja siinäkin liikaa. Sitä ennen oli pari saksalaista, laadullisesti relluja parempia perusautoja. Nyt minulla on ollut kaksi japanilaista autoa peräkkäin ja tyytyväinen olen ollut. En keksi mitään järkevää syytä vaihtaa takaisin esim. relluun vaikka esim. uudessa lagunassa laatu on TAAS parantunut niin ja NIIIIIN paljon edellisestä.

        Mitkään myyntimäärät eivät vaikuta ostopäätökseeni, ostan auton joka tyydyttää parhaiten käyttötarpeeni, oli se rellu, tojon, bemari tai ferrari.


    • japsit tekee hyvää sakea

      Ota ihmeessä 2-litrainen tai 2,0 T (turbo) jos löytyy. Hintaero 1,6-litraiseen ei ole suuri. Hiljattain oli Länsi-Autossa 2006-mallinen 44 tkm ajettu 7-paikkainen Grand Scenic karvan alle 20 tuhannella.

      Ps. Gorilla Verson voi ostaa sitten jos olet liian epämukavana puuhana kyllästynyt sulattelemaan jääpuikkoja perseessäsi. Gorillalla ajo on aavistuksen verran mukavampaa.

    • Sceenikko

      arvioisi tuota omaa pirssiä niin:
      hiljaisuus
      mukavuus (automaatti-ilmastointi, automaattivaihteet Confortin sähköhimmelit)
      lämmin talvella ja lämpenee nopeasti
      halpa ostaa käytettynä

      - huoltohinnat (tähän semmoinen hymiö jossa leuka tippuu lattiaan).
      - pikkuviat ja värkkäämisen tarve. Melkein kaikki pikkuongelmat (nitinät, kolinat ja suhinat) saa kyllä itse korjattua helposti ja nopeammin kuin huolto.
      - ajo-ominaisuudet tietyiltä osin
      - arvon putoaminen

      Kohta voisi katsella vaihtoa seuraavaan, en vain tiedä mihin. Ainakin C4 Picasso ja Altea XL koeajamatta ja toisaalta farmaritkin houkuttaisivat.

    • vaan

      Ainut positiivinen asia Scenicissa on penkkien korkeus maasta, suuret sisätilat ja suhkot helppo liikkuminen ovesta sisään ja ulos verrattuna Astraan.

      Talvella on viileä sisältä, vie bensaa vähintään 10 kylmänä lyhyillä matkoilla.
      Perusviat on alapallonivelet, ohjauksen ravistus, etulaakerit, pakoputki sekä vanhemmissa ihmeelliset välillä itsestäänkatoavat sähköongelmat ja uudemmissa eksoottiset sähköviat jotka eivät katoa.



      Mieti asiaa niin, että alat harrastamaan joogaa ja ajelet Astralla ja kulut ovat kohtuulliset.


      tai sitten ostat Scenicin ja alat harrastamaan akrobatiaa Rellun oviaukossa sisään ja ulos liikkuessa, mutta erityisesti siitä syystä, että perstaskussa olevan lompakon on oltava paksu, jos aiot pitää Scenicin kunnossa.

      Ja huolloista tulee jäämään suuhun paskanmaku, sillä harjoittelijat tekevät vasemmalle kädellä sutta ja sekundaa.
      Eikä asiakkaalle varmasti soiteta kesken huollon, vaihdetaanko jokin elintärkeä osa uuteen vaan kerrotaan että huomasimme kyllä vian, mutta kun ei kiinnostanut.

      Terveisin "ei-ikinä-enää maahantuojan huoltoon".


      Jos nyt ihan välttämättä haluat ostaa Scenicin, osta isoimmalla koneella, mitä löytyy, sillä puolentoista tonnin rautalaatikko ei liiku kovin rivakasti pienemmillä moottoreilla.

      Scenicin jälleenmyyntiarvo on hiukan enemmän kuin romuraudan kilohinta, mutta vastaavasti hankintahintakaan ei ole tajuttoman korkea verrattuna vastaaviin muihin malleihin.

    • PaskaPulla

      Älä ikinä hommaa Grand Sceniciä! Itse lankesin siihen, ja näin vuoden päästä olen niiiiin kypsä siihen vehkeeseen, että vaihdan heti, kun löytyy joku niin hölmö, että huolii sen! Ostatko? ;)

      • nykyinen opelisti

        Ehdin jo vaihtaa joten tarjouksesi tulee myöhässä. Minulla on nyt 2005 GS 2,0 automaatti.Ei se kauhean taloudelliselta tunnu, kulutus on ollut 7.4-9 suunnilleen.Enimmäkseen maantietä.Kertoisitko kuitenkin ystävän palveluksena mihin nyt pitää kiinnittää huomiota. Sen olen käyttäjien puheista ymmärtänyt, että maahantuojan huoltoa hinnan takia on syytä välttää, täytyy nyt ottaa selville missä saa huollattaa, Delta-takuu 30000/2v.
        P.S. Myötätunnon osoitukset voitte vaihtaa hyviin hengissäsäilymis ohjeisiin jos tilanne tosiaan on niin katastrofaalinen


      • Kahden rellun loukussa
        nykyinen opelisti kirjoitti:

        Ehdin jo vaihtaa joten tarjouksesi tulee myöhässä. Minulla on nyt 2005 GS 2,0 automaatti.Ei se kauhean taloudelliselta tunnu, kulutus on ollut 7.4-9 suunnilleen.Enimmäkseen maantietä.Kertoisitko kuitenkin ystävän palveluksena mihin nyt pitää kiinnittää huomiota. Sen olen käyttäjien puheista ymmärtänyt, että maahantuojan huoltoa hinnan takia on syytä välttää, täytyy nyt ottaa selville missä saa huollattaa, Delta-takuu 30000/2v.
        P.S. Myötätunnon osoitukset voitte vaihtaa hyviin hengissäsäilymis ohjeisiin jos tilanne tosiaan on niin katastrofaalinen

        Itsellä ollut GS 2,0 nyt kaksi vuotta leasing-autona, kilsoja tullut 77t. Tähän syksyyn asti toiminut suht-koht, mutta pari viikkoo sitten kuuluin mootoritilasta naps ja nokkahihna meni poikki. Pari käynnistysyritystä ja venttiilit muusina...
        Nyt ihmetelty takuukorjaamolla että saako vaihtaa motin vai eikö saa, tehdas sanelee tarkat ohjeet.
        Tätä ennen ilmastointi sökö 3 x, ei juuri muuta.
        Mukava auto ajaa ja joku on päässyt pitkällekin, tää oli varmaan se maanantaikappale - onneks ei oma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe