http://youtube.com/watch?v=h5NTDVXiTiI&feature=related
Mosquito XE. Tuollainen pitäisi hankkia. Mökillä käynti saaressa nopeutuisi huomattavasti.
Kiva ultrakevyt
17
4659
Vastaukset
Ensiksi kiinnitin kyllä huomiota pilootin asuun, aika alasti tuntuuvat ajelevan tuollapäin. Etenkin kun ei meinaa hytti riittää lentäjälle, cabiini ei anna juuri suojaan maastolaskussa.
Muuten aika vekkuli laite varmaankin, aika kiikkerältä vaikutti leijunnassa. Ei taida ylipainoisen kaverin matkatavaraa paljoa kyytiin mahtua, tuskin paljoa polttoainettakaan. Roottori oli ihmeen hiljainen, ei juuri kuulu moottoriäänen yli.- Cal Look
Kyllä, shortsit ja T-paita ovat yleinen asu tuolla päin maailmaa tavalliselle siviilipilotille.
Tuosta on toinen malli, jossa ei ole kabiinia lainkaan, pelkkä putkirunko ja siinä jokin istuin. Mutta on siinäkin turvavyö.
http://www.youtube.com/watch?v=AJ17y2l_WRY
Tuossa autorotaatioharjoituksia samalla vehkeellä.
http://www.youtube.com/watch?v=_W_5lo_trDI&feature=related
- GPL
Vähän mad-max tyyliä: http://www.vortechonline.com/aw95/
Mutta lupakirjan kannalta taitaisi mökille saareen olla helpoin amfibio-ultra vaikka sea-max.
http://www.brandtaviation.fi/seamax/index.php- jji
Onko tietoa minkälaisella luvalla noilla vedellään..paljonko lentotunteja ja mitähän tulisi maksamaan??
- GPL
jji kirjoitti:
Onko tietoa minkälaisella luvalla noilla vedellään..paljonko lentotunteja ja mitähän tulisi maksamaan??
http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Toimiluvat_ja_valtuudet/TRG_T1-8.pdf
sivulla 13 on luettelo koulutuslupien haltijoista Suomessa. Eli tarvitsee Ultra B luvan ja vesilento-oikeuden.Ultran lupa Esim. EPIK http://www.epik.fi/hinnat03.html
Ultralentokurssi (UPL) 4075 €
tai
Air-pilot Ry
http://airpilot.pp.fi/koulutus.html
4200€->
vesilento-oikeus
määräysten mukaan 25 lentotuntia.
http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/ilmailumaaraykset/pdf/imt/pel/m/pem2_70.pdf
t:PM - perille,
tuo edellyttää vettä kumpaankin päähän.
Tuollaisella mopokopterilla pääsee koko matkan ovelta ovelle, siinä sen viehätys. - GPL
perille, kirjoitti:
tuo edellyttää vettä kumpaankin päähän.
Tuollaisella mopokopterilla pääsee koko matkan ovelta ovelle, siinä sen viehätys.Amfibio kulkee maalla ja vedessä:
http://www.brandtaviation.fi/seamax/index.php?p=info&l=fi
"Voidaan laskeutua niin maahan kuin veteenkin. Lisäksi sillä voidaan kätevästi siirtyä rullaten vedestä maalle ja päinvastoin."
Toisaalta paljonko maksaa tuollainen vispilä, kun lupakirja sellaiseen maksaa 32000€ (linkki)
http://www.helitour.fi/download/palveluhinnasto.pdf
Toisaalta löytyi myös täälläinen:
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,72116.0.html
t:PM - laite ei tarvitse
GPL kirjoitti:
Amfibio kulkee maalla ja vedessä:
http://www.brandtaviation.fi/seamax/index.php?p=info&l=fi
"Voidaan laskeutua niin maahan kuin veteenkin. Lisäksi sillä voidaan kätevästi siirtyä rullaten vedestä maalle ja päinvastoin."
Toisaalta paljonko maksaa tuollainen vispilä, kun lupakirja sellaiseen maksaa 32000€ (linkki)
http://www.helitour.fi/download/palveluhinnasto.pdf
Toisaalta löytyi myös täälläinen:
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,72116.0.html
t:PMmitään lupakirjaa (alle 115 kg). Ja hinta noin 25 000 $.
Tuota lennetään myös pienellä turbiinilla varustettuna.
http://www.youtube.com/watch?v=FwoOo4QT45E
Vastaavista laitteista liikkuu myös rakennussarjoja ja -ohjeita. - varsin mielenkiintoinen
laite ei tarvitse kirjoitti:
mitään lupakirjaa (alle 115 kg). Ja hinta noin 25 000 $.
Tuota lennetään myös pienellä turbiinilla varustettuna.
http://www.youtube.com/watch?v=FwoOo4QT45E
Vastaavista laitteista liikkuu myös rakennussarjoja ja -ohjeita.pikkukopteri. Tyhjäpaino 450 kg ja kuorma 205 kg.
http://www.ch-7helicopter.com/eng/video.htm
http://www.youtube.com/watch?v=wN-6WuXX160 - GPL
laite ei tarvitse kirjoitti:
mitään lupakirjaa (alle 115 kg). Ja hinta noin 25 000 $.
Tuota lennetään myös pienellä turbiinilla varustettuna.
http://www.youtube.com/watch?v=FwoOo4QT45E
Vastaavista laitteista liikkuu myös rakennussarjoja ja -ohjeita.Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
"Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:
1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;
2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;
3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;
4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "
Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
t:PM - Kysyjä......
GPL kirjoitti:
Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
"Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:
1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;
2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;
3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;
4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "
Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
t:PMraja amerikassa on se 115 kg. Jos raja olisi sama, niin sitten voisi suoraan käyttää noita valmiita laitteita?! Eikö tässä ole nyt tehty taas huonoja säädöksiä, kun ei ole harmonisoitu muun maailman kanssa (ja miksi nimenomaa alhaisempi, joka on vaikeampi toteuttaa)?
115 - 70 = 45 kg
45 kg liikapainoa, elikkä moottori pitää ruuvata irti ja laittaa polkimet tilalle (ainakin katsastuksen ajaksi). - GPL
GPL kirjoitti:
Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
"Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:
1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;
2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;
3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;
4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "
Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
t:PMLöytyi vielä tälläinen:
http://www.acecraftusa.com/index.html
keskustelua aiheesta muualla:
http://www.ilmailu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=2130.0 - kuolemantuskassa
Kysyjä...... kirjoitti:
raja amerikassa on se 115 kg. Jos raja olisi sama, niin sitten voisi suoraan käyttää noita valmiita laitteita?! Eikö tässä ole nyt tehty taas huonoja säädöksiä, kun ei ole harmonisoitu muun maailman kanssa (ja miksi nimenomaa alhaisempi, joka on vaikeampi toteuttaa)?
115 - 70 = 45 kg
45 kg liikapainoa, elikkä moottori pitää ruuvata irti ja laittaa polkimet tilalle (ainakin katsastuksen ajaksi).Suomi on syvältä oleva takapajula, joss ei tajuta mistään mitään!! Tämä poika muuttaa ulkomaille jahka saan tehtyä tarpeeksi suuren veropetoksen!! Työnteolla täällä ei nimittäin "rikastu" kukaan! :(
- mitä?
Kysyjä...... kirjoitti:
raja amerikassa on se 115 kg. Jos raja olisi sama, niin sitten voisi suoraan käyttää noita valmiita laitteita?! Eikö tässä ole nyt tehty taas huonoja säädöksiä, kun ei ole harmonisoitu muun maailman kanssa (ja miksi nimenomaa alhaisempi, joka on vaikeampi toteuttaa)?
115 - 70 = 45 kg
45 kg liikapainoa, elikkä moottori pitää ruuvata irti ja laittaa polkimet tilalle (ainakin katsastuksen ajaksi).pitääko se vielä katsastaa kun sen on värkännyt??
- liitäminen
GPL kirjoitti:
Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
"Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:
1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;
2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;
3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;
4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "
Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
t:PMlöytyy aika tiukat säädökset nuille liitimillekkin sun muille
että ei ihan helpolla pääse http://members.wto.org/crnattachments/2008/tbt/fin/08_3338_00_x.pdf
- ULyte
Vielä yksi uusi tulokas ultrakevytluokkaan.
Hinta n.56000€ toimitukset alkavat tämän vuoden puolella. Ohessa ensimmäisten ostajien ensikokemukset:
http://www.youtube.com/watch?v=GAJOs3XkTYQ&feature=player_embedded - Lortto
Työllä ei rikastu missään. Kaupalla rikastuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468