Kiva ultrakevyt

helikopteri

17

4659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensiksi kiinnitin kyllä huomiota pilootin asuun, aika alasti tuntuuvat ajelevan tuollapäin. Etenkin kun ei meinaa hytti riittää lentäjälle, cabiini ei anna juuri suojaan maastolaskussa.
      Muuten aika vekkuli laite varmaankin, aika kiikkerältä vaikutti leijunnassa. Ei taida ylipainoisen kaverin matkatavaraa paljoa kyytiin mahtua, tuskin paljoa polttoainettakaan. Roottori oli ihmeen hiljainen, ei juuri kuulu moottoriäänen yli.

    • GPL
      • jji

        Onko tietoa minkälaisella luvalla noilla vedellään..paljonko lentotunteja ja mitähän tulisi maksamaan??


      • GPL
        jji kirjoitti:

        Onko tietoa minkälaisella luvalla noilla vedellään..paljonko lentotunteja ja mitähän tulisi maksamaan??

        http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Toimiluvat_ja_valtuudet/TRG_T1-8.pdf
        sivulla 13 on luettelo koulutuslupien haltijoista Suomessa. Eli tarvitsee Ultra B luvan ja vesilento-oikeuden.Ultran lupa Esim. EPIK http://www.epik.fi/hinnat03.html
        Ultralentokurssi (UPL) 4075 €
        tai
        Air-pilot Ry
        http://airpilot.pp.fi/koulutus.html
        4200€->
        vesilento-oikeus
        määräysten mukaan 25 lentotuntia.
        http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/ilmailumaaraykset/pdf/imt/pel/m/pem2_70.pdf
        t:PM


      • perille,

        tuo edellyttää vettä kumpaankin päähän.

        Tuollaisella mopokopterilla pääsee koko matkan ovelta ovelle, siinä sen viehätys.


      • GPL
        perille, kirjoitti:

        tuo edellyttää vettä kumpaankin päähän.

        Tuollaisella mopokopterilla pääsee koko matkan ovelta ovelle, siinä sen viehätys.

        Amfibio kulkee maalla ja vedessä:
        http://www.brandtaviation.fi/seamax/index.php?p=info&l=fi
        "Voidaan laskeutua niin maahan kuin veteenkin. Lisäksi sillä voidaan kätevästi siirtyä rullaten vedestä maalle ja päinvastoin."
        Toisaalta paljonko maksaa tuollainen vispilä, kun lupakirja sellaiseen maksaa 32000€ (linkki)
        http://www.helitour.fi/download/palveluhinnasto.pdf
        Toisaalta löytyi myös täälläinen:
        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,72116.0.html
        t:PM


      • laite ei tarvitse
        GPL kirjoitti:

        Amfibio kulkee maalla ja vedessä:
        http://www.brandtaviation.fi/seamax/index.php?p=info&l=fi
        "Voidaan laskeutua niin maahan kuin veteenkin. Lisäksi sillä voidaan kätevästi siirtyä rullaten vedestä maalle ja päinvastoin."
        Toisaalta paljonko maksaa tuollainen vispilä, kun lupakirja sellaiseen maksaa 32000€ (linkki)
        http://www.helitour.fi/download/palveluhinnasto.pdf
        Toisaalta löytyi myös täälläinen:
        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,72116.0.html
        t:PM

        mitään lupakirjaa (alle 115 kg). Ja hinta noin 25 000 $.

        Tuota lennetään myös pienellä turbiinilla varustettuna.

        http://www.youtube.com/watch?v=FwoOo4QT45E

        Vastaavista laitteista liikkuu myös rakennussarjoja ja -ohjeita.


      • varsin mielenkiintoinen

      • GPL
        laite ei tarvitse kirjoitti:

        mitään lupakirjaa (alle 115 kg). Ja hinta noin 25 000 $.

        Tuota lennetään myös pienellä turbiinilla varustettuna.

        http://www.youtube.com/watch?v=FwoOo4QT45E

        Vastaavista laitteista liikkuu myös rakennussarjoja ja -ohjeita.

        Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
        "Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:

        1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;

        2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;

        3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;

        4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "


        Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
        t:PM


      • Kysyjä......
        GPL kirjoitti:

        Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
        "Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:

        1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;

        2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;

        3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;

        4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "


        Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
        t:PM

        raja amerikassa on se 115 kg. Jos raja olisi sama, niin sitten voisi suoraan käyttää noita valmiita laitteita?! Eikö tässä ole nyt tehty taas huonoja säädöksiä, kun ei ole harmonisoitu muun maailman kanssa (ja miksi nimenomaa alhaisempi, joka on vaikeampi toteuttaa)?

        115 - 70 = 45 kg

        45 kg liikapainoa, elikkä moottori pitää ruuvata irti ja laittaa polkimet tilalle (ainakin katsastuksen ajaksi).


      • GPL
        GPL kirjoitti:

        Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
        "Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:

        1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;

        2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;

        3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;

        4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "


        Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
        t:PM

        Löytyi vielä tälläinen:
        http://www.acecraftusa.com/index.html
        keskustelua aiheesta muualla:
        http://www.ilmailu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=2130.0


      • kuolemantuskassa
        Kysyjä...... kirjoitti:

        raja amerikassa on se 115 kg. Jos raja olisi sama, niin sitten voisi suoraan käyttää noita valmiita laitteita?! Eikö tässä ole nyt tehty taas huonoja säädöksiä, kun ei ole harmonisoitu muun maailman kanssa (ja miksi nimenomaa alhaisempi, joka on vaikeampi toteuttaa)?

        115 - 70 = 45 kg

        45 kg liikapainoa, elikkä moottori pitää ruuvata irti ja laittaa polkimet tilalle (ainakin katsastuksen ajaksi).

        Suomi on syvältä oleva takapajula, joss ei tajuta mistään mitään!! Tämä poika muuttaa ulkomaille jahka saan tehtyä tarpeeksi suuren veropetoksen!! Työnteolla täällä ei nimittäin "rikastu" kukaan! :(


      • mitä?
        Kysyjä...... kirjoitti:

        raja amerikassa on se 115 kg. Jos raja olisi sama, niin sitten voisi suoraan käyttää noita valmiita laitteita?! Eikö tässä ole nyt tehty taas huonoja säädöksiä, kun ei ole harmonisoitu muun maailman kanssa (ja miksi nimenomaa alhaisempi, joka on vaikeampi toteuttaa)?

        115 - 70 = 45 kg

        45 kg liikapainoa, elikkä moottori pitää ruuvata irti ja laittaa polkimet tilalle (ainakin katsastuksen ajaksi).

        pitääko se vielä katsastaa kun sen on värkännyt??


      • liitäminen
        GPL kirjoitti:

        Ote ilmailulaista 6§ kohta 4
        "Jäljempänä 2, 3, 5, 6 ja 9 luvussa olevia säännöksiä ei sovelleta seuraaviin ilma-aluksiin ja laitteisiin; jos lentoturvallisuuden kannalta ei ole estettä, Ilmailuhallinto voi myöntää niille vähäisiä poikkeuksia 7 ja 8 luvun säännöksistä:

        1) painopisteohjattu ultrakevyt lentokone;

        2) liidin ja purjelentokone, jonka rakenteellinen massa yksipaikkaisena on enintään 80 kilogrammaa tai kaksipaikkaisena 100 kilogrammaa;

        3) miehittämätön ilma-alus, jonka toimintamassa on alle 150 kilogrammaa;

        4) muu ilma-alus, jonka kokonaismassa ilman ohjaajaa on enintään 70 kilogrammaa. "


        Eli laita jonka rakenteellinen paino on alle 70kg ei tarvitse lupakirjaa eikä rekisteröintiä, mutta ilmailusäännöt koskee.
        t:PM

        löytyy aika tiukat säädökset nuille liitimillekkin sun muille
        että ei ihan helpolla pääse http://members.wto.org/crnattachments/2008/tbt/fin/08_3338_00_x.pdf


    • ULyte
    • Lortto

      Työllä ei rikastu missään. Kaupalla rikastuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3744
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe