mainio juttu. Otin sängyn viereen pienen radion ja seurasin koko yön Jukolan viestin selostusta. Nukuin samalla, mutta heräsin sopivasti kuuden maissa seuraamaan jännittävää loppua. Ennen vanhaan kuuntelin viestin selostusta säännöllisesti ja olen viime vuosina yrittänyt aikaisemminkin. Nyt vasta luin jostakin, ettei selostusta ole ollut, tervetullut "uusinta".
Radio on
13
339
Vastaukset
- livenä olen
miten voi joku olla näin varhaisvanha että jukolan viestinkin kuuntelee radiosta. viestin jota ei jaksa livenäkään seurata.
- 1943
mielenkiintoisempaa teit klo 23-7.30? Radioselostajat ovat taitavia. Kun kuvaa ei ole, on selostuksella saatava kuulija eläytymään tilanteeseen.Joku tykkää jalkapallosta, minä Jukolan viestistä. Ei pääse kyllästymään, kun tulee vain kerran vuodessa.
- kuunnella
1943 kirjoitti:
mielenkiintoisempaa teit klo 23-7.30? Radioselostajat ovat taitavia. Kun kuvaa ei ole, on selostuksella saatava kuulija eläytymään tilanteeseen.Joku tykkää jalkapallosta, minä Jukolan viestistä. Ei pääse kyllästymään, kun tulee vain kerran vuodessa.
selostusta, jota ei ole ollut?
- telkkariakin
kuunnella kirjoitti:
selostusta, jota ei ole ollut?
Itse kuuntelijahan kertoi. Se oli uusinta joltain aikaisemmalta vuodelta.
Minä pidän yöllä usein radiota hiljaisella auki, sillä se on paras unilääke. Jos ei nukuta, niin kuulee uutiset jo anivarhain. Sitten aamunlehdessä ne ovatkin jo vanhoja juttuja, joita "uusintana" lueskelen.
Minä olin livenä katsomassa Forssan Suvi-ilta juoksuja, kävin Tammelan Makkaramarkkinoilla ja Mustialan koiranäyttelyssä. Koirani saivat useita palkintoja. - 1943
telkkariakin kirjoitti:
Itse kuuntelijahan kertoi. Se oli uusinta joltain aikaisemmalta vuodelta.
Minä pidän yöllä usein radiota hiljaisella auki, sillä se on paras unilääke. Jos ei nukuta, niin kuulee uutiset jo anivarhain. Sitten aamunlehdessä ne ovatkin jo vanhoja juttuja, joita "uusintana" lueskelen.
Minä olin livenä katsomassa Forssan Suvi-ilta juoksuja, kävin Tammelan Makkaramarkkinoilla ja Mustialan koiranäyttelyssä. Koirani saivat useita palkintoja.menneiden vuosien tapaan otettu mukaan uudelleen tänä vuonna. Eli ihan oikeasti kuuntelin Jukola2008 selostusta aamulla. Tässä välillä oli tauko, luulin etten esim. viime vuonna löytänyt oikeaa asemaa. Kuuntelen radiota vain satunnaisesti. Paikkakunnan kaikki joukkueet ovat jo tulleet maaliin, mikään ei joutunut keskeyttämään. Venlat mukaan lukien oli 7 joukkuetta eli paljon näin pienestä kunnasta.
- beessisloggi
1943 kirjoitti:
menneiden vuosien tapaan otettu mukaan uudelleen tänä vuonna. Eli ihan oikeasti kuuntelin Jukola2008 selostusta aamulla. Tässä välillä oli tauko, luulin etten esim. viime vuonna löytänyt oikeaa asemaa. Kuuntelen radiota vain satunnaisesti. Paikkakunnan kaikki joukkueet ovat jo tulleet maaliin, mikään ei joutunut keskeyttämään. Venlat mukaan lukien oli 7 joukkuetta eli paljon näin pienestä kunnasta.
vapaapäivänä aamukahvilla on minusta mukavaa ja kodikasta.
Työaamuina tulee lähdettyä aamulla kuin raketti, siinä ei kahvia keitellä tai radiota avata.
Vapaapäivinä sitten tuntuu melkein ylelliseltä (saa itse valita kanavan) ja tosiaan kodikkaalta kuunnella radiota.
Urheiluselostuksia en koskaan kuuntele, paitsi joskus yli 45 v. sitten ystävällä oli jonkinlainen äänite, jossa Tiilikainen ympäripäissään selosti, ehkä jotain maaottelua. Se oli kyllä hauska ja kyllä sitä kuunneltiinkin. 1943 kirjoitti:
menneiden vuosien tapaan otettu mukaan uudelleen tänä vuonna. Eli ihan oikeasti kuuntelin Jukola2008 selostusta aamulla. Tässä välillä oli tauko, luulin etten esim. viime vuonna löytänyt oikeaa asemaa. Kuuntelen radiota vain satunnaisesti. Paikkakunnan kaikki joukkueet ovat jo tulleet maaliin, mikään ei joutunut keskeyttämään. Venlat mukaan lukien oli 7 joukkuetta eli paljon näin pienestä kunnasta.
Radiokin auki koko yön, ja sieltä oli kiva seurata radiotarkkailurastin tapahtumia, koska sitä ei paljastettu telkkarikuvassa. Näyttivät vain kukkia ja kuusen latvoja, koska sehän olsi viestin viimeisille osuuksille lähtijöille näkynyt jo kilpailua ennen.
Todella mielenkiintoinen kilpailu, useita isoja pummeja ja usea, jopa johtopaikalla oleva joukkuekin teki monen minuutin virheen. Niin voittaja joukkuekin, tuntui jo völillä että sinnen meni Lohjalaisten voitto, vaan tulihan.
Urheilun harrastaja ei pääse koskaan eroon lempilajeistaan. Kiva kun taas telkkaristakin tulee kisoja, lauantaina viestien SM-kisat.
Olisinpa ollut mukana, vaan vanhuus jo, ja painavat kengät jopa sauvalenkillä.
Katsomoon minä haaveilin..- 1943
Tuoksuvattu kirjoitti:
Radiokin auki koko yön, ja sieltä oli kiva seurata radiotarkkailurastin tapahtumia, koska sitä ei paljastettu telkkarikuvassa. Näyttivät vain kukkia ja kuusen latvoja, koska sehän olsi viestin viimeisille osuuksille lähtijöille näkynyt jo kilpailua ennen.
Todella mielenkiintoinen kilpailu, useita isoja pummeja ja usea, jopa johtopaikalla oleva joukkuekin teki monen minuutin virheen. Niin voittaja joukkuekin, tuntui jo völillä että sinnen meni Lohjalaisten voitto, vaan tulihan.
Urheilun harrastaja ei pääse koskaan eroon lempilajeistaan. Kiva kun taas telkkaristakin tulee kisoja, lauantaina viestien SM-kisat.
Olisinpa ollut mukana, vaan vanhuus jo, ja painavat kengät jopa sauvalenkillä.
Katsomoon minä haaveilin..suosikkejani ovat olleet SM-viestit. Lapseni otti osaa. Yleisurheiluhan on melko paljon yksilöllistä ja viestit tuovat siihen yhteisöllisyyttä. Usein harmittaa, kun eivät esim. maaotteluissa harjoittele kunnolla vaihtoja. Jopa MM-tasolla on joukkueita, joilla vaihdot menevät huonosti.
1943 kirjoitti:
suosikkejani ovat olleet SM-viestit. Lapseni otti osaa. Yleisurheiluhan on melko paljon yksilöllistä ja viestit tuovat siihen yhteisöllisyyttä. Usein harmittaa, kun eivät esim. maaotteluissa harjoittele kunnolla vaihtoja. Jopa MM-tasolla on joukkueita, joilla vaihdot menevät huonosti.
eikä ole helppoa vaihtojen onnistuminen sujuvasti, koska siihen vaikuttaa nopeus/hitaus kaikista harjoitteluista huolimatta.
Mikäli kapulan vastaanottaja lähtee liikkeelle liian aikaisin, hänen alkuvauhtinsa pysähtyy kun kapula ei tulekaan arvioidulla askeleella käteen. Aina ei onnistu juoksu samalla tavalla, tuuli, rata, ja lämpötila suuria vaikuttajia juoksussa.
Olen itsekin onnistunut pilaamaan yhden viestin, vauhti hidastui ja kapulan vastaanottaja oli liian nopea... no, hopeaa tuli, mutta harmitti.
Kyllä niitä vaihtoja varmasti harjoitellaankin tuolla ylemmillä tasoilla, mutta olosuhteetkin, epäonnen lisäksi pilaavat vaihtoja.
- RosaLiiin
Muistan kuinka vuosia sitten kuuntelin radiosta koko yön Jukolan viestiä. Voi miten jännittävää se olikaan kun Hilla Blomberg ja Pekka Oksala selostivat ja kuiskailivat rastilta rastille tilannetta. Heidän piti piileskellä pusikoissa ja olla huomaamattomia ja kuinka miehet juoksivatkaan ohi rastien jne.
Tein samanaikaisesti tilkkupeitettä ja kyllä syntyi monta blokkia sen yön aikana.
Toinen tilkkutyö eteni eräänä syksynä kun kuuntelin radiosta pikataival pikataipaleelta Jyväskylän rallia (en edes tiedä mikä rallin nimi on nykyään). Kommentaattorit ja englantilainen selostusosio aina välissä, ajettiinkohan silloin vielä koko yökin, en ole ihan varma.
Kyllä on radio mainio juttu... - lenkkeilijä -
Lenkkipolku käy muuten pitkästyttäväksi, radio on kivaa seuraa. *Askel rytmittyy musiikin tahdissa.*
Luontoa ei jaksa aina kuunnella ja lenkkeillä pitää joka päivä. :)- hyvä mieli
Tulin juuri lenkiltä ja kävin vihtomassa saunassa. Nyt on auvoinen olo.
;D
- mieltä
radiosta,se on paljon parempi kuin TV (jota meillä ei kummallakaan ole)..nytkin tulee entisen nuorten toivekonsertti,perjantaisin 18.00-21.00 saa soittaa ja toivoa ..ja siellä on ihmisillä mukavia juttuja samalla joita kuunnella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001