Nuorgamista norjaan kalaan

MiuMiuMau

Olemme lähdössä heinäkuun alussa kalareissulle utsjoelle ja tenolle. Nyt olen katsellut josko norjan puolelta löytyis suht läheltä kalapaikkoja esim. jäämeren rannalta? Tarkoitus olisi vain yksi päivä piipahtaa norjassa kalassa, jos löytyy suhteellisen läheltä hyviä rannaltaheittopaikkoja?

Ja jos tuolla seudulla on norjan puolella jotain maisemallisesti hienoja paikkoja joita kannattaa käydä katsomassa niin kertokaa toki.

2

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjasta Norjasta

Nyt en muista tarkkaa nimeä kalapaikalle, mutta niin olen kuullut, että Varanginvuonolla Vesisaaren suunnalla olisi jokin suht' hyvä kalapaikka. Nuorgamistahan Vesisaareen ei taida olla sataakaan kilometriä. Kannattaa kysellä sitten Nuorgamista vinkkejä, eivätköhän paikalliset jakele mielummin "ulkomaan" kalapaikoista paremmin tietoja kuin kotimaan. :)

Maisemallisesti hienoja paikkoja Varanginvuonolla on nyt ainakin Ekkerøyn kallio, missä pesii 50 lintulajia (kaikkiaan noin 40 000 lintua). Pesimäkallio sijaitsee vain noin viiden minuutin kävelymatkan päässä parkkipaikalta. Jos Vuoreijaan (Vardø) saakka jaksatte ajaa, niin siellä Kibergissä on mielenkiintoista nähtävää sotahistoriasta kiinnostuneille.

• seisoppa

Mortensnesissa eli lintukalliolla on Varanginvuonon pohjoisrannalla heittelypaikka johon mennään luontokeskuksen tai vastaavan parkkipaikalta nyppylälle tullessa joka on Vardöön menevän tien oikealla puolella , polkua sata metriä vasemmalle eli itään ja alas kalliolta jos tuulee pohjoisesta ja Pykeijan kylän takalaidalla on aallonmurtaja josta on hyvä heitellä jos tuulee etelästä tai lännestä sillä ainakin minun kokemukseni mukaan kala on yleensä tyynellä rannalla . On niitä monta muutakin mutta näihin on helpoin mennä ilman tarkkoja koordinaatteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1762
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1465
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1348
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1193
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      8
      1102
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1085
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1019
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      980
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      880
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe