Nuorgamista norjaan kalaan

MiuMiuMau

Olemme lähdössä heinäkuun alussa kalareissulle utsjoelle ja tenolle. Nyt olen katsellut josko norjan puolelta löytyis suht läheltä kalapaikkoja esim. jäämeren rannalta? Tarkoitus olisi vain yksi päivä piipahtaa norjassa kalassa, jos löytyy suhteellisen läheltä hyviä rannaltaheittopaikkoja?

Ja jos tuolla seudulla on norjan puolella jotain maisemallisesti hienoja paikkoja joita kannattaa käydä katsomassa niin kertokaa toki.

2

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjasta Norjasta

Nyt en muista tarkkaa nimeä kalapaikalle, mutta niin olen kuullut, että Varanginvuonolla Vesisaaren suunnalla olisi jokin suht' hyvä kalapaikka. Nuorgamistahan Vesisaareen ei taida olla sataakaan kilometriä. Kannattaa kysellä sitten Nuorgamista vinkkejä, eivätköhän paikalliset jakele mielummin "ulkomaan" kalapaikoista paremmin tietoja kuin kotimaan. :)

Maisemallisesti hienoja paikkoja Varanginvuonolla on nyt ainakin Ekkerøyn kallio, missä pesii 50 lintulajia (kaikkiaan noin 40 000 lintua). Pesimäkallio sijaitsee vain noin viiden minuutin kävelymatkan päässä parkkipaikalta. Jos Vuoreijaan (Vardø) saakka jaksatte ajaa, niin siellä Kibergissä on mielenkiintoista nähtävää sotahistoriasta kiinnostuneille.

• seisoppa

Mortensnesissa eli lintukalliolla on Varanginvuonon pohjoisrannalla heittelypaikka johon mennään luontokeskuksen tai vastaavan parkkipaikalta nyppylälle tullessa joka on Vardöön menevän tien oikealla puolella , polkua sata metriä vasemmalle eli itään ja alas kalliolta jos tuulee pohjoisesta ja Pykeijan kylän takalaidalla on aallonmurtaja josta on hyvä heitellä jos tuulee etelästä tai lännestä sillä ainakin minun kokemukseni mukaan kala on yleensä tyynellä rannalla . On niitä monta muutakin mutta näihin on helpoin mennä ilman tarkkoja koordinaatteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      190
      3554
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2217
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2210
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2072
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      460
      1202
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1063
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      1004
    Aihe