Muutto Ranskaan,HELP!

entiiä mitään...

Hei! Muutan siis 10 vuoden päästä Ranskaan,Pariisiin ystäväni kanssa...Olisikohan kellään neuvoja miten varautua muuttoon? Kun me ensin asumme vuokralla kunnes saamme oman kämpän,ja siinä sivussa jos on rahaa niin perustetaan oma yritys. Onkohan meillä mitään toivoa? Ja voisittekohan auttaa hieman,tiedän että Ranskassakin puhutaan mielummin Ranskaa ja että ne on vieraanvaraisia,mutta miten me päästäisiin alkuun siellä? löytyykö sieltä helposti esim vuokra-asuntoja ja työpaikkoja baarimikolle??? Lähettäkää ihan mitä vaan neuvoja Pariisiin muutosta, ja jos itse olet asunut Pariisissa niin kertoisitko vähän siitäki?

5

1675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ranskalla aloitellaan

      Hei,
      mukavaa muuttosuunnitelman tekoa!

      Kannattaa opetella ranskaa (lukemista ja kirjoittamista) jo kotosuomessa, jotta pärjää vähän paremmin uudessa maassa. Baarimikko varsinkin joutuu osaamaan sekä ranskaa että englantia.

      Vuokra-asuntoja löytyy, katso vaikka www.sammakot.net, vuokra-asunnot on tosi kalliita, joten rahankeräys kannattaa aloitella ajoissa. Vähän kauempana kuin Pariisin keskusta (Eiffel tai Riemukaari) on hiukan edullisempia asuntoja, esim. 20 km Pariisin keskustasta. Asuinpaikkaa kannattaa etsiä RER-juna-aseman lähettyviltä.

      Kaikkein kivoin työpaikka on varsinkin Disneyland Pariisi, jossa on paljon suomalaisia nuoria töissä. Ikärajoista en tiedä, mutta todennäköisesti 18 vuotias riittää. Ja siellä pärjää myös englanniksi. Hiukan ruuhkattomapi olisi Park Asterix, joka on myös aika lähellä Pariisia, mutta siellä työntekijät taitavat olla aika tavalla ranskalaisia nuoria.

      Tässä yksi viestiketju Disneylandin työhaastattelusta; http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000014&posting=22000000013685547

      Mukavaa kesää ja lukekaa englantia ja ranskaa kesäkurssina :)

      • Viime kesä

        Tässä linkki karttaan Disneyland
        http://maps.google.fi/maps?f=q&hl=fi&geocode=&q=disneyland paris Marne-la-Vallée&sll=48.856396,2.573786&sspn=0.328893,0.873413&ie=UTF8&mrt=kmlkmz&ll=48.87028,2.778983&spn=0.001284,0.003412&t=h&z=19&iwloc=C

        Kopio http: -stä alkaen =C asti kaikki otsikkkoriville ja siinä se on.
        Nuolilla voi siirtyä kartassa kaikkiin ilmansuuntiin. Miinuksella kartta pienee.

        Samalla voi katsoa oman osoitteen ja Disnaylandin välimatkan.


      • pteri94

        Hei! Kiitos vinkeistä, ja onhan sitä Englatia tullu jo opiskeltua ja aloitan Ranskan syksyllä...Elikkä olen siis 8 luokalla ja muutan sinne Ranskaan en tiiä oikeestaan et muutetaanko me ihan Pariisiin(liian iso). Että jos löytyisi joitakin pienempiä kaupunkeja mut ei ihan käpykyliä tai vuoristo seudulta...että pitäis olla keski-Ranskassa tai vähintää 100km rannikolta, Mutta me kaverini kanssa aletaan lukemaan heti ku löydetään Oulas-Opistosta niin Ranskaa...Pakko kait sitä Englantiaki on ruveta lukemaan-.-´ vaikka kaverini onkin kielipää niin itse olen vähän huonompi(toikassa Englanti 7 ja Ruotsi 8)...


      • Tsemppiä :)
        pteri94 kirjoitti:

        Hei! Kiitos vinkeistä, ja onhan sitä Englatia tullu jo opiskeltua ja aloitan Ranskan syksyllä...Elikkä olen siis 8 luokalla ja muutan sinne Ranskaan en tiiä oikeestaan et muutetaanko me ihan Pariisiin(liian iso). Että jos löytyisi joitakin pienempiä kaupunkeja mut ei ihan käpykyliä tai vuoristo seudulta...että pitäis olla keski-Ranskassa tai vähintää 100km rannikolta, Mutta me kaverini kanssa aletaan lukemaan heti ku löydetään Oulas-Opistosta niin Ranskaa...Pakko kait sitä Englantiaki on ruveta lukemaan-.-´ vaikka kaverini onkin kielipää niin itse olen vähän huonompi(toikassa Englanti 7 ja Ruotsi 8)...

        Hei,
        ei sulla ole ollenkaan huonot numerot!
        Kannattaa tsempata taas syksyllä. Ja nythän kannattaa taas kerrata kesälomalla, kun on aikaa.

        Ja syksyllä, jos ope järjestäisi sähköpostikirjeenvaihto-kavereita Ranskasta, sekin olisi kiva.

        Tässä hauska linkki ranskan kieleen sekä englantiin :)

        http://donnerwetter.kielikeskus.helsinki.fi/FinnishForForeigners/parts-index-fr.htm

        Tämän avulla loistatte ranskan open silmissä heti syksyllä!

        Mukavaa treenausta!


      • ajoissa liikkeellä
        Tsemppiä :) kirjoitti:

        Hei,
        ei sulla ole ollenkaan huonot numerot!
        Kannattaa tsempata taas syksyllä. Ja nythän kannattaa taas kerrata kesälomalla, kun on aikaa.

        Ja syksyllä, jos ope järjestäisi sähköpostikirjeenvaihto-kavereita Ranskasta, sekin olisi kiva.

        Tässä hauska linkki ranskan kieleen sekä englantiin :)

        http://donnerwetter.kielikeskus.helsinki.fi/FinnishForForeigners/parts-index-fr.htm

        Tämän avulla loistatte ranskan open silmissä heti syksyllä!

        Mukavaa treenausta!

        Hei,

        Tuossa 8:ssa vuodessa ehtinee tehdä ihan melko kattavat muuttosuunnitelmat, lycka till.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe