Paljonko joutuu yleensä odottamaan että saisi venäjäntoyn? meinaan että onko pennuissa paljon jonoa?
Venäjäntoyterrieri
8
3061
Vastaukset
- en osaa
varmaksi sanoa. Itse odotimme ekaa urostamme yli kaksi vuotta (koira nyt jo 13v.) ja narttuammekin odottelimme reilusti vuoden verran. Pentueet ovat niin pieniä enkä usko, että vieläkään Suomessa syntyy kauhean monin pentueita vuodessa.
Varaa siis aikaa odotukseen mutta kun kerran venäjäntoyn saat, se odotus maksaa vaivan. Iki-ihana rotu, lyhytkarvainen vaan on todella viluinen kylminä vuodenaikoina, eikä oikeastaan juuri yhtään kestä ulkoilua. Villapaidoista huolimatta vilu iskee varpaisiin heti kun lumi sataa maahan.
Sorry, meni vähän aiheesta ohi :)- alkup..
Juu, ajattelinkin, että menee aikaa ennen kun toitsuni saan.
-Onneks niille voi hommata sellaset töppöset, et ei palelis niin tassut. Eri asia kuinka suostuu käyttämään :).
Mitens mä nyt sit otan yhteyttä kasvattajiin? Laitanko sähköpostia vai soitanko? Ja mitäs sähköpostiin, kerronko itsestäni ja samalla varmaan kerron millaisen koirun haluan..? Tuntuu jotenkin kamalan pinnalliselta, jos kirjoitan, että haluan esim. pk nartun ja punaisena.. Miten itse löysit omasi? :) - sissi
alkup.. kirjoitti:
Juu, ajattelinkin, että menee aikaa ennen kun toitsuni saan.
-Onneks niille voi hommata sellaset töppöset, et ei palelis niin tassut. Eri asia kuinka suostuu käyttämään :).
Mitens mä nyt sit otan yhteyttä kasvattajiin? Laitanko sähköpostia vai soitanko? Ja mitäs sähköpostiin, kerronko itsestäni ja samalla varmaan kerron millaisen koirun haluan..? Tuntuu jotenkin kamalan pinnalliselta, jos kirjoitan, että haluan esim. pk nartun ja punaisena.. Miten itse löysit omasi? :)minä löysin oman toitsuni kaupan ilmoitustaululta:) Edelliset omistajat halusivat myydä 2v neitokaisen, ihmettelen edelleen miksi, mutta IHANAA että sen tekivät.
Meillä aivan ihana nyt 2,5v pitkäkarvainen, black and tan tyttönen.
Luonnetta löytyy kyllä vaikka kokoa ei ole paljoa, alle 2 kg painaa. Jaksaa kävellä pitkiäkin lenkkejä, mutta enemmän selvästi nauttii kun saa puistoissa ja nurmikoilla haistella, pyöriä ja makoilla. Talvella ja sateeella ei halua ulkoilla, aina ei edes suostu ulos pissaamaan kun paleltaa. Takkia inhoaa, ei suostu sen kanssa juuri kävelemään. Se varmasti johtuu siitä, että edellisessä elämässään ei ole vaatteisiin totutettu. Eli kannattaa heti pennusta totuttaa vaatteisiin ja tossuihin.
Sylissä tykkää makoilla. Loistava rotu:) Venäjällä enemmän kasvattajia, eli sieltä jos jonkun kontaktin saat, saat varmasti pennun nopeammin. Tosin Venäjällä saa hännän vielä typistää, joten kun sieltä meidänkin tuotu, häntä puuttuu:(
Käypä palstalla http://www.createphpbb.com/toitsut/viewforum.php?f=8&sid=9526e784356c4f8b09896ebfb137cc95&mforum=toitsut, jospa sieltä saisit enemmän tietoa toitsujen kasvattajista. - alkup..
sissi kirjoitti:
minä löysin oman toitsuni kaupan ilmoitustaululta:) Edelliset omistajat halusivat myydä 2v neitokaisen, ihmettelen edelleen miksi, mutta IHANAA että sen tekivät.
Meillä aivan ihana nyt 2,5v pitkäkarvainen, black and tan tyttönen.
Luonnetta löytyy kyllä vaikka kokoa ei ole paljoa, alle 2 kg painaa. Jaksaa kävellä pitkiäkin lenkkejä, mutta enemmän selvästi nauttii kun saa puistoissa ja nurmikoilla haistella, pyöriä ja makoilla. Talvella ja sateeella ei halua ulkoilla, aina ei edes suostu ulos pissaamaan kun paleltaa. Takkia inhoaa, ei suostu sen kanssa juuri kävelemään. Se varmasti johtuu siitä, että edellisessä elämässään ei ole vaatteisiin totutettu. Eli kannattaa heti pennusta totuttaa vaatteisiin ja tossuihin.
Sylissä tykkää makoilla. Loistava rotu:) Venäjällä enemmän kasvattajia, eli sieltä jos jonkun kontaktin saat, saat varmasti pennun nopeammin. Tosin Venäjällä saa hännän vielä typistää, joten kun sieltä meidänkin tuotu, häntä puuttuu:(
Käypä palstalla http://www.createphpbb.com/toitsut/viewforum.php?f=8&sid=9526e784356c4f8b09896ebfb137cc95&mforum=toitsut, jospa sieltä saisit enemmän tietoa toitsujen kasvattajista.Sullapa kävi hyvä tuuri, kun kaupan seinältä bongasit :).
Mie joudun odottelemaan suunnilleen puol vuotta, ennen ku elämäntilanne muuttuu sellaseks, että voin hyvillä mielin uuden tulokkaan ottaa vastaan. Joten aika aikasin oon lähteny hommaa viemään eteenpäin. Tai oikeastaan hyvissä ajoin, kun jonkun verran saa odotellakkin :).
Jospa vaikka ensviikon aikana alkaisin muutamalta kasvattajalta urkkimaan, että onko pentuja tulossa, tai aikuisesta luovuttava. Haastavimmalta kuitenki tuntuu kasvattajan hurmaaminen ;). Hänhän sen päättää kenelle koira muuttaa. - kyselit kannattaako
alkup.. kirjoitti:
Sullapa kävi hyvä tuuri, kun kaupan seinältä bongasit :).
Mie joudun odottelemaan suunnilleen puol vuotta, ennen ku elämäntilanne muuttuu sellaseks, että voin hyvillä mielin uuden tulokkaan ottaa vastaan. Joten aika aikasin oon lähteny hommaa viemään eteenpäin. Tai oikeastaan hyvissä ajoin, kun jonkun verran saa odotellakkin :).
Jospa vaikka ensviikon aikana alkaisin muutamalta kasvattajalta urkkimaan, että onko pentuja tulossa, tai aikuisesta luovuttava. Haastavimmalta kuitenki tuntuu kasvattajan hurmaaminen ;). Hänhän sen päättää kenelle koira muuttaa.laittaa meiliä vai soittaa kasvattajalle. Mielestäni meili on ihan ehdottomasti noin alkajaisiksi parempi. Kerrot itsestäsi ja olosuhteista johon koiran aiot ottaa ja lopuksi tietysti laitat yhteystietosi.
Itse sain b&t pk uroksen tuttavani kautta, punainen lk narttu samasta paikasta muutama vuosi myöhemmin.
Ei varmaankaan kauheasti kannata ladata odotuksia tai toiveita värin suhteen, muuten voi käydä niin, että joudut odottamaan tosi kauan.
Värillä ei todellakaan ole väliä, se on sivuseika muuten niin hurmaavan koiran kohdalla.
- hehe :)
minkä ikäinen venäjäntoyn pitää olla että sen kanssa voi tehdä pitkiä lenkkejä!?
- Toychi
Meillä juuri 3 vuotta täyttänyt venäjäntoy (tai no, osa chihuahuaa) ja tykkää juoksennella pitkillä metsälenkeillä. On muutenkin tosi aktiivinen, tykkää uimisesta ja koko ajan menossa. Sitä en kyllä muista, minkä ikäisenä pitkät lenkit aloitettiin
- hehe :)
kiitos tiedosta. :) meillä kasvattaja sanoi että metsälenkillä täytyy olla venäjäntoyn kanssa varovainen kun on kuulemma niin heiveröiset jalat että täytyy olla tarkka ettei vain jää mihinkään oksaan kiinni. Meillä kanssa kävi juhannuksena uimassa vaikka on nyt vasta vähän päälle 3kk :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351