Venäjäntoyterrieri

huuuu..........

Paljonko joutuu yleensä odottamaan että saisi venäjäntoyn? meinaan että onko pennuissa paljon jonoa?

8

3148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en osaa

      varmaksi sanoa. Itse odotimme ekaa urostamme yli kaksi vuotta (koira nyt jo 13v.) ja narttuammekin odottelimme reilusti vuoden verran. Pentueet ovat niin pieniä enkä usko, että vieläkään Suomessa syntyy kauhean monin pentueita vuodessa.
      Varaa siis aikaa odotukseen mutta kun kerran venäjäntoyn saat, se odotus maksaa vaivan. Iki-ihana rotu, lyhytkarvainen vaan on todella viluinen kylminä vuodenaikoina, eikä oikeastaan juuri yhtään kestä ulkoilua. Villapaidoista huolimatta vilu iskee varpaisiin heti kun lumi sataa maahan.
      Sorry, meni vähän aiheesta ohi :)

      • alkup..

        Juu, ajattelinkin, että menee aikaa ennen kun toitsuni saan.

        -Onneks niille voi hommata sellaset töppöset, et ei palelis niin tassut. Eri asia kuinka suostuu käyttämään :).

        Mitens mä nyt sit otan yhteyttä kasvattajiin? Laitanko sähköpostia vai soitanko? Ja mitäs sähköpostiin, kerronko itsestäni ja samalla varmaan kerron millaisen koirun haluan..? Tuntuu jotenkin kamalan pinnalliselta, jos kirjoitan, että haluan esim. pk nartun ja punaisena.. Miten itse löysit omasi? :)


      • sissi
        alkup.. kirjoitti:

        Juu, ajattelinkin, että menee aikaa ennen kun toitsuni saan.

        -Onneks niille voi hommata sellaset töppöset, et ei palelis niin tassut. Eri asia kuinka suostuu käyttämään :).

        Mitens mä nyt sit otan yhteyttä kasvattajiin? Laitanko sähköpostia vai soitanko? Ja mitäs sähköpostiin, kerronko itsestäni ja samalla varmaan kerron millaisen koirun haluan..? Tuntuu jotenkin kamalan pinnalliselta, jos kirjoitan, että haluan esim. pk nartun ja punaisena.. Miten itse löysit omasi? :)

        minä löysin oman toitsuni kaupan ilmoitustaululta:) Edelliset omistajat halusivat myydä 2v neitokaisen, ihmettelen edelleen miksi, mutta IHANAA että sen tekivät.
        Meillä aivan ihana nyt 2,5v pitkäkarvainen, black and tan tyttönen.
        Luonnetta löytyy kyllä vaikka kokoa ei ole paljoa, alle 2 kg painaa. Jaksaa kävellä pitkiäkin lenkkejä, mutta enemmän selvästi nauttii kun saa puistoissa ja nurmikoilla haistella, pyöriä ja makoilla. Talvella ja sateeella ei halua ulkoilla, aina ei edes suostu ulos pissaamaan kun paleltaa. Takkia inhoaa, ei suostu sen kanssa juuri kävelemään. Se varmasti johtuu siitä, että edellisessä elämässään ei ole vaatteisiin totutettu. Eli kannattaa heti pennusta totuttaa vaatteisiin ja tossuihin.
        Sylissä tykkää makoilla. Loistava rotu:) Venäjällä enemmän kasvattajia, eli sieltä jos jonkun kontaktin saat, saat varmasti pennun nopeammin. Tosin Venäjällä saa hännän vielä typistää, joten kun sieltä meidänkin tuotu, häntä puuttuu:(
        Käypä palstalla http://www.createphpbb.com/toitsut/viewforum.php?f=8&sid=9526e784356c4f8b09896ebfb137cc95&mforum=toitsut, jospa sieltä saisit enemmän tietoa toitsujen kasvattajista.


      • alkup..
        sissi kirjoitti:

        minä löysin oman toitsuni kaupan ilmoitustaululta:) Edelliset omistajat halusivat myydä 2v neitokaisen, ihmettelen edelleen miksi, mutta IHANAA että sen tekivät.
        Meillä aivan ihana nyt 2,5v pitkäkarvainen, black and tan tyttönen.
        Luonnetta löytyy kyllä vaikka kokoa ei ole paljoa, alle 2 kg painaa. Jaksaa kävellä pitkiäkin lenkkejä, mutta enemmän selvästi nauttii kun saa puistoissa ja nurmikoilla haistella, pyöriä ja makoilla. Talvella ja sateeella ei halua ulkoilla, aina ei edes suostu ulos pissaamaan kun paleltaa. Takkia inhoaa, ei suostu sen kanssa juuri kävelemään. Se varmasti johtuu siitä, että edellisessä elämässään ei ole vaatteisiin totutettu. Eli kannattaa heti pennusta totuttaa vaatteisiin ja tossuihin.
        Sylissä tykkää makoilla. Loistava rotu:) Venäjällä enemmän kasvattajia, eli sieltä jos jonkun kontaktin saat, saat varmasti pennun nopeammin. Tosin Venäjällä saa hännän vielä typistää, joten kun sieltä meidänkin tuotu, häntä puuttuu:(
        Käypä palstalla http://www.createphpbb.com/toitsut/viewforum.php?f=8&sid=9526e784356c4f8b09896ebfb137cc95&mforum=toitsut, jospa sieltä saisit enemmän tietoa toitsujen kasvattajista.

        Sullapa kävi hyvä tuuri, kun kaupan seinältä bongasit :).
        Mie joudun odottelemaan suunnilleen puol vuotta, ennen ku elämäntilanne muuttuu sellaseks, että voin hyvillä mielin uuden tulokkaan ottaa vastaan. Joten aika aikasin oon lähteny hommaa viemään eteenpäin. Tai oikeastaan hyvissä ajoin, kun jonkun verran saa odotellakkin :).

        Jospa vaikka ensviikon aikana alkaisin muutamalta kasvattajalta urkkimaan, että onko pentuja tulossa, tai aikuisesta luovuttava. Haastavimmalta kuitenki tuntuu kasvattajan hurmaaminen ;). Hänhän sen päättää kenelle koira muuttaa.


      • kyselit kannattaako
        alkup.. kirjoitti:

        Sullapa kävi hyvä tuuri, kun kaupan seinältä bongasit :).
        Mie joudun odottelemaan suunnilleen puol vuotta, ennen ku elämäntilanne muuttuu sellaseks, että voin hyvillä mielin uuden tulokkaan ottaa vastaan. Joten aika aikasin oon lähteny hommaa viemään eteenpäin. Tai oikeastaan hyvissä ajoin, kun jonkun verran saa odotellakkin :).

        Jospa vaikka ensviikon aikana alkaisin muutamalta kasvattajalta urkkimaan, että onko pentuja tulossa, tai aikuisesta luovuttava. Haastavimmalta kuitenki tuntuu kasvattajan hurmaaminen ;). Hänhän sen päättää kenelle koira muuttaa.

        laittaa meiliä vai soittaa kasvattajalle. Mielestäni meili on ihan ehdottomasti noin alkajaisiksi parempi. Kerrot itsestäsi ja olosuhteista johon koiran aiot ottaa ja lopuksi tietysti laitat yhteystietosi.
        Itse sain b&t pk uroksen tuttavani kautta, punainen lk narttu samasta paikasta muutama vuosi myöhemmin.
        Ei varmaankaan kauheasti kannata ladata odotuksia tai toiveita värin suhteen, muuten voi käydä niin, että joudut odottamaan tosi kauan.
        Värillä ei todellakaan ole väliä, se on sivuseika muuten niin hurmaavan koiran kohdalla.


    • hehe :)

      minkä ikäinen venäjäntoyn pitää olla että sen kanssa voi tehdä pitkiä lenkkejä!?

    • Toychi

      Meillä juuri 3 vuotta täyttänyt venäjäntoy (tai no, osa chihuahuaa) ja tykkää juoksennella pitkillä metsälenkeillä. On muutenkin tosi aktiivinen, tykkää uimisesta ja koko ajan menossa. Sitä en kyllä muista, minkä ikäisenä pitkät lenkit aloitettiin

    • hehe :)

      kiitos tiedosta. :) meillä kasvattaja sanoi että metsälenkillä täytyy olla venäjäntoyn kanssa varovainen kun on kuulemma niin heiveröiset jalat että täytyy olla tarkka ettei vain jää mihinkään oksaan kiinni. Meillä kanssa kävi juhannuksena uimassa vaikka on nyt vasta vähän päälle 3kk :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe