Moi,
Varasin lennon noin kuukauden päähän Los Angelesiin, lento menee reittiä hki-heathrow-lax. Heathrown kentällä aikaa koneen vaihtoon on vain reilut puolitoista tuntia, tuleeko kiire?
Tuleeko kiire?
8
1116
Vastaukset
- viime kerralla
sitten uutisia ja miten Heathrowissa homma pelaa. Viime kevänä meidä n lento myöhästyi 30 minuuttia kun ei saatu lupaa laskeutua. Oli onneksi 3,5 tuntia aikaa mutta 1,5 tunti aon niin vähän että pienikin harmi niin et ehdi.Onko lento edes yhdellä lipulla eli joudutko itse siirtää laukut?
- Jarmo29
Ei ole yhdellä lipulla... Saa nähdä miten käy, toivokaamme parasta. Mitä tapahtuu jos lennolta sitten myöhästyy itsestä riippumattomista syistä?
- Ei edes teoriassa
Jarmo29 kirjoitti:
Ei ole yhdellä lipulla... Saa nähdä miten käy, toivokaamme parasta. Mitä tapahtuu jos lennolta sitten myöhästyy itsestä riippumattomista syistä?
Siis tarkoitatko että lennot Helsinki-Lontoo ja Lontoo-Los Angeles ovat täysin erilliset, eri matkatavaroita ei siirretä koneesta toiseen?
Sitten et kyllä teoriassakaan ehdi, vaikka kone olisi aivan ajoissakin. Ensin joudut odottamaan että saat matkatavarat ulos koneesta. Sitten joudut menemään terminaaliin, josta USA:n lento lähtee (melko todennäköisesti aivan eri terminaali kuin mihin Suomen lento tulee).
Sinua siis kohdellaan aivan kuin matkustajaa, joka on tulossa lennolle Lontoo-Los Angeles vasta Lontoosta, siis ihan kuin tuota Helsinki-Lontoo lentoa ei olisikaan. Ja sinua koskevat samat säännöt. Heatrown lentokentän sivulta:
"You are advised to check in as early as possible. As a general guide, you should allow:
* Three hours before scheduled departure for long-haul and El Al flights."
Sinullahan tuota aikaa ei jää parhaassakaan tapauksessa edes tuntia (ensin matkatavaroiden odottelu, sitten siirtyminen terminaalista toiseen).
> Mitä tapahtuu jos lennolta sitten myöhästyy itsestä riippumattomista syistä?
No eipä siinä mitään sen erityisempää. Ostat uudet liput. - tuo
Tarkoittaako "yhdellä lipulla" olevat lennot nimenomaan sitä, että kourassa on vain yksi lippu koko reissun ajaksi? Mulla on ostettu liput samaan aikaan (Expedia) ja määränpäänä on Las Vegas, mutta lentolippuja tuli postissa silti muutama kappale (Helsinki-Frankfurt-Dallas-Vegas).
- helppoa
tuo kirjoitti:
Tarkoittaako "yhdellä lipulla" olevat lennot nimenomaan sitä, että kourassa on vain yksi lippu koko reissun ajaksi? Mulla on ostettu liput samaan aikaan (Expedia) ja määränpäänä on Las Vegas, mutta lentolippuja tuli postissa silti muutama kappale (Helsinki-Frankfurt-Dallas-Vegas).
kädessä vain 1 lippu niin sinut matkatavarat menee automaattisesti ehkä perille. Kun sinulla on liput joka välille niin raahaat ne aina itse ja siinä menee aikaa ja tupakkia. Ja kun esim. Lontoossa on vain 1,5 tuntia niin voit sanoa jatkolennolle heippa. Eikä Frankfurt ole juurikaan sen parempi.
- Kempele
Heathrow on jo valmiiksi Euroopan lentokenttien perse. Ja sitten vielä Jenkkeihin päin mentäessä ovat vielä erikseen nämä pukumiesten rajarituaalit. Kiire tullee...
- jenna828
Kiire sinulla varmaankin joo tulee. Lensin itse äskettäin Chicagoon Heathrown kautta ja vaihtoaikaa oli muistaakseni 2 tuntia ja silti meinasi kiire tulla. Ja minun ei tarvinnut viedä laukkua itse. Tosin laukku sitten jäikin Heathrowlle ja oli kateissa melkein koko lomani ajan, joten suurelta osaa pilasi koko loman.
Lähinnä aikaa vei terminaalinvaihto, mikä oli vielä jotenkin todella monimutkaista kaikkien ihmeen remonttien yms takia. Minun täytyi myös checkata itseni jatkolennolle vasta siellä Lontoossa, mutta onneksi minut otettiin jonon ohi koska lentoni oli lähdössä.
Varaudu siihen, että et ehdi, mutta toisaalta voihan se Losin lentokin lähteä myöhässä, joten siitä saattaisit saada lisäaikaa. - jos voit
kiire tulee. "Samalla lipulla". Onko siis sama lentoyhtiö? Silloin laukut menee automaattisesti eteenpäin, ja saatat ehtiä.
Itse olimme samalla reitillä aivan äimänä kun havaitsimme ne lukuisat, järjettömän pitkät jonot. VINKKI, joka voi sinut pelastaa: Kun vaan ohitat sitä jonoa, niin edessäpäin löytyy kyltti:FAST TRACK. Menet siihen itku silmässä lippusi kanssa, ja armelias virkailija saattaa säästää sinut ja päästää ohi jonojen.
ITse kyllä varmuudeksi vaihtaisin lippuni jo täällä. Ellei siis ole sama lentoyhtiö, silloin lentoyhtiö hankkii sulle sen lennon, elleivät aikataulut pidä.
Tämä on yksi syy, miksi lennot kannattaa varata asiantuntijan kautta, eli matkatoimistosta. Siellä olisi tämäkin asia tiedetty. Eikä välttämättä tule edes kalliimmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251078Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759