Moi
Kokemuksia Meganen takajousituksen remontista?, Näyttää olevan sellainen tulossa. Etupyörän laakeriremontin yhteydessä tunkattuna takapyörästä kuului paukahdus ja nyt pyörä syvällä kotelossaan, jousi ilm poikki. Megane Break vm2000 aj.151000km.Haynes suositteelee ammattimiestä.
Kiitos tiedoista aihepiiriin liittyen
Takajousitus Megane Break 1,6 vm.2000
5
4273
Vastaukset
- jqhdg
Meganessa ei oo varsinaisesti takajousia vaan vääntösauva jousitus eli jos se on rikki niin koko taka-akseli tulee vaihtaa, tarkistaisin kuitenkin ettei iskari ole poikki tai muuten rikki. Iskarin vaihdosta se että loppu kiristys tulee suorittaa kun auto on laskettu renkaiden varaan, muuten iskarit hajoavat.
- Pikikäsi
Nyt on pari uutta tankoa vaihdettuna kotikonstein, molemmat kallistuksenvaimentimet(jouset). Allaolevasta linkistä oli apua:
http://www.rtf.fi/wiki/index.php?title=Vääntösauvatakajousituksen_madallus
Muuten olis hoitunu viikossa,mutta piti toinen tanko tuli Mobilaan Ranskasta saakka - tessera
nimim.pitkäkäsi oletko saanut apua ongelmaan ja pajonko tuli maksamaan, oliko vaikea ongelma mimulle kävi tänään sama tapaus ja nyt auto lahdessa ,voisiko ajaa sellaisena helsinkiin vai pitääkö tuoda hinurilla?
- Paukahti
myös tänään... normaali ajosta, normaali tiellä, kunnon paukahdus vaan ja takapää läsähti alas, kyllähän tuolla nyt pystyy ajamaan, mutta en oikein tiedä mitä vaaraa siinä on? Mahtaako koko takapää olla iskareiden varassa? Pitäisi 240 km vielä päästä kotiin.. näytin autoa jollekin korjaamolle, ja sanoi että on kerran tullut samanlainen megane pajalle, ja silloinkin kehoitti menemään merkkihuoltoon. Ja samaa sanoi mulle. Ei ilmeisesti kovin yleinen vika? vaiko? ajattelin kyllä ajella kotiin ja katsellaan sitten sitä korjausta. Merkkihuolto tulee kustantamaan varmaankin niin paljon, että tällaiseen "vehkeeseen" ei kyllä kannata niitä summia laittaa.
Pitää ainakin yrittää kotikonstein. Ilmeisesti on ne boorit tai jotain levinny? Koska itse jousitangot näyttävät olevan ehjät. Ihan kyllä ottaa päähän kun kesken lomamatkan tällainen-- ei uskalla siis jatkaa enää vaan tultava takaisin kotiin.. hienoa rellu hienoa.. seuraava auto onneks ei ranskalainen..
- asdfjew
Mulla tipahti takapää 200tkm ajetusta -00 meganesta katuun auton ollessa yöllä parkissa. Onneksi ei ajon aikana, viimeksi eilen siis ajoin sillä ja pari henkeä oli takapenkillä. Koeajoin 200m ja totesin, ettei tuolla yli 20 km/h missään tapauksessa uskalla ajaa. Jos lähikorjaamolle pääsisi. Paljonkohan mahtaavat pyytää ja mikähän voisi olla vikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984