Takaisin kirjekyyhkyjen aikaan jumalauta

jumalanmyrsky

Olin viikon päivät mökillä lomailemassa perheen kanssa. Sillä aikaa oli sähköpostiosoitteeseeni tehty JUMALATON ROSKAPOSTIHYÖKKÄYS. Kaikissa oli lähettäjänä MAILER.DAEMON tai muu tuota muistuttava lähettäjänimi.

Kaikenkaikkiaan jouduin raksimaan yli 1000 viestiä tuhottavaksi ja siihen meni noin puoli tuntia.

Tällaista ei ollut kirjekyyhkyjen aikana, morseaakkosten valtakaudella eikä edes vanhan luotettavan lankapuhelimen päivinä. Puhelinmyyjillekin on sentään aina voinut lätkäistä luurin korvaan jos ne äityvät röyhkeiksi. Mutta tällainen sähköpostimainonta ja työajan haaskuu on pöyristyttävää. Ehdotan internetin vastaista kansanliikettä perustettavaksi.

7

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokapuolelle..

Ei internettiä pidä sulkea muutaman tollon takia joilla ei ole alkeellisimpiakaan käsityksiä miten pitää suojatua mm. spämmiltä!!!

Älä jakele osoitettasi missä tahansa ja kelle tahansa! Jos se on pakko julkaista jossain nettisivulla niin laita se muotoon nikki(ät)domain

ja keksi omaperäinen etuliite tuota @-merkkiä ennen, mielummin sellainen monimutkainen jota osoitegeneraattorit joita spämmääjillä on, eivät osaa generoida!

Mulle ei oo tullut ainuttakaan spämmiä just siks että osaan suojautua!

• jumalanmyrsky

On kuules jo pitkän aikaa ollut osoite tuossa hajotetussa muodossa kotisivullani. Ei auta mitään, jostakin ne saavat sen silti. Kyseessä on oppilaitokseni sähköposti, joten jossakin listalla tms. se aina on esillä vaikka omat kotisivut sulkisin kokonaan.

Jos tässä joku tollo on niin nuo roskapostittajat. Kun vielä ajatellaan että minä olen vain yksi (1) heidän paskatulvansa uhreista niin kaltaisiani on maailmassa varmasti kymmeniä miljoonia. Kaikilla menee aikaa hukkaan.

Ja se mikä on kaikkein oleellisinta on, että miksi vastuu spämmäyksen haitoista sysätään tavalliselle ihmiselle. Ei ole oikea tie että kansalaiset pistetään töihin suojautuakseen noilta spämmeiltä, opiskelemaan kaiken maailman teknisiä kommervenkkejä suojautumisesta. Se tehtävä kuuluisi poliisille. Jos tehdään hirveä haloo siitä että joku suojelupoliisin kiho kuuntelee jonkun poliitikon puheluita, tai ruoditaan Kanervan ja Tukiaisen yksityistä tekstiviestittelyä niin miksei näitä olemassa olevia resursseja käytetä todelliseen tarpeeseen. Ei voi noiden tuholaisten antaa päästä kuin koira veräjästä.

Spämmääjät itse pitäisi jäljittää ja rangaista. Jos on osattu astronautteja lähettää Kuuhun ja takaisin niin tämän luulisi olevan pikkujuttu, jos kerran tavalliselta tietokoneen käyttäjältäkin edellytetään moista tietomäärää vain ollakseen saamatta tuhatta paskapostia. Spämmääjät kiinni, kuopan reunalle ja liikkuvat taakse.

• your horses
        jumalanmyrsky kirjoitti:

On kuules jo pitkän aikaa ollut osoite tuossa hajotetussa muodossa kotisivullani. Ei auta mitään, jostakin ne saavat sen silti. Kyseessä on oppilaitokseni sähköposti, joten jossakin listalla tms. se aina on esillä vaikka omat kotisivut sulkisin kokonaan.

Jos tässä joku tollo on niin nuo roskapostittajat. Kun vielä ajatellaan että minä olen vain yksi (1) heidän paskatulvansa uhreista niin kaltaisiani on maailmassa varmasti kymmeniä miljoonia. Kaikilla menee aikaa hukkaan.

Ja se mikä on kaikkein oleellisinta on, että miksi vastuu spämmäyksen haitoista sysätään tavalliselle ihmiselle. Ei ole oikea tie että kansalaiset pistetään töihin suojautuakseen noilta spämmeiltä, opiskelemaan kaiken maailman teknisiä kommervenkkejä suojautumisesta. Se tehtävä kuuluisi poliisille. Jos tehdään hirveä haloo siitä että joku suojelupoliisin kiho kuuntelee jonkun poliitikon puheluita, tai ruoditaan Kanervan ja Tukiaisen yksityistä tekstiviestittelyä niin miksei näitä olemassa olevia resursseja käytetä todelliseen tarpeeseen. Ei voi noiden tuholaisten antaa päästä kuin koira veräjästä.

Spämmääjät itse pitäisi jäljittää ja rangaista. Jos on osattu astronautteja lähettää Kuuhun ja takaisin niin tämän luulisi olevan pikkujuttu, jos kerran tavalliselta tietokoneen käyttäjältäkin edellytetään moista tietomäärää vain ollakseen saamatta tuhatta paskapostia. Spämmääjät kiinni, kuopan reunalle ja liikkuvat taakse.

Jos et osaa filtteriä sp-ohjelmaasi panna/konffata, niin ota vaikka posti Gmailista. Siinä on valmiina toimivat filsut. Jos netti pitäisi kädettömien takia sulkea, mitä siitä tulisi. Oletko varma,ettei oma koneesi toimi roskapostilinkona? Mailer.Daemon voisi viitata palautettuun postiin.

• osoitetta

Kun ostat jotain verkkokaupasta, niin usein täytyy antaa s-postiosoite. Jos annat joillekin kauppiaille Hot- tai G-mail osoitteen, niin vastaus on ei tavaraa. Sitäpaitsi itselläni on yksi osoite, jota ei jaella. Kuitenkin tuli troijalainen sukulaisen koneelle, ja nouti osoitteet ja sitten alkoi tulla postia. Yritäpä suodattimia, niin nuo roskapostiidiootit on niin pirun viisaita, ettei idioottivarmaa keinoa ole vielä keksittykään.
        Ei nuo roskapostittajat hae osoitteita millää matti.meikälä[email protected] osoitteella, kyllä he käyttää roboteissaan ihan ip osoitteita ja katsovat meneekö läpi. Jos menee. niin listalla olet. Joillakin operaattoreilla kun on tuo ip-osoite kiinteä.

• että pitäisi
        jumalanmyrsky kirjoitti:

"Jos tehdään hirveä haloo siitä että joku suojelupoliisin kiho kuuntelee jonkun poliitikon puheluita, tai ruoditaan Kanervan ja Tukiaisen yksityistä tekstiviestittelyä niin miksei näitä olemassa olevia resursseja käytetä todelliseen tarpeeseen. Ei voi noiden tuholaisten antaa päästä kuin koira veräjästä. "

poliisin siis alkaa valvoa tavallisia kunnon kansalaisia sen sijaan että selvitettäis nuo spämmärit jotka on ulkomailla ja operoi sieltä käsin??

Oletko muuten varma ettei joku ole tehnyt sulle kiusaa ja vuotanut osoitteesi noille spämmäreille?

Siitäkin voisi periaatteessa kai jonkin syytteen hänelle laittaa...luulisin. Vaikka laki ei kai suoranaisesti tunnekaan käsitettä kiusanteko mutta ehkäpä jokin tietoliikenteen häirintään liittyvä pykälä vois tulla kyseeseen?

• pilalla..
        jumalanmyrsky kirjoitti:

Kun kerran olet näinkin lyhyessä ajassa saanut tuhat viestiä, voimme todeta postilaatikkosi olevan lopullisesti pilalla.

Tehtävissä on vain avata uusi aski ja jättää entinen keräämään roskiaan. Omaani mahtui neljätuhatta viestiä ja annan niiden kaikessa rauhassa syödä operaattorin muistitilaa. Poistakoon, jos niistä haittaa on.

Ei meidän tehtävä ole ostaa ja maksaa mistään roskasuotimista.

Jos nettiosoite on pakko julkaista kotisivulla, niin tee siitä kuva, vaikka muotoon [email protected],,, lähettäjän on pakko tietää kelle sen postittaa.

• Elmeri

Todennäköisesti jollain kone spämmäsi mainos- tai muuta roskaa silleen, että sinun osoitteesi oli lähettäjänä ja sait sitten ilmoitukset toimimattomasta osoitteesta. Itselläni tuli noita kerran n 100/tunti. Piti ottaa mailwasher käyttöön ja laittaa siihen sellaiset asetukset, että se poisti kertakaikkiaan KAIKKI postit, joiden lähettäjää se ei ennestään tuntenut.
      Aikansa kutakin, se loppui parissa päivässä.

Roskan suodatukseen löytyy kyllä netistä tehokkaita työkaluja ja vielä ihan ilmaiseksi.
      Ainakin kotikoneeseen ne on helppo asentaa ja niiden käytönkin normaali ihminen oppii ihan kohtuudella. Työkone onkin sitten eri juttu, siihen kun ei saa asennella itse. Itsellä alkoi aikanaan melko roskatulva, mutta kun sai K9:n opetettua, niin roskapostin määrä näkyy nyt vain kasvavana numerona roskakorin vieressä, elikkä sen merkkaamat viestit menee suoraan roskiin.

Tällä palstalla on vanhempia ketjuja, joissa on juttua noista ohjelmista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe