Månstad kulmasohva (ikea)

Omistatko?

...olisi ah niin hieno ja edullinen, ja sopisi kuin nakutettu kooltaankin meille!
Onko kukaan ostanut kyseistä Ikean vuodekulmasohvaa? Epäilyttää laatu, varsinkin se päällyskangas (100% puuvillaa), venyykö, päästääkö väriä, haalistuuko...? Päällistä ei pysty pesemään :(
Kaikki kommentit sohvasta ovat kullanarvoisia, jos kokemusta on! Kiitos!

11

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarve

      Minulla valinnan vaikeus kahden vaihtoehdon välillä, IKEAn Månstad tai Koti-idean Karamelli.... ???

    • ankkainen

      Olisin myös erityisen kiinnostunut kuulemaan kyseisen sohvan omistajien mielipiteitä?

      • Omistatko?

        Olen siis tuo alkuperäinen viestiketjun aloittaja. Ihan hyvä sohva on ollut, ollut tietenkin vasta vähän aikaa meillä mutta on ihan jämäkän oloinen eikä vielä ainakaan ole mennyt miksikään. Kangas oli kyllä hieman eri värinen kun ajattelin, kotona kun paketin aukasin niin sinertävähän se oli... minun mielestä ainakin olisi saanut olla harmaampi (ostin siis harmaana sen, toinen vaihtoehto olisi ollut beige).


      • ankkainen
        Omistatko? kirjoitti:

        Olen siis tuo alkuperäinen viestiketjun aloittaja. Ihan hyvä sohva on ollut, ollut tietenkin vasta vähän aikaa meillä mutta on ihan jämäkän oloinen eikä vielä ainakaan ole mennyt miksikään. Kangas oli kyllä hieman eri värinen kun ajattelin, kotona kun paketin aukasin niin sinertävähän se oli... minun mielestä ainakin olisi saanut olla harmaampi (ostin siis harmaana sen, toinen vaihtoehto olisi ollut beige).

        Kerrothan jos sohva leviää heti niin en käy ostamassa omaa samanlaista;)


      • omistaj
        ankkainen kirjoitti:

        Kerrothan jos sohva leviää heti niin en käy ostamassa omaa samanlaista;)

        vuoden istuskelun jälkeen lempi istumapaikallasi on perseen kokoinen kraateri. patja painuu lyttyyn ennätysajassa..


      • Anonyymi
        omistaj kirjoitti:

        vuoden istuskelun jälkeen lempi istumapaikallasi on perseen kokoinen kraateri. patja painuu lyttyyn ennätysajassa..

        Väärin. Meillä on ollut Ikean Månstad kaksi vuotta eikä minkäänlaista painumaa.


    • Masimmo

      Minkäslaisia kokemuksia on ollut kyseisestä sohvasta nyt kun on aikaa vierähtänyt jo jonkin aikaa?

      Tai jos on muita kellä on samasta sohvasta kokemuksia, niin olisi hieno kuulla.

      • Terkkuja Kampradille

        Kangas likaantuu helposti ja on ollut hankala (lue: mahdoton) pestävä. Poisharjattavasta sohvashampoosta jää haarmaat laikut kankaaseen. Väri enemmän sininen kuin harmaa.

        Kissat tykkäävät (ainakin raapivat sitä antaumuksella). Me emme.


    • Lukija (:

      Meillä on ollut beige Månstad nyt yli kaksi vuotta. Suuri miinus siitä ettei istuintyynyjä voi pestä, selkänojien tyynynpäälliset olen pessyt pesukoneessa 30 asteessa eikä ole menneet miksikään. Hieman on väri haalistunut kun on pitänyt hinkkailla koiran jättämiä länttejä pois, mutta kaiken kaikkiaan mielestäni hinta-laatu-suhde kohdillaan ja sohva on palvellut hyvin. On tukeva, pysyy muotissaan (HUOMATTAVASTI paremmin kuin Ektorp..) ja tahroja saa hyvin pois vedellä laimennetulla Fairylla! :)

    • hugoh

      Meillä ollut Månstad keväästä 2011. Pitänyt muotonsa hyvin, mutta kankaan pesumahdollisuuden puuttuminen on suuri miinus... Kaiken lisäksi tahroja puhdistaessa esim. taikasienellä jää ikävät läikyt kankaaseen - opimpa kerrasta.
      Vuodemekanismi toimii yhä hyvin ja on kerrassaan täydellinen, ja siinä on hyvä nukkua.
      Kaikin puolin hinta-laatu-suhteeltaan 9:n sohva!

    • Pänkäle

      Kaikenlaista roskaa ihmiset meneekin ostamaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2480
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1930
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      998
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      65
      841
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe