kun koira luimistaa korviaan, eli "vetää" niitä taaksepäin?
Mitä tarkoittaa
8
1704
Vastaukset
- Jussi
Sinuna Pupu en menisi sellaista koiraa ainakaan otsalohkon päältä silittelemään, ainakaan vierasta koiraa. On nimittäin silloin äkäinen tai pelokas ja voipi käydä kiinni kummassakin tapauksessa.
- Elenia
Tämä tosiaankin riippuu ihan koiran muusta elekielestä (ilme, silmät, asento, häntä, äänet yms).
Voi siis olla myös mielistelevää, ystävällistä käytöstä. Suurin osa sekä pysty- että luppakorvaisista laittavat korvat "luimuun" verrattuna normaaliin asentoon ollessaan rentoja ja ystävällisiä. - Perhoskoira
Meidän perhoskoira laittaa korvat luimuun kun hän leikki ja vimmaa, joten riippuu todellakin siitä minkälaiset ovat muut koiran eleet.
- Ani
Luimistelu tarkoittaa samaa, kuin esim hevosella. Koira pelkää ja on agressiivinen pelkonsa takia. Jos haluat jutella asiasta lisää, ota yhteys sähköpostiini.
- Kata
Jos korvat on luimussa ja koira ärisee tai näyttää hampaitaan tai haukkuu: se on todella peloissaan. Jos korvat ovat pystyssä kun se haukkuu- koira on vihainen.
Useimmat koirat vetävät korvat luimuun kun niitä rapsutetaan elo ovat hieman hyväntahtoisesti "alistuneina" tähän rapsutteluun.
Oma koirani pyrkii nuolemaan naamaani kun tulen kotiin, ja aina sillä on korvat taaksepäin vedettynä.
Yleisesti ottaen, se on tietynlainen alistumisen merkki- vihaihen ja hyökkäävä pitää korvansakin hyökkävästi eteenpäin. (hevosen korvamerkit toimivat juuri päinvastoin). - whitewolf
Jos koirasi tekee noin se ilmoittaa sinulle alistumistaan.Se voi myös luimistaa korviaan haukotellessaan.
- muumi
Elikkä kun näistä vastauksista teet yhteenvedon, koira tarkoittaa korvien luimistamisella sitä taikka tätä. Kokemus opettaa lukemaan koiran eleitä ja ilmeitä, lisäksi koirilla on paljon yhteisiä myötäsyntyisiä eleitä sekä peroonallisia "opittuja" ilmaisutapoja, elikkä eivät kaikki koirat tarkoita samaa vaikka elehtisivätkin samalla tavalla. Ihan yksinkertaista vastausta ei siis tähän ole. Omaa koiraa oppii kyllä hyvin äkkiä ymmärtämään mm. näissä korva-asentoasioissa.
- Kata
Vastausten kirjo ei tarkoita, että jokainen koira kommunikoisi korvillaan eri tavalla. Enemminkin vastausten kirjavuus kertoo jotain eri ihmisten eri käsityksistä - eräskin tässä sanoi että koiran ja hevosen luimistelu tarkoittaa samaa... (eipä muuten tarkoita.)
Joku voi kuvitella että luimisteleva koira on vihainen, kun oikeasti se on peloissaan. Sitä voi tietenkin luulla vihaiseksi, sillä jos menet koskemaan, se saattaa näykkäistä. Mutta se johtuu pelosta ja puolustautumisesta, ei aggressiivisuudesta. Pelokas koira mieluiten pakenee, mutta jos se ei onnistu, silloin se puree.
Luimuilu on pelkoa/alistumista/nolostumista kun torutaan yms, ei missään nimessä hyökkäävyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006