Mitä käytätte linuxin työpöytänä?
Itse käytän kde -työpöytää!
kde, gnome vai xfce
7
559
Vastaukset
Kaikki mainitut käyvät sekä muutama ikkunamanagerikin kelpaa.
Pääasiassa kuitenkin käytän Gnomea, en perustele puolesta enkä vastaan (ainakaan tässä vaiheessa).KDE, mutta tarttis alkaa viilaan jossain kohtaa xfce:tä mieleiseksi! ;-)
Eli lisää askeettisuutta, mutta silti 3D-kiihdytyksellä näyttävyyttä!- on mm.
xfce ja icewm
- kysely!...
No vastataan nyt kuiteskin Gnome ja aina Gnome.
- väliä sillä on...
...mitä työpöytää käyttää?!
Mä teen ainakin töitä koneellani, enkä ihmettele jotain työpöytää.
Otetaan sen verran kantaa että xfce on parempi vanhoihin nuhapumppuihin, jotka eivät jaksa vääntää kaikkia karkkeja päälle.Makuasia tämäkin, jotkut, kuten itsekin, haluavat toisinaan vähän räpeltää ja säätää sitä työpöytää tai ikkunamanageria. Ihan vain huvin ja miksei myös hyödynkin vuoksi, kyllä siinäkin voi oppia monenlaista ainakin ikkunamanagerien kanssa. Työpöytäympäristöissä ei graafisella modauksella ja kilkkeiden lisäämisellä välttämättä opi juuri mitään ellei sitten itse muokkaa kilkkeiden toimintaa ja ulkoasua skriptejä muuttelemalla, tuleehan tällöin järjestelmän komennot ja niiden suodattaminen kuten järjestelmän tietojen kaivelu tutummaksi.
Ei se työpöydän koristelu, värittely tms. mitenkään estä sitä työn tekemistäkään, jos vielä otetaan huomioon kuinka moni inhoaa esim. ubuntun oletusteemaa tai ylipäänsä miten köyhältä perusgnome näyttää niin en yhtään ihmettele että joku haluaa ainakin kokeilla sitä "kuutiota" sekä teemojen, ikonien tai ikkunakehysten vaihtelua kuten myös desklettien, applettien jne. käyttämistä. Ja kyllähän noita silmää miellyttäviä työpöytänäkymiä moni osaakin tehdä, mikäpäs sellaisen maiseman päällä on sitten niitä töitä tehdessä, ei kai siinä mitään pahaa ole?
Itse kun esim. rakentelen kaikki koneeni niin haluan myös kontrolloida muutenkin konettani, lähentelee ehkä kontrolli-maniaa mutta mitäpä siitä jos vatsa vain toimii.- sillä voi tehdä "työt...
niin ja sillä näin. Kaikki kuiteskin hoitaa hommat. Sen olen ainakin Gnome käyttäjänä huomannut, että kde 3 sarjalainen toimii vikkelämpää omalla koneellani kuin Gnome, mutta tykkää Gnomen pekistetystä olemuksesta enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412