kde, gnome vai xfce

erästota

Mitä käytätte linuxin työpöytänä?

Itse käytän kde -työpöytää!

7

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki mainitut käyvät sekä muutama ikkunamanagerikin kelpaa.

Pääasiassa kuitenkin käytän Gnomea, en perustele puolesta enkä vastaan (ainakaan tässä vaiheessa).

• KDE, mutta tarttis alkaa viilaan jossain kohtaa xfce:tä mieleiseksi! ;-)
      Eli lisää askeettisuutta, mutta silti 3D-kiihdytyksellä näyttävyyttä!

• on mm.

xfce ja icewm

• kysely!...

No vastataan nyt kuiteskin Gnome ja aina Gnome.

• väliä sillä on...

...mitä työpöytää käyttää?!
      Mä teen ainakin töitä koneellani, enkä ihmettele jotain työpöytää.
      Otetaan sen verran kantaa että xfce on parempi vanhoihin nuhapumppuihin, jotka eivät jaksa vääntää kaikkia karkkeja päälle.

• Makuasia tämäkin, jotkut, kuten itsekin, haluavat toisinaan vähän räpeltää ja säätää sitä työpöytää tai ikkunamanageria. Ihan vain huvin ja miksei myös hyödynkin vuoksi, kyllä siinäkin voi oppia monenlaista ainakin ikkunamanagerien kanssa. Työpöytäympäristöissä ei graafisella modauksella ja kilkkeiden lisäämisellä välttämättä opi juuri mitään ellei sitten itse muokkaa kilkkeiden toimintaa ja ulkoasua skriptejä muuttelemalla, tuleehan tällöin järjestelmän komennot ja niiden suodattaminen kuten järjestelmän tietojen kaivelu tutummaksi.

Ei se työpöydän koristelu, värittely tms. mitenkään estä sitä työn tekemistäkään, jos vielä otetaan huomioon kuinka moni inhoaa esim. ubuntun oletusteemaa tai ylipäänsä miten köyhältä perusgnome näyttää niin en yhtään ihmettele että joku haluaa ainakin kokeilla sitä "kuutiota" sekä teemojen, ikonien tai ikkunakehysten vaihtelua kuten myös desklettien, applettien jne. käyttämistä. Ja kyllähän noita silmää miellyttäviä työpöytänäkymiä moni osaakin tehdä, mikäpäs sellaisen maiseman päällä on sitten niitä töitä tehdessä, ei kai siinä mitään pahaa ole?

Itse kun esim. rakentelen kaikki koneeni niin haluan myös kontrolloida muutenkin konettani, lähentelee ehkä kontrolli-maniaa mutta mitäpä siitä jos vatsa vain toimii.

• sillä voi tehdä "työt...

niin ja sillä näin. Kaikki kuiteskin hoitaa hommat. Sen olen ainakin Gnome käyttäjänä huomannut, että kde 3 sarjalainen toimii vikkelämpää omalla koneellani kuin Gnome, mutta tykkää Gnomen pekistetystä olemuksesta enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      260
      9151
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      309
      6351
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1420
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1331
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1121
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      83
      1052
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      915
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      808
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      716
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      708
    Aihe