Kävin juuri eläinkaupassa..

varaamassa..

undulaatinpoikasen :)
En pystynyt päättämään kahden välillä:
Toinen niistä nukkui ja kun se heräsi ja näki minut niin se ei pelännyt ollenkaan. Se vain hiukan nuolaisi sormeani tai oikeastaan pussasi. Eikö undujen pitäisi pelätä edes vähän? Vai olenko väärässä.. kaikenlisäksi se oli paljon pienemmän kokoinen kuin muut.
Sitten toinen niistä oli erittäin pirteä, lauloi ja hyppelehti minkä kerkesi. Varasin sen :)
Molemmat olivat alle puolivuotiaita.

Viestini pointti on se, että mietin koko ajan, että valitsinko oikein.. jos se pienempi undu halusikin vain pois sieltä? :(
En kuitenkaan voinut ottaa sitä riskiä jos sillä on jokin tauti tai jotain.. olisin muuten ottanut sen jos se olisi ollut pirteämpi.

Olen kuitenkin hyvin iloinen kun saan uuden lemmikin :) Haemme sen muutaman päivän kuluttua uuteen kotiin.

2

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Ihan nuoret undunpoikaset ovat kyllä usein jopa tyhmänrohkeita eivätkä välttämättä pelkää yhtään mitään. Etenkin jos kasvattaja on niitä jo vähän käsitellyt voi ihminen olla jo tuttu kaveri. Se on tietysti aina vähän arveluttavaa jos lintu on kovin apaattinen ja unelias sen kesyyden lisäksi. Tosin lyhyellä eläinkauppavisiitillä on vielä aika vaikea sanoa satuitko vaan paikalle juuri kesyn poikasen päiväunien aikaan vai onko tuo vaisuus jotain huolestuttavampaakin. Pieni koko voi olla ihan vaan yksilöllinen ominaisuus (tai jopa vaan tavallinen perusundu isompien rotuengelsmannien seassa), tai sitten joku kehityshäiriö joka voi olla pidemmän päälle vaaraton tai sitten vakavampi, mahdotonta päältäpäin nähdä.

      Varman päälle pelatessa kannattaa ottaa tietysti se virkku ja pirteä yksilö. Undulaatti ei todellakaan niin monimutkaisesti ja inhimillisesti ajattele että alkaisi kaveerata satunnaisen kulkijan kanssa "päästäkseen pois" jostain (ja miksi se edes haluaisi pois senhetkisestä kotipaikastaan jossa on tuttu tila, ruokaa ja kavereita? )

    • kekkonen96

      yleensä pienet undut on aikuisina pirteempiä ja elää vanhemmaks.mut pirteet on silti tosi sulosii(söblöi)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe