Voisko joku ihminen kirjottaa mulle listan hesan slangista (perään,mitä se sana tarkottaa selkokielellä) Kiitos,olisin todella kiitollinen!!
hesan slangi
6
4875
Vastaukset
- listaa
jos sulla on joku tietty sana, niin kysy pois. Muussa tapauksessa tässä on linkki kattavalle listalle.
http://www.cs.helsinki.fi/u/masche/suomea/slangisanakirja.html - Stadilainen
Tulisi pitkä lista jos kaikki
Stadin slangi sanat kirjoittaisi.
Osta kirjakaupasta Stadin Snadi
Slangisanakirja.
Hesan slangi sanoja voit kysellä
joltain siirtolaiselta joka on
asustellut Stadissa muutaman viikon.- RTG
on tsadin flangi mitävaan
mut ei slangi
saa päästä manalaan
mitä veetä ne duunaa tääl
on mestari pahalpääl
paa spaddu palaamaan
ennenkuin mä vedän turpaan.
ja fönäri kii
- matt
tervehdys...
voit ostaa sellaisen kirjan jossa on paljon eri sanojen selitteitä...
katsos kun vuosaaressa on eri slangi ku esim jistossa... zigu voi tarkottaa eri asiaa kaupungin osasta riippuen...
meillä se tarkoitti... jistossa sellaistá brylliä joka on systeemin ulkopuolella ja yrittää päästä inee jakamalla fjöösaa vanhemmille venkuloille...
sanoja on rajattomasti ja se elää koko ajan...
esim ( taas ) itse olen sen verta vanhempi etten hirveesti käytä englantia.. . ja taas nuoremmat puhuvat suomienglanti sekasin...
jälleen esim-...
jepet puhuu tähän tyyliin...
snadi posse tulee capitooliin...
vanhempi tyyli...
snadi jengi plosaa inee... ( plosaa tarkoittaa yleensä ilmaan tulemista eli tuulemista )
harva jaksaa kirjoittaa sanastoa tänne koska löydät nettisaitkin missä se on jo tehty...
googlella löydät..
mutta tässä sulle klassikko...
stikkaa se dörtsi posee ettei plosaa inee...
eli suomeksi..
laita ovi kiinni ettei tuule sisään...
ps. hesan slangia ei ole olemmassakaan on vain ja ainoastaan stadin slangi...
nim. lappalainen- RipeThePooh
stadin ziksi kirjoitti:
http://doika.net/stadi/slangi/
tohon laitat vaa sanan jonka haluut!Ihan jees, mutta noi linkit on päässyt aikojen saatossa hapantumaan.
Oisko jollain tiedossa *asiallisia* linkkejä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212266
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242153Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13968Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15754Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32679