Voisko joku ihminen kirjottaa mulle listan hesan slangista (perään,mitä se sana tarkottaa selkokielellä) Kiitos,olisin todella kiitollinen!!
hesan slangi
6
4786
Vastaukset
- listaa
jos sulla on joku tietty sana, niin kysy pois. Muussa tapauksessa tässä on linkki kattavalle listalle.
http://www.cs.helsinki.fi/u/masche/suomea/slangisanakirja.html - Stadilainen
Tulisi pitkä lista jos kaikki
Stadin slangi sanat kirjoittaisi.
Osta kirjakaupasta Stadin Snadi
Slangisanakirja.
Hesan slangi sanoja voit kysellä
joltain siirtolaiselta joka on
asustellut Stadissa muutaman viikon.- RTG
on tsadin flangi mitävaan
mut ei slangi
saa päästä manalaan
mitä veetä ne duunaa tääl
on mestari pahalpääl
paa spaddu palaamaan
ennenkuin mä vedän turpaan.
ja fönäri kii
- matt
tervehdys...
voit ostaa sellaisen kirjan jossa on paljon eri sanojen selitteitä...
katsos kun vuosaaressa on eri slangi ku esim jistossa... zigu voi tarkottaa eri asiaa kaupungin osasta riippuen...
meillä se tarkoitti... jistossa sellaistá brylliä joka on systeemin ulkopuolella ja yrittää päästä inee jakamalla fjöösaa vanhemmille venkuloille...
sanoja on rajattomasti ja se elää koko ajan...
esim ( taas ) itse olen sen verta vanhempi etten hirveesti käytä englantia.. . ja taas nuoremmat puhuvat suomienglanti sekasin...
jälleen esim-...
jepet puhuu tähän tyyliin...
snadi posse tulee capitooliin...
vanhempi tyyli...
snadi jengi plosaa inee... ( plosaa tarkoittaa yleensä ilmaan tulemista eli tuulemista )
harva jaksaa kirjoittaa sanastoa tänne koska löydät nettisaitkin missä se on jo tehty...
googlella löydät..
mutta tässä sulle klassikko...
stikkaa se dörtsi posee ettei plosaa inee...
eli suomeksi..
laita ovi kiinni ettei tuule sisään...
ps. hesan slangia ei ole olemmassakaan on vain ja ainoastaan stadin slangi...
nim. lappalainen- RipeThePooh
stadin ziksi kirjoitti:
http://doika.net/stadi/slangi/
tohon laitat vaa sanan jonka haluut!Ihan jees, mutta noi linkit on päässyt aikojen saatossa hapantumaan.
Oisko jollain tiedossa *asiallisia* linkkejä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676