Voisko joku ihminen kirjottaa mulle listan hesan slangista (perään,mitä se sana tarkottaa selkokielellä) Kiitos,olisin todella kiitollinen!!
hesan slangi
6
4858
Vastaukset
- listaa
jos sulla on joku tietty sana, niin kysy pois. Muussa tapauksessa tässä on linkki kattavalle listalle.
http://www.cs.helsinki.fi/u/masche/suomea/slangisanakirja.html - Stadilainen
Tulisi pitkä lista jos kaikki
Stadin slangi sanat kirjoittaisi.
Osta kirjakaupasta Stadin Snadi
Slangisanakirja.
Hesan slangi sanoja voit kysellä
joltain siirtolaiselta joka on
asustellut Stadissa muutaman viikon.- RTG
on tsadin flangi mitävaan
mut ei slangi
saa päästä manalaan
mitä veetä ne duunaa tääl
on mestari pahalpääl
paa spaddu palaamaan
ennenkuin mä vedän turpaan.
ja fönäri kii
- matt
tervehdys...
voit ostaa sellaisen kirjan jossa on paljon eri sanojen selitteitä...
katsos kun vuosaaressa on eri slangi ku esim jistossa... zigu voi tarkottaa eri asiaa kaupungin osasta riippuen...
meillä se tarkoitti... jistossa sellaistá brylliä joka on systeemin ulkopuolella ja yrittää päästä inee jakamalla fjöösaa vanhemmille venkuloille...
sanoja on rajattomasti ja se elää koko ajan...
esim ( taas ) itse olen sen verta vanhempi etten hirveesti käytä englantia.. . ja taas nuoremmat puhuvat suomienglanti sekasin...
jälleen esim-...
jepet puhuu tähän tyyliin...
snadi posse tulee capitooliin...
vanhempi tyyli...
snadi jengi plosaa inee... ( plosaa tarkoittaa yleensä ilmaan tulemista eli tuulemista )
harva jaksaa kirjoittaa sanastoa tänne koska löydät nettisaitkin missä se on jo tehty...
googlella löydät..
mutta tässä sulle klassikko...
stikkaa se dörtsi posee ettei plosaa inee...
eli suomeksi..
laita ovi kiinni ettei tuule sisään...
ps. hesan slangia ei ole olemmassakaan on vain ja ainoastaan stadin slangi...
nim. lappalainen- RipeThePooh
stadin ziksi kirjoitti:
http://doika.net/stadi/slangi/
tohon laitat vaa sanan jonka haluut!Ihan jees, mutta noi linkit on päässyt aikojen saatossa hapantumaan.
Oisko jollain tiedossa *asiallisia* linkkejä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047