Tappelut

kenen vastuu

Sattui aikoinaan koirapuistossa. Olin isokokoisen uros koirani kanssa koirapuistossa. Mukani oli myös meidän pienikokoinen uros koira. Tarhaan tuli keskikokoinen uros koira, joka kävi pienen koiramme kimppuun ja iso koirani päätti puolustaa pikkuista tönäisemällä kuonollaan kimppuun hyökänneen koiran nurin. Pikkukoiralla on paksu karvapeite, joten siihen ei jälkiä tullut. Keskikokoinenkoira sai kylkeensä jäljen ison koirani kulmahampaasta. Se ei ollut naarmua kummoisempi, verta kuitenkin hieman vuosi. Koiran omistaja vei koiran eläinlääkäriin ja koska haava ei kuulemma alkanut parantua vei sen uudestaan sunnutaina päivystykseen. Tästä tuli tietenkin iso lasku ja maksoin sen. Olin tällöin työttömänä ja nälkää sain nähdä tapauksen vuoksi.

Olisiko minun kuulunut maksaa eläinlääkäri kulut?

Kaiken huipuksi keskikokoisen koiran omistaja ilmoitti poliisille, että koirani on vaarallinen. Onneksi poliisi ei siihen mitenkään reagoinut, kun kyseessä oli toisen koiran kimppuun käyminen eikä esim. ihmisen.

En sen jälkeen koiriani puistoon vienyt.

12

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se maksaa...

      jonka koira purrut tai tässä tapauksessa jonkun jäljen/vamman toiseen aiheuttanut (säännöt puistoissa). Epäoikeudenmukaiseltahan se tässäkin tapauksessa tuntuu. Mutta niinhän se menee ihmisten keskuudessakin...olet saamassa selkääsi ja päätät puolustaa itseäsi, hyökkääjä jää alakynteen ja sinä oletkin syytettyjen penkillä. Alaarvoista oli kuitenkin ilmoittaa poliisille, siis aika tyhmää suorastaan!!

    • ¤///

      Todella ikävä tapaus ja todisti jälleen kerran sen, että röyhkeydellä pärjää X/ Inhottava ihminen se toisen koiran omistaja! Hänen kuuluisi kantaa vastuu koiransa hyökkäävästä käytöksestä eikä niin että uhrit maksavat viulut.

      En ihmettele, ettet halua enää puistoilla. Jos joskus kuitenkin vielä menette puistoon, niin toivotaan parempaa onnea :)

      • puistoilija

        Jos itse vien koirani puistoon otan samalla tietoisen riskin, että koirat saattavat olla koiramaisia ja jostakin syystä saada riidan aikaan ja joku satuttaa itsensä. Joskus tälläinen satuttaminen on ihan tuuripeliä ja hammas osuu pahaan paikkaan ja jälkiä joutuu paikkailemaan. Suurimman osan ajasta, pienet yhteenotot joita aina joskus näkee, eivät aiheuta muuta kuin noloa mieltä.
        Jos oma koirani kuitenkin huonolla tuurilla saa takkiinsa tai saa nirhaman, en siitä kyllä vastuuseen ketään haluaisi laittaa. Kukin oman koiransa vastaaja. Voihan leikkiessä joskus muuttua tosikoksi ja suuttua töytäisystä. Poikkeuksena mielestäni ihan selkeät päällekäynnit ilman mitään varoitusta tai esileikkiä, kuten juuri tämä koira, joka kimppuunne syöksyi heti portilta. Vastuu kuului yksin hyökkäävälle koiralle. Sääntöjä pitäisi rukata!


      • omat säännöt
        puistoilija kirjoitti:

        Jos itse vien koirani puistoon otan samalla tietoisen riskin, että koirat saattavat olla koiramaisia ja jostakin syystä saada riidan aikaan ja joku satuttaa itsensä. Joskus tälläinen satuttaminen on ihan tuuripeliä ja hammas osuu pahaan paikkaan ja jälkiä joutuu paikkailemaan. Suurimman osan ajasta, pienet yhteenotot joita aina joskus näkee, eivät aiheuta muuta kuin noloa mieltä.
        Jos oma koirani kuitenkin huonolla tuurilla saa takkiinsa tai saa nirhaman, en siitä kyllä vastuuseen ketään haluaisi laittaa. Kukin oman koiransa vastaaja. Voihan leikkiessä joskus muuttua tosikoksi ja suuttua töytäisystä. Poikkeuksena mielestäni ihan selkeät päällekäynnit ilman mitään varoitusta tai esileikkiä, kuten juuri tämä koira, joka kimppuunne syöksyi heti portilta. Vastuu kuului yksin hyökkäävälle koiralle. Sääntöjä pitäisi rukata!

        Minun rottweilerini antaa kyllä selkään, se ottaa jopa dogoilta luulot pois.


      • puistoilija
        omat säännöt kirjoitti:

        Minun rottweilerini antaa kyllä selkään, se ottaa jopa dogoilta luulot pois.

        tappelua ei kannata lähteä hakemaan. Itselläni on spanieli


      • Eeva enkeli
        omat säännöt kirjoitti:

        Minun rottweilerini antaa kyllä selkään, se ottaa jopa dogoilta luulot pois.

        No siinä juuri oikeaa suhtautumista!!!

        Kunhan sinun koirasi pärjää ja antaa selkää muille, niin kaikki ok. Minullakin on iso koira, rotua joka tunnetusti pitää puoliaan. Minulla on ihan päinvastainen suhtautuminen: minusta olisi hirveän ikävää jos koirani satuttaisi toista koiraa ja yritän kasvattaa sitä "hyväksi kansalaiseksi".

        Oletpa itsekäs kun vain välität oman koirasi pärjäämisestä etkä ollenkaan muista ja heidän koiristaan.


      • Rotikalle
        omat säännöt kirjoitti:

        Minun rottweilerini antaa kyllä selkään, se ottaa jopa dogoilta luulot pois.

        rotikka kävi kimppuun, ja miten kävi? Joo, bortsuni oli hihnassa, kun irti oleva rotikka kävi kimppuun. Oli pakko päästää oma koira irti, että pääsis edes karkuun, mutta bortsuni huomasi, että tämä läski rotikkahan ei pysy vauhdissa, eli antoi rotikalle kunnolla selkään, kun pystyi hyppimään jopa sen selän yli kesken tappelun. Rotikalla verta vuotavia haavoja, bortsulla vaan kuono veressä, kuin leijonalla, syötyääan saalistaan:-)


      • täälläkin
        omat säännöt kirjoitti:

        Minun rottweilerini antaa kyllä selkään, se ottaa jopa dogoilta luulot pois.

        Uskomaton asenne! Me rotikan omistajat ei kuitenkaan kaikki olla noin urpoja. Oma urokseni ei tule muiden urosten kanssa juttuun ja lähdetään heti puistosta jos tulee muita uroksia paikalle. En todellakaan halua tietää "kuka voittaa", ei turhia reikiä omalle, eikä muille koirille.


    • Eeva enkeli

      Korvaako koira- tai kotivakuutus tällaiset oman koiran aiheuttamat toisen koiran vammojen hoitokustannukset?

      Tietääkö joku?

      • puistoilija

        vakuutetun koiran kuluja korvataan. Eli jokainen vastuussa omansa loukkaantumisesta-periaatteella.


    • beussi-holsku

      Täynnä koirallaan egoilevia tyyppejä, jotka odottavat että koiransa pääsee tappelemaan sekä niitä jotka ajattelee että "koirien kuuluu selvittää välinsä" > Ainakin jos itsellä on se isompi koira... ;)

      • yleistetä...

        Eipä nyt yleistetä taas isojen koirien omistajia. ITse olen aina katosnut, että oma koira ei hyöki pienempi eikä isompien eikä samankokoisten koiran päälle.

        Entäs sitten nämä pienten koiran omistajat, josita on niin kiva, kun oma pikkuterrieri käy näykkimjässä itseään isompaa koiraa. Ja kun isolla koiralla sitten lopulta menee hermot ja murahtaa, niiin tulee tappajanleima koiralle otsaa.

        Koirapuistossa jokainen on vastuussa omasta koirasta. Noista tappeluista ei voi kukaan koskaan varmuudella sanoa, mikä koirista aloittaa. Jollekin koiralle riittää ihmissilmälle huomaamaton isottelu/provoisointiliike ym että toinen hyökkää toisen kimppuun ja näissä tilanteissa se todella näyttää, että syttä suotta hyökkää. Joskus tulee jo pelkästä maan nuuskimisesta, kun arvovalta ei ole selvä... Jokainen vastaa ojmasta koirastaan ja nuolee haavansa itse. Puistoon, kun ei olel kenekään pakko mennä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe