Pyöräilyn iloa!!!

Voi kylläpä on nyt iloinen fiilis! Eilen päätin kokeilla koiran kanssa pyöräilyä, ennen en ole uskaltanut koska tuo veijarimme on sellainen hulivili, etten uskonut touhusta tulevan yhtikäs mitään. Mutta sepäs alkoi heti luonnistua aivan vallan mainiosti! Nyt olen sitten alkanut harkita jonkinlaista "vempainta" avuksi tuohon pyöräilyyn, ja olisi mukava kuulla teidän kokemuksianne esim. Springeristä, Walky Dogista ja Dogbikerista. Melko kalliita näyttävät olevan, ovatkohan hintansa arvoisia? Onpas mukavaa kun meidänkin energiapakkausta pystyy nyt alkaa kunnolla juoksuttamaan kun itsellä ei tuo juokseminen mikään vahvin laji ole ja rullaluistelukaan ei oikein luonnistu =)

7

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä nuo haukut yleensä aika äkkiä tajuaa mistä on kysymys. minäkin olen harkinnut sitä sprineriä mutta saas nähdä. pikkuset laitan pyöräkoriin ;-))))

    • käytössä tavallinen remmi, eräs tuttu juoksuttaa springerillä ikiliikkujaansa ja sanoi kerran että ei ole hetkeäkään katunut sen hankkimista.

    • n.sorsa

      vaunukoira juoksee pelkän remmin kanssa, toinen käsi on ohjaustangolla ja toisella kädellä pidetään pikkasen hihnasta kiinni ja tarpeentullen ohjailaan, sen liikkumista hihnalla.

      Nopeasti oppi edes sen ettei etu- renkaan eteen mennä ja jos tulee koiria vastaan käy suhkot kivuttomasti ohitus.

      • ...meidänkin reikäpäällä on sen verran itsesuojeluvaistoa että ainoastaan kerran meinasi renkaan eteen porhaltaa. Eikös nämä apulaitteet yleensä tule melko keskelle pyörää jolloin tuo pyörän eteen juoksemisen riski pienenee? Yksi mitä mietin on se että mitenkähän tuo pissatus ja kakatus luonnistuu, kun ilmeisesti tämä liikkumavara pyörän ja koiran välillä ei ole kovin pitkä, joten joutuukohan sitä itsekin sitten kömpimään perässä pyörän kanssa ojaan =P


      • n.sorsa
        MarzaH kirjoitti:

        ...meidänkin reikäpäällä on sen verran itsesuojeluvaistoa että ainoastaan kerran meinasi renkaan eteen porhaltaa. Eikös nämä apulaitteet yleensä tule melko keskelle pyörää jolloin tuo pyörän eteen juoksemisen riski pienenee? Yksi mitä mietin on se että mitenkähän tuo pissatus ja kakatus luonnistuu, kun ilmeisesti tämä liikkumavara pyörän ja koiran välillä ei ole kovin pitkä, joten joutuukohan sitä itsekin sitten kömpimään perässä pyörän kanssa ojaan =P

        ennen pyöräilylle lähtöä ja onhan oikeastaa hyvä pysähtyä välillä jos on pidempi reissu ja päästää koira tarpeille.

        Itse en voi apuvälineitä suositella, kun ei ole ollut tarvetta, olen pitännyt hihnan tarpeeksi lyhyeellä ettei tapahdu mitään onnettomuuksia ja olen liikuttannut sentään polkupyörällä hennon naisen painoisiakin koiria.


    • manta-elviira

      koiriani vain fleksissä pyörän kanssa.

      Niistä jokainen oppi mitä pyörän viereen asettaminen tarkoitti.
      Ravaamista siivosti pyörän vierellä.

      Kenenkään noiden kanssa ei sattunut pahempia hämminkejä.

      Fleksi sen vuoksi, että koirat olivat metsästyskoirarodun edustajia ja fleksi antaisi mulle ehkä hieman enemmän aikaa reagoida siihen, että koiraa ekstempore kiinnostaa muu enemmän kuin pyörän rinnalla jolkuttelu...

      Kakit/pissat tehtiin heti lenkin alussa ja niihin varmasti tiesin varautua koska tunsin koirani.

    • Minulla on sellainen springer koiran kanssa pyöräillessä, enkä tosiaankaan ole kertaakaan katunut sen hankkimista enkä ilman sitä lähtisi mitenkään tuon nuoremman hurjapään kanssa pyöräretkelle. :) En muista mitä se maksoi kun minä sen ostin, mutta taitavat Suomessa olla jotain 40 euron paikkeilla?

      Ja kyllä sitä joskus on melkein käyty ojassa sen pyörän kanssa koiran mennessä asioilleen, tuo ei kanssa tykkää tehdä läjäänsä asfaltin reunaan kun on fleksiin tottunut... mutta oppii se koira siihenkin. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe