Mistä rasismi johtuu?

Orava p

Kaaleet kertokaa ajatuksianne siitä miksi teitä syrjitään?
Mistä syistä tällaista mielestänne tapahtuu?

14

802

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein sinä

      ihmettelet .

    • rehellisesti sanottuna......

      ......vihasta.

      • kuin enimmäkseen

        pelosta. Siitä sodatkin syntyvät. Erilaiset ihmiset eri kielet erilainen ulkonäkö puketuminen erilaiset uskonnot YM.
        Katsokaa miten suurvallat pelkäävät että pienillä valtiolla on ydinaseita.
        Kun ihminen pelkää niin se haluaa alistaa ettei tarvitse pelätä.
        Tumma kirjoitteli


      • tuo totta
        kuin enimmäkseen kirjoitti:

        pelosta. Siitä sodatkin syntyvät. Erilaiset ihmiset eri kielet erilainen ulkonäkö puketuminen erilaiset uskonnot YM.
        Katsokaa miten suurvallat pelkäävät että pienillä valtiolla on ydinaseita.
        Kun ihminen pelkää niin se haluaa alistaa ettei tarvitse pelätä.
        Tumma kirjoitteli

        Ajatelkaa jos herrajestas meillä olisikin eduskunta täynnä mustalaisia!


      • uudet tuulet
        tuo totta kirjoitti:

        Ajatelkaa jos herrajestas meillä olisikin eduskunta täynnä mustalaisia!

        puhaltavat jo nytten. Luulisin että joitakin tulee istumaan vielä eduskunnassa, koska nykyään lapset käy kouluja ja joitakin lähtee korkeakouluun opiskelemaan. Päätä heillä on lukea kun vain halua löytyy ja vanhemmat kannustavat. Tässä on sinun lapselliseen kysymykseen vastaus.
        Virkamies


      • Sinikukkameri
        kuin enimmäkseen kirjoitti:

        pelosta. Siitä sodatkin syntyvät. Erilaiset ihmiset eri kielet erilainen ulkonäkö puketuminen erilaiset uskonnot YM.
        Katsokaa miten suurvallat pelkäävät että pienillä valtiolla on ydinaseita.
        Kun ihminen pelkää niin se haluaa alistaa ettei tarvitse pelätä.
        Tumma kirjoitteli

        ajattelin minäkin. Pelosta se johtuu. Pelätään erilaisuutta.
        Suhtautuminen toisiin ihmisiin, ihmisten rodusta tai väristä sekä asemasta riippuen, kertoo tämän suhtautujan henkisestä tilasta ja asenteesta. Jos jotain rotua tai asemaa omaavaa sortaa ja aliarvostaa, on asennevammainen. Kaikki me tarvitsemme toisia, kukaan ei tule toimeen yksin.
        Jos rasisti olisi hukkumaisillaan avantoon, tarttuisiko hän romanin tai muun tumman ojennettuun käteen, vai hukkuisiko hän ennemmin? Tai toisin päin? Normaalilla ihmisellä on varustettuna itsesuojeluvaisto ja kukapa ei tarttuisi auttavaan käteen, oli auttaja kuka hyvänsä? Tuskin kukaan siinä ajattelee, että en anna tuon auttaa kun kuuluu väärään rotuun. Hätä siinä avannossa on ja kova.
        Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmaa olla hyväksymättä ketään ihmistä, oli hän sitten minkä rodun edustaja tahansa tai oli hänellä mikä vamma tahansa. Katson ihmisen kokonaisuutena. Luonne on tärkein, rodulla ei ole minulle mitään merkitystä. Ainoastaan rasistiset ihmiset ovat mielestäni rasittavia, kuuluivatpa sitten mihin rotuun tahansa.
        Olen lapsesta asti tuntenut olevani hieman erilainen. Johtuisikohan se verenperinnöistäni? Päällisin puolin minua pidetään valkolaisena. Mutta minussa virtaa ripaus romania, ripaus irlantilaista (isäni puolelta), jne. Kuitenkin olen suomalaiseksi syntynyt niinkuin vanhempanikin. Lapsesta asti on opetettu kunnioittamaan vanhempia, sanomaan kiitos ja ole hyvä. (Lapsena piti niiata). jne. Jos karkki tippui lattialle, sitä ei saanut laittaa suuhun ja pitkään katsoin jos joku tyttökaveri teki sellaista että laittoi lattialle tiputtamansa karkin suuhun vaikka oltiin vielä pieniä lapsia, alle kouluikäisiä.
        Elän valkolaisen elämää koska isovanhempani halusivat elää kuin valtaväestö konsanaan ja juurista ei puhuttu. Sisko niitä sukujamme on tutkinut. Sääli että isovanhempani kuolivat kun olin 7-9 vuotias. Heiltä olisin myöhemmin saanut arvokasta tietoa suvustamme.
        Minulle tuon isäni suvun selviäminen ei ollut järkytys, päin vastoin. Tunsin jotenkin eheytyväni, koska jo lapsena tunsin olevani hieman erilainen. Tämä paljastuminen oli itselleni helpotus ja eheyttävä tunne.
        (Lähemmin) Tuntemani romanit ovat hyvin lämpimiä ja fiksuja ihmisiä. Suvussa on myös romanin ja valkolaisen liittoja.
        Pointtini on, että ihminen pitää ottaa ihmisenä. Valitettavasti kaikilla ei ole tunneälykkyyttä. Tunneälykkyyttä ei tule aliarvioida.

        Hyvää Juhannusta kaikille.


      • sekarotunen
        Sinikukkameri kirjoitti:

        ajattelin minäkin. Pelosta se johtuu. Pelätään erilaisuutta.
        Suhtautuminen toisiin ihmisiin, ihmisten rodusta tai väristä sekä asemasta riippuen, kertoo tämän suhtautujan henkisestä tilasta ja asenteesta. Jos jotain rotua tai asemaa omaavaa sortaa ja aliarvostaa, on asennevammainen. Kaikki me tarvitsemme toisia, kukaan ei tule toimeen yksin.
        Jos rasisti olisi hukkumaisillaan avantoon, tarttuisiko hän romanin tai muun tumman ojennettuun käteen, vai hukkuisiko hän ennemmin? Tai toisin päin? Normaalilla ihmisellä on varustettuna itsesuojeluvaisto ja kukapa ei tarttuisi auttavaan käteen, oli auttaja kuka hyvänsä? Tuskin kukaan siinä ajattelee, että en anna tuon auttaa kun kuuluu väärään rotuun. Hätä siinä avannossa on ja kova.
        Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmaa olla hyväksymättä ketään ihmistä, oli hän sitten minkä rodun edustaja tahansa tai oli hänellä mikä vamma tahansa. Katson ihmisen kokonaisuutena. Luonne on tärkein, rodulla ei ole minulle mitään merkitystä. Ainoastaan rasistiset ihmiset ovat mielestäni rasittavia, kuuluivatpa sitten mihin rotuun tahansa.
        Olen lapsesta asti tuntenut olevani hieman erilainen. Johtuisikohan se verenperinnöistäni? Päällisin puolin minua pidetään valkolaisena. Mutta minussa virtaa ripaus romania, ripaus irlantilaista (isäni puolelta), jne. Kuitenkin olen suomalaiseksi syntynyt niinkuin vanhempanikin. Lapsesta asti on opetettu kunnioittamaan vanhempia, sanomaan kiitos ja ole hyvä. (Lapsena piti niiata). jne. Jos karkki tippui lattialle, sitä ei saanut laittaa suuhun ja pitkään katsoin jos joku tyttökaveri teki sellaista että laittoi lattialle tiputtamansa karkin suuhun vaikka oltiin vielä pieniä lapsia, alle kouluikäisiä.
        Elän valkolaisen elämää koska isovanhempani halusivat elää kuin valtaväestö konsanaan ja juurista ei puhuttu. Sisko niitä sukujamme on tutkinut. Sääli että isovanhempani kuolivat kun olin 7-9 vuotias. Heiltä olisin myöhemmin saanut arvokasta tietoa suvustamme.
        Minulle tuon isäni suvun selviäminen ei ollut järkytys, päin vastoin. Tunsin jotenkin eheytyväni, koska jo lapsena tunsin olevani hieman erilainen. Tämä paljastuminen oli itselleni helpotus ja eheyttävä tunne.
        (Lähemmin) Tuntemani romanit ovat hyvin lämpimiä ja fiksuja ihmisiä. Suvussa on myös romanin ja valkolaisen liittoja.
        Pointtini on, että ihminen pitää ottaa ihmisenä. Valitettavasti kaikilla ei ole tunneälykkyyttä. Tunneälykkyyttä ei tule aliarvioida.

        Hyvää Juhannusta kaikille.

        elä vaan sitä valkolaiselämää, koska mustalainen ET OLE. ketäpä ei kiellettäis ottamasta mitään maasta suuhun oli rotu mikä tahansa. lopeta jo suoli toi mielistely. Jos löytyy irkku palsta ni kirjottele sinne.


      • Sinikukkameri
        sekarotunen kirjoitti:

        elä vaan sitä valkolaiselämää, koska mustalainen ET OLE. ketäpä ei kiellettäis ottamasta mitään maasta suuhun oli rotu mikä tahansa. lopeta jo suoli toi mielistely. Jos löytyy irkku palsta ni kirjottele sinne.

        En mielestäni mielistellyt mitään, kerroin vain itsestäni. Ei se ole mielistelyä, ei ainakaan tarkoituksella. Miksi olet noin epäystävällinen? Etkö ole suvaitsevainen? Oletko katkera jostain? Oletko itse rasisti? Tulee vain kirjoituksestasi mieleen sellainenkin seikka. En ole edes yrittänyt matkia romaneita. Kerroin vain verenperinnöstäni. Teinkö siinä jotenkin väärin? Loukkasiko se kertomani sinua? Tuliko sinulle siitä paha mieli? Tuntuu jotenkin siltä, että olet katkera ihminen.
        Kaikkea hyvää sinulle ja Jumalan siunausta, kaikesta huolimatta.


      • lullaby sun
        kuin enimmäkseen kirjoitti:

        pelosta. Siitä sodatkin syntyvät. Erilaiset ihmiset eri kielet erilainen ulkonäkö puketuminen erilaiset uskonnot YM.
        Katsokaa miten suurvallat pelkäävät että pienillä valtiolla on ydinaseita.
        Kun ihminen pelkää niin se haluaa alistaa ettei tarvitse pelätä.
        Tumma kirjoitteli

        meidän luonteen kehittymiseen vaikuttaa pitkälti se missä asumme, minkälaiset arvot saamme ympäristöstämme jne Ihmiset eivät yleensä tiedosta tätä. Olen itse ulkosuomalainen ja täällä kaukana ymmärtänyt, kuinka väärässä itse olinkaan kun ajattelin että 'minä olen mikä olen, minuun ei ole ympäristö vaikuttanut'
        Kuitenkin rankka kulttuurishokki uudessa ympäristössä on saanut minut tajuamaan, kuinka itsestäänselvänä sitä pitää omia arvoja, asenteita, toimintamalleja, käyttäytymistä, kunnes ne joutuvat muutospaineen alle. .ja yllätyksekseni olen huomannut kuinka paljon vaikeampi vähemmistöasemasta käsin on olla suvaitsevainen, ja olen näin ollen entistä enemmän ruvennut arvostamaan esim teitä positiiviset tummat jotka jaksatte sekä pitää kiinni omista tavoistanne että olla ymmärtäväisiä ennakkoluuloisia enemmistön edustajia kohtaan


      • tuommosista jottka
        Sinikukkameri kirjoitti:

        En mielestäni mielistellyt mitään, kerroin vain itsestäni. Ei se ole mielistelyä, ei ainakaan tarkoituksella. Miksi olet noin epäystävällinen? Etkö ole suvaitsevainen? Oletko katkera jostain? Oletko itse rasisti? Tulee vain kirjoituksestasi mieleen sellainenkin seikka. En ole edes yrittänyt matkia romaneita. Kerroin vain verenperinnöstäni. Teinkö siinä jotenkin väärin? Loukkasiko se kertomani sinua? Tuliko sinulle siitä paha mieli? Tuntuu jotenkin siltä, että olet katkera ihminen.
        Kaikkea hyvää sinulle ja Jumalan siunausta, kaikesta huolimatta.

        vain haluaa pahoittaa toisten mieliä.
        Ymmärräthän että meitäkin on moneen junaan ja vielä asemallekin jääjiä ja niitä riittää.
        Voi hyvin Sinikukkameri ja hyvät juhannukset sinulle.
        Yksi tumma vain
        Nuo jotka suoleksi toisia kutsuvat eivät ymmärrä että se on häpiä sana eikä oikea mustalainen ei sitä sano.


      • lukea joskus
        lullaby sun kirjoitti:

        meidän luonteen kehittymiseen vaikuttaa pitkälti se missä asumme, minkälaiset arvot saamme ympäristöstämme jne Ihmiset eivät yleensä tiedosta tätä. Olen itse ulkosuomalainen ja täällä kaukana ymmärtänyt, kuinka väärässä itse olinkaan kun ajattelin että 'minä olen mikä olen, minuun ei ole ympäristö vaikuttanut'
        Kuitenkin rankka kulttuurishokki uudessa ympäristössä on saanut minut tajuamaan, kuinka itsestäänselvänä sitä pitää omia arvoja, asenteita, toimintamalleja, käyttäytymistä, kunnes ne joutuvat muutospaineen alle. .ja yllätyksekseni olen huomannut kuinka paljon vaikeampi vähemmistöasemasta käsin on olla suvaitsevainen, ja olen näin ollen entistä enemmän ruvennut arvostamaan esim teitä positiiviset tummat jotka jaksatte sekä pitää kiinni omista tavoistanne että olla ymmärtäväisiä ennakkoluuloisia enemmistön edustajia kohtaan

        viisaittenkin ihmisten kirjoituksia, niistä itsekin oppii paljon, olis paljonkin kirjoittevaa mutta olen menossa lappiin ja täytyy pakata.
        Hyvää juhannusta sinulle vain
        Yksi tumma


      • lullaby sun
        lukea joskus kirjoitti:

        viisaittenkin ihmisten kirjoituksia, niistä itsekin oppii paljon, olis paljonkin kirjoittevaa mutta olen menossa lappiin ja täytyy pakata.
        Hyvää juhannusta sinulle vain
        Yksi tumma

        tuntuu hyvältä saada palautetta
        kiva että kirjoitus 'kohtaa' joskus toisen ihmisen
        en ole pitkään aikaan kirjoittanut tänne (muutamaan kuukauteen)
        mutta olet varmaan jo siellä Lapissa ja poissa netin ääreltä
        toivottavasti hyttysmyrkyt mukana ;-)
        Hyvää Juhannusta anyways


    • Anonyymi

      Rasismi on ihmisen tyhmyyttä.

    • Anonyymi

      Suuri syy on suuri edustus rikostilastoissa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe