Ei herkkuja puistoon

ahnePorsas

Menin puistoon ahneen koirani kanssa jossa oli paljon muitakin koiria. Joku omistaja oli päättänyt ruveta kouluttamaan koiraansa puistossa tarjoen koiralle palkaksi herkkuja. Myös minun koirani näitä kerjäsi ja hyvä ettei tappelua herkkujen vuoksi tullut. Puiston säännöt pitäs kyllä teipata jokasen puiston ilmoitustauluun, joillekkin on epäselvää ettei puistoon saa tuoda leluja tai herkkuja.

11

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja on

      hyödyllisempää sanoa se tilanteessa suoraan namien syöttäjälle.

    • noita riittää

      Yleensä se namien syöttäjä ei luota koiraansa, vaan yrittää makupaloilla hallita sitä. Silloin ei kannattaisi tulla puistoon ollenkaan, joillei ilman herkkuja saa koiraa tottelemaan.
      Sanokaa vaan kaikki suoraan, mutta tietty nätisti, jos kuka tahansa poikkeaa puiston säännöistä. Ne on meidän kaikkien puistossa kävijöiden parhaaksi.

      • varmasti taskussani on herkkua

        ole sitä, että lahjoo tai että nakkia totellaan. Se on monelle hyvä kiitos ja jopa ainut mahdollinen. En ole pääkaupunkiseudulla kuullut saati nähnyt, ettei omistaja saa antaa herkkua koiralleen. Vituttaa se, että kysymättä aletaan syöttää vieraita koiria.

        TÄSTÄ ETEENPÄIN VIELÄ ENEMMÄN SYÖTÄN.KÄY SIELLÄ LEIKKIMÄSSÄ JOTKUT JA TREENAAMASSA TOTTISTA TAI PK-JUTTUJA, HALOO! NAMI EI OLE KIELLETTY, PERKELE TEITÄ PIRUN ALA-ASTEEN RÄKÄNOKKIA!


      • varmasti taskussani on herkkua kirjoitti:

        ole sitä, että lahjoo tai että nakkia totellaan. Se on monelle hyvä kiitos ja jopa ainut mahdollinen. En ole pääkaupunkiseudulla kuullut saati nähnyt, ettei omistaja saa antaa herkkua koiralleen. Vituttaa se, että kysymättä aletaan syöttää vieraita koiria.

        TÄSTÄ ETEENPÄIN VIELÄ ENEMMÄN SYÖTÄN.KÄY SIELLÄ LEIKKIMÄSSÄ JOTKUT JA TREENAAMASSA TOTTISTA TAI PK-JUTTUJA, HALOO! NAMI EI OLE KIELLETTY, PERKELE TEITÄ PIRUN ALA-ASTEEN RÄKÄNOKKIA!

        Ne koirapuiston säännöthän on varmaan ihan järkiperustein tehty. Namit, lelut ynnä muut on helppoja riidan aiheuttajia koirien kesken. Koirien maailma kun on ihan erilainen mitä ihmisten.

        Mikä siinä on niin vaiketa tajuta, että säännöt siellä puistossa on tehty suojelemaan jokaista koiraa, ennaltaehkäisemään turhat rähinät. Näiden lelujen ja namien tuojien on sitten ihan turha parkua jos omalle koiralle sattuu jotain tai oma koira käy toisen koiran päälle nimenomaan lelun tai namin takia..

        Tottakai voi yksin ollessa leluja heitellä ja nameilla kouluttaa ym tai sellaisessa seurassa jossa se hyväksytään. Mutta mielellään ei ollenkaan. Eikä mielestäni aikuinen koira tarvitse jokaikisestä käskyn tottelemisesta kiitosta "palkkiota". Pennulle sitten voi useammin, mutta mun mielestä koiraa ei tarvitse aina kiittää namilla, kehut Ja rapsutukset riittää.

        Teksitäsi ei tosiaankaan saa kovinkaan kypsän ihmisen kuvaa,,
        kun heti alat huutamaan muita kirjoittajia ala-asteen räkänokiksi.


      • trolleillaan nyt
        GrandeRocheuse kirjoitti:

        Ne koirapuiston säännöthän on varmaan ihan järkiperustein tehty. Namit, lelut ynnä muut on helppoja riidan aiheuttajia koirien kesken. Koirien maailma kun on ihan erilainen mitä ihmisten.

        Mikä siinä on niin vaiketa tajuta, että säännöt siellä puistossa on tehty suojelemaan jokaista koiraa, ennaltaehkäisemään turhat rähinät. Näiden lelujen ja namien tuojien on sitten ihan turha parkua jos omalle koiralle sattuu jotain tai oma koira käy toisen koiran päälle nimenomaan lelun tai namin takia..

        Tottakai voi yksin ollessa leluja heitellä ja nameilla kouluttaa ym tai sellaisessa seurassa jossa se hyväksytään. Mutta mielellään ei ollenkaan. Eikä mielestäni aikuinen koira tarvitse jokaikisestä käskyn tottelemisesta kiitosta "palkkiota". Pennulle sitten voi useammin, mutta mun mielestä koiraa ei tarvitse aina kiittää namilla, kehut Ja rapsutukset riittää.

        Teksitäsi ei tosiaankaan saa kovinkaan kypsän ihmisen kuvaa,,
        kun heti alat huutamaan muita kirjoittajia ala-asteen räkänokiksi.

        jotakin,sinä joka joka vitun topicissa heilut "tietoinesi".
        Koiralle jokainen antaa minkä kiitoksen antaakaan, ja randomilla itse namia käytän NUORILLE koirilleni. Ei meillä missään lue tollasta sääntöä. Hei, meeppäs kuivaan sinäkin ne korvantaustas ja pyyhkäse nenukkis mamin yöpaidan helmaan.


      • trolleillaan nyt kirjoitti:

        jotakin,sinä joka joka vitun topicissa heilut "tietoinesi".
        Koiralle jokainen antaa minkä kiitoksen antaakaan, ja randomilla itse namia käytän NUORILLE koirilleni. Ei meillä missään lue tollasta sääntöä. Hei, meeppäs kuivaan sinäkin ne korvantaustas ja pyyhkäse nenukkis mamin yöpaidan helmaan.

        Tietääkseni saan omia mielipiteitäni kirjoitella, ja heilua "tietoineni" joka vitun topicissa sun sanoja lainatakseni. En kyllä tiedä, mitä sääntöjä missäkin puistossa on laitettu esille, mutta olen ainakin luullut että nuo säännöt ovat ns. yleispätevät.

        Nimenomaanhan kirjoitin OMAN mielipiteeni siitä, että koiraa ei ole pakko aina kiittää nameilla toteutetusta käskystä. Tarkoitin sitä, että eikö ne palkkiot vois edes puistossa jättää pois. Ei siinä mitään, jos palkkaa nameilla siellä puistossa jos mitään kähinöitä ei sen johdosta tule!

        Todellakin naurettavan kuvan saan sinusta. Tämä palstahan on KESKUSTELUA varten, sinä täällä kiellät keskustelun koska sä nyt et satu tykkäämään muiden mielipiteistä..


      • saako vaihtaa
        GrandeRocheuse kirjoitti:

        Tietääkseni saan omia mielipiteitäni kirjoitella, ja heilua "tietoineni" joka vitun topicissa sun sanoja lainatakseni. En kyllä tiedä, mitä sääntöjä missäkin puistossa on laitettu esille, mutta olen ainakin luullut että nuo säännöt ovat ns. yleispätevät.

        Nimenomaanhan kirjoitin OMAN mielipiteeni siitä, että koiraa ei ole pakko aina kiittää nameilla toteutetusta käskystä. Tarkoitin sitä, että eikö ne palkkiot vois edes puistossa jättää pois. Ei siinä mitään, jos palkkaa nameilla siellä puistossa jos mitään kähinöitä ei sen johdosta tule!

        Todellakin naurettavan kuvan saan sinusta. Tämä palstahan on KESKUSTELUA varten, sinä täällä kiellät keskustelun koska sä nyt et satu tykkäämään muiden mielipiteistä..

        mielessä keskustelu samaa kuin se konsensus?

        Ei kai kukaan mene antamaan koko ajan namia koiralleen puistossakaan? Nuorelle koiralle voi esim. luoksetulon yhteydessä satunnaisesti antaa kiitospalan.

        Olen kuullut niin monilta, että toisten koirien omistajat syöttävät siellä muitakin koiria kysymättä edes saako antaa. On allergioita ja ties mitä sisäelinjuttuja, ja koirat saa erikoissapuskaa, niin aika edesvastuutonta ruokkia vieraita koiria.

        EN LUULE MITÄÄN,EN OLETA MITÄÄN,PERUSTAN ELÄMÄNI FAKTAAN. (Paitsi mitä tulee teikäläisten, nuorison käytökseen ja pääkopan käyttöön-olin olettanut hiukan tasokkaampaa, mutta omien aivojen käyttö, mikäli niitä löytyy, on olematonta)


      • saako vaihtaa kirjoitti:

        mielessä keskustelu samaa kuin se konsensus?

        Ei kai kukaan mene antamaan koko ajan namia koiralleen puistossakaan? Nuorelle koiralle voi esim. luoksetulon yhteydessä satunnaisesti antaa kiitospalan.

        Olen kuullut niin monilta, että toisten koirien omistajat syöttävät siellä muitakin koiria kysymättä edes saako antaa. On allergioita ja ties mitä sisäelinjuttuja, ja koirat saa erikoissapuskaa, niin aika edesvastuutonta ruokkia vieraita koiria.

        EN LUULE MITÄÄN,EN OLETA MITÄÄN,PERUSTAN ELÄMÄNI FAKTAAN. (Paitsi mitä tulee teikäläisten, nuorison käytökseen ja pääkopan käyttöön-olin olettanut hiukan tasokkaampaa, mutta omien aivojen käyttö, mikäli niitä löytyy, on olematonta)

        kenenkään ikä ei ole tässä nyt tärkein asia, ja itsekkin olen ihan aikuinen ihminen, joten.. ja kyllä vaan niitäkin joskus näkee kun antavat sitä namia jatkuvasti siellä puistossa. Sen takia olis parempi, ettei kukaan anna niitä.

        Ja tuosta toisten koirien syöttämisestä luvatta, olen ihan samaa mieltä! Juuri tuollaisten takia olis helpompaa kun kukaan ei antais nameja siellä puistossa.


      • namia lapset.
        varmasti taskussani on herkkua kirjoitti:

        ole sitä, että lahjoo tai että nakkia totellaan. Se on monelle hyvä kiitos ja jopa ainut mahdollinen. En ole pääkaupunkiseudulla kuullut saati nähnyt, ettei omistaja saa antaa herkkua koiralleen. Vituttaa se, että kysymättä aletaan syöttää vieraita koiria.

        TÄSTÄ ETEENPÄIN VIELÄ ENEMMÄN SYÖTÄN.KÄY SIELLÄ LEIKKIMÄSSÄ JOTKUT JA TREENAAMASSA TOTTISTA TAI PK-JUTTUJA, HALOO! NAMI EI OLE KIELLETTY, PERKELE TEITÄ PIRUN ALA-ASTEEN RÄKÄNOKKIA!

        Eipä tuo sinunkaan kirjoituksesi kovin aikuisen tekstiltä vaikuta. Paremmin jonkun hemmotellun kakaran kiukuttelulta.


      • namia lapset. kirjoitti:

        Eipä tuo sinunkaan kirjoituksesi kovin aikuisen tekstiltä vaikuta. Paremmin jonkun hemmotellun kakaran kiukuttelulta.

        Olen ihan asiallisesti kirjoittanut...
        Ihan sama mulle, syötättekö niitä namejanne, mutta ei kannata sitten ulvoa jos jotain sattuu. Ja mielellään sitten katsotte ettei niitä nameja jää maahan aiheuttamaan riitaa seuraavien koirien kesken. Kyllä huomaa että nykypäivänä on niin kovin vaikeaa muiden huomioon ottaminen!


      • nähtyä.
        trolleillaan nyt kirjoitti:

        jotakin,sinä joka joka vitun topicissa heilut "tietoinesi".
        Koiralle jokainen antaa minkä kiitoksen antaakaan, ja randomilla itse namia käytän NUORILLE koirilleni. Ei meillä missään lue tollasta sääntöä. Hei, meeppäs kuivaan sinäkin ne korvantaustas ja pyyhkäse nenukkis mamin yöpaidan helmaan.

        Justiin tultiin koirapuistosta kotia. Meillä kaksi koiraa, uros ja narttu. Yksi vieras narttu haski rodultaan. Koirat kirmasi kaikessa sovussa ja haskin emäntä antoi lihaiset makupalat ensin meidän nartulle joka on vanhin ja 65kg painava ja laumanvartija sen jälkeen tarjosi meidän urokselle,(SPK) sille ei kelvannut ja haski nappasi makupalan sen kuonon edestä ja samassa alkoi haskin rökitys ei kuitenkaan mitään todellisia puremisia uros sille antanut onneksi. Halusi kaiketi laittaa vain nartun ruotuun ettei toistakertaa nappaa sitä nenän edestä vaikka itselle ei kelvannutkaan. Haskin emäntä kuitenkin tuli siihen tulokseen että oli viimeinen kerta kun tuo mukanaan puistoon mitään makupaloja. Joten päätelkää itse mihin makupalat voi johtaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2362
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1980
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      187
      1825
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe