Lisää kysymyksiä

kohta taas matkaan

Onko mitään kiellettyjä elintarvikkeita mitä ei saisi Japaniin viedä? Ettei joudu tuliaistensa kanssa liriin kentällä.... :)

9

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Docomo

      Lihat, vihannekset, maitotuotteet, riisit, hedelmat...

      Itse olen tuonnut aina mukanani ruisleipaa (tietysti) ruisjauhoja yms yms yms... eika kukaan ole koskaan kysellyt mitaan.

      • kohta taas matkaan...

        Joo kans ruisleipää aina vieny. Onko tuo liha kielletty, ainakin japanilaiset ite ostaa täältä aina jotain poron- ja karhunlihatölkkejä? Ja Helsinki-Vantaallakin myydään graavilohta jota ajattelin ostaa ja viedä... Vai onko se vaan niin että jos ei jää kiinni niin voi viedä mitä vaan? :)


      • Docomo
        kohta taas matkaan... kirjoitti:

        Joo kans ruisleipää aina vieny. Onko tuo liha kielletty, ainakin japanilaiset ite ostaa täältä aina jotain poron- ja karhunlihatölkkejä? Ja Helsinki-Vantaallakin myydään graavilohta jota ajattelin ostaa ja viedä... Vai onko se vaan niin että jos ei jää kiinni niin voi viedä mitä vaan? :)

        Japanilaiset ostavat itse paljon juuri poroa yms. Keski-Euroopasta he kantavat juustoja. Enpa ole ainakaan kuullut etta ketaan olisi pidatetty sen takia...

        Eli selvasti tuliaisiksi tarkoitetuista elintarvikkeista ei kannata olla huolissaan.

        Tervetuloa Japaniin !


      • kohta taas matkaan....
        Docomo kirjoitti:

        Japanilaiset ostavat itse paljon juuri poroa yms. Keski-Euroopasta he kantavat juustoja. Enpa ole ainakaan kuullut etta ketaan olisi pidatetty sen takia...

        Eli selvasti tuliaisiksi tarkoitetuista elintarvikkeista ei kannata olla huolissaan.

        Tervetuloa Japaniin !

        Juu tuskin pidätetään mutta ikävää jos tuliaiset ei pääse Naritaa pidemmälle! :D Juustoa meikäkin viemässä, ja joskus nuorempana oon vieny hervottoman kinkku-klöntinkin, muistaakseni vielä sanoin sille virkailijalle joka kyselee ennen ulos pääsyä, että laukussa on mm. hamu eikä se noteerannu sitä mitenkään.... Mites, joko sadekausi loppumassa? Vai onko vielä alkanutkaan tänä vuonna?


      • Docomo
        kohta taas matkaan.... kirjoitti:

        Juu tuskin pidätetään mutta ikävää jos tuliaiset ei pääse Naritaa pidemmälle! :D Juustoa meikäkin viemässä, ja joskus nuorempana oon vieny hervottoman kinkku-klöntinkin, muistaakseni vielä sanoin sille virkailijalle joka kyselee ennen ulos pääsyä, että laukussa on mm. hamu eikä se noteerannu sitä mitenkään.... Mites, joko sadekausi loppumassa? Vai onko vielä alkanutkaan tänä vuonna?

        Niin, enpa usko etta ne pois ottaa yhta juustoa tai makkarapakettia, purkitetusta porosta puhumattakkaan.

        Sadekausi ei onneksi tanne pohjoiseen ylla. Etelassa se on menossa parhaimillaan, tai pahimmillaan ihan miten sen haluaa ottaa. Kaveri soitteli juuri Fukuokasta ja kertoi etta lamminta piisaa mutta vetta tulee joka paiva. Olen itse menossa viikonlopuksi Tokioon joten saa nahda miten siella "ripottelee".


      • millä pääsee?
        Docomo kirjoitti:

        Niin, enpa usko etta ne pois ottaa yhta juustoa tai makkarapakettia, purkitetusta porosta puhumattakkaan.

        Sadekausi ei onneksi tanne pohjoiseen ylla. Etelassa se on menossa parhaimillaan, tai pahimmillaan ihan miten sen haluaa ottaa. Kaveri soitteli juuri Fukuokasta ja kertoi etta lamminta piisaa mutta vetta tulee joka paiva. Olen itse menossa viikonlopuksi Tokioon joten saa nahda miten siella "ripottelee".

        Hei, sinä varmaan osaat vastata että mikä on kätevin kulkuväline Tokio-Sapporo välillä? Olen menossa Sapporoon, mutta haluaisin olla myös muutaman päivän Tokiossa, sitten että joko menisin sen kautta tai sitten takaisinmatkalla. Ei ole ihan vielä ajankohtaista, koska olen menossa vasta joulukuussa, mutta kysynpä jo nyt. Kiitoksia!


      • vaihtoehto
        millä pääsee? kirjoitti:

        Hei, sinä varmaan osaat vastata että mikä on kätevin kulkuväline Tokio-Sapporo välillä? Olen menossa Sapporoon, mutta haluaisin olla myös muutaman päivän Tokiossa, sitten että joko menisin sen kautta tai sitten takaisinmatkalla. Ei ole ihan vielä ajankohtaista, koska olen menossa vasta joulukuussa, mutta kysynpä jo nyt. Kiitoksia!

        Lentämällä? Esim. tämmöisellä lipulla? http://www.japaninspesialisti.fi/cms.cfm?nPageNo=6342&nSupplierID=677


      • Docomo
        millä pääsee? kirjoitti:

        Hei, sinä varmaan osaat vastata että mikä on kätevin kulkuväline Tokio-Sapporo välillä? Olen menossa Sapporoon, mutta haluaisin olla myös muutaman päivän Tokiossa, sitten että joko menisin sen kautta tai sitten takaisinmatkalla. Ei ole ihan vielä ajankohtaista, koska olen menossa vasta joulukuussa, mutta kysynpä jo nyt. Kiitoksia!

        Lentamalla paasee nopeiten ja vaivattomimmin Sapporoon. Mikali lennat Finnairilla niin kannattaa varata liput Sapporoon saakka, stop-overilla Tokiossa. Hinta on yleensa sama.

        Tuotko mulle sitten joulusuklaata tullessasi?


      • millä pääsee?
        Docomo kirjoitti:

        Lentamalla paasee nopeiten ja vaivattomimmin Sapporoon. Mikali lennat Finnairilla niin kannattaa varata liput Sapporoon saakka, stop-overilla Tokiossa. Hinta on yleensa sama.

        Tuotko mulle sitten joulusuklaata tullessasi?

        Toki tuon sinulle joulusuklaat!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe