Kuulin että vankilassa

olisi..

parempi terveydenhoito kuin vanhuksilla.

Elikkä, pitäkö vanhetessa tehdä kunnon rikos
että saa Suomessa hyvät terveyspalvelut.
Jos tämä on Suomessa pelinhenki?

8

418

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on huomattavasti

paremmat olot kuin vanhuksilla ja muilla köyhillä siviilissä, ruokaa ja yleensä jopa töita ja opiskeluakin on tarjolla, siviilissähän nämä ovat harvinaista herkkua!

• ulkoiluajoista!

et revi siitä, missäs vanhusten ulkoiludirektiivi on, kysyn vaa!

• palveluita
        ulkoiluajoista! kirjoitti:

et revi siitä, missäs vanhusten ulkoiludirektiivi on, kysyn vaa!

Ainakin Riihimäen keskusvankilassa homma toimii hyvin. Venkulat pitää aika ajoin päästää "totuttelemaan siviiliin". Ja se sujuu. Bussilasti venäläisiä huoria opettamassa asiaa. Kaksi parittajaa joutui vain itse vuorostaan kiven sisään.

Tämä Mikko Niskasen leffasta "Kahdeksan surman luotia" tunnettu sankari piti päästää lomille tappamaan uusi avovaimonsa. Nyt ne lomat ehkä vähissä.

• bientä korjauzta

En tiedä tietenkään oletko itse viettänyt aikaa vankilassa mut mä olen tuntenu aika monta miespuolista henkilöä jotka on, ja ei se nyt ihan noin mee.

Kertomukset vaihtelee; henkilö X oli vankilassa joskus 80-luvulla ja sano että ruoka oli kamalaa, kuulemma kaikenlaiset suklaapatukat ja vanukkaat oli tämän takia kullanarvosia, niitä vaihdettiin savukkeisiin.

Töitä? No joo, siivoomista,lumenluontia ja ykstoikkosia liukuhihnahommia, palkka olematon.

Opiskelua? Lähinnä yksin sellissä.

Ja se yks harvinainen herkku puuttuu: Vapaus mennä ja tulla, tavata ihmisiä muitakin ku ahdistuneita roistoja, asua vähän isommassa asunnossa ku 10 neliön selli, lenkkeillä muuallakin ku vankilan pihalla.

• olisi..
        bientä korjauzta kirjoitti:

En tiedä tietenkään oletko itse viettänyt aikaa vankilassa mut mä olen tuntenu aika monta miespuolista henkilöä jotka on, ja ei se nyt ihan noin mee.

Kertomukset vaihtelee; henkilö X oli vankilassa joskus 80-luvulla ja sano että ruoka oli kamalaa, kuulemma kaikenlaiset suklaapatukat ja vanukkaat oli tämän takia kullanarvosia, niitä vaihdettiin savukkeisiin.

Töitä? No joo, siivoomista,lumenluontia ja ykstoikkosia liukuhihnahommia, palkka olematon.

Opiskelua? Lähinnä yksin sellissä.

Ja se yks harvinainen herkku puuttuu: Vapaus mennä ja tulla, tavata ihmisiä muitakin ku ahdistuneita roistoja, asua vähän isommassa asunnossa ku 10 neliön selli, lenkkeillä muuallakin ku vankilan pihalla.

kysymys siitä et kun vanhenee(70-100), ja täällä "siviilissä" kun ei saa terveyspalveluja, mutta kyllä vankiloissa ne toimivat hyvin!

Tuskin "vanhukset" tuolloin niin aktiivista elämää kaipaa kuin kerrot.

Ja kyllä kuulemma tänään vankiloissa on sellaiset safkat, et useimmat vanhukset ei edes näe untakaan niistä Suomessa.

Oma äitini täyttää 90v, tosin veljeni on ollut omaishoitaja jo yli parikymmentä vuotta ilman mitään omaishoitajatukia. Kiitos hänelle siitä työstä minkä on tehnyt.

• passivoi sinänsä
        olisi.. kirjoitti:

kysymys siitä et kun vanhenee(70-100), ja täällä "siviilissä" kun ei saa terveyspalveluja, mutta kyllä vankiloissa ne toimivat hyvin!

Tuskin "vanhukset" tuolloin niin aktiivista elämää kaipaa kuin kerrot.

Ja kyllä kuulemma tänään vankiloissa on sellaiset safkat, et useimmat vanhukset ei edes näe untakaan niistä Suomessa.

Oma äitini täyttää 90v, tosin veljeni on ollut omaishoitaja jo yli parikymmentä vuotta ilman mitään omaishoitajatukia. Kiitos hänelle siitä työstä minkä on tehnyt.

Oma äitini on 76 ja viettää hyvin aktiivista elämää; harrastaa (kulttuuririentoja), toteuttaa itseään taiteellisesti, matkustelee Suomessa ja ulkomailla, opiskelee erästä vierasta kieltä etc.

Nyt lähti juhannuksen viettoon.

Missä päin Böndelää ihmiset on jo 70-kymppisinä niin raihnasia et vankilankaltanen kykkiminen tuntuis mielekkäältä?

• Böndelässä,
        passivoi sinänsä kirjoitti:

Oma äitini on 76 ja viettää hyvin aktiivista elämää; harrastaa (kulttuuririentoja), toteuttaa itseään taiteellisesti, matkustelee Suomessa ja ulkomailla, opiskelee erästä vierasta kieltä etc.

Nyt lähti juhannuksen viettoon.

Missä päin Böndelää ihmiset on jo 70-kymppisinä niin raihnasia et vankilankaltanen kykkiminen tuntuis mielekkäältä?

missä ihminen on koko ikänsä joutunut raatamaan täysillä leipänsä ja lämpönsä eteen, täällä sitä ollaan tuossa iässä raihnaisia sikäli kun ollaan yleensäkään enää. Toista se on koulutetuilla jotka ovat saaneet tehdä itselleen mieluista työtä, Johan sillä menolla säilyy sekä ruumiin että sielun kunto.

• Kerran jossain telkkariohjelmassa verrattiin vankilaruokaa ja kouluruokaa. Yllätys yllätys: vankilassa on PALJON paremmat sapuskat kuin koululaisilla! On ateriavaihtoehtoja kun taas koulussa on vaan se yksi ruoka.
      Sama varmaan pätee tuohon terveydenhoitoon ja muuhun.
      Ainakin uusimmissa laitoksissa selleihin saa tuoda telkkarit ja muuta omaa tavaraa. Rangaistuslaitoshan se kuitenkin on, tai ainakin pitäisi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe