Kuulin että vankilassa

olisi..

parempi terveydenhoito kuin vanhuksilla.

Elikkä, pitäkö vanhetessa tehdä kunnon rikos
että saa Suomessa hyvät terveyspalvelut.
Jos tämä on Suomessa pelinhenki?

8

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on huomattavasti

      paremmat olot kuin vanhuksilla ja muilla köyhillä siviilissä, ruokaa ja yleensä jopa töita ja opiskeluakin on tarjolla, siviilissähän nämä ovat harvinaista herkkua!

      • ulkoiluajoista!

        et revi siitä, missäs vanhusten ulkoiludirektiivi on, kysyn vaa!


      • palveluita
        ulkoiluajoista! kirjoitti:

        et revi siitä, missäs vanhusten ulkoiludirektiivi on, kysyn vaa!

        Ainakin Riihimäen keskusvankilassa homma toimii hyvin. Venkulat pitää aika ajoin päästää "totuttelemaan siviiliin". Ja se sujuu. Bussilasti venäläisiä huoria opettamassa asiaa. Kaksi parittajaa joutui vain itse vuorostaan kiven sisään.

        Tämä Mikko Niskasen leffasta "Kahdeksan surman luotia" tunnettu sankari piti päästää lomille tappamaan uusi avovaimonsa. Nyt ne lomat ehkä vähissä.


      • bientä korjauzta

        En tiedä tietenkään oletko itse viettänyt aikaa vankilassa mut mä olen tuntenu aika monta miespuolista henkilöä jotka on, ja ei se nyt ihan noin mee.

        Kertomukset vaihtelee; henkilö X oli vankilassa joskus 80-luvulla ja sano että ruoka oli kamalaa, kuulemma kaikenlaiset suklaapatukat ja vanukkaat oli tämän takia kullanarvosia, niitä vaihdettiin savukkeisiin.

        Töitä? No joo, siivoomista,lumenluontia ja ykstoikkosia liukuhihnahommia, palkka olematon.

        Opiskelua? Lähinnä yksin sellissä.

        Ja se yks harvinainen herkku puuttuu: Vapaus mennä ja tulla, tavata ihmisiä muitakin ku ahdistuneita roistoja, asua vähän isommassa asunnossa ku 10 neliön selli, lenkkeillä muuallakin ku vankilan pihalla.


      • olisi..
        bientä korjauzta kirjoitti:

        En tiedä tietenkään oletko itse viettänyt aikaa vankilassa mut mä olen tuntenu aika monta miespuolista henkilöä jotka on, ja ei se nyt ihan noin mee.

        Kertomukset vaihtelee; henkilö X oli vankilassa joskus 80-luvulla ja sano että ruoka oli kamalaa, kuulemma kaikenlaiset suklaapatukat ja vanukkaat oli tämän takia kullanarvosia, niitä vaihdettiin savukkeisiin.

        Töitä? No joo, siivoomista,lumenluontia ja ykstoikkosia liukuhihnahommia, palkka olematon.

        Opiskelua? Lähinnä yksin sellissä.

        Ja se yks harvinainen herkku puuttuu: Vapaus mennä ja tulla, tavata ihmisiä muitakin ku ahdistuneita roistoja, asua vähän isommassa asunnossa ku 10 neliön selli, lenkkeillä muuallakin ku vankilan pihalla.

        kysymys siitä et kun vanhenee(70-100), ja täällä "siviilissä" kun ei saa terveyspalveluja, mutta kyllä vankiloissa ne toimivat hyvin!

        Tuskin "vanhukset" tuolloin niin aktiivista elämää kaipaa kuin kerrot.

        Ja kyllä kuulemma tänään vankiloissa on sellaiset safkat, et useimmat vanhukset ei edes näe untakaan niistä Suomessa.

        Oma äitini täyttää 90v, tosin veljeni on ollut omaishoitaja jo yli parikymmentä vuotta ilman mitään omaishoitajatukia. Kiitos hänelle siitä työstä minkä on tehnyt.


      • passivoi sinänsä
        olisi.. kirjoitti:

        kysymys siitä et kun vanhenee(70-100), ja täällä "siviilissä" kun ei saa terveyspalveluja, mutta kyllä vankiloissa ne toimivat hyvin!

        Tuskin "vanhukset" tuolloin niin aktiivista elämää kaipaa kuin kerrot.

        Ja kyllä kuulemma tänään vankiloissa on sellaiset safkat, et useimmat vanhukset ei edes näe untakaan niistä Suomessa.

        Oma äitini täyttää 90v, tosin veljeni on ollut omaishoitaja jo yli parikymmentä vuotta ilman mitään omaishoitajatukia. Kiitos hänelle siitä työstä minkä on tehnyt.

        Oma äitini on 76 ja viettää hyvin aktiivista elämää; harrastaa (kulttuuririentoja), toteuttaa itseään taiteellisesti, matkustelee Suomessa ja ulkomailla, opiskelee erästä vierasta kieltä etc.

        Nyt lähti juhannuksen viettoon.

        Missä päin Böndelää ihmiset on jo 70-kymppisinä niin raihnasia et vankilankaltanen kykkiminen tuntuis mielekkäältä?


      • Böndelässä,
        passivoi sinänsä kirjoitti:

        Oma äitini on 76 ja viettää hyvin aktiivista elämää; harrastaa (kulttuuririentoja), toteuttaa itseään taiteellisesti, matkustelee Suomessa ja ulkomailla, opiskelee erästä vierasta kieltä etc.

        Nyt lähti juhannuksen viettoon.

        Missä päin Böndelää ihmiset on jo 70-kymppisinä niin raihnasia et vankilankaltanen kykkiminen tuntuis mielekkäältä?

        missä ihminen on koko ikänsä joutunut raatamaan täysillä leipänsä ja lämpönsä eteen, täällä sitä ollaan tuossa iässä raihnaisia sikäli kun ollaan yleensäkään enää. Toista se on koulutetuilla jotka ovat saaneet tehdä itselleen mieluista työtä, Johan sillä menolla säilyy sekä ruumiin että sielun kunto.


    • Kerran jossain telkkariohjelmassa verrattiin vankilaruokaa ja kouluruokaa. Yllätys yllätys: vankilassa on PALJON paremmat sapuskat kuin koululaisilla! On ateriavaihtoehtoja kun taas koulussa on vaan se yksi ruoka.
      Sama varmaan pätee tuohon terveydenhoitoon ja muuhun.
      Ainakin uusimmissa laitoksissa selleihin saa tuoda telkkarit ja muuta omaa tavaraa. Rangaistuslaitoshan se kuitenkin on, tai ainakin pitäisi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe