Miten olette järjestäneet selviytymisen,jos poliisi pysäyttää ja haluaa koeajaa? Olen kuullut, että elektroniikan puolelle on jotain katkaisijoita tai irti revittäviä johtoja, jos vaan ehtii ennen konstaapelia...
Meinaan, ettei kulje liian kovaa polliisin alla...
Ratsian sattuessa, vinkkejä
37
9541
Vastaukset
- .............
Siten, että otetaan vastuu teoista ja maksetaan sakot.
- sfsffsf
heität avaimen pois, tai yksinkertaisesti et anna sitä. voit myös leikata saksilla tulpanjohdon poikki. semmoinen rajoitin on melko helppo tehdä, mutta useimmat poliisit tietävät ne.
- .............
sfsffsf kirjoitti:
heität avaimen pois, tai yksinkertaisesti et anna sitä. voit myös leikata saksilla tulpanjohdon poikki. semmoinen rajoitin on melko helppo tehdä, mutta useimmat poliisit tietävät ne.
Lisää yhtä hyviä ideoita:
- sytytät moposi palamaan
- ajat vastaantulevan auton keulaan
- lyöt mukana pitämälläsi pajavasaralla sylinterin halki
- räjäytät moposi dynamiitilla
Onko täysin mahdotonta ottaa vastuu tekosistaan ja maksaa sakot? - sfafsafsaa
............. kirjoitti:
Onko täysin mahdotonta ottaa vastuu tekosistaan ja maksaa sakot?huvittaisiko itseäsi maksaa monta kertaa about. 300e moottoripyörävero, 80e sakkoja, uudelleen katsastus kustannukset 50e. vain sen takia että olet ottanut vähän putkesta pois kuria sen takia, ettei liikenteessä jää autojen jalkoihin ja että mopo toimisi paremmin?
- .......
sfafsafsaa kirjoitti:
huvittaisiko itseäsi maksaa monta kertaa about. 300e moottoripyörävero, 80e sakkoja, uudelleen katsastus kustannukset 50e. vain sen takia että olet ottanut vähän putkesta pois kuria sen takia, ettei liikenteessä jää autojen jalkoihin ja että mopo toimisi paremmin?
Ei huvittaisi, mutta jos on pakko rikkoa lakia, kannattaa varautua seurauksiin. Perusteletko yhtä pätevästi myös tulevat ylinopeutesi ja kännissä ajelusi? "Huvittaisiko maksaa satoja euroja sakkoa vain sen takia, että pitää päästä baarista kotiin eikä viitsi maksaa taksista kymmeniä euroja?" Tai: "Huvittaisiko maksaa kovat sakot vain siksi, että on kiire ja nopeusrajoitus on liian matala taajamassa?"
- Nimetön
....... kirjoitti:
Ei huvittaisi, mutta jos on pakko rikkoa lakia, kannattaa varautua seurauksiin. Perusteletko yhtä pätevästi myös tulevat ylinopeutesi ja kännissä ajelusi? "Huvittaisiko maksaa satoja euroja sakkoa vain sen takia, että pitää päästä baarista kotiin eikä viitsi maksaa taksista kymmeniä euroja?" Tai: "Huvittaisiko maksaa kovat sakot vain siksi, että on kiire ja nopeusrajoitus on liian matala taajamassa?"
niin just. kyllä se ratsian sattuessa kannattaa olla joku varakeino jos poliisi hauaa koeajaa. itsellänikin on Suzuki pv ja kulkee sen 75km/h. Ei oo vielä tullu poliisi koeajamaan!
- sfaasfsa
Nimetön kirjoitti:
niin just. kyllä se ratsian sattuessa kannattaa olla joku varakeino jos poliisi hauaa koeajaa. itsellänikin on Suzuki pv ja kulkee sen 75km/h. Ei oo vielä tullu poliisi koeajamaan!
kyllä minä ymmärrän miksi on ylinopeusrajoitukset ja kännissä ajelu on kielletty, mutta mielestäni sääntö
että, "mopot saa kulkea vain 45km/h" on täysin naurettavaa.siinä ei aiheuta vaara kenellekkään jos mopon huippunopeus on vaikka 80km/h, eikä nykyän edes itselleen koska mopon jarrut ja runko on rakennettu nimenomaan tuohon kyseiseen nopeuteen. - zxc<zc<zc
sfaasfsa kirjoitti:
kyllä minä ymmärrän miksi on ylinopeusrajoitukset ja kännissä ajelu on kielletty, mutta mielestäni sääntö
että, "mopot saa kulkea vain 45km/h" on täysin naurettavaa.siinä ei aiheuta vaara kenellekkään jos mopon huippunopeus on vaikka 80km/h, eikä nykyän edes itselleen koska mopon jarrut ja runko on rakennettu nimenomaan tuohon kyseiseen nopeuteen.SIKSI on keksitty KEVYTMOOTTORIPYÖRÄ. Kun on oppinut ajamaan ehkä jo kunnolla niin sillon saa ajaa kovempaa ^_^
- fsfsffs
zxc<zc<zc kirjoitti:
SIKSI on keksitty KEVYTMOOTTORIPYÖRÄ. Kun on oppinut ajamaan ehkä jo kunnolla niin sillon saa ajaa kovempaa ^_^
maksaa liikaa kortti ja vakuutukset ja muut paskat.
- .............
sfaasfsa kirjoitti:
että, "mopot saa kulkea vain 45km/h" on täysin naurettavaa.siinä ei aiheuta vaara kenellekkään jos mopon huippunopeus on vaikka 80km/h, eikä nykyän edes itselleen koska mopon jarrut ja runko on rakennettu nimenomaan tuohon kyseiseen nopeuteen.Tarkoitatko, että jos joku ei ymmärrä miksi nopeusrajoitukset ja promillerajat on keksitty, saa hän ajella kännissä niin kovaa kuin haluaa?
Ja mopoilijat aiheuttavat jo nykyisillä nopeuksilla tolkuttomia vaaratilanteita itselleen ja muille tien käyttäjille, enkä usko reilun nopeuden lisäämisen niitä ainakaan vähentävän.
Te teinit kun nyt vain käsittäisitte, että vaikka teillä olisi alla minkälaisilla jarruilla ja rungolla varustettu mopo, eivät onnettomuudet vähentyisi. Vika kun on ihan muualla kuin laitteissa. - ...........
fsfsffs kirjoitti:
maksaa liikaa kortti ja vakuutukset ja muut paskat.
Jos kaupassa maksaa jokin tuote liikaa, saako sen varastaa? Kalleus kun nähtävästi mielestäsi oikeuttaa lain rikkomiseen.
- mopoilija äksdee
............. kirjoitti:
Tarkoitatko, että jos joku ei ymmärrä miksi nopeusrajoitukset ja promillerajat on keksitty, saa hän ajella kännissä niin kovaa kuin haluaa?
Ja mopoilijat aiheuttavat jo nykyisillä nopeuksilla tolkuttomia vaaratilanteita itselleen ja muille tien käyttäjille, enkä usko reilun nopeuden lisäämisen niitä ainakaan vähentävän.
Te teinit kun nyt vain käsittäisitte, että vaikka teillä olisi alla minkälaisilla jarruilla ja rungolla varustettu mopo, eivät onnettomuudet vähentyisi. Vika kun on ihan muualla kuin laitteissa.joo siis tota oon ihan samaa mieltä, vaikkakin itse kuulun myös tähän "teinisakkiin", toki niitä on teinejäkin erilaisia.. mutta mun mielestä yksi erinomainen syy siihen että mopojen nopeus on 45km/h on se että ei ole mitään käytännön ajokoetta. täysin kokematon nuori joka hädin tuskin osaa ajaa pääsee aivan naurettavan helposti liikenteen sekaan. itekkään en tosiaankaa oo mikää kokenu konkari mut kyl vuodes oppii jo tosi paljon. itellänikin on vähän piristetty mopo mutta se ei kulje kuin about 55 ja menee poliisin käsissä täysin laillisesta läpi. vääntöä on normaalia enemmä ettei joka ylämäkee hyydy. se 45km/h on aloittavalle mopoilijalle täysin riittävä nopeus... ja miksi ihmeessä sitä lähteä mopoa virittämään niin paljon että se kulkee sen 80. ei siis mitään järkeä kun sillä ei saa ajaa lähellekkään niin kovaa. se ny vaa on nii että tyhmyydestä sakotetaan..
- asukki.
mopoilija äksdee kirjoitti:
joo siis tota oon ihan samaa mieltä, vaikkakin itse kuulun myös tähän "teinisakkiin", toki niitä on teinejäkin erilaisia.. mutta mun mielestä yksi erinomainen syy siihen että mopojen nopeus on 45km/h on se että ei ole mitään käytännön ajokoetta. täysin kokematon nuori joka hädin tuskin osaa ajaa pääsee aivan naurettavan helposti liikenteen sekaan. itekkään en tosiaankaa oo mikää kokenu konkari mut kyl vuodes oppii jo tosi paljon. itellänikin on vähän piristetty mopo mutta se ei kulje kuin about 55 ja menee poliisin käsissä täysin laillisesta läpi. vääntöä on normaalia enemmä ettei joka ylämäkee hyydy. se 45km/h on aloittavalle mopoilijalle täysin riittävä nopeus... ja miksi ihmeessä sitä lähteä mopoa virittämään niin paljon että se kulkee sen 80. ei siis mitään järkeä kun sillä ei saa ajaa lähellekkään niin kovaa. se ny vaa on nii että tyhmyydestä sakotetaan..
meilläpäin on tapana aloittaa mopoilu pelloilla pian sen jälkeen kun osaa ajaa pyörällä ilman apurenkaita. 15 vanhana tietää jo jotai mopon käsittelystä ja jää liikenteessä aikaa seurata muita ,kun ei kaikki huomio mene omaan ajamiseen. On totta ettei pitäisi laskea liikenteen joukkoon ajoharjottelioita kun ei autoiliatkaan aina paljon pientä mopoa väistele. Nopeus rajoitus on kaiken kaikkiaan suomen historiassa melko uusi keksintö ja 45 km/h on kyllä simputusta mopoille jotka on tehtaalla suunniteltu 80 km/h nopeuteen rakenteellisesti ja suomeen tuoduissa on jouduttu koneen ilmanvirtausta rajoittamaan kohtuuttomasti holkeilla. autotkin kulkee 200 km/h muttei saa ajaa täysillä ,olisi hyvä niihinkin laittaa rajoittimet suomessa :)
- mä en kestä enää!!!!!
............. kirjoitti:
Onko täysin mahdotonta ottaa vastuu tekosistaan ja maksaa sakot?lopeta jo se ruikutus! esim. kännissä ajaminen on ihan eri asia kuin mopolla ajaminen kuutta kymppiä
- Kizka
mä en kestä enää!!!!! kirjoitti:
lopeta jo se ruikutus! esim. kännissä ajaminen on ihan eri asia kuin mopolla ajaminen kuutta kymppiä
tyhjätä jompikumpi renkku nii ei ne viitti hirveesti ajella....
- idhlffdjdjf
Kizka kirjoitti:
tyhjätä jompikumpi renkku nii ei ne viitti hirveesti ajella....
kyllä se vituttais ajjaa mopolla 45 km/h ko joku esikoululainen polkee hymy naamala uuela tunturillansa ohi. sehän on aivan naurettava vauhti.järkiki sannoo että mopoa pittää virittää.
- Moo
idhlffdjdjf kirjoitti:
kyllä se vituttais ajjaa mopolla 45 km/h ko joku esikoululainen polkee hymy naamala uuela tunturillansa ohi. sehän on aivan naurettava vauhti.järkiki sannoo että mopoa pittää virittää.
niinpä..
- :Dl
Moo kirjoitti:
niinpä..
homo vittu mulla kulkee 140 kokonaa uuellee rakennettu derbi drd pro malossi olen haminasta käyn koulua hesassa kaikki poliisit kattoo mun haminan ainoota malossii kyllä ownin teijät kaikki ajan seinään ja kuolen ette saa mua elävänä.. HOMOOOOOOt
- :D|
............. kirjoitti:
Onko täysin mahdotonta ottaa vastuu tekosistaan ja maksaa sakot?sytytin mun malossin palaa HOMOOOOOO haha oli huono idea räjähti talo paloi puhkasin kumitkii ja leikkasin palkkirungon sirkkelillä tehari sillalta alas tangon työnsin perseeseen ja myös jarrukapulat moottoria imin kuin jotaa vanhaa ruttustan munaa hakkasin sylinterin paskaksi vasaralla ja työnsin eturenkaan perseeseen jua keinuttelin pyllyy humpan tahis sillee et kytät lähti pakoo ja miä lähin mukaa mopo jäi pihalle palamaa talon kanssa oli kiva meno tykkään malossista ostin motoboxista niin se on piilo- yamaha
malossi on hieno yamahan katteilla HIHIIIIII Hamina rulez - pv huiput 103km/h
....... kirjoitti:
noi sun mainitsemas jutut on ihan eri asia ku mopon "pikku virittäminen". kun kuristukset otetaan pois niin vaihti lisääntyy about 5-15 km/h. ja se ei vaikuta paskaakaan mihinkään ja se nyt on aivan ymmärrettävää että joku haluaa lisää vauhtia mopoonsa ettei polkupyöräilijät aja ohitse. kunhan vaan ei liikoja virittele esim. ostaa 70cc pyttyjä.
- Anonyymi
mopoilija äksdee kirjoitti:
joo siis tota oon ihan samaa mieltä, vaikkakin itse kuulun myös tähän "teinisakkiin", toki niitä on teinejäkin erilaisia.. mutta mun mielestä yksi erinomainen syy siihen että mopojen nopeus on 45km/h on se että ei ole mitään käytännön ajokoetta. täysin kokematon nuori joka hädin tuskin osaa ajaa pääsee aivan naurettavan helposti liikenteen sekaan. itekkään en tosiaankaa oo mikää kokenu konkari mut kyl vuodes oppii jo tosi paljon. itellänikin on vähän piristetty mopo mutta se ei kulje kuin about 55 ja menee poliisin käsissä täysin laillisesta läpi. vääntöä on normaalia enemmä ettei joka ylämäkee hyydy. se 45km/h on aloittavalle mopoilijalle täysin riittävä nopeus... ja miksi ihmeessä sitä lähteä mopoa virittämään niin paljon että se kulkee sen 80. ei siis mitään järkeä kun sillä ei saa ajaa lähellekkään niin kovaa. se ny vaa on nii että tyhmyydestä sakotetaan..
Tässähän se pointti oli että hän kysyi miksi ihmessä se rajoitus on 45 eikä vaikka 80 hän ei puhunu mitään ylinopeudesta. pälli
- enkerrolol
kun poliisi lähestyy mopoo koeajo mielessä vetäset oikee kunnolla nyrkillä naamaa sitte vaikka veitsellä puhkaset sen renkaat,revit rekkaris irti ja kaasu pohjassa joillekkin pikkuteille kaahaamaa...
- Tubus
Renkaatkin saattaa pyöriä vähän huonosti...
...
"Mikä toi juttu tos sun pakoputken pääs on?"
"No vittu, oisko kuri."- a324234
jos mopo hikisesti sen 60 menee niin kuka poliisi oikeesti jaksaa siitä sakottaa
- no
a324234 kirjoitti:
jos mopo hikisesti sen 60 menee niin kuka poliisi oikeesti jaksaa siitä sakottaa
lampine jaksaa
- lortto-raicing
Olen tässä yli vuoden jo ajellut virimopolla, eikä ole koskaan ole ollut mitään ongelmia, kaks kertaa plen poliisien kanssa asionnut,ensin kun siirsin mopon tankilta ruutuun kypärä huonosti ja toisel kertaa kilven kulmasta putken kiinityksestä ja peilistä huomautti, mutta oli tosissaan mukavia ja rentoja poliiseja. Omasta mielestäni olisi turvallista että mopot kulkisivat taajaman ulkopuolellakin yhtä kovin kuin autot, jotta turhilta ohituksilta säästyttäisiin. Mutta pitää muistaa että eniten huolta liikenteessä aiheuttaa "asiaanperehtymättömät" mopoilijat, jotka eivät osaa kunnolla sääntöjä, eivätkä ymärrä kaikki liikenteen perusedellytyksiä. Eikä virittämisestä jää helposti kiinni ellei paina kokoajan täysillä pikin keskustaa ja kierrättää parkilla ja yms.
- gniciar-ottrol
"Omasta mielestäni olisi turvallista että mopot kulkisivat taajaman ulkopuolellakin yhtä kovin kuin autot, jotta turhilta ohituksilta säästyttäisiin."
Silloin moni niistä kulkisi samaa vauhtia myös taajamissa ja kevyenliikenteenväylillä. Lisäksi osa mopoilijoista aloittaa mopoilun vasta 15-kesäisenä ilman aiempaa kokemusta ja ajotunteja, jolloin se pyörä ei ole teknisestikään hallinnassa. Osataan liikennesääntöjen alkeet, kun on vastailtu kuviin 10s kuva, mutta näistä ei saa yhtäkään toimintamallia epätavallisiin tilanteisiin.
"Mutta pitää muistaa että eniten huolta liikenteessä aiheuttaa "asiaanperehtymättömät" mopoilijat, jotka eivät osaa kunnolla sääntöjä, eivätkä ymärrä kaikki liikenteen perusedellytyksiä."
Totta. Sääntöjä ei voi tehdä jokaiselle ja jokaisen kyvyille erikseen. Nopeusrajoituksetkin ovat kaikille autoilijoille yhteisiä, ja silti niitä on noudatettava. Osaan aivan taatusti viedä autoa paremmin ja hienommin sladissa kuin 95% vastaantulevista kanssa-autoilijoista (sen takasi oma lapsellisuuteni aikanaan... rälläsin jääradoilla ja pikkuteillä aika paljon), mutta silti en voi ottaa erivapauksia liikennesäännöistä.
Jokaisen mopopojan perustelu on "minä-olen-keskivertoa-pätevämpi". Se voi ihan oikeastikin pitää paikkansa, mutta sillä ei ole väliä. Yhdistä nuo tähän: Ihmisen ajattelu kehittyy vielä parikymppisenäkin, ja vasta vähän yli parikymppisenä on ns. "Aikuinen".
Toisaalta on hyvä että ainakin tiedostat miten ajat. Itsehän maksat sakkojasi, jos maksat. Tai vanhempasi.
- Juuxg
No kyllähän se niin on että ite en ainakaan oo koskaan ollut poliisin kanssa tekemisissä, vaikka jo pari vuotta kulkenu lähemmäs 95km/h. Tietenkään koskaan tommosta pääse käytännössä ajamaan, mutta eipähän tuu autot yleensä ohi.
Sakkoja veroja yms. ootellessa jatkan ajeluja tällä! Maksan ne kyllä ihan mukisematta, mitään rajotinta yms. kun tähän ei ole edes mahdollista laittaa.- Näinköhän maksat...
..meinaan joka viikko useampi selvittää maksamisiaan vakuutusyhtiölle, kun yhtiö tekee kielteisen korvauspäätöksen viritetyllä mopolla aiheutetuista vahingoista. Monelle se tulee yllätyksenä, kun vakuutus on myönnetty MOPOLLE ja sitten onnettomuutta selvitettäessä ilmenee, että mopo ei olekaan enään mopo, joten onnettomuus on itse aiheutettu. Jos sitten vielä haetaan muista vakuutuksista korvausta esim. rikkoutuneista silmälaseista, niistäkään ei makseta korvausta taikka maksettu korvausperitään takaisin, kun selviää todellinen tilanne vahinkoihin.
Vahingoskorvaukset voivat olla suuriakin, jopa kymmeniä tuhansia euroja.
- Haluatteko te kuolla
aijotteko ihan oikeasti vaarantaa teidän henkenne?äly hoi älä jätä! järkikin sen pitäis sanoo ettei mopoa ei saa virittää minulla on mopo kanssa ja se kulkee 45km/h ja kun poliisit on pysähtänyt minut niin sain hyvän maineen mä oon vissiin ainuit viksuin ei ihme että muut menettää korttinsa kun alkaa pelleillee oman moponsa kanssa
- t445345
mp poliisi saa ainoastaan kokeillä koska niillä on kypärä, mutta ei ole taas pakko antaa ja jos siitä tulee sitte joku 30€ sakko kun ei anna poliisin koe ajaa niin mielummin maksaa sen 30€ kun antaa niille kytille ajettavaks
- mopokaver
ongelma ratkeaa kun pistät moposi vakioksi niin ei ole mitään pelättävää että kortti lähtee jos poliisit katselee/koittaa vähän mopoasi. mutta 45km/h on kyllä mopolla liian hidas vaihti ja ärsyttävää kun autoilijat ajaa ihan takarenkaassa kiinni kun esimerkiksi 50 rajoitus ja roikkuu vaa kiinni eikä mene edes ohi ja sitten joku kiila kolmion takaa eteen, teet äkkijarrutukset että et aja autoo päin, mutta takana oleva ajaa melkee sun ja mopos yli koska roikkuu hanurissa kiinni. 50-55km/h olisi sopiva mopojen nopeus ja pysysi liikenteen mukana jotta autoilijoitten ei tarvisi perässä roikkua ja saisi enemmän turvaväliä siltä varalta jos joku kiilaa eteen tai joku lapsi juoksee posikosta autotielle yllättäen.
itellä ollu tömmösii tilanneita monisti mutta onnekksi ei kertaakan ole pahasti käynyt.
niinkun tuolla yhjäällä mainittu että 80km/h mopoille niin se on jo liikaa. ei 15-16 vuotias välttämättä ole valmis tommosiin nopeuksiin ja viellä aika kokematon liikenteen seassa.- Mopojen nopeus on
..kyllä koko Euroopassa melko lailla sama, tuo 45km/h. Tanskassa on peräti 43km/h suurin nopeus mopolla ja virityksistä lähtee mopo valtiolle aika herkästi. Englannissa saa ajaa mopolla kaikista kovimpaan 31mailia/h (50km/h). Monessa maassa kuitenkin 15vuotias saa ajaa vaan 25km/h kulkevalla mopolla ja 16vuotias pääsee ajamaan 45km/h kulkevalla mopolla (esim. Irlannissa). Kyydissä saa toista viedä mopolla vasta 18vuotta täyttänyt.
Kyllä nämä mopojen nopeudet on aika tarkkaan harkittuja. Onnettomuustutkintalautakunnan raportit mopo-onnettomuuksista on aika synkkää luettavaa juuri nuorten kuljettajien osalta ja nimenomaan nopeuden osalta nekin.
- ois hyvä
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288495822641.html Nuorten kanssa työskentelevä poliisi ehdottaa reilua korotusta mopojen kattonopeuteen, ja iha hyvä vaa jos toi tulis 60km/h max nopeus.
- Voihan sitä...
..joku poliisi ehdottaa, mutta ei Suomi lähde tässä sooloilemaan EU:ssa, kun ei ole todellisia perusteita.
- eduskunta päättää
tämän takia viritellään just kulkemaan yli ton 45. päättäis vaa et sais kulkea ton 60 nii olis kaikilla paljo helpompaa
- Anonyymi
Miksi ihmeessä jengi ruikuttaa vitun mopoista niin että autokolarit on suunnilleen yleisempiä kun mopokolarit niin miksi ei rajoitus voisi olla 80km/h jos mopotkin on siihen rakennettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132