maksuvälineet

raha?luottokortti?electron?

eli pitääkö paikkaansa että ilman luottokorttia tulee olemaan pulassa?!
minulla ei ole mahdollista saada luottokorttia joten missä paikoissa tulee eteen ne isoimmat ongelmat?

7

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen sanon

      sillä ilman luottokorttia et voi vuokrata autoa, et voi asua hotellissa, et voi maksaa ruokaa monessakaan ravintolassa jne. Pelkällä käteisellä tulee varmasti ongelmia.

      • maksaa

        kateisella ravintolassa. Olen asunut USAssa kohta 20v ja en ole kuullutkaan, etteiko kateinen muka kay. Kateinen kay kaikkialla.
        Alustavat hotelli tai autovaraukset pitaa tehda luottokortille, mutta voi maksaa myos kateisella nekin.
        Myos hotelleihin voi majoittautua ilman luottokorttia. Maksaa huoneen etukateen seka jonkin suuruisen pantin riippuen hotellista.

        Tervetuloa. Taalla kay kateinen!!


    • matkailija x

      Hotellivaraukset tehdään yleeensä luottokortilla ja vaikka hotelli olisi etukäteen maksettu, hotellissa kysytään sisäänkirjautuessa luottokorttia takuuksi, (puhelut huoneesta, netin käyttö, huonepalvelu ja mahdollisesti huoneesta katovat/hajoavat tavarat, Ottavat siitä siis kortin numeron ylös, eivät vie korttia majoittumisen ajaksi.

      Autoa vuokratessa tarvitaan myös korttia. Hotellista uloskirjautuessa ja vuokra-auton palauttaessa laskut voi maksaa käteisellä tai toisella kortilla kuin takuuksi annettu kortti.

      Nämä pätevät kyllä yleensä muuallakin maailmassa, hotelleihin ja auton vuokraukseen tarvitaan luottokorttia.

      Tietysti jos matkustat jonkun sellaisen kanssa, jolla on kortti ja kohtuullinen luottoraja, voitte hoitaa "korttiongelman" hänen kortillaan.

      Sen sijaan kaikki ravintolat ja kaupat, joissa olen Yhdysvalloissa ollut siellä asuessani ja vieraillessani, ovat ottaneet käteistä vastaan, tarjoilijat suosivat varsinkin käteistippejä. Olen ollut eri puolilla Yhdysvaltoja erittäin hyvätasoisissakin ravintoloissa, jotka eivät ota luottokortteja lainkaan, vain käteistä. Monet kuppilatkin ottavat vain käteistä, tästä on yleensä kyltti jo etuovessa.

      • takia

        Luottokortilla pelkästään voi tulla toimeen?? :o Eli voin suoraan unohtaa koskaan pääseväni lomalle Esim NY tai LA koska en omista luottokorttia...? Entä jos en asu hotellissa, en vuokraa autoa? Eikö ruokakaupassa/vaatekaupassa voi maksaa käteisellä? Omistan Visa Electronin, sillä ei siis voi maksaa? Mutta voi nostaa automaatista?

        Oon ihan pihalla ku jokainen väittää erilailla näistä maksuasioista....


      • se edellisessä
        takia kirjoitti:

        Luottokortilla pelkästään voi tulla toimeen?? :o Eli voin suoraan unohtaa koskaan pääseväni lomalle Esim NY tai LA koska en omista luottokorttia...? Entä jos en asu hotellissa, en vuokraa autoa? Eikö ruokakaupassa/vaatekaupassa voi maksaa käteisellä? Omistan Visa Electronin, sillä ei siis voi maksaa? Mutta voi nostaa automaatista?

        Oon ihan pihalla ku jokainen väittää erilailla näistä maksuasioista....

        viestissä tuli jo selväksi, että luottokorttia tarvitset jos vuokraat auton tai jos majoitut hotelliin.
        Muutoin pärjäät käteisellä, tai ainakin minä olen pärjännyt.


    • matkailija x

      Yksi asia tuli vielä mieleeni.

      Matkavakuutushan kannattaa ehdottomasti ottaa Yhdysvaltoihin matkatessa (ja muuallekin matkatessa), sairatuminen/loukkaantuminen voi tulla todella kalliiksi.

      En ole joutunut lääkäriin Yhdysvalloissa, mutta kaikki lääkärit/sairaalat eivät varmaankaan huoli vakuutusyhtiön maksusitoumusta vaan lasku pitää ensin itse maksaa ja periä rahat vakuutusyhtiöltä myöhemmin.

      Tähän siis tarvittaisiin luottokorttia, jollei ole tuhansien käteiskassaa mukana. Tosin normaalit luottorajat tulevat nopeasti vastaan Yhdysvaltain lääkärintaksoilla... Tästä voi olla jollain palstan lukijalla kokemusta?!?

      • 007

        Kannattaa todellakin ottaa kunnon matkavakuutukset, mieluiten pari viikkoa yli sen päivämäärän, jolloin on määrä tulla takaisin Suomeen.
        Itse ehdin tutustua yhteen jos toiseen sairaalaan vaihtariaikana. Sairastuin melko pahasti muutama päivä ennen kotiinpaluuta, joten lennot piti vaihtaa ym. Jälkikäteen tuli kotiin kirje, jossa kerrottiin hoitokuluista niiden hinnasta. Kyllä se useampi tonni euroissa olisi tuohon uponnut ilman kunnon vakuutuksia.
        Ja pitäkää se matkavakuutuskortti AINA mukana, siinä on tärkeitä numeroita (eikä se 24h asiakasnumero ole suinkaan niistä se vähiten tärkein) :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3514
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2146
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1692
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1577
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      291
      1297
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1131
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      966
    Aihe