Riekkojen

esiintyminen etelässä?

Tässä innokkaana kanalinnun pyytäjänä sekä luonnossa liikkujana kiinnostaisi tietää teiltä muilta riekko havainnot eteläisestä suomesta.
Ei tietenkään missään metsästys mielessä vaan kiinnostuksesta tähän lintuun.

Monasti kateellisena kuuntelin kun pappa vainaa puhu metsäkanoja (tarkoittaen riekkoa) kovinkin ampuneensa viisikymmenluvulla vielä täällä pohjois-hämeen seutuvilla missä pääsääntöisesti metsästän.
Nykyään alueella on hyvät pyy ja teeri kannat sekä kohtalaisesti metsoa mutta riekkoa en täällä ole vahingossakaan nähnyt. Pohjois-Hämeen metsästäjistä kertovassa kirjassa oli hyvinkin monella riekko vielä vuosittaisena saaliina 1970 luvullakin.
Kehuuvat kyllä että vähän matkan päässä sijaitsevalla laajalla suoalueella olisi vielä pientä kantaa mutta mene ja tiedä.

Pohjoisen metsästysretkien monikymmenpäiset riekko tokat ovat välillä herättäneet ajatuksen että jos vielä jonkinlaisella tarhaus toiminnalla saisi kantaa palautettua etelään.
Mutta nyky loska talvet ja runsaat petokannat taitavat vesittää senkin idean.
Kiitos havainnoista ja hyvää juhannusta kaikille!

1

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli vielä runsaasti

Riekkoja keski-pohjanmaan rämeillä...
      Ei ole enään.. Lintu on täysin hävinnyt!
      Liekö ojitus tai supikoiran tulo tappanut poikastuotannon..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe