Hei,
Zafirassani on 2 sähköongelmaa:
tavaratilassa oleva sähköpistoke ei anna virtaa. Miten pystyy toteamaan, että vika ei ole sulakkeessa?
toinen vika: kuljettajan puoleinen takaovi ei toimi kaukosäädöllä. Miten vika etsitään? Sulakevika?
Sähkövika?
8
5253
Vastaukset
- Gastraus
Ohjekirjasta löytyy sulakekaavio, eli mikä sulake on mitäkin vasten, jolloin sulakkeen tarkastaminen on helpompaa.
Meneekö ovi lukkoon avaimella ja pitääkö napata käsin? Jos ei niin vika keskuslukituksen moottorissa tai johdoissa ko. ovessa. Johtojen kunto kannattaa tarkastaa, etenkin palkin ja oven välinen pätkä.- -----
Meillä sama vika kuskin puolen takaovessa ei toimi mikään ja hanttarin puolella ei toimi sähköikkunat!!Vika on johdoissa saranna puolella kuulema tyyppivika...En vain ole kehdannu korjata kun ei menoa hidasta..
- Zafira 2001
Minulla oli myös ensin kuskin puoleisessa ovessa keskuslukituksen kanssa ongelmia, sit meni takaovista sähköikkunat toiminnasta, kuskinpuoleisesta ovesta kaiutin mykäksi, välillä mykisti koko radion, lopulta meni koko kyseinen takaovi "lukkoon", eli ei auennut ollenkaan. Keskuslukituksen moottori kuulemma meni oikosulkuun eikä aukaissut ovea. Johtosarjan vaihto Delta-autolla n.245egee, ovi toimii, radio kuuluu ja myös molemmat takaovien ikkunat toimiivat.
- meillä 3 kertaa vaihdett
Yksi vaihto meni takuuseen, kun ei kestänyt edes sitä 2 vuotta, ja nyt olis vaihteeksi toiselta puolelta johdot sökönä. Jostakin syystä ne on menneet useimmin repsikan puolelta, siis takaa, mutta nyt siis kuskin puoleisen takaoven johtosarja sökö: ei toimi sähköinen lukko eikä ikkunan nostimet, ei varmaan se kaiutinkaan. Reilut 200 eegua tosiaan maksaa.
- Zafiristi
Vika on oven johtosarjassa. Omassa Zafirassani oli samat oireet. Uusi johtosarja merkkiliikkeessä n. 150 euroa. Tein itse uuden johtosarjan käyttäen alkuperäisen sarjan liitintä (paha purkaa ja tinailla liittimet ). Sarjan johdot katkeaa aina haitarikumin sisältä missä ne joutuu taipumaan johtonippuna. Kannattaa uusia 1 metrin pätkä johtoja (mieluummin kaikki johdot, kun menevät koppuraksi ja katkeavat kumminkin) ja tehdä hyvlaatisilla "sokeripaloilla" liitokset oven sisää ja kynnyskotelolle.
- zaffiira
Itselle kanssa uusittiin kuskinpuoleiseen takaoveen tuo johtosarja kun ei mennyt ovi lukkoon. Johtosarja maksoi kuulema n.200e ja töihin meni aikaa 2h. Onneksi meni kuitenkin autoliikkeen pussista tuo homma...
- Zacce
Meillä on kanssa sama ongelma. Pahaksi onneksi joku johto meni maihin ja poltti etuoven katkaisimesta foliota 2 cm pätkältä. Liittimen pystyy purkamaan osittain, mutta miten sait juotettua uudet johdot grimppeihin? Saitko ne irroitettua liitinkotelosta? Uusi johtosarja on kyllä sikakallis. Pitää rakennella tuo sarja molemmillle puolille, mutta itse juotan johdot sokeripalan sijasta.
- 2001- 1.8 ecotec
Mikä on radion sulakkeen numero? Kun ei ole ohje kirjaa mistä katsoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2214440Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223379Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621945Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61623Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381227Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611189Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96905- 63755
- 30747
- 176740