Kauanko hamsterit kestää ku on esim lomalla

hmm..

eli siis suunniteilla olis loma joka kestää viikon...ja mietin sitä et kauan hamsterit kestää olla yksin jos ruokaa on tarpeeksi?, mutta vesi kyllä lämpenee..olen yrittänyt paljon kysyä kavereiltani että voisivat hoitaa hamsuani mutta kukaan ei ole sillon ja he ovat itekkin sillon jossakin lomalla:< se rotu on kääpiöhamsteri. Mihin siis laitan hamsuni kun sitä ei voi ottaa mukaankaan?

19

9413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kuulukaan..

      olla kylmää, joten "lämpeneminen" ei sinänsä haittaa. Ei kai häkki/duna auringonvalossa kuitenkaan ole?

      Sinuna kysyisin, jos joku voisi tulla 1-2 kertaa matkasi aikana katsomaan hamsteriasi, vaihtamaan veden ja antamaan ruokaa. Jos tämä ei millään onnistuisi, kyllä uskaltaisin jättää viikoksi yksin. Uusi vesi vain juuri ennen lähtöä ja paljon siemensekoitusta ja esim. näkkäriä, kuivattua leipää ja muuta kovaa nakerreltavaa, esim. joku herkkutikku tms. Tuoreruokaa ei kauheasti kannata jättää, kun voi pilaantua.

      Kyllä kääpiöhamsteri selviää viikon yksin. Itse olen jättänyt edellisen hamsterini pari kertaa, eikä ole ollut ongelmaa.

      • Näin...

      • luna lg
        Näin... kirjoitti:

        Ei eläintä kyllä kuulu viikoksi jättää yksin :(
        Pari päivää / viikonlopun pärjää yksin mutta ei pidempään. Kyllä jonkun pitää ainakin päivän kahden välein käydä sen kunto tarkistamassa!
        Katso jos täältä löytyisi joku:

        http://www.hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=45

        Eikös se ole eläinsuojelulain vastaista *raapii päätään* jättää tarkistamatta eläimen vointi kerran päivässä? Muistelisin näin.


      • ---- &gt;

        Vaikka eihän se oikein ole. 5-4 hamsteria on hieman hankala kuljettaa kuumassa asuntovaunussa. Usein on kyllä kaveri tulee tsekkaamaan pojat joka toinen päivä pientä palkkaa vastaan.


    • hupa

      Oma hamsterimme on hyvin pärjännyt viikonlopun yksinään, mutta kokonainen viikko vähän arveluttaa. Mieti ensin, mihin olet menossa? mökille, ulkomaille, laivalle... Kun lähdimme viikoksi lappiin laskettelemaan, otimme hamsterimme mukaan. Yövyimme silloin asuntovaunussa.
      Jos päädyt lopputulokseen, ettei hamsteria voi ottaa mukaan, kannattaa etsiä sille hoitaja viikoksi. Ellei kavereista kukaan voi käydä edes pari kertaa hamsteriasi katsomassa, voit viedä hamin johonkin eläinkauppaan hoitoon. Kannattaa käydä lähimmät eläinkaupat läpi ja kysellä onko heillä sellaista palvelua.
      Toisaalta luulen että hamsteri pärjää viikon yksin, jos ruokaa ja juomaa on. Eihän se muutenkaan pääsisi juoksentelemaan jossain eläinkaupassa tai mukana matkassa. Turvallisempaa tietenkin olisi jos joku kävisi edes vilkaisemassa hamsteria joka- jokatoinen päivä.

      • on monia..

        mutta minun mielestäni hamsteri stressaantuu enemmän siitä, että häntä kuljetellaan kuljetuskopissa mennen tullen jonnekin mökille tai eläinkauppaan vieraaseen ympäristöön ja vieraisiin hajuihin. Eläinkaupassakin on usein kova melu jne.

        Te, joiden mielestä hamsteri ei missään nimessä voi olla viikkoa yksin; mitä pelkäätte? Ruoka ei voi mitenkään loppua viikossa, eikä vesi homehdu tai muutenkaan pilaannu, jos häkki ei ole auringonpaisteessa. Mikä ongelmana, siis? Jos hamsteri sattuisi vaikka kuolemaan, niin sitä ei voisi estää kotona ollessaankaan.


      • joo...
        on monia.. kirjoitti:

        mutta minun mielestäni hamsteri stressaantuu enemmän siitä, että häntä kuljetellaan kuljetuskopissa mennen tullen jonnekin mökille tai eläinkauppaan vieraaseen ympäristöön ja vieraisiin hajuihin. Eläinkaupassakin on usein kova melu jne.

        Te, joiden mielestä hamsteri ei missään nimessä voi olla viikkoa yksin; mitä pelkäätte? Ruoka ei voi mitenkään loppua viikossa, eikä vesi homehdu tai muutenkaan pilaannu, jos häkki ei ole auringonpaisteessa. Mikä ongelmana, siis? Jos hamsteri sattuisi vaikka kuolemaan, niin sitä ei voisi estää kotona ollessaankaan.

        Tuttavalleni kävi juuri jokin aika sitten:
        Hamsu oli ilmeisesti kiipeillyt häkkinsä katossa, pudonnut ja murtanut selkänsä.
        (selän murtuma todettiin eläinlääkärissä samana päivänä) Hamsu lopetettiin sinä päivänä.

        Olisiko sinusta mukavaa maata halvaantuneena viikko ja odottaa apua? Edes juomaan et välttämättä pääsisi.

        Eläimen kunto pitää tarkistaa päivittäin. Parin päivän reissun aikan varmaan pärjää :) Ne ovat meidän, eivät luonnon armoilla.


    • -----

      Kyllä hamsteri selviää viikon, mutta itse en pystyisi omia hamstereita jättämään viikoksi yksin. Tulee huono omatunto ja hamsut ovat tottuneet saamaan tuoreruuan joka ilta ja juoksemaan lattialla. Kahden yön reissussa olen ollut mutta pidemmällä reissulla olen vienut hamsut dunissaan kaverille hoitoon. Saavat ainakin jyviä ja tuoreruokaa. En sitten tiedä onko tuo muuttaminen stressannut. Samanlailla ovat käyttäytyneet vieraassa paikassa kuin kotona.

      Yksi tuttu on tosiaan vienyt hamsterinsa eläinkauppaan hoitoon kun on ollut kauemmin poissa.

    • I THINK

      Luulen et kyl ne pärjää just ja just viikon. Kyllä niille kelpaa viikon vanha vesiki, älä siitä huolehi.

      • Anonyymi

        En ois tosta niin varma


    • netu96

      No suunnilleen viikonlopun. Mut kannattaa hankkii sille joku hoitaja, esim. sukulainen tai kaveri

    • Anonyymi

      Mul sama ongelma mut pärjääkö hamsteri edes 3 yötä yksin?

      • Anonyymi

        Eläinsuojelulaki kieltää moisen joten menee eläinrääkkäykseksi


      • Anonyymi

        Kyllä sen voi varmaan jättää yksin kolmeksi yöksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläinsuojelulaki kieltää moisen joten menee eläinrääkkäykseksi

        No en mä sitä yli kolmeksi yöksi voisi jättää yksin


    • Anonyymi

      Selviääkö hamsteri ilman käsittelyä 3 yötä jos joku kuitenkin vaihtaa veden ja antaa tuoretta🥒🥕?

      • Anonyymi

        Kyllähän hamsteri selviää ilman käsittelyä vaikka koko elämänsä, mutta ruokinnan ja veden vaihtamisen lisäksi sen kunto tulee tarkistaa silmämääräisesti joka päivä.


    • Anonyymi

      En kyllä jättäisi hamsteriani missään nimessä viikoksi yksin. ja no haluaisitko itse juoda viikon vanhaa lämmintä vettä

    • Anonyymi

      Mistä ootte ostanut hamsun tai sen häkin ja tarvikkeet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe