Mies kuorsaa

hermoilija..

Olen totaalisen kyllästynyt avomieheni kuorsaamiseen. Milestäni kuorsaamisen aiheuttamia haittoja kanssa ihmisille vähätellään. Olen itse joutunut turvautumaan unilääkkeisiin, kun asuimme yksiössä. Nyt tilanne on hieman helpottunut, kun mies nukkuu toisessa huoneessa kaksiossamme. Kuinka vaarallisia kuorsausleikkukset ja "lämpöhoidot" on? Miehellä on vähän ylipainoa, mutta kuorsasi laihempanakin, joten painon pudottaminen ei koko ongelmaa veisi.

Mites te muut kanssakärsijät teette matkoilla nukkumisjärjestelyt? Tulee kalliiksi varata kaksi hotellihuonetta. Haluaisin kyllä tulevaisuudessa matkustella, mutta en ilman yöunia. Yleensä olen matkoilla kireä vähäisten yöunien vuoksi. Jo ennen matkaa tai sukulaisvierailuja alkaa ahistmaan unettomuus. Olen muutenkin huono nukkuja ja kuoraus vie kaikki yöunet matkoilla. Unilääkkeet kyllä auttaa, mutta tuntuu väärältä vaihtoehdolta. Toki matkoilla lääkkeet ok. Kotioloissa sitten nukutaan varmaan aina erillään. Ikää meillä alle 30v, että hauska tulevaisuus odottaa.

Koko kesänä ei tarvitse mihinkään pidemmälle reissulle lähteä, koska olen raskaana ja en voi/halua unilääkkeitä käyttää. Kauhea vuodatus, mutta hermo mennyt. Kaikki lähimmäiset ja eteenkin itse kuorsaavat suhtautuvat asiaan vitsinä ja leikkimielellä, kun asiasta kerron. Minulle tämä on ainakin suuri ongelma. Kauhea vuodatus, mutta hermot kireellä, kun juhannuksena pitäisi nukkua samassa huoneessa.

40

21293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gnutsen

      Passita miehesi lääkäriin,entisenä kuorsaajana
      tiedän kyllä mistä puhun.
      Itse kuorsasin vuosia kunnes vaimon mitta tuli täyteen ja unitutkimuksissa todettiin kuorsauksen lisäksi uniapnea.
      Jos todetaan uniapnea,cpap eli ylipainehengityslaitteen saa sairaalasta mukaan,siihen loppuu kuorsaus ja hengityskatkokset.
      Pelkkää kuorsaustakin voidaan hoitaa mm.kuorsausleikkauksella,jäädytys ym.hoidoilla.
      Älä turhaan kärsi enempää kun asialle voi tehdä jotain.
      Hyvää kesää sinulle!

      • Uniyökkö

        Yhdyn edelliseen kirjoitukseen. Teen työkseni ko. tutkimuksia. Moni saa avun Cpap eli ylipainehengityslaiteesta. Laitteet ovat nykyisin pieniä ja äänettömiä (melkein). Monen avionnen pelastus.. Kannattaa kokeilla.


      • Anonyymi

    • sikkul

      niin ei sitä sellaise usko et siinä on melutaso korkea.ei sitä sänkykaveri nukutuksi saa.mulla 30vsamassa sängyssä kuorsaajan kanssa.eikä se johdu lihavuudesta,kunnosta,eikä siinä auta oliko mahallaan tai kyljellään.hetkes auttoi kun tehtiin ohitusleikkaus.toivon et sun hoitavat lääkärit ottaisivat todesta ongelman ja hoitasivat sun miehen kuorsauksen. on kuuluma hyviä tuloksia leikkauksista.kipu mitä
      leikkauksesta tulee,kyllä hänen on se kestettävä.
      pitäähän sinunkin synnytys kestää.
      parempia oloja teille molemmille. ja onnea tulevaan.t.pätkäuninen

      • Kohtalotoveri

        10 vuotisen liiton ajan olen kärsinyt samasta kuin ketjun aloittaja. Ajoittain syön uniläkkeittä ja ajoittain nukun eri huoneessa.

        Kuorsauksen lisäksi
        miehelle tulee joka yö myös hengityskatkoksia,
        pisimmillään n. minuutin ajan. Välillä
        tönäisen häntä kun kuulostaa ihan siltä kuin hän kuolisi, kun korahtaa ja hengitys loppuu.

        Ylipainoa on n. 20 kiloa,ikää 37 vuotta.(laihduttamisesta turha puhua, ei halua muuttaa ruokailu/liikunta tottumuksia)
        Tämän lisäksi hän naksuttelee käsien ja varvaiden niveliä ja välillä tärisee unissaan. Tämä siis silloin kun ei kuorsaa, yleensä unen alku tunteita.Myös tämä nivelten paukuttelu häiritsee nukahtamistani.

        Eikä suostu menemään lääkäriin, vaikka kärsin
        ja olen hengityskatkoksistakin hänelle kertonut.
        Tämä on stressannut todella paljon!


    • Tärisee

      Vaimoni kuorsaa tolkuttomasti ja joskus yöllä herään. Asennon muutos ei pahemmin auta, äänilaji vain muuttuu.

      Nyt olen huomannut että eroottinen hieronta auttaa. Kuorsauslakkaa muttei sotke unta eikä aiheuta hänelle väsymystä.
      Itseäni vaimon "terhakoituminen" huvittaa.

    • Entisen kuorsaajan avovaimo

      Mun mies oli siis hirvee kuorsaaja. Sohva oli käytössä välillä mulla ja välillä miehellä öiseen aikaan, että edes joku sopu säilyy. Aika usein mä olin päivällä väsynyt ja kärttynen. Ja noi matkustusongelmat- tuttu juttu.

      Elokuussa mies teetti sellasen Nukkulan. Se on pieni muovinen kisko, joka laitetaan takahampaiden väliin yöksi. Kuorsaaminen loppui ihan heti ja nyt me voidaan taas nukkua samassa sängyssä. Ja tarvitaanhan sänkyä muuhunkin kuin nukkumiseen ... .
      Ei olla vielä ehditty matkustamaan yhdessä, mutta ajatus ei enää stressaa etukäteen, kun tietää että saa nukkua.

      Se Nukkula teetettiin hymyklinikalla itiksessä.

      PS. Jos sun mies ei ota sua tosissaan tossa kuorsausjutussa niin käytä naisen asetta numero yks: polvet yhteen niin pitkäksi aikaa että mies suostuu kuuntelemaan

      • ladafever

        muistatko paljon se nukkula maksoi? tutkimuksineen ja sovituksineen kaikkineen.


      • Entisen kuorsaajan avovaimo
        ladafever kirjoitti:

        muistatko paljon se nukkula maksoi? tutkimuksineen ja sovituksineen kaikkineen.

        Koko juttu oli 287 euroa. Siihen kuuluu tarkastus, sitten otetaan sellaset muotit ja seuravalla kerralla saa sen nukkulan. Muutaman viikon kuluttua on vielä tsekkaus. Ei musta paha hinta hyvistä unista. Sitäpaitsi se kestää monta vuotta käyttöä.
        Ei kannata kärsiä turhaan. Me ollaan tosi tyytyväisiä.


      • Anonyymi

        Höpsis. Seksi ei saa olla mikään kiristyskeino. Ei kummankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis. Seksi ei saa olla mikään kiristyskeino. Ei kummankaan.

        Kyllä seksillä voi kiristää, kun ei huvita seksi väsyneenä.


    • Matkusteleva

      Olen todella kohtalotoverisi. Olen jopa harkinnut avioeroa mieheni kuorsauksen vuoksi. Mies sanoo, ettei se ole hänen ongelmansa. Käskee vaan minun nukkua. Nuku nyt siinä melussa. Matkoilla on pakko nukkua samassa huoneessa ja niinpä laitan korvatulpat niin syvälle korviini kun saan. Se auttaa pahimpaan ääneen, mutta saattaa tulla pää kipeäksi ja muutenkin on vähän epämukava olo. Unilääkkeitä en aio syödä, koska pelkään niiden aiheuttamaa riippuvuutta. Ja tytöt: mehän olemme syyttömiä. Olen samaa mieltä, että pieni uhkailu voisi auttaa ja jos ei auta, niin tiet eroaa.

      • unet vähissä

        Hei!
        Meillä tuntuu kaikilla olevan "kiva" kumppani, joka kuorsaa :( Oma mieheni myös, ei auta vaikka käskee kääntyyn kyljelleen, se osaa kääntää päänsä niin, että nokka on kohti kattoa ja kuorsaus jatkuu. Itse kärsin nukahtamisvaikeuksista, kiva ; ja toinen nukkuu heti kun näkee sängyn. Ratkaisuna oli siis se, että meikä hipsi toiseen huoneeseen.Korvatulpilla sain ikuisen korvavaivan, korvakäytävät on tuusan paskana, kutiaa ja vuotaa, jatkuva korvakäytävätulehdus. Nukahtamislääkkeistä on tullut kierre, niistä en pääse eroon. Ja mikä parasta isäntä nukkuu edelleen hyvin :( koska vikahan ei ole hänessä vaan meikän pään sisällä.


    • XX

      Hei!

      Oletteko kokeilleet äänittää (vaikka kännykällä) kumppanin melua hänelle itse kuullakseen?

      Myös hänen altistamisensa muiden kuorsaamiselle (yhteismajoituksessa esim laivalla, matkalla, tms.) voisi auttaa tajuamaan ongelma. Samalla myös voisi saada kommenttejakuorsaamisestaan muiltakin kuin "aina siltä samalta".

      Oma exäni kuorsasi välillä, ja hän melkein pelkäsi nukkumista kanssani aluksi... Oli kuullut siitä kämppiksiltä, ystäviltä, vanhemmilta... Vieressä nukkuvana oli helppo saada hänet kääntymään kyljelleen ja kuorsaus onneksi loppui.

      Tuo Nukkula kuulostaa todella hyvältä ja helpolta ja halvalta! 30e/vuosi jos laskee käyttöiäksi 10 vuotta.... Tuplasti enemmän, jos pitää Helsinkiin tulla pohjoisesta... Mutta taitaapi kannattaa silti. Oiva lahjaidea!

    • hättää kärsimässä

      Lueskeltuani tätä ketjua haluan sanoa muutaman painavan sanan kuorsaajan puolisona. Ensinnäkin te, jotka olette ystävällisesti kommentoineet ja antaneet kivoja vinkkejä kuorsausta kuuntelevalle puolisolle ettekä ole itse joutuneet kärsimään kyseisestä helvetistä, TE ETTE TIEDÄ YHTÄÄN MITÄÄN!

      Olen yli 30 vuotta kärsinyt mieheni jatkuvasta kuorsauksesta, joka tuntuu pahenevan vuosi vuodelta. Alussa se oli ehkäpä jopa hassua, mutta nyt hulluuden partaalla seisoessani ja vuosien univajeesta kärsineenä, kuorsaus saa karvani nousemaan pystyyn.
      Sain hänet lähtemään lääkäriin hirveen kinumisen ja suostuttelun jälkeen n. 20 v sitten ja testeissä todettiin keskivaikea uniapnea. Mies kieltäytyi itsepäisesti uskomasta tulosta eikä hänellä olllut omien sanojensa mukaan mitään. Kaikki paperit piti hävittää eikä asiaa saanut kertoa kellekään.

      En tiedä mitä lääkäri oli suositellut hoidoksi, mutta siihen aikaan ei kai ollut cpap-laitteita olemassa. Hänelle tehtiin ohjeiden mukaan erikoispaita yöksi (siihen sentään suostui) eli ompelin tennispalloja varten taskuja paidan selkäpuolelle, pallojen piti estää kääntyminen ja kuorsaus.
      Eihän ne mitään auttaneet, ehkä sitten jos pallot olisivat olleet jalkapallon kokoisia. Mies nukkui ja kuorsasi tyytyväisenä pallot selän alla:/

      Nyt tulemme seuraavaan asiaan; olen ehdottanut erillistä makuuhuonetta, mutta mies ei hyväksy sitä, ei sitten millään, joten se ei käy. Itselläni pitää olla hyvä sänky ja patja selän takia, joten en voi hipsiä sohvalle tai muuhun epämääräiseen paikkaan nukkumaan. Mies ei lähde vaikka pyytäis nätisti, huutais tai uhkais. Piste. Häntä loukkaa kuulema suuresti etten halua nukkua samassa huoneessa.
      Hän sanoo aina että elä kuuntele kuorsausta, pistä silmät kiinni ja nuku.
      Voisin kuristaa hänet tuosta hyvästä! Miten minä nukun kun tuntuu että joku kone on päällä samassa huoneessa. Miehen kuorsatessa, kyseli lapsen kaveri että onko teillä joku pesukone linkoamassa vai mikä ääni tuo on? Miehen kuorsaus kuului monen ovan takaa toiseen päähän taloa. Eli tästä päästään siihenkin, että eipä meiltä taitais löytyä soppea mihin kuorsaus ei kuuluisi!

      Korvatulpat on kokeiltu moneen kertaan ja monenlaiset, mutta en voi nukkua niiden kanssa. Jos niistä haluaisi olevan edes vähänkään hyötyä, ne pitää tunkea niin syvälle korviin, että sattuu. Korvakäytävät kipeytyy ja korvia kutisee aivan hirveesti. Niihin tulee ihottumaa ja iho menee rikki. Ei siis onnistu niiden käyttö.
      Olen uhannut köyttää hänet patteriin kiinni ettei pääse kääntymään selälleen. Joskus yöllä kuunnellessani sitä hirveetä mekastusta, mietin että MITEN ********* saisin sen loppumaan.....

      Meidän välit on nykyisin aika jäätävät ja katson kuorsauksella olleen mitä suurin myötävaikutus asioihin. Samalla lailla kuin joku muukin täällä kommentoi, mennessäni makuukamariimme, alkaa kiukku ja ärsytys nousta. Mies kuorsaa siellä syltä hajallaan että mökki tärisee...ÄÄRR
      Iltaisin hän yleensä kuorsaa sohvalla, kun "katsoo" tv;tä, ääni on niin hirveä, ettei voi keskittyä ohjelmaan tai eihän sitä edes kuule sen törinän alta.

      Ennen niin rakas mies on muuttunut ärsyttäväksi ja vastenmieliseksi, ei kylläkään ulkonäöllisesti, koska on fyysisesti huippukunnossa, ei ylipainoa ja urheilee paljon, eli ei ole yksistään ylipainoisten vaiva.

      En tiedä mitä tehdä, olen täysin poikki, univelkainen, onneton ja umpikujassa asian kanssa. Tämä EI OLE LEIKIN ASIA! Ne jotka eivät tosiaankaan tiedä mitä tämä on, jättäkää omat kommenttinne kirjoittamatta.

      • hättää kärsimässä

        Siis laitoin tämän saman tuonne toiseen ketjuun, missä oli paljon kommetteja. -sama-


      • abcdefghijkl

        Itse en ole koskaan nukkunut samassa huoneessa muijan kanssa.
        Nykyään kuulemma kuorsaamiseni on niin kovaäänistä, että se häiritsee toisessa makuuhuoneessa nukkujaa, ellei molempien huoneiden ovet ole kiinni. Itse haluaisin nukkua ovi auki eteiseen ja olohuoneeseen. Eteisestä on käynti toiseenkin makuuhuoneeseen.
        Minulla on lähes 30 kg ylipainoa (olen 180 cm/108 kg). Olen yli 50 v mies.
        Tuo Nukkulan suukapula kyllä vähän kiinnostaisi. Tuossa edellä olikin hinta kaikkine kuluineen n. 4 v sitten.
        Huonosti nukkuminen haittaa itseänikin: Väsyttää, jolloin syön liikaa piristyäkseni.
        Tuntuu, että muisti on huonontunut (lähimuisti). Kullikaan ei pahemmin seiso. Kannattaisi laihduttaa.


      • abcdefghijkl
        abcdefghijkl kirjoitti:

        Itse en ole koskaan nukkunut samassa huoneessa muijan kanssa.
        Nykyään kuulemma kuorsaamiseni on niin kovaäänistä, että se häiritsee toisessa makuuhuoneessa nukkujaa, ellei molempien huoneiden ovet ole kiinni. Itse haluaisin nukkua ovi auki eteiseen ja olohuoneeseen. Eteisestä on käynti toiseenkin makuuhuoneeseen.
        Minulla on lähes 30 kg ylipainoa (olen 180 cm/108 kg). Olen yli 50 v mies.
        Tuo Nukkulan suukapula kyllä vähän kiinnostaisi. Tuossa edellä olikin hinta kaikkine kuluineen n. 4 v sitten.
        Huonosti nukkuminen haittaa itseänikin: Väsyttää, jolloin syön liikaa piristyäkseni.
        Tuntuu, että muisti on huonontunut (lähimuisti). Kullikaan ei pahemmin seiso. Kannattaisi laihduttaa.

        Tunnistan tämän minun kirjoittamakseni. Nyt olen 62 v, ja painoa on nyt 118 kg, eli 10 kg on tullut lisää noin 6 vuodessa! Ei tämä hyvältä näytä. Nukkulaa ei kai enää saa, mutta Helsingin kaupungin kautta minulle on nyt tekeillä vastaava kuorsauskisko. Kauanhan tässä on mennyt, ennenkuin sain aikaiseksi kuorsauskiskon teettämisen ja tutkimukset. Työttömänäkin olen nuyt ollut jo lähes 3 vuotta. Työmatkapyöräily ehkä sittenkin piti minut hieman kevyempänä. Nyt ei työmatkoja enää ole.
        Muija muuten nukkuu isot kuulosuojaimet päässä olohuoneessa, minä toisessa makuuhuoneista. Pojat ovat viime vuonna muuttaneet muualle asumaan, heillä on vuokra-asunnot.


    • JK

      VAI IIN

    • kenvaan

      Hymyklinikalla asiakas odottaa. Ovat aina myöhässä n. 20- 30 min. Juoksuttvat asiakasta, omien hoitoaikojen ylibuukkausten takia. Joudut siis tulemaan uudestaan hoidettavaksi, kun he eivät ehdi tehdä koko sovittua työta kerralla ja jopa peruvat ajan vaikka olet jo odottanut aulassa 20 min yli sovitun ajan. Nukkulan hinnaksi mainostavat 500, mutta lähes aina toimenpiteet maksavat jopa 2 x enemmän ja näitä ei palauteta jos nukkula ei toimi.

      Nukkula on hankala ja tuskallinen laite joka ei läheskään aina auta...rahastuksen maku on suuri.

    • Ryöstetty

      Hymyklinikan nukkula täyttä humpuukia. En ainakaan minä saanut sitä pidettyä suussa tuntia enempää. Kova särky kaupanpäälle. Lupasivat hyvitää jos ei se auta ja sen kanssa opi nukkumaan. Ei ole kuulunut mitään valituksen jälkeen.
      Hintakin aika kova (yli viisisataa euroa).
      Laillistettu ryöstö?

      • LEDLED

        Työpaikkalääkärin kautta sain lähetteen uniapneatutkimuksiin. Kun uniapnea todettiin, sain maksutta CPAP-laitteen. Kuorsaus ja vaaralliset hengityskatkot loppuivat, nyt taas nukutaan.


    • Myös kärsinyt

      Minäkään en voinut nukkua, kun minun miespuolinen kaverini nukkui minun vieressäni kuorsaamassa. Jouduin lopussa mennä peiton kanssa olohuoneeseen sohvalle nukkumaan.

      Meni vuosi ennen kuin toi tajusi etten tosiaan pysty nukkumaan ja sen jälkeen hän ei enää ole tullut minulle kylään ja nukkumaan.

      Sanoin sille, että tee jotain ennen kuin se kuorsaus pahentuu ja hän totesi, että tupakan polttaminen aiheuttaa kuorsausta, hän siis yli vuosi sitten aloitti uudestaan polttamaan tupakkaa.

    • UARS

      Olen tai oikeammin olin kova kuorsaaja ja kärsin myös kovasta väsymyksestä, joka haittasi pahasti työhommiakin. Työpaikkalääkäri lähetti HUS:iin uniapneatutkimuksiin mutta niissä ei havaittu mitään uniapneaan liittyvää.

      Tilanne ei kuitenkaan muuttunut, joten sain mentyä uuteen unitutkimukseen yksityisklinikalle ja sieltä se syy löytyi. Minulla on ylähengitysteiden vastusoireyhtymä, UARS, joka aiheuttaa katkottaisen unen ihan samaan tapaan kuin uniapnea. Sen perusteella minulle määrättiin CPAP-laite mutta kas kummaa, enpäs saanutkaan sitä julkiselta puolelta ilmaiseksi vaan jouduin ostamaan sen omalla rahalla. Maksoikin mokoma aika paljon. Minulla ei ole varaa mihinkään hienouksiin vaan ihan peruslaitteeseen on tyytyminen.

      Onneksi sopeuduin laitteen käyttäjäksi aika helposti, joten oman laitteen ostaminen ei ollut turha hankinta. Kuorsaus katosi kuten myös päiväväsymyskin.

      Tämä ylähengitysteiden vastusoireyhtymä ei näy kunnolla uniapneatutkimuksissa, joten sen diagnoosin teko on hankalaa. Lisäksi se ei ole samaan tapaan hengenvaarallinen kuin uniapnea, joten sen hoito ei kuulu julkisen terveydenhoidon piiriin. Toivottavasti se asia korjaantuu ajan kanssa. Tämä vaiva haittaa elämää kyllä aika lailla, jos sitä ei hoideta.

    • uusi mies

      Haluaisin kuulla lisää kokemuksia ja kommentteja Nukkulasta, hyviä ja huonoja. Mikä tekee siitä hankalan tai millaisia särkyjä se aiheuttaa? Onko kenelläkään hyviä kokemuksia?!

    • Nyt se loppui

      Nyt kaikki korva kuulolla jotka haluatte että kuorsaus loppuu...Tilanne oli meidän perheessä jo se että jouduin nukkumaan yläkerrassa. Kertakaikkiaan vaimo ei enää kestänyt kuorsaustani. Ongelma se että nukuin aina selälläni ja kuorsaus oli väistämätön tosi asia...ohessa linkit jolla loppui.
      Tyyny on aivan mahtava muunmuassa ozbaby Turussa myi tuotetta ja moni muukin. Kallis on mutta toimii.
      http://www.bumbeez.com/Doomoo-Buddy-imetystyyny-Light-Pink-Taupe
      ja tuossa kisko jonka tilasin Ebaysta hinta lähetyksineen 14€

      http://viewitem.eim.ebay.fi/STOP-SNORING-MOUTHPIECE-ANTI-SNORE-DEVICE-SLEEP-AID-NEW/130518458694/item

      Nyt on vihdoin hiljaista ja itsekin nukun aivan loistavasti töyden yön unia.
      Suosittelen kaikille lämpimästi.
      Tyynyn ansiosta nukun nyt kyljelläni ja tyyny mukautuu mahtavasti Tulee ns. ihanne asento kyljellään ja suu kisko auttaa leukaa eteenpäin.
      En ole vielä uskaltanut koittaa, mutta luulen että kiskon voin jättää pois kun nnyt kerran pysyn kyljelläni koko ajan.
      Eli nyt kipin kapin ostamaan miehelle lahjaksi "Buddy" imetystyyny...
      Ei ne kumminkaan itse sitä kehtaa ostaa!!!!

    • Irene Krooh

      Kukkupuhetta että kuorsaajat eivät itse ota kuorsaamista tosissaan. Itse olen kohta 30 v nainen, olen kuorsannut kuulemma kymmenvuotiaasta alkaen ja koskaan en ole ollut ylipainoinen. Kuorsaamiselle en siis itse mitään voi, mutta olen kuunnellut huomautteluja kuorsaamisesta niin kauan kuin muistan ja häpeän sitä. Sinkkuna elellään, ehkäpä juuri kuorsaamisen vuoksi. Miksi kukaan haluaisi kuorsaavaa naista kun voisi saada hiljaa nukkuvankin?

      • Sorikunteensentaas:(

        Niin. Kukapa sitä tahalteen kuorsaa? Tuskin kukaan, mutta silti saat siitä kuulla ja huomautteluja kokoajan.
        Itse olen kans aina jonkinverran kuorsannu. Viimevuosina se on vaan pahentunu ja joskus itsekkin herään siihen, kun vedän henkeä kuin hukkumassa oleva. Siispä varasin lääkärille ajan ja sain kotiin sellaisen seurantakojeen. Tänään lääkäri soitti tuloksista, vaikea uniapnea. Eipä siis ihme, kun on vähän vajaakuntoinen olo viimeaikoina ollu. Autolla ei voi yli 50km ajaa, kun jo alkaa nukuttaa, tai kirjaa ei viitsi edes aloittaa, kun taju lähtee jo kolmannella sivulla.

        Nyt odotellaan aikaa unipolille. Jospa sais jotain helpotusta tähän elämiseen ja avio-onneen.


    • Pettynyt nukkulaan

      Teetätin nukkulan kaverin suosituksesta. Vasta paikan päällä hinnaksi paljastui muistaakseni noin 550€ vielä jotain kuluja. Leukani olivat aamuisin niin kipeät, ettei niitä voinut hipaistakaan. Joitakin viikkoja taistelin, kunnes takahampaani halkesi, ja jouduin teetättämään juurihoidon. En tietenkään voi vannoa johtuiko halkeaminen nukkulasta, mutta epäilen sitä suuresti, sillä aikaisemmin en ole juurihoitoja tarvinnut. Jälkeenpäin kuulin, että myös kaverini oli kipujen takia lopettanut nukkulan käytön ja hänkin oli joutunut juurihoitoon.

      Omien hampaiden mukaan valettu, mutta kova, hankalan kireästi kiinnittyvä ja epämukava nukkula työntää alaleukaa "täysillä" eteenpäin, jonka uskoisin olevan kipujen suurin aiheuttaja. Netistä löytyy kuitenkin useampiakin kilpailevia tuotteita, joissa työntämisen määrän voi itse säätää sopivaksi, ja esim. tämä http://www.vitalsleep.com/ maksaa n.20-30 euroa(!!!!!). Olen ostanut kyseisen värkin, mutta en ole sitä edes kokeillut, sillä pelkään haljenneen takahampaan irtoavan kokonaan.

      Onneksi löysin kuitenkin ratkaisun ongelmaan, ja se on tämä: http://www.goodmorningsnoresolution.com/. Pehmeä, ohuesta silikonista tms. valmistettu "imukuppi" pitää kielen kärjen yöllä hampaiden välissä, mikä riittää estämään kuorsauksen/uniapnean, eikä se rasita leukoja tai hampaita lainkaan. Ainoa ongelma liittyy tilaamiseen, sillä he eivät voi postittaa tuotetta Suomeen, ennenkuin suomenkieliset käyttöohjeet valmistuvat. Toivottavasti tämä tapahtuu pian, tai kiinnostuneilla asuu joku kaveri briteissä, jonka osoitteeseen tuotteen voi lähettää.

      Eri ihmisille toimii varmasti eri konstit, mutta tämä toimi minulle, ja siksi suosittelen sitä vilpittömästi. Onnea oman konstinne löytämiseen!

    • suvi5

      Oma mieheni taas kuorsaa aivan jokaisena yönä.Joten en pysty mitenkään nukkumaan paitsi menemällä toiseen huoneeseen.Mieheni ei vain kuorsaa hän myös kävelee unissaan.yleensä kävelee unissaan keittiöön.Jääkaapille sieltä ottaa jotain pientä ja nukahtaa keittiön lattialle.Sitten keskellä yötä joudun mennä hakemaan hänet ja herättämään, mutta ei herää millään.

      • Nukkulaan tyytyväinen

        Täällä kyseltiin kokemuksia nukkulan käytöstä.: Olen vuosia jo käyttänyt nukkulaa ja puoliso on erittäin tyytyväinen :) itseäni kuorsaaminen ei haitannut , mutta herkkäunista miestäni kylläkin. Ihan kaikilla nukkula ei ilmeisesti ole toiminut, mutta silti en oikein ymmärrä nukkulan haukkumista humpuukiksi. Jos jokainen syöpään sairastuva ei saa apua syöpähoidoista, onko nekin silloin 100% humpuukia?!?!
        Käytän nukkulaa miltei joka yö, paitsi joskus miehen ollessa matkoilla. Sen lisäksi että se vaimentaa kuorsauksen miltei täysin , se toimii myöskin purentakiskona.
        Suosittelen todellakin kokeilemaan !
        Niille jotka ovat olleet tyytymättömiä nukkulaan sanoisin: Antakaa asiallista palautetta uniklinikalle ! Usein nämä palstoilla valittajat ovat sellaisia , että suurta ääntä pidetään täällä, mutta palautetta ei anneta suoraan sinne minne se kuuluu, eikä anneta näin toimimalla edes mahdollisuutta asian korjaamiseen ja ongelman ratkaisemiseen .


      • Kuorsaava_Nainen

        Hiukan myöhään vastailen tähän viestiketjuun, mutta jos joku tätä vielä lukee, niin lisään viestini kuitenkin :)
        Kuorsaan itse tosi pahasti, ja se tuntuu itsestä tosi pahalta. Puolisoni kärsii asiasta, kun on muutenkin herkkäuninen, ja olemme aikalailla päätyneet siihen ratkaisuun, että nukumme eri huoneissa. Ja se on kyllä tuntunut pahalta, koska mikä on sen mukavampaa kuin nukahtaa ja herätä rakkaan vierestä.

        Minulla kuorsausta aiheuttaa eniten lääkitys. Joudun syömään voimakkaita kipulääkkeitä säännöllisesti ja niiden vaikutus kuorsaamiseen on selkeä. Jos on hyviä, kivuttomia aikoja, etten tarvitse niin paljoa lääkkeitä, en myöskään kuorsaa. Sitten kun on huono jakso meneillään, lääkkeitä kuluu paljon ja kuorsaaminen tärisyttää lattioita.

        Olen kokeillut kahtakin netistä tilattavaa (tai joistain apteekeista löytyvää) kuorsauskiskoa, joista toisessa oli säädettävä hihan ja toista saattoi muovata lämpimässä vedessä. Molemmat olivat niin kolhon ja epämukavan tuntuisia, että en kuorsannut, mutta en kyllä nukkunutkaan. Nyt sitten päädyin varaamaan ajan tuonne Hymyklinikalle ja ajatuksena on tilata tuollainen omaan purukalustoon teetetty Nukkula. Vähän mietityttää, koska täälläkin on mielipiteitä puolesta ja vastaan, mutta niinhän noista kaikista aina on. Mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Itse kun olen jo muut kiskot kokeillut, pidän peukut pystyssä, että Nukkula sopii minulle. Olisi kiva jo päästä takaisin puolison viereen nukkumaan :)


    • Kuorsaajahelvetistä

      Ensimmäinen mieheni kuorsasi järjettömästi. Ja jos halusin nukkua muualla, hän suuttui. Tuli avioero. Nykyään en pysty nukkumaan kenenkään kanssa samassa tilassa. Uusi mieheni kuorsaa myös, mutta onneksi ymmärtää asian.
      Herkistyin ekassa avioliitossani kaikille yöllisille äänille niin pahasti, että pienikin kolina tms. herättää välittömästi.

    • Kuorsaavat ihmiset on hauskoja jos ei itse joudu nukkumaan samassa paikassa. He ovat kuin röhkiviä pikkuporsaita :))

    • pieru-ukko

      Mulla on läpiveto eli sisäänhengittäessä kuorsaan äänekkäästi ja uloshengityksessä peräpäästä tulee kauhealla rätinällä ulos...

    • sapiva

      Eron partaalla täälläkin :( Vuosia kuunnellu miten ukko vetelee 60-70dB voimalla ja nykyään on selkeät uniapnean oireet. Miehellä ei ole huomattavaa ylipainoa. Olen ostanut hänelle vaahdot,laastarit, kiskot. Mikään ei auta. Sama meteli myös joka asennossa. Varasin lääkäriajan, josta sain samalla esitteet, lomakkeet ja lisätietoja. Mies repi paperit lukematta eikä mennyt lääkäriin. Hänellä ei ole ongelmaa, olen vaan neurootinen. Nukun korvatulpilla ja lääkkeillä, mutta aina nekään ei auta. Miehelle on ok, että nukumme eri huoneissa. Minusta se on vasta viimeinen vaihtoehto kun kaikki muu on jo kokeiltu. Miten miehen saa lääkäriin? Vai onko vaan pakko erota?

    • stadi

      lainaus:
      ________________________________________________________________________
      Sain hänet lähtemään lääkäriin hirveen kinumisen ja suostuttelun jälkeen n. 20 v sitten ja testeissä todettiin keskivaikea uniapnea. Mies kieltäytyi itsepäisesti uskomasta tulosta eikä hänellä olllut omien sanojensa mukaan mitään. Kaikki paperit piti hävittää eikä asiaa saanut kertoa kellekään.
      _______________________________________________________________________
      Jos miehesi niin tyhmä, niin piti erota jo aikoja sitten.

      lainaus:
      ____________________________________________________
      En tiedä mitä lääkäri oli suositellut hoidoksi, mutta siihen aikaan ei kai ollut cpap-laitteita olemassa.
      ____________________________________________________
      cpappuhaltimet olivat markkinoilla ainakin 80 luvulla. Löysin cpapiin liittyvän suomen kielisen artikkelin vuodelta 95.

      lainaus:
      _______________________________________
      Nyt tulemme seuraavaan asiaan; olen ehdottanut erillistä makuuhuonetta, mutta mies ei hyväksy sitä, ei sitten millään, joten se ei käy.
      ________________________________________
      piti erota ja aikoja sitten.

      minä olen mies, minulla ei ollut koskaan tyttö/naisystävää vaikka olen lähes 40 vuotias. suurin syy tähän on uniapnea, koska väsymyksen takia en pystynyt tekemään mitään moneen vuoteen. mutta jos joskus pystyn löytämään naisystävän, niin tulen nukkumaan eri huoneissa. Minä en ymmärrä, miten voi nukkua samassa huoneessa vieraan ihmisen kanssa.

    • Anonyymi

      Kyllä meillä kuorsaa nainen ja kovaa, muutto tuli.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Imaset hepistä aina kun kuorsaa aika nopeasti noin viikossa loppuu kuorsaus.Temppu on tehtävä aina välittömästi jos kuuluu kuosaus muuten tehoton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe