Mitä jääkaappisi kertoo sinusta

helisevä

ja mitä sielä pitää olla?
minulla on sielä aina ainakin 5 kynsilakkaa.
nyt ei olekkaan juuri muuta joskin oliiveja ja vihree keijurasia.
kun liian pitkään sitä ovea auki pidän ja tyhjyyttä ihmettelen alkaa piipitys.
kuten voi arvata on hyvä järjestys ja siisti.
kertoo, että todella laiska kaupassa kävijä olen.

65

1797

Vastaukset 65

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

..sinulle Helisevä ja muille palstalaisille :)
      Suupielet hymyssä luin viestisi. Ilmeisesti kynsilakka säilyy paremmin, jos sitä pitää jääkaapissa. En ole tiennytkään. Kuulosti vaan niin hassulta, kun siitä kirjoitit :)

Minulla on jääkaapissa kaksi isoa putkiloa sulkaisia sulkapalloja. Ainoa paikka, jossa niitä voi säilyttää kotioloissa.
      Mulla on vähän toisin päin, kuin sinulla. Ostelen kaupassa sitä ja sitä ja vähän sitäkin ja tätä pitää olla tietysti ja varalle tuota ja tuota.
      Sitten siinä käy niin, että yhtäkkiä jääkaapissa on vino pino vanhentuneita tuotteita :(
      Kurja heitellä roskiin, mutta niin siinä käy. Ostan aivan liikaa ruokaa. Varalle ja varan-varalle, niin ja jos joku vaikka tulee..
      Jääkaapissa säilytän joitakin lääkerasvoja myös.

Kaikki muut kaapit minulla on tip-top-kunnossa, paitsi jääkaappi. Kuinka se voikin olla niin tylsää hommaa tyhjätä jääkaappi ja pestä se ja järjestää uudelleen.

• helisevä

Kynsilakat pysyy kuin uutena jääkaapissa ja korkinkin saa auki.
        Yllättäviä juttuja ihmiset jääkaapissaan säilyttää niin onhan tuoa ite löytänyt omasta pakasteesta aikoinaan avaimet joita pitkään etsiskelin.
        Kahvia monet pitää jääkaapissa.
        No tänään tai ehkä ylihuomenna kaappi täyttyy.
        Heikunkeikun sinulle )

• kannattaa säilyttää
        helisevä kirjoitti:

Kynsilakat pysyy kuin uutena jääkaapissa ja korkinkin saa auki.
        Yllättäviä juttuja ihmiset jääkaapissaan säilyttää niin onhan tuoa ite löytänyt omasta pakasteesta aikoinaan avaimet joita pitkään etsiskelin.
        Kahvia monet pitää jääkaapissa.
        No tänään tai ehkä ylihuomenna kaappi täyttyy.
        Heikunkeikun sinulle )

jääkaapissa jos ei käytä päivittäin ja paketti kestää kauan. Huoneenlämmössä kahvissa olevat rasvat härskiintyy pitkään säilytettäessä jos on avattu paketti.

• -mummi55-

hetkellä jääkaapissani on salaattia, Keijua, rasvatonta maitoa, raejuustoa, viiliä, fetajuustoa ja oliiveja, vihanneslaatikossa tomaatteja, kurkkua, kukkakaalia, porkkanaa...

• helisevä

olla neuvomatta )
        otahan ne tomaatit ja kurkku pois jääkaapista, sillä niiden maku on ihan toinen ,kun säilytät huoneenlämmössä.
        toki voi olla, että sinä tykkäätkin sellaisena jääkaappikylminä.

• Heikunkeikku
        helisevä kirjoitti:

olla neuvomatta )
        otahan ne tomaatit ja kurkku pois jääkaapista, sillä niiden maku on ihan toinen ,kun säilytät huoneenlämmössä.

..että tomaatteja ja kurkkua ei saisi säilyttää samassa paikassa. Ne kuulemma eivät tykkää toisistaan ja huonontuvat nopeammin.
        Vähän samoin, kun jotkut sisäkukat kärsivät, kun joulukuusi tuodaan samaan huoneeseen.
        Minä säilytän tomaatteja jääviileäkaapissa ja kurkkua jääkaapissa. Molemmilla oma "kotitalo" :)
        Vähän kylmähkö tomaatti maistuu namimmalta, kuin huoneenlämpöinen :)
        Nää on niitä mukavia ja kivoja eri ihmisten makutottumuksia.
        Syynä voi olla myös se, mihin lapsena on tottunut. Jos lapsuuden kodissa syödään jotakin jollakin määrätyllä tavalla, niin sitä ei edes ajattele sen enempää, vaan jatkaa samalla tavalla omassa kodissaan.

• -mummi55-
        helisevä kirjoitti:

olla neuvomatta )

toisessa lokerossa ja tomaatit toisessa. Myönnän, että maku on ihan toinen, kun pitää ne huoneenlämmössä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

..että tomaatteja ja kurkkua ei saisi säilyttää samassa paikassa. Ne kuulemma eivät tykkää toisistaan ja huonontuvat nopeammin.
        Vähän samoin, kun jotkut sisäkukat kärsivät, kun joulukuusi tuodaan samaan huoneeseen.
        Minä säilytän tomaatteja jääviileäkaapissa ja kurkkua jääkaapissa. Molemmilla oma "kotitalo" :)
        Vähän kylmähkö tomaatti maistuu namimmalta, kuin huoneenlämpöinen :)
        Nää on niitä mukavia ja kivoja eri ihmisten makutottumuksia.
        Syynä voi olla myös se, mihin lapsena on tottunut. Jos lapsuuden kodissa syödään jotakin jollakin määrätyllä tavalla, niin sitä ei edes ajattele sen enempää, vaan jatkaa samalla tavalla omassa kodissaan.

Mulla on kurkut ja tomaatit jääkaapissa ja ihan vieri vieressä..Kylläpä täs taas viisastu..:)

Vaikkaki,ne kyl maistuu paremmilta kylmänä, ja eikö ne mee äkkiä pilalle huoneenlämmössä?

• Otto-Vaan

Kovin pahasti joskus avatessa parkaisee.Jos vaikka tarkoittaa.
      -Heitä hitoille toi pahalle haiseva juusto.
      -Minua aivastuttaa nyt noi mausteet.
      -Minua närästää.
      -Minä halkean heti.

Arvailuksi meni, kun sisältö on mitä on.
      Sata ja yksi avattua ja joku avaamatonkin purnukka.
      Yrttejä ja muitakin rehuja.Maitoa, rasvaa ja ties mitä.
      Vähän sellanen yli varautunut olen ja kuitenkin
      sitten puuttuu mitä tarvittaisiin sinä kriittisenä hetkenä.

• helisevä

minua monesti auttaa ja pyrinkin siihen, ettei kaikkea tarvi olla.
        Nyt on sellainen tilanne, ettei luovuuskaan auta.

• namisuku

....se jotain kertoo, niin tuli matsi;) meinaan sen Jääkaapin kanssa...heh:)

• namisuku

....yksi hylly on täynnänsä Karkkia ja Suklaata ja Pakkasessa Jädeä;)
        (Karkit on hyviä kylmänä?:)
        Mummin jääkaapin Karkkihyllyllä käy "suhina"=D

• helisevä
        namisuku kirjoitti:

....yksi hylly on täynnänsä Karkkia ja Suklaata ja Pakkasessa Jädeä;)
        (Karkit on hyviä kylmänä?:)
        Mummin jääkaapin Karkkihyllyllä käy "suhina"=D

siis nimimerkkissi veroinen mumminakin.

• Pakkasakka

Moikka! Aloitan alhaalta ylös päin: perunoita , kukkakaalia , valkokaalia, tomaattia, kurkkuja(tuore)(eri lokerossa), porkkanoita , ala-osan ovessa kaiken maailman ciliketsupit ja ranskalaiset sinapit ja amerikkalaiset mitä lie (kaikkea turhaa) , sipulia, valkosipilia , ylä ovessa : mustikka kiisseliä (jossa marjat murskattu , ei keitetty) porkkana mehua, sitruuna mehua ,2 tuubia kaviaaria , sulatejuusto(pippurinen) , kakun koristelu juttuja , suklaa kastiketta jädelle , ylä-osan tasoilla : mehua (ilman sokkeria),katkarapu salaattia, parsaa , sinappinen kesä salaatti , kalapihvejä , hylä maitoa, jurnuttia, feta juustoa, hapan kaalia , punakaalia valmistettuna ja folio pakkauksessa , marinoituja valkosipulia ,virolaista tilli säilykettä , jne.jne. Ja sitten omassa lokerossa 1000 asan filmi! Ei paljon enää mahdu , no jos vähän järjestelis niin...

• helisevä

että noilla pärjää pitkään ja voi tehdä melkoisen maukkaan aterian.
        olikos sulla kauppa kaukana?

• Pakkasakka,taas
        helisevä kirjoitti:

että noilla pärjää pitkään ja voi tehdä melkoisen maukkaan aterian.
        olikos sulla kauppa kaukana?

Onhan tuo ainoakin matkan päässä, mutta useimmin ostamma Roista kerralla ja paljon , pakasteita ja leipää ja kaikkea , alkaen wc-paperista jne. käymme myös tuossa naapuri maassa kovin usein , mutta siellä täytyy kyllä katsoa tarkkaan mitä ostaa ; on sen verran kallis maa! Ikinä ei ole ruoka kesken loppunut...vielä.

• liittyvää: vaaleanpunaiset sydämen muotoiset silmien geelitäytteiset kylmähauteet ja sitruuna uutetta hiusten huuhteluun.

Syömiseen liittyvää: perunaa, tomaattia, kurkkua, Keijua omega merkillä, gouda juusto, yrttitahnalla täytettyä patonkia, spagettia ja jauhelihakastiketta yhdistettynä samassa kattilassa. Ketsuppia ja kikkomaania.

• helisevä

onko se sitruunauute sitä, joka on sitruunanmallisessa pullossa, vai joku erkoisjuttu?
        olen tommosen mahdollisuuden unohtanut (

• helisevä kirjoitti:

onko se sitruunauute sitä, joka on sitruunanmallisessa pullossa, vai joku erkoisjuttu?
        olen tommosen mahdollisuuden unohtanut (

sellaista, hyvää myös kalaruokiin...

Sitä laitetaan muutama tippa lopuksi hiustenpesun jälkeen huuhteluveteen. Hiukset pysyvät vaaleina ja vahvempana. Kampaaja ystäväni neuvoi minulle.

En tiedä onko se hyvä kaikille hiuksille, vai ainoastaan tällaiseen hiuslaatuun, kun minulla. Perustuu kait ph:arvoon, siis happamuuteen...

• ohrankukkia
        miljoona kirjoitti:

sellaista, hyvää myös kalaruokiin...

Sitä laitetaan muutama tippa lopuksi hiustenpesun jälkeen huuhteluveteen. Hiukset pysyvät vaaleina ja vahvempana. Kampaaja ystäväni neuvoi minulle.

En tiedä onko se hyvä kaikille hiuksille, vai ainoastaan tällaiseen hiuslaatuun, kun minulla. Perustuu kait ph:arvoon, siis happamuuteen...

...Kellyn kauniiden, kiiltävien, vaaleiden hiusten salaisuus oli sitruuna, muistan lukeneeni.

Tummahiuksisten vanha konsti oli hitunen etikkaa viimeiseen huuhteluveteen, se neutraloi saippuan vaikutuksen hiuksista ja antoi upean kiillon.

Ennen nykyistä kosmetiikkateollisuutta äideillämme ja isoäideillämme oli monia hienoja konsteja kauneutensa vaalimiseen.

• ohrankukkia kirjoitti:

...Kellyn kauniiden, kiiltävien, vaaleiden hiusten salaisuus oli sitruuna, muistan lukeneeni.

Tummahiuksisten vanha konsti oli hitunen etikkaa viimeiseen huuhteluveteen, se neutraloi saippuan vaikutuksen hiuksista ja antoi upean kiillon.

Ennen nykyistä kosmetiikkateollisuutta äideillämme ja isoäideillämme oli monia hienoja konsteja kauneutensa vaalimiseen.

Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia.

• jos oasaisi, että äkkiä kauppaan, mutta ajattelin olla nyt kuuntelematta, - käyn vasta huomenna.

Vain maito on lopussa..

• misislisbet

Vihanneksia, perunoita.
      Erilaisia salaatinkastikkeita, oivariinia,tuorejuustolevitettä. Sinappia ja ketsuppia, öljyä.

Kalkkunaleikettä, kananmunia, juustoa.

Maito, kirnupiimä, mustikkakeitto tölkit.

Jogurttia, kermaviili, kevytviilejä.
      Pari ruokakerma tötsää, ja kevytkermaa.

Vilhelmiä 4 kpl pakkaus.
      Silliä purkki, herkkukurkkuja,punajuuria,hillosipulia, tölkeissä.Erilaisia liemikuutioita, tom.pyreetä.

Ja kaikki käyttöpäiväisiä.

Teen ruoan itse joten onneksi et kysynyt maustekaapin sisältöä! :DD

Pitää olla ns. perustarpeita, mausteita, kermaa, vihanneksia, ei tyhjästä mitään pysty valmistaan.

Mut tietty jos on pakkasessa vara. :)

• helisevä

vau sitäkö on vielä olemassa.
        maustekaappi kertookin jo liikaa omistajastaan ;)

• HTZA

kaljaa, puolikas Valkosipuliletti, Auran vahva Sinappituubi, puoliksi rutussa, vajaa litra rasvatonta Maitoa, täysi litra lisäaineetonta Marlin Tomaattimehua. Neljänneskilo aitoa maalaisvoita, suolaista.

• helisevä

kerran aivan vieraan miehen luona aukaisin jääkaapin , joka oli täynnä uskomattomia gourmee ruokia.
        mietitytti pitkään...

• HTZA
        helisevä kirjoitti:

kerran aivan vieraan miehen luona aukaisin jääkaapin , joka oli täynnä uskomattomia gourmee ruokia.
        mietitytti pitkään...

ei säilytetä jääkaapissa.
        Ne tehdään silloin kun ne syödään.
        Joitakin jäädykkeitä, alkupaloja, jälkiruokia kyllä.
        Muuten, kaikki kaappini ainekset ovat alku Gourmeelle.
        Harvoin vain osuu kohdalle neito joka jaksaa odottaa tai haluaa hyvää ruokaa, viimeksi taisin tehdä Tammikuussa. Kiitti kyllä hyvin.
        Useimmiten ohjaavat illan kulkua tilaamalla pitsan, tietämättä mitä menettävät. Hienostuneita leskirouvia on turhan vähän.
        Ja mikä suurin ihme, jos on koko viikonloppu aikaa jaksavat he odottaa ihan perinteistä 6 tunnin Läskisoosia. Sellaiseen kun törmää, niin minä kiitän kyllä hyvin.
        Soosiin tarvittava, todella vahva, punaviini on kyllä aina yli 30 Euroa, ja Espanjalaista.

• helisevä
        HTZA kirjoitti:

ei säilytetä jääkaapissa.
        Ne tehdään silloin kun ne syödään.
        Joitakin jäädykkeitä, alkupaloja, jälkiruokia kyllä.
        Muuten, kaikki kaappini ainekset ovat alku Gourmeelle.
        Harvoin vain osuu kohdalle neito joka jaksaa odottaa tai haluaa hyvää ruokaa, viimeksi taisin tehdä Tammikuussa. Kiitti kyllä hyvin.
        Useimmiten ohjaavat illan kulkua tilaamalla pitsan, tietämättä mitä menettävät. Hienostuneita leskirouvia on turhan vähän.
        Ja mikä suurin ihme, jos on koko viikonloppu aikaa jaksavat he odottaa ihan perinteistä 6 tunnin Läskisoosia. Sellaiseen kun törmää, niin minä kiitän kyllä hyvin.
        Soosiin tarvittava, todella vahva, punaviini on kyllä aina yli 30 Euroa, ja Espanjalaista.

no oli jos jotakin ainesta kaapissa.
        semmosta valikoimaa en ole nähnyt koskaan ja järjestys loistava.
        olen ollut myös kylässä eräällä tv kokilla ja eipä ollut homma miehellä hanskassa.
        poronkäristystä oli yrittänut tehdä ja surullista oli mielestäi se, kuinka hän oli tyytyväinen siihen ruokaansa.
        eikä ollut ees pulukkasurvosta (
        minähän olen loistava kokki ja hallitsen kastikkeen teon pitkän kaavan mukaan , eikä siinä viinejä tarvita, josko vähän kokille.

• ohrankukkia

...siitä, että odotan , milloin Tshernobyl taas räjähtää, alkaa kolmas maailmansota, tai tulee jokin muu hirveä koettelemus, jolloin ruoan jakelu pysähtyy, tai ei voi ulko-oveansa avata, ja avaimenreiätkin on tilkittävä. :-)))

Komppaniallisen varusmiehiä ruokkisin kevyesti milloin tahansa. :-)

• helisevä

mun jääkaappi ei taida mieheen tehota )

alkanu ärsyttään toi piipitys, mitä se pitää kun ovi liian pitkään auki.

• ohrankukkia
        helisevä kirjoitti:

mun jääkaappi ei taida mieheen tehota )

alkanu ärsyttään toi piipitys, mitä se pitää kun ovi liian pitkään auki.

..hurjasti pisteitä itselleni, jos voisin sanoa että jääkaapissani on vain valo :-).

Ehkä joskus opin.

• helisevä
        ohrankukkia kirjoitti:

..hurjasti pisteitä itselleni, jos voisin sanoa että jääkaapissani on vain valo :-).

Ehkä joskus opin.

kun tulee vieraita onkin kauppareissu melko urakka.
        esikoiseni tuli kerran yllättäen ja oli oikeesti järkyttynyt, kun kaappi oli lähes tyhjänä.

• kawe
        helisevä kirjoitti:

esikoiseni tuli kerran yllättäen ja oli oikeesti järkyttynyt, kun kaappi oli lähes tyhjänä.

ei kannata avata. Viimeinen salaatti on nyt syöty.Teetä ja omena iltapalaksi.
        Huominen korjaa tilanteen. Kasvisvoittoista kalaa ja jotain hyvää täytyy olla.
        Juhannus voi tulla kaupunkiin..........
        (tosin aatto ystävien mökillä)

• herkkuja, joihin on lisätty...
        kawe kirjoitti:

ei kannata avata. Viimeinen salaatti on nyt syöty.Teetä ja omena iltapalaksi.
        Huominen korjaa tilanteen. Kasvisvoittoista kalaa ja jotain hyvää täytyy olla.
        Juhannus voi tulla kaupunkiin..........
        (tosin aatto ystävien mökillä)

ja sitten se mehu ja limu ostetaan sokerittomina, mitä helekutin jåärkeä siinä on!
        Kattokaapa jugurttia, kuin monta gr on sokeria tai jopa karjalanpiirakka....lisättyä sokeria...''
        Ja se on tomaatti ja omena joitten liitto ei onnistu½!

• helisevä
        herkkuja, joihin on lisätty... kirjoitti:

ja sitten se mehu ja limu ostetaan sokerittomina, mitä helekutin jåärkeä siinä on!
        Kattokaapa jugurttia, kuin monta gr on sokeria tai jopa karjalanpiirakka....lisättyä sokeria...''
        Ja se on tomaatti ja omena joitten liitto ei onnistu½!

ei kai tää mikään terveysketju ollutkaan.
        mä en ainakaan elä mitään terveys/laihdutuselämää.

• misislisbet
        helisevä kirjoitti:

Mitä sä ystävä hyvä sit syöt?

Just niin, mut salaatteja ja tuoreita vihanneksia/kasviksia ei pidetä jääkaapissa joten ehkä sit niillä.:).

Kuten sanottu kukin tavallaan, mä kyllä hiukka suunnittelen ton "isonkaupan" tarjousten mukaan viikon menun.

Kun on monta kauppaa 3km säteellä ja suht´koht uusi fillari koreineen, on helppoa tehdä ostoksia.

Ja sinne kauemmaksi on mentävä kun kissukattinen
        ei "kelpuuta" menuunsa mitä tahansa :D.

• helisevä
        misislisbet kirjoitti:

Mitä sä ystävä hyvä sit syöt?

Just niin, mut salaatteja ja tuoreita vihanneksia/kasviksia ei pidetä jääkaapissa joten ehkä sit niillä.:).

Kuten sanottu kukin tavallaan, mä kyllä hiukka suunnittelen ton "isonkaupan" tarjousten mukaan viikon menun.

Kun on monta kauppaa 3km säteellä ja suht´koht uusi fillari koreineen, on helppoa tehdä ostoksia.

Ja sinne kauemmaksi on mentävä kun kissukattinen
        ei "kelpuuta" menuunsa mitä tahansa :D.

mikä on kisulin valinta?
        minulle tulee kissa juhannuskylään ja valikoimaa sille kyllä löytyy, vaikka tulisi yllättäen.

niin mähän käyn kylässä ruoka-aikana )

minulla ei ole pitkä matka kauppaan, mutta tää on nyt joku vaihe, etten viitti käydä.
        huomenna sitten kunnon ostokset.
        käväisin pikkuostokset tässä joku tunti sitten, kun innostuin juustokakun tekoon eikä luovuus siinä auttanut )

• misislisbet
        helisevä kirjoitti:

mikä on kisulin valinta?
        minulle tulee kissa juhannuskylään ja valikoimaa sille kyllä löytyy, vaikka tulisi yllättäen.

niin mähän käyn kylässä ruoka-aikana )

minulla ei ole pitkä matka kauppaan, mutta tää on nyt joku vaihe, etten viitti käydä.
        huomenna sitten kunnon ostokset.
        käväisin pikkuostokset tässä joku tunti sitten, kun innostuin juustokakun tekoon eikä luovuus siinä auttanut )

Vaativa hyvinkin. Vaaleaa lihaa, hyytelössä. Ja pikkuruiset annospurkit/pussit, vaikka edullisemmaksi tulisi isommat, vaan "turha" tuuma. Ainakin puolet menisi roskiin, ja en tykkää et ne "tuoksahtelee" avattuna kaapissa :(.

Onhan tuossa kivenheiton päässä toi saksmannien
        kauppa, vaan nepä ei ole mieleisiä :)).

On todella maistuvaa toi juustokakku, joo-o ei siinäkään "säveltäminen" pelkästään auta ;).

• helisevä
        misislisbet kirjoitti:

Vaativa hyvinkin. Vaaleaa lihaa, hyytelössä. Ja pikkuruiset annospurkit/pussit, vaikka edullisemmaksi tulisi isommat, vaan "turha" tuuma. Ainakin puolet menisi roskiin, ja en tykkää et ne "tuoksahtelee" avattuna kaapissa :(.

Onhan tuossa kivenheiton päässä toi saksmannien
        kauppa, vaan nepä ei ole mieleisiä :)).

On todella maistuvaa toi juustokakku, joo-o ei siinäkään "säveltäminen" pelkästään auta ;).

kyllä kisulit osaa.
        tuola toi hoitokisuli nyt nukkuu.
        on kuopukseni kissanpäiviä viettävä vasta vajaa 2-vuotias tyttökissa.
        juhannusvieraakseni tuli, ettei joudu hukaan mökillä , joskaan ei lähde ulos vaikka ovi olisi auki.

• misislisbet
        helisevä kirjoitti:

kyllä kisulit osaa.
        tuola toi hoitokisuli nyt nukkuu.
        on kuopukseni kissanpäiviä viettävä vasta vajaa 2-vuotias tyttökissa.
        juhannusvieraakseni tuli, ettei joudu hukaan mökillä , joskaan ei lähde ulos vaikka ovi olisi auki.

Mun doodis on jo 10v persis, ja hyvin hankala
        kun on , meillä on tilanteita ja vaarallisia
        ohituksia, ja koira ihmisenä menin ekavuoden periaatteessa karkuun ja sitten se olikin myöhäistä.

En ole edelleenkään kissu ihminen, vaan sain ton mirrin lahjaksi työnantajaltani, ja en voinut jotensakkaan palauttaa.

En todella antaisi nyt poies, vaan arka olen , ei toimi mun koira opeilla, vaan on rakas.

• helisevä
        misislisbet kirjoitti:

Mun doodis on jo 10v persis, ja hyvin hankala
        kun on , meillä on tilanteita ja vaarallisia
        ohituksia, ja koira ihmisenä menin ekavuoden periaatteessa karkuun ja sitten se olikin myöhäistä.

En ole edelleenkään kissu ihminen, vaan sain ton mirrin lahjaksi työnantajaltani, ja en voinut jotensakkaan palauttaa.

En todella antaisi nyt poies, vaan arka olen , ei toimi mun koira opeilla, vaan on rakas.

olipa semmonen yö , ikävöi ja ovea tassutti ja mau kuului niin satoja kertoja.
        ihmeesti ei mitään ole rikkonut, mutta touhunnut jos jotain.
        nyt aamulla niin rauhaisana maatiaiskisuna nukkuu saunanlauteella.
        tänään haen kuusenoksia pikku ämpäriin lauteille,
        saas nähdä , mitä niistä tuumaa.
        en muuten ole ollenkaan koskaan tykännyt kissoista, mutta nyt valoittaneet )
        ja olihan kiva kun sai aamulla toivottaa elävälle
        olennolle juhannusta.

• misislisbet
        helisevä kirjoitti:

olipa semmonen yö , ikävöi ja ovea tassutti ja mau kuului niin satoja kertoja.
        ihmeesti ei mitään ole rikkonut, mutta touhunnut jos jotain.
        nyt aamulla niin rauhaisana maatiaiskisuna nukkuu saunanlauteella.
        tänään haen kuusenoksia pikku ämpäriin lauteille,
        saas nähdä , mitä niistä tuumaa.
        en muuten ole ollenkaan koskaan tykännyt kissoista, mutta nyt valoittaneet )
        ja olihan kiva kun sai aamulla toivottaa elävälle
        olennolle juhannusta.

Kiitos nauruista, voin sieluni silmin nähdä tilanteen :).

Kun mirriäni ei ole leikattu, on useinkin "killoja" toiset menee helposti ohi, vaan sit tulee se "kaiken kattava" älämöly,
        ja ei riitä sihittelyt eikä "nyt loppu" sanomiset.

Nousen täkkini, tyynyni kaa nojatuoliin ja (kokeiltu) muu ei riitä, tulee kissuli sillai et painaa pikkunaamansa mun jalkapöytäni päälle, etten häippää!

Pari, kolme yötä voi mennä tähän touhuun.
        Nyt sitten jotkut ihmettelee, et mikset sitten ole leikkauttanu, no kun minä en halua "silpoa"
        pikkuistani. (3,5kg)

Näin meitä viedään, mut tunteella.;).

• hamsteri

Olipa osuva kysymys näin juhannuksen tienoilla. Olen tunkenut jääkaappini täyteen kaikkea mahdollista ruokaa ja juomaa siltä varalta,että joku kutsuu minut mökille/joku tulee käymäään. Viimeistään sunnuntaina alan heitellä salaatteja,katkarapuja,avokadoja,tuorejuustoja,uusia perunoita,porsaan sisäfileitä roskiin.Viinat juon. Ehkä pesen jääkaapin.Kukaan ei kutsu, kukaan ei käy.

• helisevä

sinulta kutsua.
        heti huomenna soitat jollekkin tuttavallesi ja kutsut kylään.

• Tuota

Valkosipulia kutsutaan myös kynsilaukaksi. Eikös se ole ravintoa, joka sopisi paremmin jääkaappiin kuin kynsilakka.

• helisevä

on sielä hesas ja melkosen maittava ruoka olikin aikoinaan valkosipulijätskeineen.
        mulla on iso kaappi, mutta ei sinne ravintolaa sovi kylläkin lakkapullot.
        nyt on kaappi niin täynnä, mutta tarkasti suunniteltu tavaroiden asettelu - on sitä pöljä -

• helisevä kirjoitti:

on sielä hesas ja melkosen maittava ruoka olikin aikoinaan valkosipulijätskeineen.
        mulla on iso kaappi, mutta ei sinne ravintolaa sovi kylläkin lakkapullot.
        nyt on kaappi niin täynnä, mutta tarkasti suunniteltu tavaroiden asettelu - on sitä pöljä -

minun kaappini on melkein tyhjä, muutama purnukka vain.
        Pitäisiköhän laittaa ne kynsilakat ja hajuvedet sinne, ni tulisi vähän täytettä.
        Nii kahvin tyrkkään sinne, ettei mene pahaksi poissa ollessa.

• kertoo...

Ummehtunut haju ja likaläikät kertovat ainakin sen, että rättiä, pesuainetta ja vettä olisi käytettävä useammin.

• ei yleensä ole

mitään,vain valo,ylähuuli leivänpäälle!
      No joo- on siellä nytkin puolikas kaalinpää,tuoretta sipulia,ketsuppia,kaffekermaa näkyi oleva,kevyt sellainen,pikku rasia katkarapulevitejuustoa,omenaviinietikkaa,jotain kolotusrasvoja,puolukkahilloa.
      Ostan vain just senverran millä pysyn hengissä,jos siellä on jotain runsaasti,mussutan myös liikaa,parempi se "valo".Keksin sitten kyllä jotain vatsaani melkein vaikka tyhjästä,riisistä,makaroonista.Joskus kyllä ketuttaa kun tekis mieli syödä ja ei ole mitään!
      Mut mä en jaksa kantaa raskaita kasseja enää,bussiltakin on 1km kotiin,johan siinä kädet venyy ja hiki virtaa,autoa kun ole ja ukkokin lähti lätkimään!

• Pirre*

huokailee ja moittii "minua" syöpöksi.

• henrii

se lähtee naimalla.

• se on eri näläkä..:X

• henrii
        Pirrejuupas kirjoitti:

se on eri näläkä..:X

keksiä, että sais muutaman kilon pois tuosta vatsan kohdalta.

• Pirre*
        henrii kirjoitti:

keksiä, että sais muutaman kilon pois tuosta vatsan kohdalta.

ne on rehellisesti hankittuja.

• HTZA
        Pirre* kirjoitti:

ne on rehellisesti hankittuja.

Jos minä katson halveksuvasti.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

Jos minä katson halveksuvasti.

kaupassa.
        Minä katson aina mitä kukin ostaa ja vertaan sitten vartaloon.

• HTZA kirjoitti:

kaupassa.
        Minä katson aina mitä kukin ostaa ja vertaan sitten vartaloon.

ei tunnu missään.

• henrii
        Pirrejuupas kirjoitti:

ei tunnu missään.

mutta kun alkaa tuo outokumpu ahistamaan.

• muistelen niin
        henrii kirjoitti:

outokummulla tarkoitettiin kasvavaa mahakumpua, entäs sinä?

• henrii
        muistelen niin kirjoitti:

outokummulla tarkoitettiin kasvavaa mahakumpua, entäs sinä?

mitään hyötyä siitä ei ole, ponnistaessa vai pierua tuloo.

• Pirre*
        henrii kirjoitti:

kevyempi olo hoikkana, tai hoikempana, - tosin en tykkää ihan kuikeloistakaan, - jos niinku multa kysyttäs :)

• silema

Kevyttä ja vähälaktoosista. Salaattiaineita ja valmissalaattia. Ja se syntymäpäiviltä jäänyt alkoholiton kuohuviinipullo.

• HTZA

yksi pullukka joka elää haaveissaan.

• silema
        HTZA kirjoitti:

yksi pullukka joka elää haaveissaan.

On ne haaveet haihtuneet ajan kuluessa. Annappa kaikkien kukkien kukkia . Hyvää juhannusta kuitenkin

• maksettu

Valo jääkaapissani kertoo, että sähkölaskuni on maksettu.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      389
      969
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      242
      789
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      716
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      72
      698
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      671
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      630
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      601
    Aihe