Hei. Lapsuudenkodissani on ollut erirotuisia, pitkäkarvaisia pystykorvia. Niiden turkista irtosi paljon hilsettä karvanlähtöaikaan, jolloin koirat saattoivat ärsyttää minua. Muuten pärjäsin koiriemme kanssa hyvin käsihygieniasta huolehtimalla. Jotenkin arki ilman koiraa ei tunnu oikealta, joten olen alkanut etsiä perheeseemme uutta perheenjäsentä. Labradorinnoutajan koulutettavuus sekä liikunnallisuus ovat tekijöitä, jonka vuoksi tahtoisimme tämän rodun edustajan perheenjäseneksemme. Muilla ei ole perheessämme allergioita.
Aikaisemmin mietimme Kiinanpystykorvan eli chow chow:n ottamista, mutta kyseiselle rodulle olen liian allerginen, ja lenkkeily sen kanssa on haastavaa. Onko kenelläkään tiedossa, onko labradorinnoutajilla erityisiä allergioita aiheuttavia tekijöitä? Allergiset reaktiot vaihtelevat nimittäin täysin roduittain. Olen kuullut tuttaviltani, että labradorinnoutaja sopisi hyvin allergiseen perheeseen. Onko näin?
Lapukka olisi pääsemässä nimittäin koiraperheeseen, jossa sen aktiviteeteistä ja liikunnasta huolehdittaisiin sekä siitä oikein hyvin välitettäisiin.
Sopiiko lapukka allergiseen perheeseen?
6
905
Vastaukset
- ja paljon...
Olen itse allerginen ja kyllä lapukka on yksi allergisoivimmista kun taas kestän lähestulkoon kaikkia trimmattavia rotuja mistä ei irtoa karvaa. Ehkä niiden joukossa on teillekin sopiva? Portugalinvesikoira ehkä?
Kannattaa ajatella terveyttään. Tiedän niin monia jotka ovat joutuneet tulehduskierteisiin kun halunneet koiran "lievästä" allergiasta huolimatta. Siinä voi mennä terveys. Väsyttää ihan jumalattomasti ainakin kun kokoajan kropassa valkosoluhyökkäys päällä...- Lapukkafani
Hei,
ja kiitos paljon viestistäsi. Olen huomannut itsekin, että siskon trimmattava terrieri ei ärsytä niin paljon kuin heidän pystykorvansa. Lapukoista mulla ei ole kokemusta. Meidän pitänee siis katsoa noita karkeakarvaisia, trimmattavia koiria.
Kiitos vastauksestasi.
- kannattaa tosiaan
kannattaa miettiä ehkä jotain toista rotua. Meidän labbiksemme on ainakin aiheuttanut oireita allergisille, varsinkin syljellään.
Yksi rotumahdollisuus ois coton de tuleaur- labu
En suosittele. Jokainen koira on oma yksilönsä, joku labbis ei saata allergisoida, mutta joku toinen taas saattaa. Omasta mielestäni allergisoimatonta koiraa ei ole olemassakaan, joku tietty rotu saattaa tietysti olla juuri sinulle sopiva, mutta ei kannata ottaa sitä riskiä. Entä jos otat koiran ja ehdit kiintyä siihen ja rupeat allergisoimaan? Ei ole koirallekaan hyväksi, kun se joutuu muuttamaan kotiaan ja vaihtamaan laumansa. :)
- allergiakotiin
Labbis allergisoi ihan siinä missä muutkin koirat.
Itse tulin allergiseksi sen jälkeen kun olin 5 vuotta ollut koiran omistajana. Koirat ovat edelleen (noutajia) mutta ei tämä aina kovin herkkua ole. Väsyttää kovasti ja aikamoisia lääkemääriä joutuu ottamaan.
Eli itse kyllä sanoisin että allergisen tulisi haudata haaveet jo oman terveyden vuoksi sekä sitten sen koiran elämän vuoksi. - Allergiasta
Minulla on muutamia ystäviä jotka ovat allergisia koirille. Toisella on labbis ja ei tee mitään vaikka on allerginen, pitkäkarvaiset rodut tekevät kauhean kutinan ja tukoksen.
Toisella on collie ja se ei tee mitään, mutta pyörähdys labradorin ympärillä saa hänet punaiseksi ja turpoaa.
Joten kannattanee testata koirien karvoilla mikä olisi paras vaihtoehto.
Sitten kun se koira on, niin vastustuskykysi "paranee" koko ajan.
yhdella kaverilla oli koira 10 vuotta, oli allerginen mutta ei tarvinnut syödä lääkkeitä allergiaan vaikka koira olikin. Koira kuoli ja nyt jos käy meidän labbiksen lähellä, niin muuttuu kädet aivan punaiseksi ilman lääkkeitä. Kun ei enää aktiivisesti altistu niille karvoille ja hilseille, niin allergia tavallan "paheni".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783